بازدید 20373

دسيسه پنهان مرد ثروتمنددر سفر همسرش به سوئيس

کد خبر: ۳۶۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۴ 02 December 2013
سفر دو ماهه زن جوان به سوئيس كافي بود تا شوهر ثروتمندش دسيسه‌اي ماهرانه را طراحي كند.اين زن كه در خانه خواهرش مهمان بود وقتي شنيد مرد زندگي‌اش چوب حراج به دارايي‌شان زده است سريع به ايران بازگشت. حتماً كاسه‌اي زير نيم كاسه بود، زن مسافر مهريه‌اش را به اجرا گذاشت و پرده از هووي پنهاني برداشت.

به گزارش ایران، اوايل مردادماه سال جاري زن جواني سراسيمه به دادگاه خانواده ونك رفت و وقتي پيش روي قاضي ايستاد، گفت: چند وقت پيش به خاطر زايمان خواهرم به سوئيس رفته بودم تا از وي مراقبت كنم. دو ماه خارج از ايران بودم و جالب اين‌كه در اين مدت تنها چند دقيقه كوتاه با شوهرم تلفني حرف زدم. فرشاد مرد پولداري است و بيشتر وقتش را صرف كارش مي‌كرد به همين خاطر با تصور اين‌كه فرشاد درگير كارهايش است اهميتي به اين مسأله نمي‌دادم غافل از اين‌كه شوهرم در نبود من از فرصت استفاده كرده و نقشه‌اي در سرش داشته است.

مهتاب ادامه داد: هنوز از مسافرت برنگشته بودم كه از طريق يكي از دوستان خانوادگي‌مان متوجه شدم شوهرم چوب حراج به اموالش زده و هر چه بود از كارگاه مبل‌سازي گرفته تا خانه و ويلايش را فروخته و به تازگي با زني كه از خودش بزرگ‌تر است رابطه پنهاني دارد. شنيدن اين خبر من را بهت‌زده كرد، باورم نمي‌شد فرشاد كه هميشه به من ابراز علاقه مي‌كرد پشت پا به زندگي‌مان بزند و آن را تباه سازد. آن روز وقتي اين خبر را پشت‌ تلفن شنيدم سريع بليتي تهيه كرده و به ايران برگشتم اما نه از خانه خبري بود و نه فرشاد حاضر شده بود براي استقبالم به فرودگاه بيايد. مجبور شدم براي اين‌كه كسي از ماجراي تلخ زندگي‌ام بويي نبرد به خانه يكي از دوستانم بروم. چند ساعتي از بازگشتم به ايران نگذشته بود كه تصميم گرفتم هر طوري شده فرشاد را پيدا كنم. تلفن همراهش خاموش بود و آن طور كه شنيده بودم كارگاهش را هم فروخته بود. پس نمي‌توانستم شوهرم را آنجا پيدا كنم. تصميم گرفتم با خواهرشوهرم تماس بگيرم تا از فرشاد خبري بگيرم. تقريباً همه تلاش‌هايم به در بسته مي‌خورد، آن‌ها هم از برادرشان خبر نداشتند و ادعا مي‌كردند آخرين بار شنيده‌اند كه فرشاد به شمال رفته و بعد از آن از وي خبري ندارند.

مهتاب بعد از كمي مكث ادامه داد: دو روز در جست‌وجوي شوهرم بودم تا اين‌كه باخبرشدم وي همراه زني در يك رستوران سنتي مشغول طراحي نقشه‌اي است تا با پول‌هاي ميلياردي‌اش از كشور خارج شوند به همين خاطر سريع خودم را به محل قرار آن‌ها رساندم و از نزديك آنچه را كه باور نمي‌كردم، ديدم، اما فرشاد ادعا مي‌كرد آن زن خريدار كارگاهش است و هيچ رابطه ديگري در كار نيست و وي به‌خاطر اين‌كه من ناراحت نشوم چيزي نگفته است. آنجا بود كه فهميدم پاي يك هوو در ميان است و آن‌ها قصد دارند سرم كلاه بگذارند، به همين خاطر تصميم گرفتم قبل از اين‌كه دير شود مهريه‌ام را به اجرا بگذارم تا بتوانم زندگي جديدي را به دور از فرشاد و خاطراتش شروع كنم.

زن جوان كه مي‌دانست هنوز قطعه زمين ميلياردي كه در شمال شهر قرار دارد، فروخته نشده است خواست آن به جاي مهريه 800 ميليوني‌اش توقيف شود به همين خاطر دادخواستي به دادگاه خانواده ارائه داد تا زمين چندصد ميليوني فرشاد را توقيف كند.

قاضي دادگاه پس از شنيدن ادعاهاي اين زن دستور داد تنها دارايي بازمانده از مرد ثروتمند توقيف شود.جالب اين‌كه فرشاد وقتي در دادگاه حاضر شد مبايعه‌نامه فروش زمين را پيش‌روي قاضي قرار داد و ادعا كرد زمين را پيش از درخواست مهريه همسرش فروخته است و هيچ ملك و پولي براي پرداخت مهريه به مهتاب ندارد.

با اين ادعاها قاضي نيز دستور داد پولي كه قرار بود در ازاي خريد ملك از سوي خريدار به فرشاد پرداخت شود تا سند آن تنظيم شود توقيف گردد و با همين اقدام قضايي مهتاب توانست 800 ميليون مهريه‌اش را دريافت كند.

نظر كارشناس

مهرانگيز روزبهاني حقوقدان در اين‌باره مي‌گويد: اگر مردي صاحب ملكي باشد، زن مي‌تواند آن را به عنوان بخشي از مهريه خويش مطالبه كند. براي اين منظور وي مي‌تواند همزمان با تقديم دادخواست با استناد به ماده 108 آئين دادرسي مدني از دادگاه نيز تقاضاي صدور تأمين خواسته كند. تأمين خواسته يكي از راهكارهاي دادرسي فوري در اين زمينه است و با اين روش زن مي‌تواند اقدام به توقيف ملك همسرش كند.

چنانچه در اين ميان زوج قبل از زماني كه زوجه ملك را به عنوان دارايي وي معرفي كند و آن را به شخص ثالثي بفروشد و مبايعه‌نامه عادي ملك را به دادگاه ارائه دهد، تكليف مطالبه مهريه چيست؟ در پاسخ به اين سؤال بحث توقيف‌ مال نزد شخص ثالث درخصوص مطالبه مهريه مطرح مي‌شود، بدين شكل در هنگام نقل و انتقال ملك موقع تنظيم سند، مبلغي از سوي خريدار به زوج پرداخت مي‌شود، زن مي‌تواند با اطلاع از اين امر مجدداً مبلغي را كه بايد خريدار هنگام تنظيم سند به مرد پرداخت كند، آن را توقيف كند در نتيجه با اخطار دادگاه اين پول نزد شخص ثالث (خريدار) توقيف مي‌شود و شخص ثالث از پرداخت پول به فروشنده يعني زوج منع مي‌شود.در صورتي كه هرگونه نقل و انتقال دارايي مرد پس از مطالبه مهريه از سوي زن صورت بگيرد، اين امر فرار از دين محسوب شده و منجر به تبعات كيفري مي‌شود.

چنانچه در اين ميان خريدار نسبت به توقيف پول اعتراض كند مي‌تواند دادخواستي به عنوان اعتراض ثالث به طرفيت زوج و زوجه به دادگاه تقديم كند.

در واقع دادخواست اعتراض ثالث نوعي اهرم فشار از سوي خريدار است تا زودتر به سند ملك برسد.

 دادگاه پس از بررسي دلايل مندرجات پرونده، شخص ثالث را به پرداخت پول به نفع زوجه محكوم مي‌كند كه اين مبلغ به عنوان بخشي از مهريه محاسبه مي‌شود.

لازم به ذكر است زوجه مي‌تواند حتي مبلغ وديعه‌اي را كه زوج نزد موجر دارد آن را به عنوان مطالبه مهريه توقيف كند كه در واقع نماد ديگري از توقيف مالي نزد شخص ثالث است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی