بازدید 23694
روحانی به قولش عمل کند، ما استعفا نمی‌دهیم!

ماجرای استعفا های جدید در مجلس چیست؟

به دنبال تقدیم استعفای ‌‌نمایندگان استان خوزستان‌ به هیأت‌رئیسه مجلس‌ در روز گذشته، زمزمه‌هایی از اعلام انصراف از سوی نمایندگان‌ استان مازندران ‌و نیز ـ در اواخر روز گذشته ـ ‌استان لرستان‌ به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۳۶۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰ 11 December 2013
استعفای نمایندگانامسال بر خلاف هشت سال گذشته، بودجه سنواتی بدون دیرکرد به مجلس شورای اسلامی رسید؛ اما با اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اوایل هفته جاری از این وقت‌شناسی و احساس مسئولیت دولت‌، خرسند‌ بودند، در اواخر هفته و در شرایطی که باید خود را ‌برای تشکیل کمیسیون تلفیق و بررسی لایحه آماده می‌کردند،‌ اعتراض گسترده‌ای نموده‌اند.

به گزارش «تابناک»، به دنبال تقدیم استعفای ‌‌نمایندگان استان خوزستان‌ به هیأت‌رئیسه مجلس‌ در روز گذشته، زمزمه‌هایی از اعلام انصراف از سوی نمایندگان‌ استان مازندران ‌و نیز ـ در اواخر روز گذشته ـ ‌استان لرستان‌ به گوش می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید، امروز نیز در صحن علنی مجلس، ‌موج استعفای نمایندگان ادامه داشت، به گونه‌ای که نمایندگان استان کردستان، استعفای خور را ‌رسما تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کردند.

در این باره باید گفت، اعتراض بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به نوع تنظیم بودجه سالانه است. آنان بر این باورند که حق استان‌های محروم در آن دیده نشده است.

مردم از نمایندگان انتظار دارند


منصورحقیقت‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی در این باره ‌‌گفت: نمایندگانی که استعفا دادند، بر این باورند ‌که نمی‌توانند به وعده‌هایشان، عمل کنند و برای همین‌ استعفا دادند.

این نماینده در پاسخ به این‌که چرا نمایندگان‌ این اشتباه را کرده‌اند و به مردم قول کار اجرایی ‌داده‌اند، گفت: درست است که نمایندگان وظیفه قانون‌گذاری و نظارت دارند، ولی ‌مردم از نمایندگان انتظار دارند.

وی در پاسخ به این ‌که این نیز مداخله در کار دولت است، گفت: این بودجه چیزی نبود که ما انتظار آن را داشتیم. به مناطق محروم اصلا توجهی نشده ‌و بسیاری از مسائل عمرانی نادیده انگاشته شده است.

روحانی قول داده بود، کردستان را از محرومیت نجات‌ دهد


بیاتیان، یکی از نمایندگان مستعفی استان کردستان ‌گفت: بودجه عمرانی استان کردستان به شدت کاهش دارد و در برخی موارد حتی از ۲۰۰ میلیارد اعتبار به ۴۰۰ هزار کاهش داشته است!

وی افزود: این روند خلاف وعده رئیس جمهور به مردم استان است. روحانی به ما قول داده بود که کردستان را از محرومیت نجات دهد، ولی با این بودجه، خلاف آن ثابت شده است.

بیاتیان در پاسخ به این پرسش که استعفای نمایندگان، نوعی اعمال فشار بر دولت است و در اوضاع کنونی که بنا بود دولت و مجلس‌ همکاری کنند، کار درستی است، گفت: ما هم‌اکنون فشار می‌آوریم، ولی نمایندگان استان‌های برخوردار، در گذشته فشار خود را آورده‌اند و در همه پست‌ها و جاهای کلیدی نیرو دارند، ما باید از حق مردم دفاع کنیم.

نماینده بیجار راجع به اینکه در کمیسیون تلفیق می‌شود اشکالات بودجه را اصلاح کرد، گفت: در کمیسیون تلفیق، نماینده این استان‌ها، بیشتر از نماینده دیگر استان‌هاست. در کل ‌استان کردستان، شش نماینده ‌دارد که از این تعداد فقط یک عضو نیز در کمیسیون تلفیق است؛ بنا‌براین، در آنجا هم نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی در پاسخ به این ‌که چرا در ‌دولت گذشته، از این اتفاقات نداشتید، گفت: در سال‌های گذشته، بودجه در نظر گرفته می‌شد، ولی تخصیص نمی‌یافت؛ اما امسال اصلا بودجه کاهش دارد.

وی این ادعا را که بودجه امسال واقعی بوده و شاید دلیل این ناراحتی نمایندگان ‌‌ناشی از همین ‌باشد، رد کرد و گفت: بودجه امسال اتفاقا بلند‌پروازانه بوده و باید دقت بسیاری بر آن کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۵۴
انتشار یافته: ۱۶
استعفا ؟ اينها ؟ ساده ايد بابا مگر امكان داره خدمت به ما ول كنن ؟ حتي تا پاي مرگ اينها اون صندلي رو ول نميكنن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اگر ميشد 50 تا مثبت بهت ميدادم
پرستو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
با محمد خیلی موافقم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
به خاطر مسائل منطقه و استان خود مسائل حساس و مهم كشور را به خطر نيندازيد در اين شرايط حساس ايراد و اشكال نگيريد
واقعا جای تاسف دارد نمایندگان به جای اینکه با منطق واستدلال ازتریبون مجلس و اختیاراتشان مانند رای دادن یا ندادن به لایحه بودجه استفاده کنند قهر میکنند واستعفا میدهند . شاید اگر استعفایشان قبول شود مردم بیشتر منفعت ببرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اشتباه شما همين جاست سريعتريم راه و آرام ترين راه همين راه است . مطمئن باش جواب ميده
این نمایندگان زمان ریاست جمهوری گذشته کجا تشریف داشتند ؟
آیا موافقید انتخابات مجلس جلو بیافتد ونمایندگان جدیدی وارد مجلس کنیم؟
در هر صورت مناطق محروم حق دارند شما شاید در مناطق محروم نبودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
علی جان در حق داشتن اصلا بحثی نیست ولی ما میگیم چرا همین آقایون قبلا بابت همین کم کاری ها ساکت بودن!
آخه نماینده عزیز مگه ته بودجه چیزی هم مونده که به مناطق محروم هم داده بشه خودتون که توی ریزش تشریف داشتین !؟
وقتی روحانی پول نفت خوزستان میده به استان های دیگه باید استفا داد وقتی استان خوزستان و لرستان بیشترین بیکار داره باید بیشتر بودجه داد نه کم کرد بله باید مثل همیشه مرد نه دیگه تمام شد یا خق ما را میدن یا بدتر از این باید کرد شهر ما نفت اومدن دارن میبرن در حالی که 12 شهر بیکاریم هنوز یک کارخونه نداریم جنگ که همه بمبش رو سر ما بود حلا هم آب مارو می خوان ببرن
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
. عزیز هر کاری باید برنامه داشته باشه. اولویت با کارهای با 80 درصد پیشرفت است. اون زمان که فقط پروژه اللکی کلنگ می زدید فکر پولش هم می کردید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
امید جان
نفت برای همه ایرانیهاست.
هر روز ما شاهد افتتاح کلی پروژه های رنگارنگ در کنار همین نماینده های عزیز مناطق محروم بودیم حالا بخدا افت داره بگن ما بازم محرومیم.!
همین اتفاق چند روز پیش در مجلس برای یک وزیر رخ داد که نمایندگان جاروجنجال به پا کردند که او دارد تهدید بع استعفا می کند، حالا عکس همین اتفاق افتاده و نمایندگان دولت را تهدید می کنند که استعفا می دهند. به نظر شما این نشانه چیست؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی