کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟

پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه ۱+۵ خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند. در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است.
کد خبر: ۳۶۱۲۴۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷ 30 November 2013
|
88307 بازدید
|
کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه ۱+۵ خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند.

به گزارش «تابناک»، در میان این خودروسازی‌های غربی، دو خود‌روسازی فرانسوی رنو و پژو، حتی هیأتی از هیأت مدیره خود را رهسپار ایران کرده‌اند تا در کنفرانسی که درباره خودروسازی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند؛ افزون بر این، دو خودروساز فرانسوی، خودروسازهای کره‌ای کیا و گروه خودروسازی سوزوکی هم نقش بسیاری در بازار ایران دارند که البته این دو تا‌کنون آمادگی خود را برای بهره بردن از فرصت شش ماهه توافق ایران و غرب اعلام نکرده‌اند.

بنا بر ‌این گزارش، آمادگی این دو خودروسازی فرانسوی و حضور نمایندگان آنها در تهران، در حالی است که پیش از این، برخی رسانه‌های ایرانی، خبر داده بودند که علاوه بر این دو خودروساز فرانسوی، نمایندگان کیا، فولکس واگن، هیوندایی و سوزوکی نیز در تهران حضور خواهند یافت؛ خبری که البته از سوی این شرکت‌ها تکذیب شد و ‌فقط دو خودرو‌سازی فرانسوی، خبر حضور خود را در تهران تأیید کردند.

در این باره باید گفت، شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۱۱ در اوج فروش خود، ۴۵۵‌ هزار خودرو در بازار خودروی تهران را از آن خود کرد که این میزان، تقریبا ۲۹ درصد بازار خودرو تهران در آن سال را شامل می‌شد، در حالی که شرکت رنو، نزدیک 6 درصد از بازار این کشور را در سال ۲۰۱۱ ‌در اختیار‌ داشت؛ تیراژی که در نیمه نخست سال جاری ایرانی، به حدود نصف رسیده است.

در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است. فورد و جی‌ام (دو خودرو‌ساز آمریکایی)، استفاده از یک شرکت سوم برای فروش خودرو به ایران به صورت برخط (آنلاین) را رد کرده‌اند، ولی شرکت فورد اعلام نموده که با دقت در حال شناسایی طرف‌های ایرانی برای همکاری در بازار ایران هستند؛ آن هم برای روزی که احتمالا فرا می‌رسد.

سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد: همه الزامات مورد نیاز برای حضور در بازار ایران با توجه به تحریم‌های کنونی را انجام می‌دهد و به دقت تحولات موجود را رصد می‌کند.

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟
کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟



این خبر درحالی منتشر میشود که امروز وزیر صنعت و معدن و تجارت در همایش بین المللی صنعت خودرو اعلام کرده است : خودروسازان داخلی باید از خودروسازان جهانی بیاموزند. خودروسازان باید مشکلات داخلی و خارجی را مدیریت کرده و خود را به کلاس جهانی ارتقا دهند، در آن صورت دنیا به آن‌ها نیز روی خواهد آورد
.

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟

وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش کمی و کیفی تولید خودروها در کشور، اذعان کرده است: هیچ قرارداد جدیدی را در صنعت خودرو بدون ذکر شدن بند صادرات در آن نخواهیم پذیرفت ضمن آن که در تمام قراردادهایی که با خودروسازان خارجی امضا شده تبصره صادرات باید به آن‌ها اضافه شود. به گونه‌ای که 30 درصد تولیدات مشترک صادر شود.

با این تفاسیر گویا باید به زودی شاهد حضور خودروسازان مطرح خارجی در کشور برای وارد کردن شوکی به بدنه خودروسازی کشور و حرکت در راستای بهبود کیفی تولیدات خودرویی کشور باشیم. حرکتی که گویا حضور خودروسازان خارجی، از شرق آسیا تا آمریکا را در بر خواهد گرفت.


کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟


اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۳۲
انتشار یافته: ۱۸۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چه افتخاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
همه چی برای پولداراست
سبزی ایلام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
هنوز اتفاقی نیفتاده ولی امیدوارم اگه قراره پیمانی بسته بشه به گونه ای باشه که با کمترین تحریم صنعت خودروسازی ایران تعطیل نشه . کی میخواهیم روی پای خود بایستیم . کره بعد از ما شروع کرده ببینید کجاست ما کجا؟
ناشناس
| United States |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چطوره برا تنوع بیان نفری یک کارخونه یه خودرو بدن به هر ایرانی‌
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کاش این اتفاق نیفته، کی میدونه بعد از پایان این 6 ماه چی میشه؟ از کجا معلوم تحریمها لغو بشه؟ کاش حداقل به این شکل باعث خروج ارز از کشور نشیم! تا زمانیکه معلوم نیست چه اتفاقی میافته بهتره که سرمایهء مملکت مدیریت بشه نه به این شکل و با هجوم شرکتهای خارجی سرمایهء مملکت از کشور خارج بشه و کارخانه های اونها از بحران خارج بشن و بعد دوباره ایران تحریم بشه
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
فکرشو بکن من که قبل از توافق ژنو خودروی لوکسم به نام پراید رو فروختم بزودی با پولش یه کرایسلز میخرم !!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
په نه په برای بی پولاست

آدم حسابی یه کاسه ماست هم پولیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
حالا مثلا پورشه و بوگاتی اومد ایران ما سوار میشیم! فورد هم مال از ما بهترونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نه دوست من شاید من شما هیچ وقت سوار نشیم ولی حداقل چهره شهر و خیابان ها یه سر و سامانی میگیره!
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
بله. ما بوگاتی سوار شدیم، اما دوست داریم ماشین آمریکایی هم سوار شویم، خسته شدیم از بوگاتی، مخصوصا که تو سربالایی خیلی صدا میده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
این محمد جعفر چی میگه؟ !! بوگاتی سوار شدی ؟! آره ؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
دوست عزیز،فورد ماشین هاز ارزان قیمت هم داره که اگه گمرک نخوره با قیمت های مناسب وارد میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خطاب به محمد جعفر.. آره آقا وقتیم کولر میگیری خوب راه نمیره..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
با عوض شدن چهره شهر مثلا به جای پیکان و پراید ، فورد و لامبورگینی ، چی عاید تو می شه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
فورد تو دنیا یه خودرو در کلاس متوسطه و قابل مقایسه با پورش و بوگاتی نیست. بعضی مدلهاشو میشه با ماشینهای ژاپنی و کره ای مقایسه کرد و بعضی رو با بنز و بی ام و .
بنابراین اگه به قیمت واقعی وارد بشه و جلوی سود هنگفت وارد کنندگان گرفته بشه میتونه توسط قشر متوسط خریداری بشه.
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در کشور کانادا هر کس فورد یا هیوندا میخره مشتری اول و آخرش خودشه، بر عکس تویوتا و هوندا که جنازشون هم در حال خرید و فروشند، بهتره ما هم در ایران با این دو شرکت معتبر ژاپنی همکاری کنیم
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
چنتا مدل ارزئنش رو هم بیارن ما هم سوار شیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
حداقل دست دومش را بعد 10 سال میتونیم سوار شیم که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در جواب ناشناسي كه گفته چي عايد ما مي شه شايد ما نتونيم سوار اين ماشين ها بشيم ولي وقتي به صرفه جويي در مصرف سوخت آلايندگي كمتر وايمني بالاتر و ... نگاه مي كني واردات اين ماشين ها مي تونه براي همه منافعي داشته باشه مي دونم اين نظر من رو منتشر نمي كني
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
درسته فورد نمیتونیم سوار شیم ولی اگه بیاد اونموقع پراید میشه 500 هزار تومن،حداقل پراید سوار میشیم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
محمدجعفر جان رئیس کارخونه بوگاتی رو دعوا کردم و مراتب اعتراض شما رو بهش رسوندم. عذر خواهی کرد و گفت بزودی این مشکلو برطرف میکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
واسه چی باید واسه یه مشت فرغون بدرد نخور که خیلیاشون تبدیل به تابوت میشن بین 20 تا 40 میلیون تومن که معادل 7 تا 13 هزار دلار میشه پول بدیم ببینید تو دنیا با این پول چه ماشینایی و با چه کیفیتی میشه خرید
البته ناگفته نماند که درآمد ماهیانه ایرانی ها حدود 300 دلاره که یکدهم درآمد خارجیهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
و نا گفته نمونه که بهره وری کار ایرانی کمتر از یکدهم خارجیهاست ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ناشناس گرامی اون کشورها که بحث بهره وری دارند نفت ندارند اما ما این همه ثروت داریم و این حق مردم هست با این حرفتان نمی توانید ساخت خودرویی که بد است توجیه کنید چطور درباره عربها که اینقدر پولدارند حرف از بهر وریشان نمی زنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در ضمن باید یک هماهنگی بین حقوق و بهره وری باشد. چطور میشه توقع داشت با درآمد کم بهترین بهره وری را انتظار داشت
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
راست می گه من پراید می خوام!!
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
یه توتوتا کرولا 2006 دارم .قیمتش 6500 دلار گذاشتم . هنوزم علاف یه مشتری هستم. هیچ کس بهم زنگ نمیزنه.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
مرگ بر فرانسه ماشینش بخوره تو سرش راش ندن تو ایران .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
موافقم ، فرانسه با این خباثت به مردم ایران ملعون است . نباید فرانسه را به این راحتی راه داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نیاز به راه دادن یا ندادن نیست!
اگر همه برندها حضور فعال داشته باشند کسی طرف ماشین های فرانسوی نمیره!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
علی آقا پس شما میگی ماشینای ساخت داخل (ارابه های مرگ ) را سوار شیم؟
کورش کبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آقای ایرانی این پراید مال کره است وگرنه با پیکان و سمند به راحتی نمیشه مرد.
خشایار
|
Canada
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اینها بیان دیگه کی پژو و رنو میخره.یه سر گردن بالاترن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کی میره شما دیگه
کشوری که گلوی ما رو داره فشار میده
دلارش رو با منت به شما میده
بعد شما با هیجان درب رو روی محصولاتش باز میکنید؟
چه شوخیه زیبایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
انشااله که اتومبیلهای آمریکایی میآیند چون سگشون به اتومبیلهای چینی و کرهای می ارزد
پاسخ ها
رضا از اهوازر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چيني ها رو موافقم ولي كره اي ها الان بازار خود آمريكا رو هم گرفتن. بخصوص هيونداي
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خدا کنه ماشینهای امریکایی بیان تا لا اققل وضعیت اسفبار جاده ای کم بشه وخوبه که ادم یه رفیق اونهم خوبشو داشته باشه
رسول
| United Kingdom |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ایرانی جان، شما که میگی اگه ماشینهای امریکایی بیان وضعیت اسفبار جاده ای کم میشه، آخه اگه یه پرایدی بزنه به ماشین آمریکایی که دیگه چیزی ازش باقی نمیمونه.
حمید
| United States |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خود آمریکایی ها اتومبیل آمریکایی زیاد سوار نمیشوند چون خیلی پر خرج تر از بقیه اتومبیل ها هستند ...
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
Bayad az farance biniaz shod
hyundai, ford wa baghieh faghat reno pego na
محمد جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
باید از این فرصت استفاده کرد و چند خودروی جدید چینی وارد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
1+
با نظرات حال میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
:)
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
مگه خوروی روسیه چه ایرادی دارن که بریم سراغ چینی ها؟!
دادماست
| United Kingdom |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من عاشق خودروی چینی هستم
سپهری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شوخی باحالی بود مثبت دادم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خدا رو شکر داره درست میشه البته اگه بعضی ها بزارن و قدرت پول مردم برسه که بتونن بخرن.
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
باید این فرانسوی ها را تحریم کرد
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نباید دیگه آشغالای فرانسوی رو توی ایران سوار شد ..
البته در بازار مصرف ایران قیمت حرف اول رو میزنه ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
جالبه اگر امریکا زیر توافقنامه زده بود اپل و مایکروسافت هم اشغال می شد !!! دوستان ایرباس که ساخت فرانسه هست حتی بهتر از بویینگ ساخت امریکاست اما شما اشکال خط مونتاژ ایران را به فرانسه ربط می دهید که دومین قدرت اقتصادی اروپاست عزیز سیاست را وارد اقتصاد نکن
رضا از اهوازر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آقاي ناشناس دوم كه طرفدار فرانسه اي، بی کیفیت بودن ماشيناي فرانسوي يه چيز ثابت شده است و هيچ ربطي به توافقنامه نداره. شاهدش هم اينكه به غير از فرانسه و ايران هيچ جاي دنيا ماشيناي فرانسوي رو سوار نميشن.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
عزیز دل برادر, با سواد, ایرباس رو کنسرسیوم اروپایی تولید میکنه فرانسه هم یکی از اعضای اونه نه سازنده ایرباس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اقا مسعود همین فرانسه 80 درصد انرژی اش انرژی اتمی ست یک کشور پیشرفته هست شما مگه تاحالا کشورهای مختلف سرزدی که می گی هیچ جای دنیا خودرو فرانسوی نمی خرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
جناب مسعود شعبه مرکزی ایرباس در فرانسه هست یه سر به ویکیپدیا بزن از خودت امار الکی در نیار حتی رییش فابریک بریجیر یک فرانسوی هست که خط مونتاژ نهایی اش تولوز فرانسه هست
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # کالابرگ # حقوق بازنشستگان # انفجار بندرعباس
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت