بازدید 67179
«تابناک» اسناد تحقیق و تفحص تأمین اجتماعی را منتشر می‌کند (۶)

دستور مرتضوی برای خرید کتابی با نویسنده‌ای جالب‌

از جمله اسناد به دست آمده در جریان تحقیق و تفحص مفصل صورت پذیرفته از سازمان تأمین اجتماعی، نحوه هزینه‌کرد در حوزه‌های فرهنگی است که ‌‌موردی و با هزینه‌های چشمگیری بوده که بخشی عظیمی از نخبگان کشور، حسرتش را می‌خورند و شاید می‌توانستند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی چنین ارقامی را دریافت کنند، مشروط به اینکه...
کد خبر: ۳۶۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰ 05 December 2013
ضعف نظارت عامل رانت‌خواری در ایرانبر پایه اسناد ضمیمه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی که «تابناک» به دست آورده، هزینه‌های عجیبی به شیوه‌های جالبی انجام پذیرفته و جالب‌تر از ارقام و شیوه هزینه‌کرد، دریافت کننده این ارقام است که به رغم مشابهت کامل نام خانوادگی با همسر سعید مرتضوی، هر گونه نسبت فامیلی با سعید مرتضوی را در جریان تحقیق و تفحص انکار کرده است.

به گزارش «تابناک»، از جمله اسناد به دست آمده در جریان تحقیق و تفحص مفصل صورت پذیرفته از سازمان تأمین اجتماعی، نحوه هزینه‌کرد در حوزه‌های فرهنگی است که به صورت موردی و با هزینه‌های جالب توجهی بوده که بخشی عظیمی از نخبگان کشور حسرتش را می‌خورند و شاید می‌توانستند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی چنین ارقامی را دریافت کنند، مشروط بر اینکه مدیرعامل وقت تأمین اجتماعی، دستور لازم را برای پرداخت هزینه مذکور صادر می‌کردند!

بر پایه چند برگ از هزاران برگ سند این تحقیق و تفحص که «تابناک» به طور مستمر منتشر خواهد ساخت و امروز نیز بخشی از آن‌ها را ‌خواهید دید، مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال معادل سی میلیون تومان بابت خرید ۲۰۰۰ جلد کتاب به نام «دوستت دارم مادر» نوشته آقای محمدرضا فلاح تفتی که فامیلی‌اش دقیقاً مشابه هما فلاح تفتی همسر سعید مرتضوی است، هزینه شده است. جالب اینکه این شخص در جریان تحقیق و تفحص منکر هر گونه نسبت فامیلی با مرتضوی شده و احتمالاً اتفاقی این تشابه حتی در پسوند فامیلی نیز رخ داده که البته این جزئیات در دادگاه‌های صالحه قابل تشخیص‌تر است.

دستور مرتضوی برای خرید کتابی با نویسنده‌ای جالب تر

کتاب «دوستت دارم ‌ای مادر» که فاقد هرگونه ارتباط با حوزه تأمین اجتماعی است، خریداری و در مراسم افطاری و برخی برنامه‌های دیگر سازمان در میان حاضران توزیع شده است. در این کتاب اشعار متنوعی از شاعران ‌مشهور ایرانی و خارجی و نیز سروده‌هایی از شاعران شهرستان‌های استان یزد، موطن سعید مرتضوی آورده شده است. این کتاب ششصد صفحه‌ای با چنین رویکردهایی به چاپ سوم رسیده است.

نام هما فلاح همسر مرتضوی در حالی در جریان انتخابات شورای شهر تهران در رأس دو لیست در کنار نام شیخ‌الاسلامی (وزیری که اصرار بر بقای مرتضوی موجب عزلش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد) نقش بسته بود که وی در اظهار‌نظری عجیب مدعی شده بود: «اگر همسرم شهردار شود، تهران را از صفر تا صد می‌رساند‌». (روزنامه بهار ـ ۲۲ خرداد ۹۲)

دستور مرتضوی برای خرید کتابی با نویسنده‌ای جالب تر

باید دید در مرحله پیگیری قضایی این پرونده، نسبت فامیلی میان هما فلاح تفتی و محمدرضا فلاح تفتی کشف خواهد شد و یا در اتفاقی نادر، شخصی با چنین فامیلی کاملاً تصادفی کتاب‌هایش به دستور مرتضوی خریداری شده است؟ نکته دیگری که در این اسناد مورد توجه واقع شده، مربوط به فاکتور ارائه شده به سازمان تامین اجتماعی برای کتاب ها است که به خودیِ خود گویا است.

هم‌‌اکنون «تابناک» اسناد صورت‌جلسه مذکور را که بر پایه آن پرداخت‌ها انجام شده، منتشر می‌کند.

«تابناک» در خبرهای بعدی، بر پایه موضوعات، اسناد دیگری را منتشر خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴۳
انتشار یافته: ۶۵
داغونم داغوووون
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
تابناک جونم، دوستت داریم. مراقب خودت باش.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
مجید جان دلبندم ، چرا داغونی ؟؟؟ این تازه اولشه . هیچوقت دیدی چطور یه کشتی به اون بزرگی را کنار اسکله می کشن ؟؟ اول یه طناب باریک به طرف مامور اسکله میندازن بعدش ماموره کم کم طناب را که به یکی دیگه بزرگتر وصله میکشه تا در نهایت طناب مهار کشتی به اسکله وصل می شه . اگه همینطور اسناد کم کم منتشر بشه اونوقت معلوم می شه چند تا دیگه وزیر و وکیل پشت سعید خان بودن !!!! اگه یه وقت پرونده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم تحقیق و تفحص بهش بخوره ، اونوقت چه آش شله قلمکاری در میاد ؟؟؟؟؟؟ بازم تو پاک دستیش شک دارید ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
منم داااااااااااغونم لهم
ناشناس
| France |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
وای سی میلیون!!! فکرش رو بکن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
حالا که همه داغونم منم داغونم
نخیر!!!!!!!!!!!مثل اینکه قصه استاد مرتضوی سر دراز دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
حتما يكي از بستگانش در شهرستان تفت يزد مباشد ويا اشناي نزديك
تابناک تابنده ی حقیقت شدی، دوستت داریم مواظب خودت باش!!!
امیدوارم دراین زمینه قوه قضائیه بطورمستقل به پرونده رسیدگی نماید تادرس عبرتی برای مدیران آینده این گونه مراکزباشند .باتشکرازتابناک عزیز
درود بر شرافت تابناک
حالا که نه تهران بلکه ایران رااز100به صفررسانده اند
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دمت گرم اینقدر این جمله رو تکرار نکن جون داداش رو اعصابی
تابناک مچکریم............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
برای چی
آyyyyyyyyyyyyyyyy
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
تابناک موتوشکریم . . . . . . .
دوستت دارم ای تابناک
درود و سلام بر تابناک عزیز که مفسدان را رسوا می کند و صد حیف که هیچگونه رسیدگی مؤثری نخواهیم دید... لطفا منتظر اتفاق خاصی نباشید جز ارتقاء مقام و مرتبه آقایان عالی مقام...
لطفا پیام مرا هم ثبت کنید.
تابناک تابت ناکتر
یادش بخیر گل آقا میگفت:
دزدی بالای میلیارد رو اختلاس گویند.

یعنی واقعا اختلاس شده و یا در حد جزئی دزدی و سرقت صورت گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این آقا با این همه پرونده چرا بازداشت نمیشه و آزادانه واسه خودش میگرده؟ چرا با ماشین آخرین سیستم و با محافظ میاد دادگاه؟
باز هم بحث عقیل و مرتضی ست
آهن تفدیده‌ی مولا کجاست؟؟؟
نه فقط حرفی از آهن مانده است
شمع بیت المال روشن مانده است
یکی میتونه به من بگه این اعتبارات غیرمشمول چندتومنه؟آخه هرچی این سعید مرتضوی هزینه کرده از ردیف اعتبارات غیرمشموله.
چه ضمانتی هست که اقای مرتضوی با این وضعیت مثل آقای خاوری به کانادا نرود؟
تابی لیکس
براستی که آقای احمدی نژاد درست گفتندودرست تشخیص دادند که تحریمها کاغذپاره هستند واقتصاد ایران بااین تحریمها فلج نمی شود ،بلکه دزدی .اختلاس .هزینه های ملیاردی درچندین وزارت وسازمان وخالی کردن بانکها که توسط دولت اوصورت می گرفت اقتصاد ایران راازبین برد.پس نتیجه می گیریم که دست اندرکاران این نوع غیرقانونیها ارخارجیهای طراح تحریمها بدترند.
دیگه از همه چی بریدم از همه چی همه چی دوست دارم خودم و بچه هامو آتیش بزنم از اینهمه بی عدالتی مرگ بهتر از زندگی با ذلت ......
از آدمهای تندرو سرسپرده هیچ کاری بعید نیست.
درود بر سایت تابناک
ای لاو یو! ویکی تابناک!
دیگه تمومش کن اعصابم داغون شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
نکنه خود سعید خان هستید شما؟
تورا خدا فقط وفقط زوم نکنید رو تامین اجتماعی یکی نیست بگه وضعیت سازمان بهزیستی کشور چه خبره/لطف کنید عملکرد مالی وزد وبند های معاون اداری مالی فعلی با بعضی مدیران استانی را کنترل کنید/ضعیفترین نیرو ها رادر مناصب مدیریتی این سازمان الان داریم می بینیم/در بعضی استان ها در حالی که پرسنل زحمت کش در بد ترین شرایط رفاهی قرار دارند مدیر استان صاحب امتیاز مراکز نون وابدارتحت نظارت بهزیستی می باشه و مزای پرسنل را تبدیل به کارت هدیه می کنه وبرا ابقا خود تقدیم عوامل مرکز می کنه/کی باید جواب
قابل توجه طرفداران آقاي دكتر احمدي نژاد!!!!.....
ای داد بی داد ما ایرانیها کی میخوایم مثل اروپاییها حق بیت المال رو رعایت کنیم
آیا این اتهام ها برای محاکمه وزندان کافی نیست؟
جالب اینجاست اسامی اعضای هیات مدبره جدید که دیشب اعلام شد همانهاست که در گزارش تحقیق و تفحص آمده و پولهای درشتی هم گرفتند. نهضت خدمت رسانی ادامه دارد....
همه چي با يه سفارش ختم به خير ميشه.صلوات بفرستيد
بعد ما افسردگی گرفتیم از بیکاری
این همه درس و زحمت هیچ
این یکی از هزاران جاییکه توش فساد بوده!بقیه هم اگه مشخصه دیگه باید سرمونو بکوبیم به دیوار!
یه 200 تومن دیگه باید پیاده جریمه شه
پس درامد کلان نفتی به کجا می رود؟بعضی از مدیران درآمد را به صلاحدید خود هزینه می کنند. 90% سازمانها ونهادهای دولتی مشکلات اینچنینی دارند .از اوقاف و بنیاد مستضعفان وبنیاد شهید هم تحقیق کنید تا رقمهای نجومی تری را ببینید .
مقصر اصلی، امثال مرتضوی یا دولت قبل نیستند !!!! روش خشکاندن سوء استفاده و حیف و میل، بر اساس حکومت 4-5 ساله حضرت علی، کاملا مشخصه !! نیست ؟؟!
این ملوک الطوائفی و حیف و میل ، درصد قابل ملاحظه ای از مسئولین در دولتهای مختلف رو در بر میگیرفت، اینم رووش !!
بابا یه پا ویکی لیکس شدی تابناک جون
کتاب جلدی 15000 تومن؟ من خودم میرم به مامانم میگم دوستت دارم مادر، برای چی 15000 تومن پول بدم.
شاید هم چون پول مفت بوده باهاشون گرون حساب کردن. جالب اینجاست که پول بازنشسته های بدبخت رو نداشتند بدهند.
مقامات قضایی اعلام نظر نکردند؟
همه هم خدا رو شکر اصرار دارن که دکترن !!!!
در مورد درخواست احمدی نژاد برای مناظره با رئیس جمهور، کسی نظر نداد یا تابناک منتشر نکرد؟
سلام و ممنون از شما امیدوارم این دادن اطلاعت به مردم ادامه داشته و البته قوه قضائیه نیز نذاره موضوع کهنه بشه . به واقع باید یک پاکسازی درست در این سازمان فشل که مثلا صاحب اصلیش کارگران هستند بشود.
اگه پاكدستي ،اين بوده كه الان داره نمايان ميشه ، خدا بدادمون برسه اگه دستشون كج بود و چسبناك!!!!!
به نظر نمی رسه مبلغ 30000000 میلیون تومان برای 2000 جلد کتاب زیاد باشه.در سایر مطالب باید مقایسه کرد نه یک طرفه به قاضی رفت
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اگه فرض کنی هر کتاب 15 هزار تومان هست (یه کتاب 600 صفحه ای از نوع شعر و احتمالا با جلد مرغوب قطعا 15هزار تومان هست) قیمت 2000 جلد می شه 30 میلیون تومان، مهم اینه که الکی 2000 جلد رو خریداری کردن
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
نه بابا!!!؟؟؟
علی
| United States |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دوست عزیز فاکتور رو نگاه کن. زده با 40٪ تخفیف هر جلد 15000 تومان. یعنی این کتاب ششصد صفحه ای 25000 تومان قیمت داشته؟!!!!!!!!
منتظر اسناد بعدی هستیم!!!
تکلیف قضائت هایی که مرتضوی انجام داده چه می شود. آیا باید مجددا دادگاهی شوند تا اگر حقی از آنها خورده شده شده یا به نفع آنها پارتی بازی شده مشخص گردد.
هر دم از این باغ بری میرسد :-))
اقاي مرتضوي متولد شهرستان تفت هست، اكثر مردم اين شهر داراي فاميل فلاح تفتي يا دهقاني تفتي هستند ، در اين مورد هم تشابه فاميلي دلالت بر همشهري بودن مولف با ايشان و همسر شان دارد كه در جاي خود مي تواند محل سوال باشد و الزاما به معناي رابطه خويشاوندي نيست بهتر است تمركز بر اطلاع رساني باشد و امر قضاوت را به مرجع ذيصلاح دهيم
بله ديگه!!
تابناک رسانه واقعی
این کارها رو طی چه مدت انجام داده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خونه ما پراز دود شده!
تو این دو روزه که اینجا رو میخونم همینجور دود از سرم بلند میشه!
تابناک از جرات و جسارتت متشکرم یا هو
اخرش چي ميشه؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی