بازدید 37155

واکنش یک مسئول سعودی به مذاکرات ژنو

کد خبر: ۳۵۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳ 24 November 2013
یک مقام عربستانی با اشاره به توافق برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که از اکنون هیچ کس در منطقه نمی خوابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه روسیا الیوم، "عبدالله العسکر"، رئیس کمیته روابط خارجی شورای مشورتی عربستان سعودی ضمن ابراز نگرانی از توافق مرحله ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 اعلام کرد که من "نگران آن هستم که ایران از چیزی (در برنامه هسته ای خود) دست بر دارد تا به چیز دیگری از قدرت های بزرگ در زمینه سیاست منطقه ای به دست بیاورد.

وی در ادامه افزود: من احساس نگرانی می کنم که مساحت بیشتری برای ایران در زمینه هسته ای فراهم شود و یا اینکه دست خود را در منطقه بیشتر دراز کند.

عبدالله العسکر در ادامه افزود: دولت ایران به تدریج اثبات کرد که برنامه نامطلوبی را در منطقه دارد و از همین روی از اکنون هیچ کس در منطقه نمی خوابد.

وی افزود: این نظر شخصی من است و دولت عربستان سعودی هنوز واکنش رسمی نشان نداده است.

رئیس کمیته روابط خارجی شورای مشورتی عربستان در گفتگو با رویترز اعلام کرد: من معتقدم که اگر ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای گامی بر دارد، عربستان نیز گام مشابه بر می دارد و به دنبال آن مصر، عربستان، ترکیه و امارات نیز برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند بنابراین یک رقابت تسلیحاتی در منطقه ایجاد می شود.

وی در ادامه افزود: اگر این توافق منجر به جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای منجر نشود، عربستان و دیگر کشورها برای دستیابی آن تلاش خواهند کرد.

این در حالی است که دولت امارات متحده عربی با صدور بیانیه ای از توافق هسته ای به عمل آمده بین کشورهای گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران درباره پرونده هسته ای تهران استقبال کرد.

از سوی دیگر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با اعلام اینکه سفرش به ایران در شرایط کنونی منطقه در اولویت برنامه کاری وی قرار داشت، گفت: در این شرایط حساس منطقه این سفر بسیار به موقع و برای تقویت و تحکیم ایران و لبنان است.

بری که به دعوت مقامات پارلمانی ایران امروز وارد تهران شده است، گفت: چه کسی گفته که در سیاست تولدی وجود ندارد؟ در پی توافق حاصل شده درباره برنامه هسته ای تهران، اکنون سیاست از ایران متولد شده است.

نبیه بری همچنین تاکید کرد که توافق گروه 1+5 و ایران بر سر مساله هسته ای این کشور به نفع منطقه است و امیدواریم که این مساله سرآغاز حل و فصل بحران سوریه باشد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: امیدواریم توافق مساله هسته ای ایران سرآغاز حل بحران سوریه شود و پس از آن نیز باب اعتماد سازی میان ایران و کشورهای عربی باز شود.

وی در ادامه تاکید کرد که اسرائیل از توافق حاصله میان ایران و گروه 1+5 بر سر مذاکرات هسته ای این کشور متضرر است زیرا چنین توافقی منجر به کمرنگ شدن نقش آن در خاورمیانه و کاهش اعتماد غرب به آن در منطقه می شود.

گفتنی است که پس از پنج روز مذاکرات سخت و پیچیده سرانجام بامداد امروز گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران در ژنو به توافق تاریخی برسر برنامه های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران دست یافتند، این توافق بعد از یک دهه از اختلافات بر سر برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران و اصرار تهران بر لزوم به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ملت ایران حاصل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۲
انتشار یافته: ۴۰
دولت مردان عربستانالبته که بایستی نخوابند، چون تاحالا همیشه خواب بودند(نفت را مفتی به دست آوردند وخرج بیهوده کردند) ولی دولت مردان غیور ما ایرانیان ، باتلاششان واستفاده از تدبیرشان آنها را هرگز نخواهند گذاشت که بخوابند.
این مقام عربی نسبتی با نتانیاهو داره ؟
سعودی ها آنقدر ذلیل شده اند که حیاتشان در گرو اختلافات دیگران است !!!
ظاهرا همه کوچکزاده ها ناراحتند!
از عنکبوت ترسو تر سعودی ها رو میگن.
یکی از فامیلهای دوره ما هم نظر شخصی داره، گفتن نطرشخصی خوبه ، حالا اصراری هم نداریم نظر شخصی تونو توی جمع بفرمایید سعودیه محترم.
بازم به اماراتی ها ، فرا تر از انتظار رفتار کردند.
» زنده باد ایران - پاینده باد اسلام «
حسود تر از ال سعود کسی نبود
پیشرفتها و موفقیتهای ملت ایران خاری است در چشم حسودان
خوبه بد نیست شما هم یه مدتی خواب نداشته باشید!
صدای همصداهای واق واق کن منطقه(اسرائیل) درآمد
چند سال غیر قانونی خواب را از چشم مردم سوریه گرفتید. حالا ما قانونی یک عمر خواب را از چشم شما میگیریم.
یعنی الان توی کاخ اینا یه لامپ بترکه همشون سکته میزنن
عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید
فقط کافیه بگیم میخوایم دو سه هفته از NPT خارج بشیم. در عرض نیم ساعت بحرین امارات قطر, کاملا به صورت خودجوش ضمیمه خاک ایران میشه.
ببین یه قرض استامینیفون بخور خوابت میبره البته شاید......
اگر خوابت نمیاد بیا زیر سایه ما. مجبور نیستی زیر سایه اسراییل باشی
آقای صهیونیستی.این قدر که کینه ایران در دل دارید کینه آمریکا و اسرائیل که حتی به ناموستون هم رحم نکردن رو ندارید.
خوابشان آشفته باد
این مقام سعودی فکر کرده برای چه ایران لازم و واجب است خود را تقویت کند؟ مگر شما دوستی خود را تاکنون نشان داده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
عملکرد مرتجعین عرب خاصه وهابیت درجنگ تحمیلی 8 ساله مشخص کرد که ایران بایستی برای روز مبادا آماده باشد
کل یوم عاشورا کل ارض کربلا
خاک بر سر شما که از بابت ایران بیخواب میشوید ولی از بابت وهابیت و اسرائیل و .... بی خوابی ندارید!!!!!!!!!!!
دشمنان اسلام و بشريت نبايد هم خواب خوشي داشته باشند
این آقا در توهم بسر میبرد
شما مطمئن باش که این توافق شروعی بر ساختن خاورمیانه ای جدید بر پایه صلح با مشارکت ایران و بدون حکومتهای ظالم طرفتار ترور و تکفیری است. دیگه در منطقه جایی برای حگومت آل ها نیست
مطمئنا دنبال نابود کردن شما وهابی های شیطان صفت خواهیم بود
آقای اللللللعسکرتویکی شب راحت پیش همسرانت بخواب چون ایران مثل کشور تو جنداله یا....استخدام نمیکنه تا جوانهای آن سرزمین را با گلوله به کشتن بده آره بابا جون بخواب
خواب بیدار شما واسه ما فرقی نمیکنه
آخی خوابشون نمیبره کسی قرص خواب آور داره؟(بخواب کوچولو لا لالا لا لایی):و)
اومدیمو شما تسلیحات اتمی هم خریدید، طبعأبلد نیستید درست کنید که،اون وقت داداشی: چه جوری می خاید ازش استفاده کنید؟
خوب بهش بگيد نخواب ، كي ميگه بخواب؟
تا کور شود هر انکه نتواند دید. زنده باد ایران و ایرانی. پاینده باد خاک پاک ایران زمین
عربستان داره سنگ خودش را به سینه میزنه
در این موقع ها ایران میتواند دوست و دوشمن خود را بشناسد . یک روز ادعا میکنند که اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد منظقه را تهدید میکند یک روز ادعا میکنند چون ایران به دونیا تظمین داده که دنبال سلاح هسته ای نیست میترسند . این دوشمننان که از اسراییل هم بترند چیزی جز کمتر از تجزیه ایران قانع شان نمی کند.
چرت گفته.اتفاقاازاین به بعدخاورمیانه بایدباآرامش بخوابد.قبلش هم همین بوده منتهاازقدرت ایران عزیزمامیترسیدند.
به زودی انقلاب عربی شوکه تان می کند.دهانتان را بی موقع باز نکنید.
البته این خواست قدرتهای جهانی است که در خاورمیانه و اسیا که دارای منابع نفتی ومعدنی هستند سرمایه هایشان علیه یکدیگر بکار گرفته شود وبا یکد دیگر اختلاف داشته باشندتا انها بتوانند در این سرزمینها به منافع سرشار ومجانی دست پیدا کنند . ایا دیده اید که کشورهای اروپایی با یکدیگر بجنگند ویا اختلاف داشته باشند
مردم ما باید پاسخ این یاوه سرایی های عربستان را از طریق تحریم خرید اجناس و سوغاتی در سفرهای حج بدهند. بیایید کمپین این تحریم رافعال کنیم
ای عربستان از این توافق عصبانی باش و از این عصبانیت بمیرمانند اربابت اسرائیل.
اعتراف كرديد كه بالاخره غرش شير ايران شما رو از خواب غفلت بيدار كرد. دست برداريد از اين همه ذلت و خواري.
عربستانی ها رو که همه میشناسن خودشون منبع و تولید کننده تروریست هستن.
اصلا نیاز نیست سخنان عربستانی ها گزارش بشه
مطمئن هستیم کشور های عربی جرات دستیابی به سلاح های هسته ای راندارند چون گام نهادن در این وادی مساوی است با نابودی تاسیسات آنها و به تدریج سرنگونی رژیم آنها توسط اسراییل و غرب، آنها نباید هیچ موقع خود را با ایران مقایسه کنند، حتی در مواقع تضعیف و تحریم ایران.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری