بازدید 3976

انهدام گروه كلاهبرداري اينترنتي در مازندران

کد خبر: ۳۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵ 02 December 2013
 رييس پليس فتاي مازندران از انهدام باند بزرگ جرايم اينترنتي كه ميليون‌ها تومان كلاهبرداري كرده بودند خبر داد.

به گزارش اعتماد، سرهنگ احمدرضا رستمي درباره انهدام باند بزرگ جرايم اينترنتي، گفت: اوايل تابستان، فردي با مراجعه به دادسراي مازندران اعلام كرد كه پيامكي دريافت كرده با اين مضمون كه در طرح هزار لبخند همراه ‌اول، برنده 15 ميليون ريال شده است.

 وي با بيان اينكه در آن پيامك از افراد خواسته مي‌شد كه كد ملي خود را ارائه كنند، افزود: سارقان اينترنتي بعد از دريافت كد ملي افراد و ارسال آن به سامانه مركز آمار ايران، از مشخصات افراد مطلع شده و در تماس مجدد به آنها مي‌گفتند كه مشخصات شما اينچنين است و شما برنده هستيد و در مرحله بعدي، افراد را به پاي دستگا‌ه‌هاي خودپرداز كشانده و رمز دوم آنها را فعال مي‌كردند. رييس پليس فتاي مازندران با اشاره به اينكه بعد از دريافت موجوي حساب افراد، مجرمان با اطلاعاتي كه از حساب افراد داشتند، اقدام به برداشت مي‌كردند، گفت: از حساب اين فرد به مبالغ مختلف، برداشت كرده بودند و پيامك برداشت از حساب هم به اين فرد ارسال مي‌شد.

وي با بيان اينكه فرد ديگري هم پيامكي با مضمون برنده كمك هزينه سفر به عتبات عاليات، دريافت كرده بود، گفت: او را هم به همين شكل، به پاي عابربانك كشانده بودند. رستمي با اشاره به اينكه بعد از مراجعه افراد مالباخته به ما، از سيم‌كارت‌هايي كه پيامك دريافت كرده بودند و همچنين شماره حساب‌هايي كه پول اين افراد به آن حساب‌ها واريز شده بود، استعلام گرفتيم و متوجه شديم كه اين حساب‌ها جعلي است، افزود: در مدت 15 روز، حدود 20 پرونده اينچنيني داشتيم. وي با بيان اينكه بعد از بررسي همه پرونده‌ها به سرنخ رسيديم، گفت: با انجام هماهنگي قضايي، به يكي از شهرهاي تهران رفتيم و در اين زمينه خانمي به نام « پ» را دستگير كرده و به پليس فتاي مازندران آورديم.

رستمي با اشاره به اينكه اين خانم با شناسنامه‌هاي مختلفي كه داراي عكس خودش بود، به بانك‌ها رفته و حساب باز مي‌كرد، گفت: اين افراد داراي حساب‌هاي اينترنتي هم بودند كه بعد از سرقت پول از حساب افراد مختلف، به حساب‌هاي جعلي اين خانم واريز مي‌شد و سپس با خريد طلا، اقدام به پولشويي مي‌كردند.

 رييس پليس فتاي مازندران با بيان اينكه اين خانم، از سردسته‌ خود به نام‌هاي « ي. ر» و « الف. ح» نام برد، گفت: براي دستگيري اين افراد هم به يكي از شهرهاي استان تهران رفتيم.

 وي با اشاره به اينكه « م. ا» معروف به «موري»، سر دسته‌ اين باند بود، گفت: تاكنون در اين باره 58 پرونده در كشور و 31 مورد هم در مازندران داشتيم كه در مجموع 89 پرونده با مبلغ هشت ميليارد و 200 ميليون ريال كلاهبرداري شده است.ر

ستمي با بيان اينكه در اين سرقت‌ها 20 تن بازداشت شدند كه شش تن زن هستند، گفت: 43 سيم‌كارت از اينها گرفتيم و از پرينتي كه از يكي از اين سيم‌كارت‌ها داشتيم در مدت يك ماه 17 هزار پيامك ارسال كرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی