بازدید 17759
۳

نمک عامل ایجاد کشنده‌ترین سرطان در کشور‌

کد خبر: ۳۶۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲ 08 December 2013
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کشنده ترین سرطان در کشور ما سرطان معده بوده که مهم‌ترین عامل در ابتلا به این بیماری، نمک است.
 
به گزارش ایسنا، دکتر"نوذر نخعی"، صبح امروز در نشست توجیهی کاهش مصرف نمک در نان اظهار کرد: ایران جزو شایع ترین کشورها در ابتلا به سرطان معده است و کشنده ترین سرطان در کشور ما سرطان معده بوده که مهم ترین عامل در ابتلا به این بیماری نمک است.
 
وی افزود: علاوه بر تاثیر نمک در پوکی استخوان و ایجاد سنگ‌های کلیوی، از هر سه نفر در دنیا یک نفر مبتلا به پرفشاری خون است و در کشور ما حدود 71 درصد افراد بالای 25 سال با پرفشاری خون یا پیش پرفشاری خون دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
نخعی تصریح کرد: فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی و کنترل استرس در درمان این بیماری موثر است که مهم‌ترین عامل رژیم غذایی و به ویژه با تاکید بر نان است.
 
وی بیان کرد: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به این نتیجه دست یافته‌اند که کاهش مصرف نمک هم برای دولت کاهش هزینه داشته و هم بر سلامت جامعه اثربخش بوده است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با کاهش فشار خون سکته‌های مغزی و قلبی نیز کاهش می‌یابد.
 
وی ادامه داد: در کشور ما سن سکته مغزی 10 سال جوان تر اتفاق می‌افتد که یکی از علل این بیماری پرفشاری خون است.
 
نخعی گفت: باید مصرف نمک را به حدی به مردم ارائه دهیم که به سلامت آنها کمک کند که این گامی مثبت و در جهت رضایت خداوند خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳
تابی جون نمک نخوریم دیگه چیزی برای خوردن نداریم . یه دفعه بگو برو بمیر
سالهاست نمک حاصل از کوبیدن سنگ نمک بعلت وجود انواع عناصر خطرناک موجود در سنگ نمک از جمله سیانور در اکثر کشورهای پیشرفته منسوخ و مصرف آن متوقف شده است و نمک تصفیه شده واقعی و نه تقلبی جایگزین
آن شده است .


ولی فروش نمک کوبشی که در ایران آزاد
است
برادر اگر نمک مضره چرا حضرت علی نان را با نمک میخورد.؟حتما میگویید ایشان در امام بودند و ....اما کافیست به احادیث رجوع کنید تا فواید نمک را بشناسید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار