بازدید 10501

دردسرهاي وسوسه ثروت براي مرد كشاورز

کد خبر: ۳۶۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰ 08 December 2013
وسوسه ثروت بادآورده كار دست مرد كشاورز داد و او در دام يك شركت كلاهبردار انداخت.

به گزارش ایران، اين مرد با ديدن تابلوي يك شركت سرمايه‌گذاري تصميم گرفت زمين‌هاي كشاورزي‌اش را در روستا بفروشد و در شركت سرمايه‌گذاري كند، غافل از اين‌كه مديرعامل چرب‌زبان اين شركت يك كلاهبردار حرفه‌اي است.

اوايل خردادماه سال جاري يك مرد كه ظاهر ژوليده‌ و چهره‌اي آفتاب سوخته داشت به دادسراي مشهد رفت و به بازپرس گفت: كارگري ساده هستم چند وقت پيش براي يافتن كار از روستا به اينجا آمدم هر روز به شمال شهر مي‌رفتم، در مناطق اعيان‌نشين پرسه مي‌زدم تا بتوانم با كارگري پولي به دست بياورم. ديگر از اين وضعيت خسته شده بودم و از طرفي نياز شديدي به پول داشتم تا خانواده‌ام را از روستا به شهر بياورم. يك روز با ديدن تابلوي يك شركت جرقه‌اي در ذهنم زده شد تا زمين‌هاي كشاورزي‌ام را در روستا بفروشم و با پول آن در اين شركت سرمايه‌گذاري سهام بخرم.

وي ادامه داد: بعد از اين‌كه وارد شركت شدم با وسايل شيك و فريبنده مواجه شدم و تصور كردم با سرمايه‌گذاري مي‌توانم بزودي خانه‌اي را براي خودم در مشهد دست و پا كنم. وقتي نزد مديرعامل رفتم وي با چرب‌زباني از من خواست بعد از فروش زمين‌ها پولش را به وي بدهم و صاحب قسمتي از سهام شركت شوم.

 وي به من قول داد بعد از مدت كوتاهي اگر در مناقصه شركت كنم پولم از 60 ميليون به 200 ميليون تومان مي‌رسد. بنابراين با پيشنهاد مديرعامل پول را به وي دادم و به دفترخانه رفتيم و وي وكالت انتقال سهام را به من داد.

كشاورز ساده‌لوح سپس گفت: از اين‌كه مي‌ديدم با پولم سهام خريده‌ام خيلي خوشحال بودم تا اين‌كه پس از چند هفته وقتي به شركت رفتم اعضاي شركت و سهامداران با سر و صداي زيادي من را از شركت بيرون انداختند و گفتند ما تو را اصلاًٌ نمي‌شناسيم و اطلاعي از سهام شما نداريم.

آنجا بود كه متوجه شدم كلاه بزرگي سرم رفته و مديرعامل مرا فريب داده است. با ادعاهاي اين كشاورز با دستور بازپرس تحقيقات پليسي آغاز شد و با يك جست‌وجوي ساده در روزنامه و شماره ثبت آن مشخص شد اين شركت تنها صدهزار تومان سرمايه دارد و مديرعامل با فريب طعمه‌هايش پول آن‌ها را از چنگ‌شان درآورده است.

بدين ترتيب دستور بازداشت مديرعامل كلاهبردار صادر شد و تيم پليس با رفتن به شركت كاغذي پي برد اين مرد فراري شده است.بنا به اين گزارش، بازپرس پرونده دستور داده است تا مديرعامل فراري دستگير شود و پرده از ديگر كلاهبرداري‌هاي وي برداشته شود.

نظر كارشناس


زينب كاشي‌پزها كارشناس حقوقي در اين باره مي‌گويد: همان طور كه حضرت علي(ع) مي‌فرمايند وقتي وارد تجارت مي‌شويد ابتدا قوانين آن را ياد بگيريد و سپس وارد بازار تجارت شويد بنابر اين براي اين كه گرفتار چنين مسائلي نشويد هنگام سرمايه‌گذاري يا از ديگران مشورت بگيريد يا اين‌كه از قوانين آن آگاهي پيدا كنيد.

قانونگذار برای انتقال سهام همه شركت‌ها از جمله شركت‌هاي سهامي خاص، تضامني و تعاوني و همه شركت‌هايي كه در قانون تجارت اسم برده شده تشريفات قانوني تعيين كرده است كه بايد اين تشريفات حتماً رعايت شود تا انتقال سهام شكل قانوني به خود بگيرد.

 اگر تشريفات قانوني انتقال سهام رعايت نشود به اين معني است كه هيچ گونه انتقالي به عمل نيامده است. همچنين لازم است وقتي كسي قصد دارد به عنوان سهامدار يا اعضا وارد شركت شود بايد هويت شركت را شناسايي كند.

 با يك جست‌وجوي ساده در روزنامه رسمي كشور مي‌توان از شماره ثبت شركت، موضوع و اسامي سهامداران اطلاع يافت.

 بعد از اطمينان از وجهه‌اي كه شركت اعلام مي‌كند مي‌توانند وارد آن شده و با رعايت تشريفات قانوني سهام خريداري كنند يا اين كه عضو شركت شوند. در شركت‌هاي سهامي نيازي به تضمين وكالت نيست و سهام را به نام خريدار منتقل مي‌كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی