بازدید 8658

چطور مي‌توان از مساله‌يي به مهمي ربايش كودك پنج ساله گذشت!

کد خبر: ۳۶۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱ 08 December 2013
چند ماه پيش شاهد آدم‌ربايي كودكي پنج ساله بوديم و بعد از يك هفته كه آدم‌ربا دستگير شد در حين بازجويي فوت كرد و اين امر باعث نامعلوم ماندن سرنوشت كودك دزديده شد.

به گزارش اعتماد،  اين حادثه را علاوه بر آدم‌ربايي نوعي كودك‌آزاري نيز مي‌توانيم ببينيم زيرا كودك پنج ساله و همه كودكان بي‌دفاع هستند، بنابراين دستگاه قضايي نگاه ويژه‌يي به آنها دارد، اينكه سرنوشت اين كودك نامعلوم مانده است رسانه‌يي و خيلي درباره آن كار نشده است. در قوه قضاييه يك بخشي داريم در رابطه با حمايت از كودكان كه آنها هم در اين زمينه ورود پيدا مي‌كنند.

 از اينكه بگذريم مرگ آدم‌ربا يك‌طرف اما به هرحال آن كارآگاه يا شخصي كه بازجويي كرده حداقل سرنخ‌هايي بايد از اين فرد به دست آورده باشد. مي‌داند چه چيزي دستگيرش شده است و تحقيقات اوليه حتما مي‌تواند در پيدا شدن اين كودك مثمر ثمر باشد. عجيب است كه دستگاه قضايي و دادستاني تا الان كاري از پيش نبرده است.

تحقيقات دو بخش دارد يكي اينكه آدم‌ربا را دستگير كرده‌اند و ديگر اينكه او فوت كرده است. سازمان حمايت از كودكان نهادي مستقل از دولت است و حتما اگر اين موضوع بيشتر نمود پيدا مي‌كرد آن را به صورت جدي پيگيري مي‌كرد.

 آدم‌ربايي جرمي عمومي است و هركس اطلاع دهد دادستان و دادگستري پيگيري مي‌كنند. پس تحقيقات اوليه‌يي وجود دارد كه بتوان كودك را پيدا كرد. چطور مي‌توان از اين مساله مهم به راحتي گذشت. ان.جي.او‌ها بايد كار خود و سيستم قضايي هم در اين زمينه كار خود را كنند.

وكيل دادگستري، فعال حقوق كودك
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی