بازدید 20379

۳۰۰۰ نفر میلیاردری که مالیات نمی‌دهند، چه کسانی هستند؟!

متأسفانه حساب‌ها بنا بر فرار از مالیات تنظیم می‌شود و می‌توان گفت، مؤسسات و نهادهای دولتی نیز به دنبال فرار از مالیات هستند. فرار از مالیات متأسفانه‌ عارضه‌ای است در کشور که دامان بسیاری را خواهد گرفت؛ بنابراین، مجلس و دولت باید کار‌ اساسی کنند. بیشتر اینها شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی هستند که جنبه انتفاعی دارند.
کد خبر: ۳۶۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰ 03 December 2013
ضعف نظارت عامل رانت‌خواری در ایرانمالیات به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره وری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آنرا پرداخت نمایند تا توانائی‌های جایگزینی امکانات و منابع فراهم شود.

‎ به گزارش«تابناک»، دولتها برای جبران هزینه های خدماتی که به شهروندان انجام می دهند.از طریق وضع مالیاتی اقدام مینمایند والبته هدف از وضع مالیاتی برای اغلب کشورها جبران هزینه نیست زیرا از طریق مالیات نقدینگی دچار تغییرات می شودکه بعد از جبران هزینه مهمترین عامل وضع مالیاتی می باشد.

اما متاسفانه همیشه در جامعه کسانی هستند که از پرداخت مالیات به دولت فرار می کنند، و این در حالی است که دولت به راحتی می تواند از تطریق کسر از حقوق مبالغی را به عنوان مالیات از حقوق کارمندان که جزء قشر متوسط و یا کم درامد جامعه هستند، کم کند.

در واقع همان طور که اشاره شد پرداخت مالیات یک نوع کمک به دولت برای ایجاد رفاه عمومی در جامعه است، که بیشتر آن باید از طریق کسانی که درامد مالی زیادی دارند تامین شود، که عموما این کار صورت نمی گیرد.

در همین خصوص روز گذشته ایرج ندیمی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پردا از یک ماجرای مالیاتی بزرگ برداشت که در آن سه هزا نفر که درامد میلیاردی دارند مالیات پرداخت نکرده اند و از این تعداد نیز حدود سی صد نفر پزشک هستند.

پاسخ متناقض نماینده مجلس به ادعای فرار مالیاتی میلیاردها

تابناک برای روشن شدن قضیه به سراغ ندیمی رفت و در این باره از وی سوال کرد، این نماینده در این باره گفت: اگر می خواهیم وابسته به نفت نباشیم و اگر می خواهیم تحریم ها کارایی خود را از دست بدهد باید برای اداره کشور به سمت درآمدهایی مانند مالیات برویم این امر هم حاصل نمی شود مگر اینکه بی رحمانه در مورد مالیات گریزی برخورد شود.

وی افزود: یک ریال اگر زیر میزی رد و بدل شود یعنی قانون دارد دور زده می شود. آیا پدیده زیر میزی در کشور رواج دارد یا ندارد؟ آیا نظارت های ناکارآمد را شاهد هستیم یا نه ؟ اینکه در ایران به هر بهانه ای دارند مردم را عمل می کنند و رکوردهایی جابجا می شود مانند عمل بینی، زیبایی نشانه چیست؟ کاملا مشهود است.

ندیمی گفت: افرادی که هم بیمارستان دارند هم سهم الشرکه دارند و حتی در بیمارستان های دیگر عمل می کنند و برای هر عملی عایدات مستقیم و غیرمستقیم دارند به ما این علامت را می دهد که پدیده زیر میزی و فرار از مالیات و درآمدهایی که شناسنامه ندارند وجود دارد. هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که فردی نتواند پول دربیاورد اما اگر درآورد، حساب و کتاب دارد. در کشور ما بدون حساب و کتاب پول در می آورند. همه آمارها و مستندات به ما این علامت را می دهد که با بحران ثروت ناشی از زیر پا گذاشتن و دور زدن قانون حاصل می شود. افراد هم مشخص هستند.

این نماینده در پاسخ به این سوال که این پزشکان چه کسانی هستند و چگونه توانسته اند از مالیات فرار کنند، سکوت کرد و گفت اعلام اسامی یعنی تحقیق و تفحص

3000 نفر را از کجا آورده اند مشخص نیست

همچنین محجوب در این باره با و در پاسخ به این سوال که آمار سی صد نفر از کجا در آمده است گفت: اینکه 3000 نفر را از کجا آورده اند مشخص نیست اما در کشور ما افراد بسیاری هستند که از پرداخت مالیات فرار می کنند. اینکه چه کسانی هستند باید تحقیق و تفحص شود.

وی افزود: متاسفانه حسابها بر اساس فرار از مالیات تنظیم می شود و می توان گفت موسسات و نهادهای دولتی نیز به دنبال فرار از مالیات هستند. فرار از مالیات متاسفانه یک عارضه است در کشور دامان بسیاری را خواهد گرفت و مجلس و دولت باید کاری اساسی کنند. بیشتر اینها شرکتهای دولتی و شبه دولتی هستند که جنبه انتفاعی دارند.

محجوب گفت: فرار از مالیات متاسفانه سنت شده است و به جای اینکه کسانی که این کار را می کنند برای همیشه از کار برکنار کنند، اغماض می کنند و می گویند از جیب دولت به جیب دولت است. باید قانون اجرا شود. متاسفانه ممیزها و وزارت دارایی از قوانین تفسیر خاص می کنند تا به هر قیمت و بهانه ای مالیات بگیرند. این خلاف است. بایستی اصل بر برائت باشد و اینکه مردم مالیات را یک تکلیف احساس کنند و اگر کسی از قانون تخطی کرد سخت ترین برخوردها را کرد. اما وزارت دارایی قوانین را غیر شفاف می کند. دارایی حق ندارد به جای مجلس قانون گذاری و تفسیر کند؛ نه دارایی و نه شهرداری و هر دستگاه دیگر.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: دستگاه هایی که با مردم سر و کار دارند حق ندارند قوانین را تفسیر به رای کنند. این مصادره به مطلوب ابتدای گریز از مالیات است. قوانین باید روان و راحت باشد و هر چیزی که نمی فهمند باید از ما بپرسند. مجلس باید تفسیر و تشریح کند و مواردی که ابهام دارند نباید اجرا کنند تا رفع ابهام شود چون مردم خسارت می بینند. آنها حق ندارند مصالح مردم را به تشخیص خود واگذار کنند. مر قانون باید رعایت شود. به فرموده حضرت امام (ره) نه به قانون چیزی بیافزایند و نه چیزی از آن کم کنند. نه به نفع ثروتمندان از قانون بزنند و نه به زیان فقرا چیزی به قانون اضافه کنند. این حرف ماست. بخش عمده مالیات باید بین فقرا باز توزیع شود. از ثروتمندان گرفته شود و به فقرا داده شود. این سیستم مالیاتی ظالمانه نمی تواند مدافع فقرا باشد. سیستم مالیاتی ظالمانه قانون را آنطور که ممیزان و کارشناسان و کارمندان می خواهند تفسیر می کند. قانون آنطور که نوشته شده است باید اجرا شود نه طبق امیال افراد.

چون آمار دقیقی از درامد پزشکان وجود ندارد نمی توان اظهار نظر کرد

عثمان احمدی نیز دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی بود که از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: افرادی را داریم که درآمد بالایی دارند اما چون جای ثابتی ندارند، خودشان را از پرداخت مالیات معاف کرده اند نه اینکه کسی آنها را معاف کرده باشد. برخی ساخت و سازهای انبوه دارند و لامپی روشن می کنند تا نشان دهند که خانه خالی نیست.

نماینده مهاباد گفت: متاسفانه مسائلی هست و در کمیسیون اقتصادی هم در مورد آنها صحبت کرده ایم. آمار آنها شاید از سه هزار نفر هم خیلی بیشتر باشد. در همین نوسانات ارزی کسانی بوده اند که یک شبه راه صد ساله را رفته اند اما جای ثابتی نداشتند تا مالیاتی از آنها گرفته شود اما از سوی دیگر یک سوپر مارکت باید سالی 5 میلیون تومان مالیات بدهد. از این بابت عدالت رعایت نمی شود. بایستی شرایطی فراهم شود تا دارایی های افراد مشخص شود. حتی دارایی های مسئولان هم تاکنون مشخص نشده است. باید مشخص شود که این درامدها از کجا می آید و چگونه می شود برخی افراد چندین کارخانه داشته باشد اما در مقابل افرادی باشند که درآمد محدودی دارند اما مالیات بالایی می دهند.

وی در مورد برخی پزشکان که جای مشخص هم دارند و با اینکه درآمد بالایی دارند و مالیات نمی دهند گفت: چون آمار دقیقی در مورد درامد افراد وجود ندارد نمی توان اظهار نظر قطعی کرد. وظیفه مجلس نظارت است و یکی از موارد نظارتی نظارت بر اموری است که ممکن است تخلف قانونی انجام شود. ما قوه اجرایی نیستیم اما باید قوه مجریه را مجبور کنیم که آمار دقیقی داشته باشد و با تخلفات رسیدگی کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۶۸
بازاری های محترم که درآمد ماهی 25 ملیون به بالا دارندنصف مالیات یک فرهنگی را پرداخت می کنند اگه شک دارید نمونه اش با مدرک موجوده!!!
پاسخ ها
محمد صیفی کار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
در کشور ما کارمندان و کارگزان قبل از دریافت حقوق مالیات می پردازند و بازاری ها چند سال یکبار و رقم های بسیار کم و البته با چانه زنی کمتر و تازه بصورت اقساط. بعد ما از آن ها نقدا و دولا سخه لا خرید می کنیم . جالبه نه !!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
چطور میگن درآمد پزشکان مشخص نیست وقتی به مطب یک متخصص مراجعه می کنی در یک ساعتی که اونجا منتظر هستی حدودا 12 بیمار را ویزیت میکنه و هرنفری 25هزار تومن میشه ساعتی سیصد هزار تومت حالا حساب کن از ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 شب میشه چهار ساعت که درآمد این چهار ساعت میشه یک میلیون و دویست هزار تومن اقایون بیان مالیات در آمد بعد از ظهر اینارو بگیرن حساب کن چه رقمی میشه
آخه خیلی جالبه یک پزشک متخصص هر ماه نزدیک 100 میلیون و یا بیشتر درآمد داره مالیات نمی ده اونوقت یک کارمند که ماهی 700000 تومان حقوق ، اولین آیتم کسوراتش مالیاته -
من هم یکی از این چند هزار نفری (البته فکر کنم پسوند میلیون مناسب تر باشه) که مالیات نمیدهند هستم.... بله. در مملکتی که اثر مالیات را در زندگی خود احساس نمیکنم ترجیح میدهم مالیات ندهم!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
البته روی سخن با کسانی هست که باید سیستمی وضع نمایند که از امثال جنابعالی مالیات گرفته بشه و گرنه از شماها که انتظاری بیش از این نیست
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
خوب می کنی که مالیات نمی دهی. مالیات طبق تعریف خود این خبر باید در قبال خدمات باشه. مردم ما کدوم خدمات را می گیرند؟ یکی بیاد توضیح بده این مالیات در قبال چه چیزی گرفته میشه و تا حال خرج چی شده. آقایان فقط دست بگیر دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اگه تمام كساني كه مثل شما هستند مالياتشونو بدن اونوقت اثرش مشخصه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اونهایی که منفی دادند منظور این اقا رو متوجه نشدند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
مالیات گرفتنیه.
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اول مالیات رو بده!!!!!!!!!‌بعد انتظار داشته باش!!!
ثروت من بالغ بر 110 میلیارد تومن میشه و البته من مالیات هم میدم. یعنی پارسال 53 هزارتومان مالیات دادم که احتمالا امسال بکشن روش و شاید تا 70 هزار تومان هم برسه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
خداییش خیلی باحالی
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
اگر 110 میلیارد تومن داشتی علناً توی سایت می گفتی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
تو نون شبت موندی، شک ندارم
یکی از آشنایان ما یه شرکت راه انداخت و چون حسن نیت داشت و آدم خوبی بود تمامی فاکتورهاشو به صورت فاکتور رسمی ثبت میکرد و دفاترش رو مرتب و کامل پر کرده بود تا روزی که مامور مالیات برای مالیات سالانه بهش مراجعه کرد. مامور مالیات بعد از دیدن تمامی مدارک و دفاتر گفت شما که اینقدر فاکتور رسمی صادر کردید خدا میدونه چقدر فاکتور غیر رسمی و دفاتر مخفی دارید و چنان مالیات سنگینی براش نوشت که آه از نهاد این آشنای ما بر آورد . متاسفانه اشکال کار از مالیات دهندگان نیست چون هرچقدر هم سعی کنیم خوب باشیم مامور مالیات زیر بار نمیرود و همیشه فکر میکند حسابهای مخفی داریم. حالا این دوست ما تراکنش حساب بالایی هم داره ولی مجبور شده هر بار فاکتور های غیر رسمی صادر کنه و چند دفتر مالیاتی داره و یه سیستم حسابداری موازی هم تشکیل داده. همه اینا بر میگرده به قوانین و مسئولین امور مالیاتی کشور و نه فروشندگان و بازرگانان ما.
یک راه حل ساده اینست که حسابهای بانکی افراد را بررسی کنید و بر اساس درآمدها و تراز مالی صاحب حساب مالیات دریافت شود
همچنین افراد در قبال کسب هرگونه درآمدی از یک سقف تعیین شده میبایست مدارک تحصیل آن مال را ارائه دهند
والا پدر مردم را درآوردید دیگر چیزی نیست که نگرفته باشید!
تا زمانیکه حسابهای بانکی افراد کنترل نشود فرار مالیاتی داریم اگر نمایندگان می خواهند مالیات به حقه گرفته شود قانونی را تصویب کنند.تا بشود حساب های شخصی و خصوصی افراد را کنترل کرد.بجر این گرفتن مالیات آ ب در هاون کوبیدن است
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اینکار ممکن نیست. چون رئیس جمهور محترم در گزارش 100 روزه خود فرمودند، سرکشی به حساب مردم در کوتاه مدت ممکن است جواب بدهد ولی در دراز مدت خوب نیست!!
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
همه جای دنیا این کار رو میکنند حالا برا ایران بد شد!؟
بیچاره کارمندان دولت که سر هر ماه مالیات حقوقشان را پرداخت می کنند یا به عبارتی از حقوقشان کم می کنند آنوقت کاسب ها از زیر مالیات در می روند خدایی این عدالت است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
کارمند چیه عزیز دل من یه حق التدریس از دانشگاه پایان هر ترم میگیرم بعد از 27 سال درس خوندن و خیر سرم دکتری گرفتن بلافاصله دانشگاه 10 درصدش رو بابت مالیات قبل از اینکه به من پولی بده کسر میکنه! بعد یه عده چه پولهای بیحسابی در میارن بدون یک ریال مالیات دادن
سخن از ماليات سخن از حق الناس و حقوق مردم است .به گفته حضرت علي مهمترين كار هر حكومت گرفتن ماليات از اغنيا وتقسيم آن بين فقرا مي باشد .سيستم اخذ ماليات در ايران بر اساس ديوانسالاري بوده واز مدرنيته در آن خبري نيست .گرفتن ماليات علي الراس و نبود اطلاعات شفاف موديان مالياتي جهت تشخيص ماليات بر اساس مدارك و اسناد و دفاتر از بزرگترين مشكلات نظام مالياتي است.قوانين ناكارآمد نيز معضل ديگري مي باشد.درتمام دنيا بودجه دولتها از مالات تامين مي شود ولي در ايران فقط10درصد بودجه دولت از طريق ماليات تامين مي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
بلی مالیات باید بین فقرا تقسیم بشه .
از میانگین تراکنش مالی ماهانه یا سالانه هر شخص یا نهاد می توان فعالیتهای اقتصادی آنها را رصد کرد و بر یک مبنای اصولی ، عادلانه و کارآمد از افراد و نهادهای جامعه مالیات دریافت کرد. برای رسیدن به شفافیت و رشد واقعی اقتصادی این مهم ضروری می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
من حسابدار و قائم مقام مدیرعامل یک کارخونه هستم. تراکنش سالیانه حساب من به صدمیلیارد تومن میرسه. اما حقوقم ماهی دومیلیونه. به نظرت تراکنش مالی معیار مناسبیه برا مالیات گرفتن؟
در کنار این همه نظرات کارشناسی شده و نشده یه خورده هم در مورد حقوق ممیزین مالیاتی صحبت می شد بد نبود کسی که بعضا در مورد درآمدهای میلیاردی باید کارشناسی کند حقوق و پاداش ماهانه اش از یک میلیون تومان به سختی تجاوز می کند اونوقت همواره مورد انواع تهمت ها نیز قرار می گیرد
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
قربون دهنت وقتی مامورمالیاتی رو با یک نفر بایگان یا خدماتی توی اداره ... همتراز قرارمیدن خیلی بد است
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
چه ربطی داره. یعنی کارمند بانک هم که هر روز با پول سر و کار داره باید پولدار باشه؟ حقوقشون باید مثل سایر کارمندان باشه
سیصد نفر پزشک رو صد بار گفتید ولی در مورد اون ۲۷۰۰ نفر باقیمانده هیچی نمیگید
میلیاردرها هیچوقت مالیات نمیدهند ویا اگر مجبوربشوند سندبزنند یک دهم مالیات خودرا نمیدهندبراحتی همه را دورمیزنند. کارمند سازمان امورمالیاتی.
به مدد ممیزین فقط شرکتهای تولیدی و خدماتی مالیات می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
خدایش تا بحال یکی رفته سراغ همین ممیزین مالیاتی؟
پزشکی که روزی 10 الی 50 ملیون درامد داره قطعا باید تا 70 درصد مالیات بده که عمرا نمیده پزشکی که با بیت المال همین مملکت درس خونده
سلام
من رسما اعلام می کنم یکی از اون نفراتم . چون حقوقم 600 تومن تو ماهه و بهش مالیات تعلق نمیگیره .
درمقابل خوش حسابی مردم در پرداخت مالیات، آیا تشکیلات مختلف دولتی حرمت مردم را خواهند داشت؟ یا همچنان مردم بدهکار باید باشند؟
بهترین راه اینکه
اولا پول کاغذی کاملا حذف بشه
دوم: تمامی املاک و ماشینها سکه ها و ... دارای سند بشند.
بر هر انتقال وجهی مالیات بسته بشه
البته فرهنگ پرداخت مالیات اولیته کاره
دلیلی برای پرداخت مالیات نیست .
پول نفتی که می فروشن رو به ما میدن که ما از در آمدمون به اونا بدیم
نه والا
چند مطلب در مورد مالیات باید مشخص بشه
۱ تکلیف خمس و مالیات باید مشخص باشه . الان من ۲۰ درصد خمس میدم . اداره مالیات هم ۲۵% از درآمد شرکت رو مطالبه میکنه . با احتساب ۶ ٪ ارزش افزوده ای که برای مصرف می پردازیم میشه حدود ۵۰٪ درصد
۲ عدالت مالیاتی برقرار نیست . ممیزها دنبال کوچکترین بهانه اند برای رد دفاتر و مالیات اضافه بستن .
پاسخ ها
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
متأسفانه و متأسفانه بعضی خمس نميدن كه اگه خمس ميدادن ميشد درباره اينكه ماليات بايد حذف بشه يا نه بررسي و صحبت كرد. شما هم كه خمس ميديد به وظيفه شخصي و اعتقادي خودتون عمل ميكنيد و نبايد پشيمون باشيد.
گمرک زیر مجموعه اداره دارائی است وعوارض گمرکی که از بازرگانان میگیرد در هیچ جای دنیا وجود ندارد وهر روز هم به بهانه ای ان را اضافه می کنند بنابراین جایی برای برای مالیات نمی ماند وهمه فکر میکنند بازرگانان از مالیات فرار میکنند کمی از ان عوارض زیاد گمرکی را به جای مالیات حساب کنید تا تجار محترم نخواهند از کارت بازرگانی دیگران استفاده کنند که هم خود ودیگران به درد سر بیفتند و این همه جنگ و دعوا راه بیفتد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
تجار محترم عوارض گمركي را مي كشند روي جنس و از مردم ميگرند عيزيز دل
يه خورده فكر كن بعد حرف بزن
البته اينكه عوارض گمركي بايد كم بشود صحيح است و لي ارتباطي با موضوع ماليات ندارد
کارمند هستن تا آخرین لحظه ،با این درآمد کم وتورم ،مالیات میدن.تابناک جان دیدی این مشکلم حل شد به راحتی .
بنده وامثال بنده كه چند سالي است بصورت حق التدريسي در دانشگا هاي مختلف تدريس ميكنيم حقوقي ناچيز را در پايان هر ترم أكثرا با تاخير انهم با كسر ماليات بر در امد پرداخت ميكنند واقعا انصاف است با توجه به تورمي كه هرروز وجود دارد با ما مدرسين زحمت كش اينگونه برخورد شود وعده اي با درامدهاي ميلياردي از دادن ماليات فرار كنند ما كه از حق مو ن نميگذريم
راه حل ساده براي جلو گيري از فرار مالياتي اين است كه بجاي ماليات بر درامد ماليات بر مصرف برقرار شود (همان ارزش افزوده) منتهي در صد ماليات براي كالا ها و خدمات بايد فرق كند مثلا ماليات ارزاق عمومي در حد صفر و ماليات كالاهاي لوكس و خدمات خاص در حد 50 درصد كارمند و كارگري كه فقط از ارزاق عمومي و خدمات ساده استفاده ميكند ماليات نميدهد.
پاسخ ها
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
واقعاً جا داره كارشناسان اقتصادي اين راهكار رو بررسي كنند. نظر جالبيه
یه روز نزدیکای عید نوروز رفته بودم تو راسته طلافروشا که یه هدیه کوچیک برای خانمم بخرم , توی یک مغازه طلا فروشی درست حسابی دیدم که صاحب مغازه در حال غرو لند با یک برگه خود اظهاری مالیاتی و دو تا بسته یکصد هزار تومانی توی دستش داره فرم مربوطه رو تکمیل میکنه و میگه چرا باید پول زور بدیم .بهش گفتم مالیات مال چه مدته گفت مالیات سالیانه است . گفتم من کارمند دولت هستم میدونی من قبل از اینکه حقوقمو بگیرم هرماه حدوده دویست هزار تومن مالیات میدم....!!!! مگه میلیاردر ها توی این مملکت زندگی نمیکنن. کاش همه ما بدونیم برای چی مالیات میدیم , تا دولت هم بتونه وظایف خدمات رسونی ش و تامین امنیت و اسایش ایران عزیز رو فراهم کنه.بیشتر درآمد کشورهای اروپایی از درآمدهای مالیاتیه . اونوقت جالبه که همین میلیاردرها از سیستم و نظم و حساب و کتاب اونا تعریف و تمجید میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
ببخشید مگه شما چقد حقوق میگیرین که ماهی دویست هزار تومن کالیات میدی؟ با این حقوقیکه شما میگیری هم میلیاردری
این بحث مالیات ظرف یک ماه قابل انجامه ولی .....
مالیات به حق گرفته نمیشود!
باید همه حسابها و دارایی های مشهود و نامشهود زیر ذره بین سازمان مالیات باشد تا عدالت واقعی در مورد تک تک افراد جامعه درست اعمال شود و درست مصرف شود.
در ضمن مالیات بر ارزش افزوده تا سال 94 هر سال به میزانه 1% افزوده می شود یعنی نهایتا 8% و بعد از آن به همین میران مالیات بر ارزش افزوده از مردم گرفته می شود.
من یک تولیدکننده قطعات خودریی بودم که بیست وسه نفر نیرو داشتم ولی اینقدر دچار سخت گیری های مختلف ونوسانات شدم که دچار ورشکستگی شدم وکارگاه روکه اجارهای بود جمع کردم وتواین وسط یکی از مهمترین عوامل اداره دارایی می باشدکه با گرفتن مالیاتهای غیر منصفانه من رو دچار این وضعیت کردوحالا هم که جمع کردم باز مارو آزاد نمی کنندوبایستی مالیات انحلال روهم بدم وحالا وقتی با خودم فکر میکنم
می گم کاش زمان برمی گشت واین اشتباه رو نمیکردم ویک حقوق بگیر بودم.
با سلام :
1.درآمد شفاف نیست.
2.سیستم دریافت مالیات سلیقه ای و نا کارآمد است.
3.مردم احساس نمی کنند مالیاتی که میدهند درست هزینه و مدیریت میشود.
4.زیاده خواهی وجود دارد.
5.خلا قانونی هست.
اینها دلایلی است که فرار مالیاتی داریم
يك راه بسيار ساده وجود داره . ماليات بر اساس درامد كل هر شخص حساب كنن و نه بر اساس درامد هر كسب و كار جداگانه و براي باز كردن حساب بانكي هر شخص مجبور به ارايه كد مالياتي به بانك باشه كاري كه تو استراليا انجام ميدن و هر كس هم به بانك كد و نده بانك ماكزيمم ماليات استراليا يعني ٤٥ درصد و اعمال ميكنه.
2700 نفر دیگر چه کسانی و از چه قشری هستند ؟!
من کارگر پتروشیمی هستم . همیشه موقع دریافت فیش حقوق تو اولین سطر کسورات مبلغ مالیات نوشت میشه .
تازه بعضی وقتها که اواسط ماه شرکت پاداش میده از اون مبلغی که اعلام میشه مالیات کسر میشه و مابقی اونو واریز میکنن به حساب .
آخر ماه هم مبلغ پاداش دریافتی رو میزنن تو فیش حقوق بعد ناخالص دریافتی بالا میره و مالیات هم بیشتر میشه میخوام اینو بگم بابت پاداشی که گرفتیم دوبار مالیات میدیم .
ماه قبلی حقوق و پاداش من رویهم شده بود 1980000 تومان بوده از خقوق من 352500 تومان مالیات کم شده
خالص دریافتی مابه التفاوت این دوتا عدد بوده .
اونایی که مالیات نمیدن از من کارگر خجالت بکشند
تنها راهی که میتوان مالیات رو به شکل صحیح دریافت کرد کنترل حسابهای بانکی است.
جالب تر مي شه اگر مشخص شه كه اين 3000نفر ميلياردر يارانه هم مي گيرند!
دوستي كه پيشنهاد داد بريد سراغ مميزين مالياتي واقعا بايد بگم كه يكي از بي دفاعترين اقشار جامعه اينها هستن اگه حساسيت كارشون با دريافتيشون مقايسه بشه اونموقع معلوم ميشه كه دارن چه زجري ميكشن(مميزي با حقوق دريافتي ماهيانه يك ميليون بايد با اشراف بر تمامي قوانين و مقررات موضوعه باتوجه به اين اقتصاد زيرزميني ماليات تشخيص بده ودر نهايت نه مودي مالياتي بايد ناراضي باشه و هم حقوق دولت تضيع. به روايتي يك معادله و چند مجهول
اين موضوع اينقدر پيچيدگي ندارد . ببينند كشورهايي كه نظام مالياتي قوي دارند چه كرده اند و چه روش هايي دارند . بقول معروف چرخ قبلا اختراع شده نيازي نيست دوباره ما آن را اختراع كنيم .
من که تخصصی در این زمینه ندارم میتونم و قول میدم ظرف یک سال این بحث را واقعا حل کنم:
1- هر شخص حقیقی یا حقوقی فقط یک حساب بانکی داشته باشد 2- پول کاغذی حذف شود 3- از کارت عابر بانک هر روز فقط بشود تنها 50 هزارتومان برداشت کرد (مثلا) 4 - چک فقط و فقط به حاب واریز شود و به هیچ وجه نقدی پرداخت نشود 5- درآمد صاحب حساب بررسی و در پایان سال از بالانس حساب آن میزان مالیات وی تشخیص و کسر گردد. مالیاتی که بنظر بنده می بایست برای برخی مشاغل تا 90% افزایش یابد.
من کارمند مور مالیاتی هستم. ما دو تا مشکل داریم. 1-قوانین ما درست نیست 2- مجریان نمی تونند بخوبی کارشون رو انجام بدن (حقوقشون پایینه)
سلام
اين همه كشور دردنيا وجود دارد وكسب درامد مي كنند وهمچنين خوب زندگي مي كنند وقوانين مالياتي دارند ودولت اجرا مي كند خوب ماهم يكي از قانون هاي خوب دنيا را كپي كنيم بهتر نيست
از همین هااگر مالیات درست حسابی گرفته شود مشکلات کشور حل می شود .
یک نفر رو میشناسم ماهیانه بالای 1 میلیارد تومن از تجارتش سود خالص در میاره و همیشه هم گله میکنه که نمی صرفه! چونبا کارت بازرگانی دیگران کار میکنه ، آخر سال هم با زد و بند 10 میلیون مالیات میده و تموم میشه میره ! بعدش هم میره خونه توی اسپانیا و ... میخره و میگه اونجا خیلی خوبه!!!!
ظلم مضاعف بر روي كارمندان بخش خصوصي است كه هم ماليات ميدهند و هم برخلاف كارمندان بخش دولتي،‌ضريب ماليات آنها بيشتر است و پله اي بالاتر ميرود.
شما که مربی از خارج میارین..خوب از کشورهایی که تو اقتصاد قوی هستند مشاور بیارین شاید اقتصادمون هم مثل والیبال بشه >>
این اقای حسابدار و قائم مقام کارخانه چطور به این سمت رسیده که فرق حساب های مالی و حسابهای شخصیش را نمیدونه و همه تراکنش ها را یکجا انجام میده من موندم صورتهای مالی و مغایرت بانکی چطور تهیه می کنه و کنترلهای داخلی اون کارخونه چطوریه ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار