بازدید 12404

شبيخون محيط‌بانان به استراحتگاه 10 شكارچي مسلح

کد خبر: ۳۶۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰ 07 December 2013
محيط‌بانان در حمله شبانه به استراحتگاه 10 شكارچي مسلح آنان را غافلگيرانه دستگير كردند.

به‌گزارش ایران، صبح روز سه‌شنبه 12 آذرماه سال جاري همياران محيط‌زيست از حضور شكارچيان غير مجاز در ارتفاعات روستاي سفلي واقع در منطقه حفاظت شده كوسالان استان کردستان، خبر دادند و محيط‌بانان سروآباد بلافاصله وارد عمل شدند.

رئيس اداره محيطزيست سروآباد در تشريح ماجرا گفت: پس از گزارش همياران به همراه سه تن از محيطبانان عازم منطقه شديم و پس از حدود سه ساعت پيادهروي و دوربينكشي در ساعت ۱۰ صبح موفق به شناسايي محل حضور شكارچيان در ارتفاعات شديم.

مراد حميدي افزود: در بررسي اوليه متوجه شديم ۱۰ مرد شكارچي در محل حضور دارند، بنابراين سعي كرديم بهصورت نامحسوس به سمتشان نزديك شده و آنها را غافلگير كنيم چراكه با توجه به تعداد زياد شكارچيان اگر متوجه حضور ما ميشدند در صورت اقدام به فرار موفق به دستگيري آنها نميشديم و در صورت بروز درگيري نابرابر ممكن بود به نيروها آسيب جدي وارد شود.

زماني كه به نزديكي شكارچيان غيرمجاز رسيديم، درحاليكه متوجه حضور ما نشده بودند اقدام به تهيه عكس و فيلم از آنان كرديم تا در صورت بروز هرگونه حادثه يا متواري شدن مردان مسلح، مدارك مستندي براي ارائه به مراجع قضايي و شناسايي آنان وجود داشته باشد.

10مرد مسلح كه براي شكار كل و بز وحشي عازم ارتفاعات منطقه حفاظت شده كوسالان شده بودند در محلي مشغول استراحت بودند تا حوالي غروب آفتاب يا صبح فردا مشغول به شكار شوند.پس از مدتي كمين مخفيانه در فرصتي مناسب بهصورت غافلگيرانه به سمت شكارچيان رفته و با توقيف اسلحهها و مهمات آنان، هر 10 مرد را بدون ايجاد هرگونه درگيري دستگير كرديم.

از اين مردان مسلح يك اسلحه برنو و سه اسلحه شكاري تك لول كشف شد و مجرمان به اتهام شروع به شكار تحويل مقامات قضايي شدند.
شبيخون محيط‌بانان به استراحتگاه 10 شكارچي مسلحشبيخون محيط‌بانان به استراحتگاه 10 شكارچي مسلح

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری