بازدید 7394
۱

بمبگذاري دروغين مرد زورگیر در طلافروشي

کد خبر: ۳۶۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶ 11 December 2013
 سهيل سعادتمندي: مرد تبهكار بمب دست‌سازي را داخل طلافروشي‌اي در رباط‌كريم گذاشت تا به زورگيري وحشت‌آوري دست بزند.

به گزارش ایران، وقتي مرد بمبگذار با جواهر فروش تماس گرفت و تهديد به ‌كشيدن ضامن انفجار كرد همه با يك عروسك در كيف سياه‌رنگي مواجه شدند كه ثانيه‌شمار داشت.

همين كافي بود تا هياهويي در بلوار امام خميني(ره) رباط‌كريم بر پا شود.

ساعت 17 و 45 دقيقه غروب دوشنبه 18 آذرماه سر و صدايي حوالي خيابان ملكي در رباط‌كريم بلند شد و اين صداها حاكي از وجود يك بمب دستي در مغازه‌ طلا فروشي بود. يك مرد ناشناس يك ساك دستي را با خود به داخل جواهر فروشي برده و پس از قيمت‌كردن جواهرات آنجا را ترك كرد اما ساك دستي را همراه‌خود نبرد.

بعد از آن‌كه مرد طلافروش از وجود اين ساك در مغازه‌اش خبردار شد آن را به بيرون از مغازه برد و به همراه راننده تاكسي كه جلوي مغازه‌اش قرار داشت در كيف دستي را باز كرد و عروسكي را ديد كه در آن يك چراغ چشمك‌زن و ثانيه‌شمار قرار داشت.

بمب دست‌ساز


همين كافي بود تا همهمه‌اي از يك بمبگذاري كينه‌جـــويانه بلند شود و با گزارش آن به پليس، همزمان با نيروهاي عمليات بيش از يك هزار تماشاچي دور مغازه طلا فروشي حلقه زدند.

شكي نبود كه مرد بمبگذار نيتي شخصي و كينه‌جويانه داشت، در حالي‌كه وجود تماشاگران خطرساز بود مأموران پليس كه با ديدن اين ساك دستي و بمب داخل آن‌ پي بردند با يك بمب واقعي مواجه هستند خيلي زود مأموران امنيتي را درجریان قرار دادند و آن ها براي خنثي‌كردن اين بمب دستي در محل مستقر شدند و به خنثي كردن آن اقدام كردند.

بعد از پايان عمليات و خنثي‌سازي بمب، ‌اين محموله براي بررسي بيشتر به فرماندهي پليس انتقال يافت و پس از انجام بررسي‌هاي ويژه، سرهنگ جعفر عليزاده رئيس‌پليس شهر رباط‌كريم پيش روي خبرنگاران ايستاد و گفت: داخل اين ساك دستي يك عروسك وجود داشت كه فقط شبيه يك بمب دستي بوده اما داخل آن هيچ‌گونه مواد منفجر كننده‌اي كار گذاشته نشده بود و تصور مي‌رود اين تنها يك شوخي بوده كه يك ناشناس انجام داده است.

وي در ادامه گفت: با بررسي‌هاي بيشتر فيلمي كه توسط دوربين‌هاي مدار بسته در اختيارمان قرار
مي‌گيرد مرد مرموز را شناسايي خواهيم كرد و حتماً با وي برخورد قانوني مي‌شود.

مأموران رباط‌كريم براي دستيابي به اطلاعات بيشتر ساعت 9 شب به داخل طلافروشي رفتند و به انگشت نگاري و بازبيني فيلم‌هاي مداربسته پرداختند.

فرماندار رباط‌كريم نيز در خصوص اين بمبگذاري در بلوار امام خميني(ره) گفت: شايعه وجود بمب در ساك سياه رنگ تنها براي اخاذي از صاحب طلافروشي صورت گرفته بود.

بيژن سليمانپور به شوك گفت: چهره كسي كه ساك مرموز را در طلا فروشي گذاشته توسط دوربين‌هاي مداربسته تصوير برداري شده‌است.وي اظهار كرد: اين‌مرد با هدف اخاذي در تماس با طلافروش اعلام كرده بود ضامن بمب داخل ساك در دستان وي است و درخواست پول قابل توجهي كرده بود.

به گفته فرماندار، اين مرد با يك شماره از خط اعتباري با مرد طلافروش تماس گرفته و اقدام به تهديد كرده بود.

سليمانپور اعلام كرد: مرد طلافروش نيز سريعاً با پليس و نيروهاي امنيتي تماس گرفت و آنان را در جريان قرار داد.

وي تأكيد كرد: نيروهاي پليسي و امنيتي با حضور بموقع خود و رعايت همه نكات حفاظتي، اطراف پله برقي در بلوار امام خميني(ره) را تحت كنترل خود درآورده و از تجمع مردم در آن قسمت جلوگيري كردند.

سليمانپور تأكيد كرد: تلاش همه‌جانبه پليس آرامش را به شهروندان بازگرداند و ساك سياه رنگ توسط خودروي كنترل و خنثي كننده از منطقه خارج شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ممنون از خبرتون .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم