بازدید 16105

كف‌زني‌هاي مادرشوهر و عروس

کد خبر: ۳۶۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰ 09 December 2013
مادرشوهر و عروس با كف‌زني‌هاي حرفه‌اي به شكارهاي خاموش دست مي‌زدند.زن 55 ساله مي‌گويد به زبان‌هاي چيني، روسي و تركي آشنايي دارد و با سفرهاي برون‌مرزي با پول بادآورده به ايران بازمي‌گشت.

به گزارش ایران، روز 15 ارديبهشت ماه سال جاري زن جواني با چهره‌اي حيرت‌زده به پليس ورامين مراجعه كرد و از سناريوي كف‌زني در بانك خبر داد.اين زن به مأموران گفت: در بانك نشسته بودم و منتظر بودم نوبتم شود تا پنج ميليون تومان به حسابم واريز كنم.

تراول‌ها روي پايم بودند تا اين‌كه زني با چهره‌اي فريبنده همراه با زن ديگري نزديك شدند و زن 55 ساله خواست 100 هزار تومان پول خردش را به من بدهد و من دو تراول 50 هزار توماني به وي بدهم.فكر نمي‌كردم توطئه‌اي در ذهن آنها باشد و زن دسته تراول پول‌هايم را گرفت و يكبار پول‌ها را شمرد و گفت مي‌خواستم تراول‌هاي نو بردارم و با برداشتن دو تراول 50 هزار توماني، 100 هزار تومان پول اسكناس را به من داد و سپس هر دو از بانك بيرون رفتند و زماني كه خواستم پول‌هايم را به حساب بريزم متوجه شدم نزديك به دو ميليون تومان از پول‌هايم كم شده است.

با ادعاهاي زن جوان تيمي از مأموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي ورامين با دستور بازپرس كوهپايه از شعبه دوم دادسرا مأموريت يافتند كف زن حرفه‌اي را رديابي كنند.كارآگاهان در اقدام نخست پي بردند دو كف‌زن حرفه‌اي شكارهاي مشابه ديگري نيز داشته‌اند.

تجسس‌ها حاکی از آن بود كه بيشتر كف زني‌ها در بانك‌ها صورت گرفته است. بدين ترتيب مأموران در گام بعدي فيلم دوربين‌هاي مدار بسته بانك را تحت بررسي قرار دادند و توانستند تصوير دو زن مرموز را شناسايي كنند.

دو زن هيچ سابقه‌اي نداشتند و عكس دزدان در اختيار نيروي گشتي پليس قرار گرفت تا اين‌كه روز 30 آبان‌ماه زن ميانسال در يكي از بانك‌هاي ورامين شناسايي شد.كف زن حرفه‌اي كه با همدست جوانش در بانك به دنبال طعمه‌شان بودند فكر نمي‌كرد پليس آنها را تحت نظر گرفته باشد، وقتي براي اجراي نقشه كف‌زني وارد عمل شدند از سوي مأموران دستگير شدند.«بتول» در بازجويي‌ها منكر هرگونه كف‌زني و سرقت شد اما زماني كه فيلم دوربين‌هاي مداربسته بانك را ديد و طعمه‌هايش پيش رويش قرار گرفتند به ناچار لب به اعتراف گشود.

بتول 55 ساله ادعا كرد همدست جوانش، عروسش«زهرا» است اما در اين كف زني‌ها نقشي ندارد.

مأموران در اين مرحله پي بردند «بتول» يكي از كف زن‌هاي بين‌المللي است كه با کف زني در كشورهاي مختلف پول خوبي به جيب زده است.عروس جوان كه تنها نگران بچه‌هايش است به شوك گفت: 18 سال داشتم كه پسر «بتول» به خواستگاري‌ام آمد و با هم ازدواج كرديم، از اعتيادش خبر نداشتم تا اين‌كه بعد از به دنيا آمدن بچه‌ام متوجه اعتياد وي شدم ديگر راهي براي بازگشت نداشتم و به ناچار در كنار همسر و بچه‌ام زندگي كردم.

وي افزود: بعد از چند سال بچه دوم ما به دنيا آمد و كار من فقط بچه‌داري بود و همسرم با اصرارهاي مادرش چند بار به كمپ‌هاي ترك اعتياد رفت اما نتيجه نداشت تا اين كه بتول خواست در كف زني‌ها همراهش باشم.«زهرا» 28 ساله در حالي كه اشك مي‌ريخت، ادامه داد: دراين كف‌زني من فقط همراه مادرشوهرم بودم و بتول خودش كف‌زني مي‌كرد و من براي حمايت و فريب طعمه‌ها در كنارش بودم.

گفت‌وگو با كف‌زن بين‌المللي

بتول ادعا مي‌كند هيچ سابقه كف‌زني ندارد و تنها در سال 1364به اتهام سرقت به زندان افتاده و تا امروز ديگر كسي نتوانسته وي را دستگير كند.

اعتياد داري؟

نه.

چرا كف‌زني؟

كار راحت و بدون دردسري بود و پول خوبي به جيب مي‌زدم.

كف‌زني را از چه كسي ياد گرفتي؟

در همسايگي ما چند زن از طايفه فيوج زندگي مي‌كنند كه كف‌زني را از آنها يادگرفتم و حرفه‌اي شدم.

شنيدم در كشورهاي ديگر هم كف‌زني مي‌كردي؟

بله به چين، روسيه، تركيه و آلمان سفر كردم و در آنجا كف‌زني كردم.

چطور با خارجي‌ها حرف مي‌زدي؟

زبان چيني را مي‌فهمم و زبان روسي و تركي را هم به‌راحتي مي‌توانم حرف بزنم، در حدي كه بتوانم با آنها ارتباط برقرار كنم و به بهانه تبديل پول‌هاي مختلف به دلار از آنها كف زني مي‌كردم.

در ايران زياد كف زني كردي؟

نه، چون در خارج پول زيادي به دست مي‌آوردم و كسي نمي‌توانست مرا شناسايي كند.

چرا عروست را وارد بازي كف زني كردي؟

تنها بودم و براي ردگم كني به وي نياز داشتم.

پسرت خبر داشت با همسرش كف‌زني مي‌كني؟

چه پسري؟! وي اعتياد دارد و در همه كمپ‌ها براي ترك بستري شده اما هنوز معتاد است و كاري به ما ندارد.

مي‌داني عكست در روزنامه چاپ مي‌شود؟

بتول وقتي فهميد عكسش در روزنامه چاپ مي‌شود شروع به گريه كرد و ديگر حاضر به ادامه حرف زدن نشد.

بنابر اين گزارش، بازپرس كوهپايه با توجه به گسترده بودن اين كف زني‌ها در سطح كشور با تقاضاي چاپ عكس بتول و عروسش خواست كساني كه در دام اين كف زن بين‌المللي گرفتار شده‌اند با اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي ورامين با شماره 36249512 تماس بگيرند يا به شعبه دوم بازپرسي دادسراي ورامين مراجعه كنند.
كف‌زني‌هاي مادرشوهر و عروس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی