بازدید 36248

افزایش حقوق کارمندان بیش از ۱۸ درصد به ضرر جامعه است!

بنا بر قانون افزایش حقوق سالانه کارمندان، باید بر پایه نرخ تورم باشد و ‌‌به گونه‌ای باشد که افزایش قیمت‌های ناشی از تورم را جبران کند؛ اما بنا بر گفته معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور افزایش حقوق‌ها امسال ۱۷.‌۵ درصد تا ۱۸ در‌صد خواهد بود که با توجه به نرخ تورم بالای ۳۵ درصد به نظر عادلانه نیست.
کد خبر: ۳۶۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳ 10 December 2013
پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی، یکی از مباحثی که بیش از هر چیز‌ توجه مردم و به ویژه قشر کارمندان و کارکنان دولت را به خود جلب کرد، میزان افزایش حقوق این افراد در بودجه سنواتی سال ۹۳ بود، که باعث بروز برخی رنجش‌ها در میان حقوق‌بگیران دولت شد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر قانون، افزایش حقوق سالانه کارمندان باید بنا بر ‌نرخ تورم و به گونه‌ای باشد که افزایش قیمت‌های ناشی از تورم را جبران کند؛ اما بنا بر گفته معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور، افزایش حقوق‌ها امسال ۱۷.‌۵‌ تا ۱۸ در‌صد خواهد بود که با توجه به نرخ تورم بالای ۳۵ درصد به نظر عادلانه نیست.

نوبخت دلیل پیشنهاد این میزان افزایش را تلاش دولت برای کاهش نرخ تورم عنوان می‌کند و ادعا دارد که نرخ تورم در سال آینده، کاهش پیدا خواهد کرد‌ و به همین دلیل است که این میزان از سوی دولت پیشنهاد شده است.
 
جعفر‌زاده در‌باره افزایش حقوق کارمندان گفت: بیش از ۱۸ در‌صد افزایش به صلاح کشور نیست، زیرا افزایش حقوق معادل خود تورم، تورم‌زاست و باعث افزایش حجم نقدینگی در جامعه می‌شود و کشوری که اقتصاد آن بیمار است، این کار به ضرر جامعه تمام می‌شود و بار روانی ایجاد شده در بازار، مهار آن را ‌‌کنترل‌ناشدنی می‌کند.

این نماینده گفت: با نگاه به سال‌های گذشته، این مدعا را به خوبی ثابت می‌کند در گذشته به محض اینکه اعلام می‌شد حقوق کارمندان افزایش پیدا می‌کند در تمام بازار قیمت‌ها به یکباره جهش پیدا می‌کرد و یادم هست که در آن زمان مردم می‌گفتند ما نه این افزایش را می‌خواهیم و نه این تورم را.

وی گفت: مصباحی مقدم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در سخنان خود گفته است، من به عنوان یک اقتصاددان، به شما می‌گویم که به صلاح مردم نیست تا معادل نرخ تورم افزایش حقوق داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: همیشه این‌گونه بوده و یک عدد بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تورم افزایش حقوق به کارکنان دولت، تورم را به صورت تصاعد حسابی بالا می‌برد و نه تصاعد هندسی. منظور من این است که این ‌گونه نیست که اگر کم افزایش بدهند، تورم افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه اگر این کار انجام شود، تورم به مقدار کمی افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این ‌که آیا این افزایش حقوق می‌تواند کفاف خرج‌های کارکنان را بدهد، گفت: به شرطی کفاف خواهد داد که دولت موفق به کاهش نرخ تورم شود.

غلام‌علی جعفر‌زاده امین‌آبادی، یک از اقتصاددانان مجلس در خصوص این موضوع ‌اظهار داشت: بهترین نرخ تورم برای سال آینده، تورم ۲۴ درصدی است که دولت وعده آن را داده؛ حال چگونه این ۲۴ درصد تحقق پیدا خواهد کرد، به این صورت است که همه هوش و حواس روی هدفمندی یارانه‌ها متمرکز شود. ‌ادامه روند پرداخت یارانه‌ها در سال ۹۳ مشخص خواهد کرد که تورم چه خواهد شد و اساساً قانون بودجه زیاد اثر‌گذار نیست و روال خود را‌ خواهد پیمود.

این نماینده تأکید کرد: باید در هدفمند کردن یارانه‌ها، مدلی طراحی شود که تورم ایجاد نشود. باز تأکید می‌کنم که اگر دولت بخواهد جنایت در حق این ملت بکند، یارانه‌ها را ‌نقدی به مردم پرداخت کند، مردم روزی خواهند فهمید و در سالیان آینده، یقه ما را خواهند گرفت.

نماینده مردم رشت افزود: فقط لایه ضعیفی از جامعه است که باید به آن‌ها پرداخت نقدی کرد؛ آن هم نه ‌مستقیم، بلکه در قالب خدمات تأمین اجتماعی. ما به عادت کار نداریم. این درست نیست که‌ قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهیم و درآمد را بالا ببریم، سپس پول را بین مردم تقسیم کنیم، این عاقلانه نیست.

اما با توجه به تمام مباحث گفته شده، گویا نباید این نکته را فراموش کرد، با استناد به گفته‌های اقتصاددان‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت دولت تا پایان سال ۹۳ شاید بتواند نرخ تورم را تا ۲۴ درصد کاهش دهد.

بنابراین در اوایل سال آینده، کشور همچنان با تورم ۳۵ درصدی ‌روبه‌روست و پس از آن و در ماه‌های بعد این نرخ به تدریج کاهش می‌یابد و اگر میانگین این میزان را برای کل سال آینده در نظر بگیریم، تورم سال آینده نزدیک ۳۰ درصد خواهد بود و افزایش حقوق ۱۸ درصد، ‌۵۴ درصد از کل نرخ تورم را شامل می‌شود که به نظر ناعادلانه می‌آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۴۸
انتشار یافته: ۲۵۶
از دولت عاجزانه تقاضا دار مبه کارمندانی که پایه حقوقی پایینی دارند توجه فرمایند به خدا قسم تو مخارجمون موندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
من وقتی خودم رو با ادمهای فامیل که سوپری !! دارند و زندگی شون و درآمدشون چندین برابر حقوق منه که با مدرک فوق لیسانس، روزانه 12 ساعت مجبورم توی یه پژوهشکده کارکنم، از وقت و تلاشی که برای تحصیل گذاشتم پشیمون می شم. نمی دونم افزایش تورم که درامد بازاری ها را سعودی بالا می بره ضرر نداره !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
حالا که نوبت به افزایش حقوق کارمندان رسید به ضرر جامعه است.!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ما افزایش حقوق رو نخاستیم .کدوم افزایش وقتی حقوق من 80 هزار بالا میره حقوق مدیر 300 هزار . تازه وقتیم که افزایش حقوق میزنن مدیرا از اضافه کاریمون کسر میکنن که عدالت کامل رعایت شده باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
چرا براي حقت التماس مي كني ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
عاجزانه درخواست دارين ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
افزاسش حقوق کارمندان=تزریق بیشتریارانه ی نقدی.پس چرا40تومن یارانه ی نقدی به اقشارتهی دست جامعه باعث تورم میشود ولی افزایش حقوق بیش از حد کارمندان باعث تورم نمیشود؟؟؟خدادر نظر بگیردعسی الله ان یرحمکم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
تابی چطور یارانه2برابری به2دهک پایین جامعه که تعدادشون از کارمندان دولت کمتره باعث گرونی وتورم میشه.ولی افزایش حقوق ها که چندبرابریارانه است این خاصیتونداره؟؟
اصلان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ناشناس اول با مدرک فوق لیسانس! صعودی نه سعودی
چرا دولت فقط زورش به کارگر و کارمند می رسد چرا هر روز سفره کارمند و کارگران را کوچک و کوچکتر می کند خدا جای حق نشسته است و این حق کشی ها از نظرش دور نمی ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آیا دولت می تواند به بازاری ها هم بگوید چقدر می توانند افزایش قیمت داشته باشند؟
دیوار حقوق بگیران از همه کوتاهتر است:
افزایش 17.5 درصد بند الف حکم کارگزینی با کسر مالیات 9 درصد در قبال تورم 36 درصد !!
نمایندگان مجلس لطف کنن تصویب نکنن
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مصباحی مقدم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در صحبت‌های خود گفته است که من به عنوان یک اقتصاددان، به شما می‌گویم که به صلاح مردم نیست تا معادل نرخ تورم افزایش حقوق داشته باشیم.
ت.اگر صلاح نیست پس چرا قانون کردید حقوق کارمندها براساس تورم باشه...
كارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
فقط افزايش حقوق كارمند به ضرر جامعه است؟
این آقای نماینده توضیح دهد که آیا گرفتن کارت هدیه های چند صد میلیونی توسط نمایندگان ملت به ضرر جامعه نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
گل گفتي
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
نه این مورد به ضرر جامعه نیست !
بار دیگر معلوم شد که دولت و مقامات دولتی خان و ما کارمندان کلفت و رعیت ایشان هستیم اما من بعنوان یک کارمند مرد نیستم اگر برای این بی توجهی به کارمندان ضربه ای به آقایان از ما بهتران نزنم
با این روند دولت حمایت کارمندان را در انتخابات بعدی نخواهد داشت.
درختی که به ریشه اش آب نرسد خواهد خشکید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
یخرده صبر، یخرده پایمردی در پیمودن راه. این چه وضعیه آخه. هیچکسی نمیخواد سختی تحمل کنه. به صورت آبشاری داره نقدینگی تو جامعه میره بالا. این ضررش خیلی بیشتر برای اکثریتمون.
افزایش دو برابر بیشتر دلار و تورم بالای صد در صد بعضی اقلام معیشتی مردم و تورم بالای 40درصد به ضر رجامعه نیست ؟ ! ولی افزایش شندر غاز حقوق به ضرر جامعه است ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
تورم بالای صد یا 300 درصد!؟؟
عزیز همه چیز سه برابر شده حتی یک جفت جوراب که 2000 تومان بود شده 6500 تومان
لطفا اینقدر 18 درصد را تکرار نکنید . از خیر آن گذشتیم. سر تیتر همه رسانه ها و به کرات همین عدد ناچیز است که این تبلیغات فقط منجر به افزایش هزینه های زندگی می شود.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
اشتباه منفی زدم کاملا حق با شماست
زارع
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
البته علی الظاهر میگن 18% اما وقتی در فیش حقوقی اعمال میشه به 10% هم نمیرسه. مهم پولی نیست که آقایان اعلام میکنند؛ مهم ان مقدار درآمدی است که نصیب کارمند میشه که حتما زیر10% است
بعد می گن بهره وری در ایران پایینه . والا آنچه که من اکثرا می بینم . اکثر کارمندان از محل کار دولتی اشان به عنوان دفتر کار دومشان استفاده می کنند که با این وضعیت کاملا حق خواهند داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ربطی به حقوق نداره.مثلا بچه های شهرداری کم حقوق میگیرند و پاداش و مزایا دارن ؟ از طرفی کارمندا کار مفیدشون در روز نیم ساعت هست . پس 18 درصد زیاد هم هست براشون
متاسفانه هر دولتی که سرکار می آید مصوبات مربوط به افزایش حقوق کارکنان را زیر پا می گذارد بدون شک در راستای مدیریت هزینه های دولت،ساده ترین راه ندادن حق کارکنان دولت و به ویژه بازنشستگان است اما آیا تاکنون کسی به تبعات این تصمیمهایی که مبتنی بر واقعیات جامعه نیست توجه کرده است؟ 18 در صد افزایش حقوق برای کارمندی با حقوق یک میلیون تومان یعنی افزایش 180 هزار تومانی آیا هزینه های زندگی برای یک خانواده درسال 93 در مقایسه با هزینه های سال 92 فقط 180 هزار تومان افزایش خواهد یافت؟ یا ما هرسال بازنشسته ها و کارکنان دولت را فقیرتر و فقیر تر می کنیم؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
واویلا
تو یک میلیون حقوق میگیری؟
خوش به حالت بابا
من با فوق لیسانس 640 تومن می گیریم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
پس ببین ما چی میکشیم که با حداکثر دریافتی 500 هزار تومان بدون هیچ کسوری داریم راه میریم(زندگی نمیکنیم)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
خوش بحال شما کارمندا که یک میلیون می گیذید
ما کارگره که با اصافه کار و مزایا به خدا حقوقمون از 700000 تومان بیشتر نمی شه
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
خوش به حالت كه پايه حقوقت يك ميليونه
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
فقط اجاره خونمون 180 تومن رفته بالا!
افزایش بقیه مخارج به کنار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
البته مالیات خیلی چیزای دیگه رو که کم کنی 180 هزار میشه 80 هزار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
داداش 18% یعنی 18 هزارتومان نه 180 هزارتومان مثل اینکه درصد واقعی میگیری ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ماليات رو حساب نكردي
پس با این حساب با نابود کردن زندگی کارمندان می خواهید اقتصاد بیمار کشور را نژاد دهید. واقعا این چه درس اقتصادی است که شما پاس کرده اید. این هم شد کار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
"نژاد" نه عزیرم، "نجات" درسته
وقتی بر خلاف قانون حقوق کارمند در تمام این سالهای گذشته ، کمتر از حد قانونی افزایش میابد ، همیشه کارمندان گرفتار هستند و بعد انتظار دارید در ادارات کم کاری نباشد ؟ کارمند صبح سر کار به فکر اینه که بعدازظهر یه کاری داشته باشه تا مخارجش تامین بشه . شما مقایسه کنید یه کارمند بعد از سی سال کارکردن چی داره و یه نفر کاسب کار سطح پایین بعد از سی سال چی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اصل مطلبو گفتي
ما بالاخره متوجه نشدیم چه خبر است . گاه می گویند مسکن مهر 40% تورم ایجاد کرده ، گاه می گویند تحریم و کاهش ارزش پول ملی ، گاه نیز این کارمند است که چندر غاز افزایش حقوقش همه معادلات اقتصادی را بهم می ریزد. به هر شکل :
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
امیدواریم شاهد شکوفائی مجدد اقتصاد و به تبع آن افزایش سطح رفاه اجتماعی بوده و نظامی سربلند در فعلیت بخشیدن شعار به عمل داشته باشیم.
کارمند
حتماً کاهش آن به سود مردم است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
کارمندان ناجیان دولت و ملت هستند
این کارمند حق یک رفاه نسبی را دارد یا نه فکر نمی کنم درخواست زیادی باشد ما که همیشه از این مدل حرفها شنیدیم اخرش هم هیچ اتفاقی نیفتاده ما هم حا لیمونه که افزایش باعث تورم میشه ولی تحمل این شرایط واقعن سخت شده و این حرفها هم از روی فشار هست که امیدواریم که فکری برای این وضعیت بشود که البته سی و چند سال همین وضعه و دوباره همان حرفهای تکراری دیوار کوتاه کار مندها
آیاتورم40درصدی فعلی هم ناشی ازافزایش حقوق کارمندان است؟اززمانی که بنده حقوق بگیربوده ام(20سال)هیچگاه افزایش حقوق باتورم همراه نبوده وعلت آن همیشه جلوگیری ازتورم بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
هیچ وقت هم تورم کم نشده!!!؟؟؟؟
محکومین به زندگی!!!
فکر نکنم افزایش حقوق بازنشستگان تورم زا باشه اقای نوبخت واقای حعفرزاده مشکل جای دیگه هست چون شما دیواری از ما کوتاه تر ندیدین اصلا این مقدار افزایش درد مارو دوا نمیکنه فکری بحال ما بکنین
آره دیگه اگه حقوقها را متناسب تورم افزایش بدن باعث میشه کارمندان خوب کار کنند و دقت بیشتر در امور به خرج بدن و راه دله دزدیها گرفته بشه ! پس باید انگیزه کار دقیق را از بین برد !!!
حتما فقیرتر شدن کارمندان به مصلحته
اگه خودت فهمیدی چی گفتی !؟ لابد ماهم بعدا" خواهیم فهمید!!!! فعلا" که هیچی به هیچی . یعنی کارمند جماعت کشک
دوباره دولت روي اعصاب مردم راه رفت
یجور علامت تعجب زدی یعنی اصلا این حرف بی ربطه !! هر کس دوزار علم اقتصاد بدونه می فهمه افزایش بالای حقوق چقدر خطرناکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
خطرناکه!!!! برای کی؟؟
برای کارمندان که افزایش نیافتن حقوق خیلی خطرناک تره.
اقایون .افزایش حقوقکارگر وکارمند تورم زا نیست //تورم بالای 25درصد کمر حقوق بگیر را شکسته. هر ماه شرمنده خانواده هستنند...
من اقتصاد دان نيستم ولي اين تجربه را همه ما در جامعه داشته‌ايم كه با كوچكترين افزايش حقوقي تورم جلوتر از حقوق حركت كرده و سفره كارمند از هميشه خالي تر شده است. من معلمم، نه اين كه وضعيت مالي خوبي داشته باشم ولي مگر مي‌شود حقوق كارمند را افزايش داد و حقوق كارگر را افزايش نداد؟ اگر حقوق كارگر افزايش يابد، مگر نه اين است كه هزينه تمام شده كالاها بالاتر مي‌رود؟ آن‌وقت بايد كالاها را گران‌تر بخريم و اگر فقط به ميزاني كه افزايش حقوق داشته‌ايم، افزايش تورم داشته باشيم تازه سر خانه اول هستيم. پس بياييد به جاي درخواست افزايش حقوق، درخواست كاهش تورم داشته باشيم. اگر هزينه‌ها را ثابت نگه‌دارند، چه لزومي دارد در اين چرخه باطل «افزايش حقوق- افزايش تورم- افزايش هزينه‌ها- بي پولي كارمندان» گرفتار شويم. ما افزايش حقوق نمي‌خواهيم، قيمت‌ها را كنترل كنيد.
پاسخ ها
کارمندیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
یک نفر علمی صحبت کرد دستت درد نکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
حقوق کارگران پارسال و امسال چقدر افزایش داشته؟ 19 درصد و 25 درصد!!!
در حالی که همین پارسال و امسال قیمت همه اجناس بیشتر از دو برابر شده؟
واقعا فکر می کنی علت افزایش قیمت ها، افزایش حقوق کارگرهاست؟
میخوای همه کارگرها رو یکجا اخراج کنن تا متوجه بشی علت تورم، افزایش ناچیز حقوق و دستمزد نیست؟!
دولت میتونست بسته های حمایتی به جای افزایش باقیمانده حقوق در نظر بگیره . مثلاً بیمه تکمیلی ( مثل بیمه طلایی) . کارت خرید اقلام ضروری مثل برنج ، روغن ، گوشت ، مرغ و لبنیات. کمک هزینه تحصیلی فرزندان و ... اینجوری بار روانی تورمی هم نداشت . حتی میتونست مقدار باقیمانده از افزایش حقوقو که حدود 20 هزار میلیارد تومن میشه در قالب سهام پروژه هایی که در سال آینده و یا سال بعدش افتتاح میشن لحاظ کنه و به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت در اختیار کارمندان و بازنشستگان قرار بده تا هم اوضاع بحرانی اقتصاد در سال آینده از تلاطم بیفته و دستش خالی نشه و هم حق قانونی قشر بزرگی از جامعه لحاظ شده باشه ، ما هم درک میکردیم که برای عبور از بحران باید کمی بیشتر دندان روی جگر بگذاریم . به صورت ساده معناش اینه که دولت باید قانون را اجرا می کرد چون قانونه و این شعار اصلی دولت اعتدال بود و از کارمندانش برای عبور از این بحران کمک میگرفت . در قانون نظام هماهنگ هم این نکته هست که در صورت اختلاف نرخ تورم و افزایش حقوق این مبالغ به عنوان دیون کارکنان محاسبه بشه. نکته مهم دیگه اینکه تورم انتظاری در سالهای اخیر از افزایش حقوق به ارز و طلا منتقل شده که دولت با افزایش قیمت ارز حداقل و در بهترین شرایط 7% تورم ایجاد کرد و مجوز بیشتر از اونو به بخش خصوصی و دلالان داد . اثر تورمی افزایش 200 تومنی دلار بسیار بیشتر از اثر تورمی حقوق کارمندانه چون 50 میلیارد دلار درآمد ارزی دولت فقط 17% بودجه کل و کمتر از 5% مراودات مالی کشور را در بر میگیره و درآمد حاصله در بهترین شرایط فقط 17% افزایش هزینه دولت که ناشی از همین افزایش قیمت دلاره را پوشش میده . افزایش هزینه مردم که بماند . وقتی تلویزیونو نگاه میکنم که مردم اسپانیا و پرتغال و ایتالیا رو نشون میده که در مقابل تورم زیر 5% و کاهش حقوق 5% اعتراض کردند و صدا و سیمای ما اینو به عنوان انفجار و بحران و فروپاشی اروپا در ذهن مخاطب جا میندازه خنده و گریه ام میگیره که اگر اون فروپاشیه پس ما با تورم 40% و کاهش قدرت خرید به قول شما 54% فقط در امسال و سال آینده ( 200-300 % در 5 سال منتهی به 94 ) دیگه باید به حد تجزیه اتم به الکترون و پروتون و نوترون رسیده باشیم
این حرفها شرم آوره،
خجالت داره،
افزایش حقوق در ساهای قبل 10 تا 25 درصد بوده،
اما تورم 40 تا 50 درصد،
اگه اینطوره حقوق کارمندا رو قطع کنید تا تورم صفر باشه!
والله ما حاضریم.
این حقوق کم ،کفاف مخارج بالا رو نمیده.
.
خدایا!خودت رحمی به حال کارمندا کن،
به این مسولین امیدی نیست.
"کارمند دردمند"
افزایش حقوق کارمندان به هیچ وجه موجب افزایش تورم نمی شود اگر منابع آن از مالیاتها تامین شود ولی اگر دولت برای تامین منابع مورد نیاز از بانک مرکزی استقراض کند یعنی از این بانک بخواهد که اسکناس چاپ کند در آن صورت است که تورم افزایش پیدا می کند.
تو ایران کنترل تورم فقط توسط کنترل در آمد کارمند استو اقتصاد راهکار دیگری جز این ندارد. در بهترین حالت اگر آمار دولت درست باشد در آخر سال 93 به 25 خواهد رسید حال چی جوری افزایش حقوق رو 17 درصد اعلام میکنن.
صد در صد این روی کارکرد و بهره وری پائین کارمندان تاثیر خواهد گذاشت. و البته با این قانون شکنی دولت کارمندان دل به کار نمی دند و با عث فساد در ادارات خواهد شد.
من خودم کارمندم و می فهمم وقتی حقوق ما را 18 درصد اضافه می کنند بازاریها 30 درصد کالای خود را گران خواهند کرد. لذا ترجیح می دهم حتی یک درصد هم اضافه حقوق نداشته باشم.
واقعا دولتهای قبلی و این دولت محترم برای کاهش تورم راهی جز فشار بر کارمندان و کارگران بلد نبوده و نیستند؟
حداقل کم افزابش میدید کالای جبرانی بدید.
لطفا بازنشستگان را از شاغلين جدا كنيد باور كنيد خيلي وضع زندگيمون خرابه اقاي نوبخت
بازنشستگان اموزش و پرورش را دريابيد.
آخه این 18 درصد هم به حقوق پایه اعمال میشه و عملا 10-11 درصد هم نمیشه
تابناک جان، تورو خدا اگه کسی رو داری از وزیر محترم نفت بپرسید کهچرا تکلیف ما قراردادیها رو معلوم نمیکنه ،معلوم نیست ما کارگریم یا کارمند. وقتی اخر سال میشه و وقت پاداش، میگن شما کارمندید و عیدی تون هم مثل کارمنداست اما وقتی ازشون میپرسیم که چرا مزایای کارمندی وزارت نفت (گاز کارت و نفت کارت و اماکن تفریحی و ورزشی و ...) رو به ما نمیدین ؟ میگن شما کارگرید به شما تعلق نمیگیره! اخه ما چه گناهی کرده ایم وقتی شرکتی بودیم دلمون به عیدی اخر سال خوش بود ، گفتند که قراردادی شدین، حقوقتون بالا میره جای تاسف داره که نه تنها بالا نرفت بلکه کاهش هم داشت، شما را به وجدان بیدارتان قسم میدهیم، که صدای ما قراردایهای نفت رو به گوش وزیر محترم نفت برسانید.
من کارمندم و کار ازاد هم دارم.درامد4 روزم برابره باحقوق یک ماه کارمندی. قضاوت با شما
كجاي حقوق كارمندان تورم زاست -وقتي قيمت ها سه برابر مي شود نفست در نمياد-وقتي يه تومني افزايش ميشه صدات در مياد -با همه چيزت ساختيم خدا به داد ما برسه
بابا به خدا تورم کمر ما را خرد کرد، تورم بالای 35 درصد ولی افزایش حقوق فقط 18 درصد؟
از دولت تدبیر و امید تقاضا داریم همین رویه دولت قبلی را رویه خود قرار دهد هر چند یک عده کارمند حقوق بگیر دولت فقیر تر می شوند ولی در عوض تورم مثل 8 سال گذشته حداقل در سال از 40 درصد بالاتر نمیره !!
میدنین اصلا چیه فکر کنم فقط 8 سال طول میکشه این خلق وخوی خساست از سیستیم دولتی حذف بشه !!
این هم یکی از روشهای خصوصی سازی هستش به این شکل کسی دنبال کار دولتی نمی ره .
حقوق ها رو ثابت نگه دارين به عوضش به كارمندان هر ماه سبد كالا بدين اين كه تورم زا نيست
اقایان تز دهنده ممکنه بفرمایید چرا تمام مشکلات تورم راباید تضییع حقوق کارمند جبران کند؟ چرا هرمشکلی را مردم بیچاره باید تاوان دهند ؟کمی هم از خودتون کسر بگذارید حاضرید؟
بدبخت وبدبخت تر ازهمه کارمند که صداش به هیج جا نمی رسه
جناب مصباحی به نظر من باید به قانون تناسب نرخ افزایش حقوق با نرخ تورم توجه کند.
دیگه واقعا خسته شدیم هر کس قبل از اینکه سر کار بیاد ومیخواد وزیر یا ریس جهمور وهر پست دیگه ای بگیره اولین چیزی که بیشتر از دم میزند عدالت ورفاه اجتماعی است ورفاه در زندگی همه کارمندان وزحمت کشان را حق آنها میدان ولی وقتی که به این پست رسید دیگر دفاع از این قشر زحمت کش جامعه می شود تورم زا.من کارمند 90درصد درامدم صرف هزینه مسکن می شود وبا این وجودهمیشه حتی برای خوراک منزل پول کم می اورم ورماه بدهی ماه قبل را می پردازم آیا این حق من است بعد از 20سال زحمت . ،ایا شایسته است که بهترین دوران زندگی ام صرف خدمت به کشور ودولتم بکنم وثمره زندگی ام فقر باشد ..
حقوق رو 18 درصد افزایش میدن به این امید که سال آینده تورم شاید بیاد 24 درصد؟
اولا که همین هم 6 درصد اختلاف داره
درثانی بعبارتی افزایش حقوق مطابق نرخ تورم انتهای سال بعبارتی جبران عقب افتادگی کارمنده در سال جاری نه سال آینده
در سال جاری افزایش حقوق معادل چیزی ک ادعا میکنن 24 درصد بوده در حالیکه نرخ تورم 38 درصد بوده
ا
در همه دولت ها کارمندان و بازنشستگان مرغ غزاوعروسی هستند
اگه هدف مهار تورم و کاهش نقدینگی هست به جای افزایش 40 درصدی حقوق بقیشو هر ماه به کارمندا بن بدید ولی در حد حرف نباشه اینجوری هم تورم نداریم به قول شما! هم به کارمندا کمتر اسیب میرسه
قانون نظام هماهنگ راکه خود نمایندگان تصویب کرده اندحتی برای یکبارهم که شده اجرانکرده اند.
سلام واقعا جالبه به تورم 40 درصد عیدی را عزا بگیر مالیات کارمند بدبخت هنوز حقوق نگرفته ازش بگیرید.18 درصد هم حقوقش اضافه کنید 24درصد هم از جیبش بکشید بیرون بابا.بخدا آدماهی هستند سالی یکبار هم گوشت نمیخورن معلم های ما میرن مسافر کشی .......خدایا ظهور را تعجل کن آمین
اولندش وظیفه دولت هست که تورم رو پایین بیاره. دیگه چه جای منت داره که آره چون ما میخواهیم تورم رو پایین بیاریم افزایش حقوق هم باید کمتر از قانونش باشه! اصلا این دو تا به هم ربطی ندارن!
دویمندش حالا کی گفته شما می تونید فیتیله تورم رو پایین بکشید!
سیمندش خودتون پیش بینی کردید 25 درصد تورم پس افزایش حقوق هم باید حداقل همون 25 درصد باشه!
با سلام و تحیات فراوان محضر نمایندگان محترم و معزز مردم در محلس شورای اسلامی .
شما را به وجدانتان واگذار می کنم ، خودتان همه جانبه بررسی بفرمایید که آیا این کارمندان و علی الخصوص بازنشستگان که اغلب از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند ، با افزایش این 17/5 درصدی حقوق دردی ازشان دوا می گردد . مطمئناً شما فرهیختگان این ملت هستید که به مجلس راه یافته اید و مردم از شما انتظار دارند که حامی منافعشان باشید منتظر اقدام خداپسندانه شما عزیزان هستیم .
من کارمند آموزش و پرورش هستم و با وجود سختیهایی معتقدم افزایش حقوق کارمندان دولت ضررش بشتر است ، لذا همبن 18 درصد مناسب است. انشاالله خدا برکت مى دهد.
با سلام
آقای دکتر روحانی در یکی از مناظراتشان در جواب خبرنگاری که از ایشان در خصوص فاصله
حقوق کارمندان و تورم سوال نمودن که اگر شما
ریاست را بدست گرفتید با این فاصله چه میکنید
ایشان گفتند اصلا این جزو قانون است که حقوقها باید متناسب با تورم باشد
مهم ترین خدمتی که آقای نوبخت میتونند به جامعه کارمند های ایران بکنند اصلاح قانون پر از اشکال خدمات کشوری هست که داره برای دومین سال هم پر از اشکال و ایراد تمدید میشه!
سلام
حکایت ما معلمان حکایت خانواده پرجمعیته!
پدر نمیدونه به کدوم برسه!مادرشم خانه داره!
فرزند کمتر زندگی بهتر...!
ای دولت!ای پدر!افزایش نمیخواهیم،تسهیلاتی که به سایر کارکنان دولت میدید به این معلمان بدبختم بدید.4ساله معلمم اونم تو منطقه محروم،دویست هزار ماهیانه کرایه ماشین میدم تازه ازدواج کردم هزار مشکلات تا حالا حتی یک میلیون هم وام نگرفتم اصلا نداره که برم بگیرم ولی در نا امیدی بسی امیدی هست... .
آقای نوبخت حقوق رئیس من تو اداره 5 میلیون هست که با 18 درصد شما ماهی یه میلیون بهش بهش اضافه میشه ولی به من کارمند با حقوق 800 هزار ماه150 هزار . ولی مسئله اصلی اینه که افزایش قیمتا بر اساس اون یه میلیون افزایش حقوق هست و من کارمند هزینه هام 5 برابر میشه. حالا شما با خیال راحت بگو کافیه چون برا شما قابل تحمل هست.
افزایش حقوق کارمندان بیش از 18 درصد به ضرر جامعه است!
چطور گرونی اجناس و کالاها به ضرر جامعه نیست؟؟؟
حقوق ما اگر 400% هم بشه بقیه اجناس 800%میره بالا.
دولت به فکر این باشه که بعد از افزایش حقوق کارکنان حداقلش دیگه اجناس گرون نشه(که میشه خیالمون راحت)
اگه واقعا به فکر کارمند هستید، حقوق کارمندان را نه در آخر سال که در طول سال آن هم وزارت خانه به وزارتخانه افزایش دهید تا بار روانی آن باعث افزایش تورم نشود، و الا کارمند نقدینگی ندارد که باعث تورم شود همش برای پرداخت اقساط به بانک ها بر میگردند .
این هم دولت تدبیر و امید . فشار روی مردم ضعیف برای حل مشکل اقتصادی مردم ضعیف . پولدارتر شدن سرمایه دارها
مگه احمدی نژاد چقدر به حقوقا اضافه میکرد؟؟ با این نرخ تورم که حاصل اقدامات دولت قبلیه کاری جز این نمیشه کرد. جوسازی نکنید
والا آقاي روحاني موقعي كه مي خواست بياد سر كار مي گفت بايد طبق قانون بايد به ميزان تورم حقوق ها رو افزايش داد و ما هم كمي اميدوار شديم
دراین بین به نظر میآید صداقت بسیارکمرنگ شده چراکه فرض بگیریم این مقدار کم ازافزایش به دلیل مهار تورم باشه که طی چندساله گذشته عکس آن ثابت گردیده ازدولت تقاضا داریم جهت جبران کسری افزایش حقوق نسبت به تورم به کارمندان وبازنشستگان بن غیرنقدی بدهند
عزيز برادر ، قانون افزايش حقوق معادل نرخ تورم را يا اجرا كنيد و يا تغييرش بدهيد. در صورتي كه قانون حكومتي توسط خود دولت اجرا نشود و ناديده گردد آنوقت آيا مي توان انتظاري از ملت هميشه در صحنه داشت ؟
تمام این مشکلات بدلیل نداشتن صنف کارمندان است در اخذ مالیات فقط کارمندان دقیق محاسبه و اخذ می شود
در دولت قبلی تورم 44 درصد بود که 25 درصد افزایش حقوق داشتیم ولی در این دولت که دولت تدبیر هست با تورم 40 درصدی باید 18 درصد زیاد بشه واقعا با اون قول های که دولت تدبیر و امید داده مغایرت دارد بخدا واقعا حق کارمندان افزایش 18 درصدی نیست
یعنی تورم 40 درصدی کشور به خاطر افزایش حقوق کارمنده ؟!!!
کسی می دونه حقوق کارگرام افزایش پیدا میکنه یا نه؟؟؟؟؟
دولت میتونه مالیات رو از کارمندان نگیره.
عاقلانه نیست، عادلانه نیست، منطقی نیست، ... . انگار همین نماینده ها نبودن طرح هدف مندی رو تصویب کردن و اجازه اجرا رو دادن.
فکر نمیکنم پائین نگه داشتن افزایش حقوق کارمندان راه مناسبی برای کاهش و یا کنترل نرخ تورم باشه . دولت موظف است برابر قانون برابر با نرخ تورم حقوق و دستمزد را نیز کاهش دهد . نه اینکه حقوق را کاهش داده تا تورم کاهش پیدا کند . از آقای نوبخت طرح چنین استدلالی غیر منطقی میباشد .
مالیات رو از حقوق کارمندان حذف کنید. چرا کارمندان باید تاوان ضعف سیستم مالیاتی دولت را بپردازند؟
با سلام
نمایندگان محترم (جعفر زاده ومصباحی مقدم):برادران محترم تورم فعلی حاکم بر اقتصاد ایران ناشی از عدم انضباط مالی (دولت نهم و دهم )می باشد. برادر جان سهم حقوق کارکنان دولت چه بخشی از کل اقتصاد ایران است. برادرجان کارمندان با این افزایش مخارج و نیازهای اولیه شان برطرف نمی شود.شما کمی انصاف به خرج دهید کمی انصاف به خرج دهید و با این نظرات قشر 3 میلیونی کارمندان را بیش از این آزرده خاطر ننمائید. با تشکر
انصافا تو این افزایش وحرفای آقای نوبخت نه امیدی هست نه تدبیر درستی
تحلیل علمی جای بجث نداره.اما این را هم توجه نماییم که این افزایش حقوق وقتی از تمام رسانه ها تیتر 1 می شود بقیه مردم انهایی که کارمند نیستند ؛به دنبال و به فکر افزایش چند برابری خدماتی که ارایه می دهند می افتند و باز کارمند عقب می مونه.
لااقل قيمت ها را هم كنترل كنيد
حقوق خودشون چقدر اضافه میشه؟؟!!
کار ما کارمندان دولت تمامه با 25 سال خدمت در مانده شده ایم فکر می کنید با 18 درصد افزایش حقوق ما چقدر می شود نمی دانیم باید چکار کنیم...................
18 درصدو ولش کن
الان من در ادراه ای هستم که دو ساله مدیران اضافه کاری خود رو کامل میگیرند ولی امان از یه ساعت اضافه کاری به زیرمجموعه بدهند این در حالی بود که به کارمندان تا 80 ساعت در سالهای قبل میدادند در حالی که مدیران شاید کمتر از نیم ساعت اضافه کاری در ماه دارند.
لا اقل يك فكري به حال كارمنداني بكنيد كه حقوق بسيار پاييني مي گيرند. من در يكي از دانشگاه هاي علوم پزشكي شاغلم. در اينجا احاكم پرسنل با هيأت علمي ها زمين تا آسمان است. در حاليكه در وزارت علوم و تحقيقات اختلاف بسيار كمتر است. لطفا اگر كسي صداي ما را مي شنود اين موضوع را انعكاس دهد.
چرا هر وقت صحبت از تورم می شود مسئولین محترم بلافاصله برای رفع آن از افزایش حقوق کارمندان و کارگران کم می کنند . چرا برای کاهش تورم از افزایش قیمت خودرو و ارز و آب و برق و گاز و امثال آنها نباید جلوگیری کنند . لابد چون حقوق کارمندان در دسترس آقایان است و راحت می توانند راحع به آن تصمیم بگیرند تا اینکه بخواهند خوروسازان را ناراحت کنند .
اینکه مردم می‌گفتند ما نه این افزایش را می‌خواهیم و نه این تورم را. چه ربطی به کارمند داره . مگر مردم باید برای حقوق کارمندان تعیین تکلیف کنند. مگر کاسبها و کارخا نه دار ها و .... برای افزایش قیمت اجناس از کارمندان اجازه می گیرند ؟؟!!!
می خواستم به کامنت هایی که فریاد بلندشان به آسمان است پاسخی اقتصادی دهم که باور کنید هر افزایش دستمزدی خود دردی بر دردهای مان می افزاید اما می دانم جواب سفره خالی را با دانشی که صادق و منطقی هم باشد نمی توان داد.
علت تورم در ایران عدم شفافیت بنگاه های اقتصادی و نپرداختن مالیات است وربطی به افزایش حقوق کارمندان ندارد
حالا که نوبت به کارمندان رسید افزایش حقوقشان تورم زا شد .
به خدا این با تورم سازگار نیست زندگی رو از این سخت تر نکنید
در همه جوامع مشکلات هم به دوش مردم هست و هم دولت. متاسفانه اینجا فقط مردم باید تحمل همه مشکلات را داشته باشند. بودجه عمرانی که چند برابر شده تورم زا تر از افزایش حقوق کارمندان است. در ضمن اگر دولت اجازه می داد دلار کاهش پیدا کند بسیاری از اجناس قیمتشان کم شده و تورم نیز تا حدی کنترل می شد. "فقط از کسری بودجه دولت می ترسند ولی ما نباید از مسری بودجه خانواده بترسیم!!!!!"
آیا افزایش حقوق کارمندان چندملیونی که به انگشت های دست هم نمی رسد باعث تورم می شود پس کل حقوق کارمندان راقطع کنید ببینید تورم کاهش پیدا می کند یانه بیچاره ما کارمندان سازمانهای دولتی که غیر ازحقوقی که دولت معین می کند مزایای دیگری نداریم ودریافتی یک کارشنا س باتقریبا بیست سال سابقه به یک ملیون هم نمی رسد درحالیکه بعضی از نهادها وسازمانها دارای درامد می باشند وهرماه پاداش می گیرند وخداراشکر حقوق آنها بد نیست البته باید مدیران وکارکنان بیمه وتامین اجتماعی را جداکرد.
هموطن عزیز! اکنون بعد از گذشت 8 سال دوباره مجالی به کارشناسان واقعی داده شده که به صورت علمی کار کنند و تصمیم بگیرند.بیایید ما هم به آنان اعتماد کنیم و مجال کار بدهیم.مطمئنا" شرایط اقتصادی نابسامان به ارث گذاشته شده از دولت قبل به این آسانی علاج نمی پذیرد و نیاز به زمان و تحمل سختی ها دارد، درست مانند این است که کسی سخت در بستر بیماری افتاده و برای درمان می بایستی خوردن داروی تلخ اما شفابخشی را تحمل کند.
بخاطر اینگه دولت نمی تواندجلوی افزایش قیمتهارو بگیره بنابراین سراغ راحت ترین کار میره ،اونهم افزایش ناچیز حقوق کارمندان بیچاره هست
هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت : دولت محترم توجه فرمایند که با وضعیت فعلی تورم و افزایش ناچیز حقوق و دستمزد ، انتظار کار مفید بیشتر از 2 ساعت در هفته را از کارمندان نداشته باشند.
به نظر من افزايش بيش از 5 درصد كاملا به ضرر مردم و در جهت افزايش تورم است. بهتر است دولت ابزارهاي جانبي كمك به كارمندان را تقويت كند (بهداشت، درمان، آموزش، بيمه، كمك هاي غير نقدي، تفريحات و ....)
سلام کارمندان باید به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری که باید افزایش حقوق برابر تورم باشد و اجرا نمی شود شکایت کنند
با توجه به استدلال مطرح شده بنابراین شاید پیشنهاد بعدی کاهش حقوق کارمندان جهت کاهش قیمتها باشد ؟؟
تنها قشری که هر سال فقیرتر و بدبخت تر میشود کارمندان و کارگذان هستند چون فقط میتوانند هر سال گلوی آنها را بیشتر فشار دهند و حقوقشان را کاهش دهند با افزایش جزئی سالیانه سر آنها کلاه میگذارند هر سال حساب کنید چند درصد کمتر از تورم افزایش میدهند ، این یعنی هر سال کارمندان فقیرتر میشوند از طرفی همه کالاها و خدمات هر سال چند بار افزایش قیمت دارند در بعضی مواقع چند صد درصد ولی آنها را نمیتوانند کنترل کنند تنها جایی که زورشان میرسد کارمندان و کارگران بدبخت است در ایران نیز هیچ صنفی نیست که از حقوق آنها دفاع کند این است که هر سال فقیرتر میشوند ولی کسی ......
افزایش حقوق کارمندان دولت با توجه به آمار بالای کارمندان دولتی در کشور باعث افزایش نقدینگی میگردد .واین مشکل تمامی کشورهایی است ه دولت گسترده و بزرگی دارند.اما توجه به معیشت این قشر نباید فراموش شود میتوان با استفاده از اقتصاددانان حقیقی تاکید میشود حقیقی راه کارهای موثری را در این خصوص پیدا کرد
اگر این افزایش نامتناسب با نرخ تورم برای یک سال بود شاید میشد تحمل کرد الان 8 سال هست که من کارمندم هر سال حقوق من افزایش کمتر از نرخ تورم داشته و به جرات می گویم قدرت خرید حقوق من از نصف کمتر شده و این کار جلوی تورم را هم نگرفته و نخواهد گرفت بعد از ظهر ها شغل دوم دارم و در اداره هم از کارم نمیدزدم اما شب که خونه میرسم از شدت خستگی توان شام خوردن هم ندارم به علاوه درآمد شغل دومم هم که تدریس ساعتی در دانشگاه هست خیلی ناچیزه و عملا دردی را دوا نمیکنه. خوب من کارمند بامدرک تحصیلی بالا وضعم این هست خدا به داد سایرین برسه
قراره در اسفند 93 تورم کاهش پیدا کنه از فروردین تا آن موقع با تورم به قول خودتان 36 در صد چه کنیم
خسته نباشید تورم الان 40 درصد هست و قرار است در سال جدید به زیر 25 درصد برسد که ممکن اسن در پایان اسفند سال 93 تحقق پیدا کند در عین حال حقوق کار کنان فقط 18 درصد اضافه می شود و جالب اینکه خودشان می گویند با افزایش حقوق کارکنان قیمتها بالا می رفت این یعنی چه !!!!
به نظر من هم پرداخت يارانه به صورت نقدي يك ظلم در حق ملت است.به جاي اين كار خدمات تامين اجتماعي و رفاهي را افزايش دهند.
پيشنهاد مي كنم كلا حقوق كارمندان را قطع كنيد تا تورم به زير صفر برسد
ماتا کی باید به زن و بچه هامون بگیم نداریم واز اونها خجالت بکشیم واقعا این چه عدالتیه ؟
دوستان بگذارید برای یکبار هم که شده در زندگی احساسی قضاوت نکنیم. سالهاست در این کشور در مقابل هر تنگنای اقتصادی دولت مردان مدیریت تزریق پول انجام داده اند و هیچ کس شهامت کم کردن هزینه ها را نداشته. باور بفرمایید افزایش دائم حقوق ها دردی را دوا نمیکند. باید هزینه ها و تورم مدیریت شود و رونق به صنعت برگردد. مثل تمام اقتصادهای سالم دنیا باید بپذیریم که هزینه های زائد کشوری باید کاهش یابد تا ارزش پول بالا برود والا در مقابل هر افزایش حقوق چند برابر قیمتهای هم بالا میرود.
آقای جعفر زاده نماینده محترم شما از حرف مردم فقط یک طرف قظیه را توجه فرمودید ( مردم می گویند نه افزایش حقوق می خواهیم نه تورم نه تورم نه تورم
به قول یکی از کاربران با این حساب با نابود کردن زندگی کارمندان می خواهید اقتصاد بیمار کشور را نجات دهید.
مشکلی نیست اصلا یک ریال به حقوق ما اضافه نکنند ولی به جاش ماهی به اندازه نیاز هر خانواده جنس هایی که مجبوریم با حقوق خودمان بخریم را بدهند البته چنس های درجه چندم دیگر اصلا یک ریال اصافه حقوق ندهند بدین صورت نه نقدینگی افزایش پیدا می کند نه قدرت خرید مردم زیرا پولی که مجبوریم بابت خرید اقلام خوراکی هزینه کنیم تقریبا شده به اندازه حقوقمان یا بیشتر خدا جای حق نشسته است
سلام
1-حقوق کارمند افزایش ناچیزی خواهد داشت
2- یارانه نقدی حذف خواهد شد
3- سهمیه بنزین حذف خواهد شد
4- تحریمها به جای خود خواهد ماند
5- بنزین تا 1000 تومان گران خواهد شد
و ......
ببخشید این وسط چه بر سر ملت خواهد آمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دلمون به چی خوش باشه آقایان دولتی؟؟؟؟؟
اقا به هر کدام ما بدون تبعیض یک قطعه زمین 200 متری در شهرمان بدهید افزایش های سالانه را نمی خواهیم. ا
با سلام
امروز همزمان با ادعاي كاهش نرخ تورم بهاي بليط قطار 39درصد ويا به عبارتي 50در صد افزايش يافت .
آيا آقاي نوبخت اينگونه مي خواهند تورم راكنترل وكاهش دهند.
سالي كه نكوست از بهارش پيداست.
اگر میخواهیم فرهنگ کار ووجدان کاری ترویج شود باید حقوق کارمندان وکارگران چه در بخش دولتی وچه در بخش خصوصی بگونه ای مورد حمایت دولت قرار گیرد که وسوسه فساد مالی پیش نیاید
تا کی میخواهید به این کارمندهای بدبخت ظلم کنید؟
چرا این قشر فداکار و مظلوم جامعه را در فقر نگه می دارید؟ شما را به خدا دیگه بسه ؛ همین کارمند ها هستند که همیشه برای سربلندی نظام پای کار هستند.
اگه واقعا راست میگن بصورت دیگه ای به کارمندا کمک کنن خوب افرایش حقوق بار روانی تو بازار ایجاد میکنه ولی بصورت غیر نقدی که مینونن کمک کنن
خوشم امد کاری کردید که کارمند حتی فکر خرید یگ پفک هم نکند کارمند نباید در یک رفاه اگر بشود اسمش را گذاشت رفاه باشد مسافرت که هیچ
بهتر است دولت نگاهي به حقوق كارمندان به خصوص آموزش و پرورش يكند وبا درآمد ديگر كارمندان مقايسه كند آن وقت به خودشان چگونه اجاره ميدهند ار افزايش حقوق به ضرر كشور حرف بزنند
خوب دولت تفاوت افزايش حقوق و نرخ تورم رو بجاي نقدي با بن كالا هاي اساسي براي كارمندان جبران كند.
درست گفته اند كه هر چي سنگه مال پاي لنگه چرا كه هر جا دولت كم مياره بايد از حقوق كارمندا جبران بشه ،حتما انتظار دارند سلامت سيستم اداري هم حفظ بشه ؟
به نظر من يه بچه هم ميفهمه كه 18 درصد كم هستش چطور آقايان بهتر از ما نمي فهمند ؟
باسلام . لطفا به اين نماينده محترم بفرمائيد در آمد شما چقدر است؟ ضمنا به آقاي نوبخت و اين نماينده محترم بفرمائيد چطور به كسر ساعت كه مي رسيم مي گوئيم قانون مديريت گفته هفته اي 44 ساعت! به افزايش حقوق مي رسيم مي گوئيم صلاح جامعه ! متاسفم !
کشور توسط کارمندان اداره میشه.
با سلام یعنی عدم افزایشش به نفع کارمندان است؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!
اگر افزایشها توی بوق و کرنا دمیده نشود , تعزیرات (اتاق اصناف) و سازمانهای کنترلی درست عمل کنند, کارمند و کارگر حقوق بگیر نباید ضررش را بدهند.
با اینکه ادرارات مربوطه حقوق بگیر هستند نمیدانم چی شده که اینطور شده!؟
چرا الكي دارين بحث ميكنين
همه شما با همين افزايش حقوق 18 درصدي سال 93 رو خواهيد گذراند و هيچ اعتراضي هم نخواهيد كرد.
من یه پیشنهاد به دولتی ها دارم:" حالا که حقوق رو معادل تورم اضافه نکردین، لاقل ساعات کاری کارمندان را متناسب با اون کاهش بدین".
مگه نباید افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم باشه ؟
اگه پول نقد تورم زا ست پس بهشون سبد کالایی ویزه ماهیانه بدهید تا بتوانند زندگی کنند. تمام روزنامه ها این افزایش را تیتر خبر کردند گویا الان حقوقشان چقدر افزایش پیدا می کنه! متاسفم
اگه واقعا راست میگن بصورت دیگه ای به کارمندا کمک کنن خوب افرایش حقوق بار روانی تو بازار ایجاد میکنه ولی بصورت غیر نقدی که مینونن کمک کنن
لطفا فیش حقوقی آقایان چاپ کنید تاببینیم خودشان هم مانند ما 1میلیون دریافت میکنند
بالاخره یکی معلوم کنه مصلحت چیه و منظور ار کشور و مردم و اینها کی هست؟ هر کار می کنن میگن به صلاح کشور است اما در نهایت به ما جز ضرر نرسید حتما ما جزو این مردم و کشور نیستیم خودمون خبر نداریم
اگر افزایش حقوق تورم زا است دولت می تواند افزایش را بصورت غیرنقدی مانند در نظر گرفتن چندین نوبت سبد کالا در نظر بگیرد تا نقدینگی هم افزایش نیابد
مشكلي نيست بياييد حقوق مديران نمايندگان وساير اعضاي دولت را دوبرابر يك فرد عادي كنيد ماهم مشكلي نداريم اصلا همين 18 درصدم اضافه نكنيد
لابد انتظار هم دارید این کارمند بخت برگشته با فراع بال پاسخگوی ارباب رجوع باشد . تا به حال فکر کردید که برخی از کارمندان از جمله پرسنل بیمارستان ها چه وظایف سنگینی به عهده دارند و باید اسایش فکری داشته باشند ؟ تکریم ارباب رجوع با حقوق بخور و نمیر عملی نمی شود .
بابا ما رو بگو كه با داشتن مدرك كارشناسي تو اداره داريم از همه ادارت كمتر حقوق ميگيريم حكم كار كزيني ما 950 هزار تومان است و با كسورات چيزي كه دستمون رو ميگيره حدود 830 تومان هست تازه از طرف ديگه نه اضافه كار داريم نه چيز ديگه ولي در عوض مسوليت سنگين و تازه ماموريت هم كه ميريم حق ماموريت هم نميدن
چرا در مورد همه چيز آمار ميزان تاثير را بر روي تورم سريعا اعلام ميكنيد اما يك بار نمي آييد بگوييد هر چند درصد افزايش حقوق كارمندان چند درصد به تورم اضافه ميكند آيا مطالعه ميداني موجود است كه براي تنوير افكار عمومي ارايه دهيد.
میگن 18درصد اما وقت زدن حکم می بینی شده 8درصد سالهای پیش که همینطور بود .
دولت مطمئن باش اگرافزایش حقوق کارمندان کمترازنرخ تورم باشد،زیرپاگذاشتن قانون وبرخلاف وعده های انتخاباتی آقای روحانی خواهدبودواثرات منفی آن بسیاربیشترازاثرات مثبت خواهدبودوباعث دلسردی وبی اعتمادی کارمندان خواهدشد.
آقایان تصمیم گیر: ما بازنشستگان که اضافه کار و پاداش های ادواری نداریم که تا حدی حقوقمان تعدیل شود پس بفرمایید یکدفعه همه ما و خانوادگان رو بریزن تو خلیج همیشه فارس
قانون میگوید افزایش حقوق باید براساس نرخ تورم باشد نه اینکه مساوی بانرخ تورم . ضمن اینکه آیا نمی دانند که هر افزایش حقوق ودستمزد بلافاصله باعث افزایش تورم میشود؟
بنده 28سال است کارمندم دیپلم دارم
بخدا قسم وام مضاربه ای آوردم برای خرج ومخارج زندگی
سلام

ما ز ياران چشم ياري داشتيم
خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم
واقعا فقط اين اعتبار مخصوص حقوق كارمندان باعث اينهمه تورم و مشكلات اقتصادي شده.؟
به شرطی کفاف خواهد داد که دولت موفق به کاهش نرخ تورم شود.
تورم را با دستور نمی توان کاهش داد. کارمندان به خصوص قشر فرهنگی وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند.
حقوق کتابداران بدبخت 500 هزار تومان هست!!!!
متاسفانه ما كارمندان روز به روز ناميدتر ميشويم. پس لطفا هر روز جار وجنجال نيندازيد كه ساعت كار مفيد كارمندان چقدر كم است يا چرا كارمندان بداخلاق تر شده اند و چرا كارمندان كار ارباب رجوع خوب را انجام نميدهند و چراهاي بسيار ديگر. ولي ساده ترين آن فقير شدن كارمندان و ضعيف شدن اعصاب كارمندان در نتيجه اين همه فشار عصبي است.
حقوق زمانی تورم ایجاد میکند که بیش از نیاز های واقعی کارمند یا مردم ضعیف یاران بگیر باشد تورم از جاهای دیگه آب می خورد
دولت زورش به کارمند وکارگر بیچاره رسید
لطفا در نظر داشته باشیم که تمام این مشکلات در سالهای گذشته و سال به سال افزایش پیدا کرده، با این نگاه اشتباه که هر سال مبلغی افزایش حقوق داشتیم که شاید از این 18 درصد بیشتر بود اما با همون تورمی که ایجاد میکرد بیشتر از نصف ارزشش رو از دست میداد. از این که کسی با صداقت مصالح کشور رو بهمون میگه سوء استفاده نکنیم. این اعتراض ها باید متوجه کسانی میشد که مسبب این وضع بودند. من هم کارمندم و حقوق بالایی ندارم مثل همه کارمندا اما ترجیح میدم حقوقم اضافه نشه تا اینکه 50 درصد بیشتر شه اما خرج زندگیم سه برابر شه. همه ما تجربه این وضع رو داشتیم و خیلی ازش نگذشته که فراموش کنیم. همه گفتیم افزایش نمیخواهیم اما هزینه ها را کنترل کنید.
از وضع موجود نا راضی هستیم. طبیعی است چون روزی که باید اعتراض میکردیم ساکت بودیم. الان که باید به عنوان مقصر ساکت باشیم، اعتراض بیجا نکنیم و امیدوار باشیم به حسن نیت کسانی که نمیخوان به ما دروغ بگن.
سلام دولت باید در کنار افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان نسبت به توزیع کالا در فواصل مختلف اقدام نماید تا جبران شود
من با همه نظرات بالا موافقم
"افزایش نقدینگی باعث تورم میشود"

از کل اقتصاد اینو فهمیدید
آیا می خواهید ما فقط زنده بمانیم یا زندگانی کنیم ؟ به خدا هر روز شرمنده زن و فرزند هستیم.
مشکل اینجاست که درصدی حقوق ابدا به عدالت منجر نمیشه ، کسی که داره 10 میلیون تومن حقوق میگیره با 18 درصد افزایش 1.8 میلیون میره روی حقوقش و اون کارمندی که داره یک میلیون میگیره 180 تومن میره روی حقوقش .
کارمند محیط زیست هستم با حقوق 600 هزار تومان با این حقوق چیکار کنم هر چقدر حساب کتاب می کنم کم میارم تو رو خدا به داد ما محیط زیستی ها برسید.
بهتر است برای جبران کسری های دولت حقوق ما کارمندها را سال آینده قطع کرده و پول آن صرف کارهای دیگر شود. و اگر لازم شد این کار تا 5 سال ادامه پیدا کند.
لطفا قیمت بنزین رو هم افزایش ندید تا از تورم جلوگیری شود و به سود جامعه است
قانون میگوید افزایش حقوق باید براساس نرخ تورم باشد نه اینکه مساوی بانرخ تورم . ضمن اینکه آیا نمی دانند که هر افزایش حقوق ودستمزد بلافاصله باعث افزایش تورم میشود؟
مگر در سال 93 اقلامی مثل سوخت .... و برق و گاز و..... افزایش پیدا نخواخند کرد تاثیر افزایش اینها بر تورم را نیز باید افزود
یک حساب سر انگشتی 18% حقوق یک میلیونی می شود 180 هزار توماند حالی که همین میزان افزایش برای حقوق 5 میلیونی می شود900هزار تومان که خود به اندازه یک حقوق کامل است وباز هم بیچاره کارمند وباز نشسته دون پایه تا هست چنین وچنان هم نخواهد شد
خوب میتونین کنترل تورم رو با گرفتن مالیات و ندادن یارانه به قشر ثروتمند جامعه شروع کنید ، نه مالیت از من بدبختی که ماهیانه 700 هزار تومان حقوق می گیرم که 60 تومنش بیمه رد میشه ، به خدا موندم تو خرج و مخارجم ، 31 سالمه ، نه می تونم زن بگیرم ، نه هیچ چیز دیگه
جناب آقاي نوبخت زماني كه پاي افزايش ساعات كاري بر اساس قانون خدمات كشوري به ميان مي آيد خوب حرف از قانون مداري ميزنند ولي زماني كه پاي افزايش حقوق كارمندان آن هم بر اساس قانون به وسط مي آيد فراموشكار مي شوند
درطول سال كاسبها بانرخ تورم چندين بار قيمتها رابالا ميبرند!!! آنموقع يكبار درطول سال ميخواهند حقوق كارمندها رابالا ببرند آنهم نصف ميزان تورم مشخص شده !تاكي بايد كارمندها خجالت زن وبچه شان رابكشند !!
تورم بالاي 40 درصد چطور؟
بدبختي ما اينكه از تاريخ درس نمي گيرم
چهار سال بعد همين اش و همين كاسه!
من كارمند هستم و چهار فرزند دارم امسال با يك گروه تشويقي حقوقم هشتصد هزار تومان مي باشد البته يدونه بچه را توحكم نياوردنداينم از عجايب روزگاره از اين حقوق ماليات ، بيمه و بيمه تكميلي را كسر كنيد حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را ؟
شما بايد حقوق كليه كارمندان را يكسان با توجه به سنوات و سوابق بدهيد ما يارانه نخواستيم ...
یا قانونی را وضع نکنید یا به آن پایبند باشید مجلس باید حقوق کارکنان دولت را طبق قانون خدمات کشوری حداقل برابر تورم افزایش دهد در غیر این صورت قانون را اصلاح کنید و قانون شکنی نکنید در اصلاح ساعت کار کارکنان دولت همین آقای نوبخت به قانون خدمات کشوری اشاره کرد
بنظر میرسه دولت باید نصف کارمند ها رو باز خرید یا بازنشست کنه تا هم آمار واقعی بیکاری معلوم شه هم بقیه کارمند ها مکفی حقوق بگیرند و اثربخش کار کنند.
چون افزایش حقوق کارمندان به ضرر جامعه است پس لابد کاهش آن به نفع جامعه خواهد بود پس بهتر است کاهش دهید
حقوق شما که باعث تورم نمیشه؟فقط زورتون به قشر ضعیف کارگری و بازنشسته های بینوا میرسه.تاسف باره
کارمندان را در یابید چند سالی است کمر کارمندان در برابر هزینه های زندگی شکسته و همیشه شرمنده اهل و عیال شده اند.دیگر بس است از دولت و نمایندگان محترم تقاضا داریم این قشر ضعیف را دریابند علی الخصوص فرهنگیان.
هرچقدر کم حقوق بزارن ما هم کم کار میزاریم
افزایش حقوق نخواستیم فقط قیمت برنج و روغن و دارو و مرغ را به قیمت پارسال برگردانید فقط همین 4قلم
خوبه دیگه هر ساله با این توجیه که به ضرر جامعه است افزایش حقوق کارمندان به اندازه نصف میزان تورم اعلامی و نه واقعی افزایش پیدا کند و نتیجتا اینکه سال به سال کارمندا بیشتر زیر خط فقر فرو می روند همچون کسی که در باتلاق فرو می رود.و معنی دیگر آن این است که پول و سرمایه ازجیب خانوارهای ضعیف تر به جیب ثروتمندان واریز شود. بعد هم توقع افزایش بهره وری و کاهش فساد را داشته باشیم.
آقایون هنوز کجاشو دیدین؟؟
یارانه شما هم سال آینده قطع میشه...
خدا شاهده پس از 17 سال ...حکم من:769هزار تومان است.. با مدرک دیپلم سرکار اومدم الان فوق لیسانس دارم...رئیس من دیپلمه هست !! و قراردادی . نه مدرکم رد در حکمم لحاظ کردن و نه......
باید به فکر شغل سوم باشم.
آره رو قيمت نفت و طاي جهاني تاثير وحشتناكي ميذاره
کارگر ، کارمند ، حقوق بگیر ...
هر روز بدبخت تر از دیروز !!!
خداوکیلی مردم چطور تورم 100 درصدی واقعی و 40 درصدی که خود مسئولین اعلام می کنند را با 18 درصد جبران کنند ؟!!!
چطوری ؟!!!!!!
عدالت یعنی کنترل تورم از جیب کارمندان به نفع بقیه ،( از جمله پولداران در قالب پرداخت یارانه)!!!!!!!!
اکثر اصناف و بازاریان با تورم مبلغ کسب و کارشو نو افزایش میدن ولی ما کارمندای بیچاره باید زجر بکشیمو همه چیو چند برابر بخریم .
كدوم افزايش ؟ تواداره ما به اندازه اي كه حقوق اضافه شده است اضافه كارو كم كردن !! بعد انتظار دارن تعداد فرزندان هم بيشتر بشه ؟
با این وضع می گویند ازدواح کنید و بچه حود را اواره کنید
در مقابل تورم سی وپنج درصدی به گفته خودتان که رقم صحیح بیش از این است خودش هم نه کم بلکه زیاد انوقت چطور هیجده درصد اضافه می کنید ؟
ما نفهميديم ما قراره مشكل دولت رو حل كنيم يا دولت مشكل ما رو؟
با سلام واحترام ،اگر دولت محترم در فکر عدالته ومی دونه افزایش حقوق کارمندان بیش از 18 درصد بار تورمی برای جامعه داره از طرق دیگر این کسری وطلب حقوق بگیران را جبران کنه مثل دادن سهام و غیره و الا ظلم اشکاری است به کارمندان دولت
25 درصدقرارشد به همه کارمندان اضافه شوداما در عین ناباوری فقط به وزارت کشور اضافه کردن که با این 18 درصد 43 درصدبهشون اضافه میشه واقعا چه عدالتیه یکی 15 میلیون میگیره 120 میلیون پاداش یکی 500 هزارحقوق 400 هزار تومان عیدی واقعا که زشته
با سلام ، كسر نمودن ساعت كاري كارمندان بسيار جالب و بجا بود . و اما دولتمردان جديد عذر خواهي نمودند از مردم بخاطر اينكه سفره هاي مردم در دولت قبلي كوچك شده است . حالا با اين افزايش حقوق كه هيچ تناسبي با تورم ندارد چي جوابي دارند؟ و يا نميخواهند بخاطر كوچكتر شدن سفره هاي مردم عذرخواهي كنند ؟ نكنه منتظرند دولت هاي بعدي عذخواهي كنند؟
ترکیه وقتی تونست جلوی تورم بگیره که افزایش حقوق کارمندان را کاملا قطع کرد. این قانون بایست بازنگری شود.
یک سوال: آیا کارمندان دولتی بیش از 15 دقیقه در روز کار مفید انجام میدن؟
جناهی نوشتن مشکل گشا نیست.
هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

روزی 50سنت به حقوقم اضافه شد

روحانی مجکریم
بازاریهایی که شب می خوابندو روز که میشه اجناسشون به قیمت از اول خدمت تا آخدمت یک کارمند است .
به نظر شما پرداخت يارانه بيشتر باعث تورم ميشه يا افزايش حقوق كارمند كه حق زن و بچه اونهاست
اگر میخواهید به کارمندان کمک کنید یکسال از مالیات معاف شوند
تا امروز 67 سال خداوند بمن عمر داد که 32 سال آ نرا حقوق بگير بودم و اکنون هم بعموان بازنشسته حقوق بگير هستم و يادم نميآ يد که دولت توانسته باشد تورم را کاهش بدهد . از افزايش آ ن گاهي توانسته جلوگيري کنم آنهم براي کوتاه مدت اما کاهش نرخ تورم هيچگا ه ميسر نشد امسال هم اين يک وعده غير قابل دسترسي است که اگر حقوق ها 17.5 در صد اضافه شود مردم از دولت تدبير و اميد قطع اميد خواهند کرد . ضمن اينکه از مجلس محترم انتظا ر ميرود از حق مردم دفاع جانانه کند و اين پيشنها د را اصلا ح نمايد .
این ن بهانه است که افزایش حقوق کمتراز تورم باشد جلوی توروم گرفته میشود اگراینطوربودچرادر8سال گذشته که همیشه خیلی کمتراز میزان توروم حقوق را افزایش می دادند هیچ سالی توروم پایین تر نیامد
اگه من رئیس جمهور بودم:حقوق کارمندارو یکدفعه در آغاز سال افزایش نمیدادم ! بلکه کم کم و در طول سال افزایش می دادم ! اینطوری هم کمتر تورم زاست و هم کارمندا آخر سال با این وضع تورم تحت فشار قرار نمی گرفتند !
به شدت با فساد مبارزه می کردم ! بخش اعظمی از مشکلات کشور ناشی از فساد اقتصادی بعضیا است !
و ...
مسئولین به جای اینکه حقوق کارمندا رو کمتر از تورم افزایش می دند تا تورم نداشته باشیم بیان بهره وری را افزایش بدن تا بتونن تورم رو کاهش بدن مالیات هم یکی از راههاست .در ضمن می تونن از سیاستهای انبساطی که همیشه اجرا می کنن و بیشترش هم از بانک مرکزی استقراض می کنن دست بردارند ارزش پولی و قدرت خرید حقوق کارمند که نسبت به سالهای گذشته یک چهارم شده نمی تونه آنقدر که اونا فکر می کنن تورم زا باشه. کار بلد نیستند و نمی تونن بر بازار نظارت کنن و قیمتها رو کنترل کنن کم کاریاشونو با این کارا لاپوشانی نکنن خواهشاً!!!!..
پیشنها من این است که حقوق کارکنان دولت 18 درصد افزایش یابد و اگر تورم تا میزان 18 درصد پایین آمد که بعید است فبها و به هر میزان که رسید مابه التفاوت آن بعدأ به کارکنان پرداخت شود. به هر حال مطابق قانون میزان افزایش حقوق باید به میزان تورم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
به این میگن حرف حساب!
مشخص شد دولت تدبیر و امید از لحاظ اقتصادی برنامه ریزی مناسب ندارد .
ما که هرچی کارمند تو دورو بریامون دیدیم وضعشون خوبه برین به حال کارگرا گریه کنین حداقل حق شما رو میدن ولی کارگرا چی همون حقوقی که معمولا نصف حقوق کارمندا هست هم بهشون نمی دن مرخصی که اصلا و بقیه چیزا...
چقدر بدبختیم ما کارمندا
کنترل تورم با نظارت بر فروش اجناس امکانپذیر است نه با کاهش حقوق کارمندان مگر حقوق کارمندان فقط ابتدای سال افزایش نمی یابد پس چرا طی سال قیمتها بارها و بارها افزایش می یابد به بهانه افزایش نرخ طلا یا دلار یا تهدید دشمن یا .... وقتی که تدبیر کنترل نباشد و اکثر نقدینگی کشور دست 2% از مردم باشد چنین تورمی را شاهد خواهیم بود نه حقوق اندک کارکنان که با درصد افزایش می یابد که بدلیل درصدی بود افزایش غیر عادلانه بین حقوق 4 میلیونی و 500 هزار تومانی یک مدیر و یک آبدارچی هستی آبدارچی بدبخت را به باد میدهد.
چه خبره این همه سروصدا
سلام

جالا افزایش بیش از 18در صد حقوق کارمندان وبازنشستگان تورم زا است نمایندگان محترم مجلس در بودجه سال 93 جداقل 4بار سبد کالاهای اساسی برای کا رکنان بازنشسته و شاغلین که کمتراز 15000000ریال در یافتی ماهیانه دارند در نظر بگیرند.
اگر قرار است با تورم حقوق افزایش یابد چرا اختلاف 45 درصد تورم امسال و افرایش حقوق را پرداخت نمی کنید که می گوید قرار است سال اینده تورم زیر 25 شود پس 18 درصد اضافه می کنیم
به روح رسول االله شرمنده زن وبچه شديم مانديم چه كار كنيم توان خريد لوازم جاري را هم نداريم اقاي ريس جمهور
هفده و نيم درصد انصاف نيست
بنظر من حرف امروز آقای نوبخت در روزنامه خراسان مبنی بر عدم پرداخت یارانه با کاهش نرخ تورم می تواند در این خصوص هم مصداق داشته باشد و این نظر خیلی خوبی است ، تزریغ پول در جامعه به هیچ عنوان به صورت افزایش حقوق و پرداخت یارانه به هر شکلی که می خواهد باشد صحیح نیست .
عمل نكردن به قانون يعني هرج ومرج . پس شما را به خدا بياييد به قانون لايحه خدمات كشوري كه مجلس هم آن را تصويب كرده عمل كنيد.در يكي از مواد اين قانون آمده كه دولت موظف است همه ساله به ميزان تورمي كه بانك مركزي اعلام مي كند حقوق كارمندان را افزايش دهد.
تابناک عزیز از اینکه نظرات من رو انتشار نمی دهید ممنونم لااقل این یکی را منتشر کنید
ازمسئولین محترم استدعا دارم در سال برای یکبار هم که شده همانند مردم عادی در کوچه و بازار شهر قدمی بزنند تا شاید به چند در صد از واقعیات جامعه آگاهی پیدا کنند لطفا به آمار سکته ها و طلاق های ناشی از مشکلات اقتصادی و اعتیاد جوانانی که بهترین سرمایه این کشور هستندتوجه کنید
من كارمند جهاد كشاورزي ام.خدا ميدونه كه بعد از 15 سال حقوقم كمتر از نهصدهزار تومانه.اگه ميخواهيد كاري كنيد برا كارمندا و بخصوص وزارت جهاد كشاورزي نظام پرداخت هماهنگ حقوق براي كارمندا اجرا كنيد تا كارمند بيچاره شرمنده بچه اش نشه!!!!
من حاضرم سال دیگه بم حقوق هم ندن ولی در عوض دولت هم به هر قیمتی شده کاری کنه تحریم ها حذف بشن
اصلا تورم سال گذشته و ضربه مهلکی که کارمندان خوردند را به حساب نیاورده اند.
به کارمند که رسيد نصايح و شرط و شروط ها شروع شد چرا يه فکر درستي براي کارمندان نميکنيد مگه نميتونيد کمکهاي غير نقدي بدهيد
سلام
به نظر من دولت محترم درصورت امکان حقوق های کمتررابیشترافزایش دهدیابه کارمندان کمک های غیرنقدی بدهد
ما از مجلسیان انتظار دیگری داریم.
این حرف ها فایده ای نداره هر کاری دوست داشته باشند میکنند گارگر و کارمند کیلویی چند
18درصد خیلی عادلانه ست درآمد کارمندها به ریال و خرج و مخارجشون به دلار !!!!!!!!
من با لیسانس ماهی 890 حقوق میگیرم ماهی 300 اجاره خونه میدم، ماهی 210 قسط پول پیش خونه میدم، ماهی 100 پول قسط پیش دبستانی دخترمو میدم، 280 میمونه واسه پول برق و آب و تلفن و هزینه مدرسه دخترم، اگه چیزی تهش موند یه چیزی هم واسه خوردن میخریم که از گشنگی نمیریم!!!
پس بهتر است اصلا به کارمند حقوق ندهيد تا اقتصاد درست بشود احسنت به اين فکر وانديشه!!!!!!
بزک نمیر بهار میاد
اگر در اىن سالها بر اساس تورم حقوقها اضافه شده بود حق داشتند ولى مروز قيمتها بى سامن است و به دلار ربط نارد جورابى كه يك جينش ١٥٠٠ تومان بود روز يك دانه اش ٢٥٠٠ تومان به كه بايد كفته اىن همه اجحاف در حق مدم را
پارسال که حقوق را افزایش دادند اضافه کار را کم کردند عملاً افزایش حقوقی در کار نبود با این وجود کارمندان تورم و بالا رفتن حداقل 2 برابری قیمت ها را تجربه کردند ضمن اینکه چند ساله که برای اضافه کار سقف گذاشتند
لطفا مسولین نسبت به 18 درصد تجدید نظر نمایند برای حفط آبروی جامعه کارمندی و جامعه بازنشستگان و کارگران شریف این مرزو بوم
پس خانوادهاي مث ما چي؟
با ماهي400هزارتومان كارگري،خرجي يك خونه 5نفري رابدي؟
فقط ما نون خالي ميخوريم بازم كم مياريم
خدا............
ازنظرفنی افزایش نقدینگی به صلاح نیست منتهی تعادل بین درآمد وهزینه هم ضرورت دارد. دولت باید فکری کنند تا اختلاف ناشی از دلار3000 تومان که هم اکنون با دلار 1200 حقوق پرداخت می کند رابا منطق واصول علم اقتصادی پرکند. که قطعا هم مردم الخصوص قشر کارمند که خود ازبدن دولت هستند از برنامه های اقتصادی دولت حمایت خواهند کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار