بازدید 8540

زواياي پنهان در پرونده «جسد پتوپيچ»

کد خبر: ۳۶۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ 07 December 2013
با اظهارات متهم دستگير شده در پرونده «جسد پتوپيچ» معماي اين پرونده پيچيده تر شد.

به گزارش خراسان، مهر گذشته، جسد جوان مجهول الهويه ۲۳ ساله اي که داخل يک پتو پيچيده شده بود در زمين هاي خاکي منطقه گلشهر مشهد کشف و بدين ترتيب تحقيقات قاضي ويژه قتل عمد درباره پرونده «جسد پتوپيچ» آغاز شد.

 بررسي هاي مقدماتي «قاضي موحدي راد» بيانگر آن بود که جسد هيچ گونه آثار ظاهري ناشي از وقوع جنايت را ندارد به همين خاطر جسد اين جوان براي انجام آزمايش هاي پزشکي و تعيين علت دقيق مرگ به پزشکي قانوني انتقال يافت.

روز بعد پزشک قانوني علت مرگ جوان ۲۳ ساله را شکستگي هاي متعدد بر اثر اصابت جسم سخت و صدمات شديدي که به نواحي مختلف بدن وارد آمده است اعلام کرد. در پي اظهار نظر پزشکي قانوني، اين پرونده وارد مرحله جديدي شد و مقام قضايي دستوراتي را براي شناسايي هويت جسد صادر کرد.

مدتي بعد از اين ماجرا، کارآگاهان پليس جنايي مشهد موفق شدند با استفاده از سرنخ هاي موجود، خانواده اين جوان را شناسايي کنند اما اظهارات اعضاي اين خانواده، شکل جنايي به پرونده داد. آنان به قاضي ويژه قتل عمد گفتند: فرزندمان در روزي که گم شد، تلفن همراهش را برداشته بود و با موتورسيکلت از خانه خارج شد ولي اکنون از موتورسيکلت او خبري نيست. گزارش خراسان حاکي است: به دنبال اين اظهارات، مقام قضايي دستورات ويژه اي را براي پيگيري اين پرونده صادر کرد. وي از کارآگاهان خواست تا با رديابي موتورسيکلت و گوشي همراه متوفي، سرنخ هايي را از آخرين افرادي که با وي در تماس بودند به دست آورند.

به همين دليل و با دستور سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي)گروه ويژه اي از کارآگاهان، عمليات تخصصي و پليسي را براي يافتن سرنخي در پرونده «جسد پتوپيچ» آغاز کردند.

عمليات کارآگاهان در حالي ادامه داشت که روز چهارشنبه گذشته موتورسيکلت متوفي در يک عمليات پليسي شناسايي و راکب آن نيز که جواني حدود ۲۵ ساله بود دستگير شد. متهم اين پرونده که خود را بي خبر از ماجراي مرگ جوان ۲۳ ساله نشان مي داد در پاسخ به اين سوال که موتورسيکلت مرحوم چرا دست شماست ؟ فقط سکوت کرد! او درباره آخرين ديدارش با جوان فوت شده گفت: من و مرحوم و يکي ديگر از دوستان مشترکمان اعتياد خود را ترک کرده بوديم و در کلاس هاي انجمن معتادان گمنام شرکت مي کرديم ولي آن روز هر ۳ نفري تصميم گرفتيم تا براي يک بار مواد مخدر را دوباره مصرف کنيم به همين خاطر هر کدام از ما به دنبال خريد مواد رفتيم اما وقتي در محل قرار دور هم جمع شديم ديديم که متوفي مشروبات الکلي خريده است. وقتي آن ها را مصرف کرديم از يکديگر جدا شديم و ديگر خبري از او ندارم.

 متهم اين پرونده که به اتهام ارتکاب قتل عمدي از سوي قاضي «موحدي راد» بازداشت شده، در پاسخ به اين سوال که پس گوشي تلفن همراه متوفي کجاست؟ گفت: گوشي تلفن او دست دوست ديگري است که همراه ما بود!

بنابراين گزارش، در پي اظهارات متهم ۲۵ ساله، وي با صدور دستور قضايي، در اختيار کارآگاهان پليس جنايي قرار گرفت تا تحقيقات بيشتري در اين باره انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری