بازدید 152368

نامه روحانی درباره دستاوردهای مذاکرات ژنو و پاسخ رهبر انقلاب

پس از انتشار بیانیه پایانی مذاکرات ایران و گروه۱ + ۵ در ژنو، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، نامه‌ای ‌برای رهبر انقلاب نوشتند. ایشان در پاسخ به نامه رئیس جمهور تأکید کردند، بی‌شک، فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران، عامل این موفقیت بوده و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد.
کد خبر: ۳۵۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲ 24 November 2013
نامه روحانی درباره دستاوردهای مذاکرات ژنو و پاسخ رهبر انقلابحضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای، ضمن تقدیر و تشکر از هیأت مذاکره کننده کشورمان تأکید کردند: بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد.

به گزارش «تابناک»، متن نامه رئیس محترم جمهور و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌اله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته

با سلام و تحیات وافره،

خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که در نخستین ماه‌های شروع کار دولت تدبیر و امید، فرزندان انقلابی شما توانستند در مذاکراتی دشوار و پیچیده، حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای را در صحنه بین‌المللی اثبات کنند و گام نخست را به گونه‌ای پیش برند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران مورد اذعان قدرت‌های جهانی ـ که سال‌ها سعی بر انکار آن داشتند ـ قرار گیرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پیشرفت‌های فنی و اقتصادی کشور گشوده شود.

توفیق در این مذاکرات نشان داد که می‌توان با رعایت همه اصول و خطوط قرمز نظام، با ارائه منطقی و مستدلِ مواضع ملت ایران و اتمام حجت برای افکار عمومی جهان، قدرت‌های بزرگ را نیز به احترام به حقوق ملت ایران فراخواند و گام‌های بعدی را نیز در مسیر حل و فصل نهایی اختلافات با استحکام برداشت.

بی‌شک این موفقیت، حاصل عنایات حق و رهنمودهای رهبری عالیقدر نظام و حمایت بی‌دریغ ملت ایران بوده است و توفیق نهایی نیز دراین مسیر در گرو تداوم ارشادات جناب‌عالی و حمایت و یاری مردم شریف و صبور ایران خواهد بود.

دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته ‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است. در نتیجه این ابتکار ایران اسلامی و استقامت ملت بزرگ ایران، قدرت‌های بزرگ به این نتیجه رسیدند که تحریم و فشار، راه به جایی نخواهد برد و همان‌گونه که ایران از آغاز اعلام کرده بود، برای کسب توافق، راهی جز احترام متقابل و مذاکره عزتمندانه وجود ندارد، موضوعی که متأسفانه طرف مقابل با تأخیر به درک آن رسید. بی‌تردید حصول این توافق، به نفع همه کشورهای منطقه و صلح و پیشرفت جهانی در راستای رویکرد برد ـ برد خواهد بود.

اینجانب با تبریک این توفیق الهی به حضور رهبری معظم انقلاب، از هدایت و حمایت جنابعالی سپاسگزارم و با تقدیر و تشکر از پشتیبانی‌های بی‌شائبه ملت بزرگ ایران و گرامیداشت یاد شهیدان هسته‌ای، عهد خالصانه این دولت را در خدمت به این ملت قدر‌شناس تجدید می‌کنم و استمرار دعای خیر جناب‌عالی و آحاد ملت را مسألت دارم.

حسن روحانی

3/آذر/92

بسمه تعالی

جناب آقای رئیس‌جمهور

دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید، در خور تقدیر و تشکر از هیأت مذاکرات هسته‌‌ای و دیگر دست‌اندر‌کاران است و می‌تواند پایهٔ اقدامات هوشمندانهٔ بعدی قرار گیرد. بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء‌الله. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد‌ و چنین خواهد بود ان‌شاء‌الله.

سیّد علی خامنه‌ای
3/آذر/92

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۵۲
انتشار یافته: ۱۰۷
درود بر روحانی الله اکبر از عظمت ایران که به برکت انقلاب اسلامی همه قدرت های دنیا باید پشت میز جمع بشن و بعد از کلی چانه زدن تسلیم ما شوند
شهدا مچکریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
اونجوری ها هم که شما تو جو قرار گرفتی نبوده ها یه امتیازاتی دادیم یه امتیازاتی گرفتیم ولی تو وضعیت قفلی که قبلا بودیم این مذاکره شروع خوبی بوده
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
رئیس جمهور یعنی روحانی فقط بعد از چند ماه مشکلات چند ساله ایران رو براحتی حل کرد حالا چند سال مونده ببینید ایران رو به کجاها میرسونه
روحانی مچکریم
همیشه موفق باشی
احسن.عالی بود.
روحانی متشکریم
به اميد موفقيت هاي روز افزون براي ملت ايران
روحانی عزیز دوسِت داریم
وااااای روحانی مچکرییییییییم
جناب روحانی از اینکه باعث رضایت رهبری و سربلندی ملت شریف ایران شدید از شما بعنوان یک شهروند تشکر می کنم خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خدا قوت به رییس جمهور محترم ...
مسعود
| United States |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
یعنی من موندم این منفیا برای چیست خیلی بی انصاف هستید
روحانی مچکریم
اینست زبان دیپلماتیک و مذاکره صحیح. دقیقا همان چیزی که آقاای روحانی گفته. میشه خطوط قرمز را رعایت نمود ولی فشار را کاهش داد و با دنیا در تعامل بود. این یعنی سیاست. رهبر روحانی ظریف و کل تیم مذاکره کننده، متشکریم از شما.
واقعا جاي تبريک هم دارد
روحانی‌جون، ظریف‌جون مچکریم :)
روحانی متشکریم
احسنت
زنده باد رهبر عزیز، زنده باد روحانی، زنده باد ظریف...

زنده باد ایران...
عالي بود. دست مريزاد
درود خدا و ملت ایران بر تمام کسانی که برای سربلندی ایران تلاش میکنند و ننگ بر بدخواهان و کینه توزان بویژه اسراییل و عربستان .
سپاس از برگزیدگان مردم .
سلام و درود بر رهبر ایران اسلامی و تشکر از زحمات دولت و وزیران امور خارجه موفق باشید
روحاني مچكريم. با اين نامه هوشمندانه و پاسخ رهبري امكان سنگ اندازي و مخالفت از تندروها گرفته شد.
سلام. تبریک. کسی که حاصل انتخاب درست بوده، درست انتخاب میکنه. درود بر دکتر روحانی و دکتر ظریف. به درستی دکتر روحانی را انتخاب کردیم، پس به او اعتماد کنیم و بگذاریم کارش را بکند.
خوشحالم.... نمیدونم چی بگم
برای گام اول عالی بود. خدا قوت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
آفرین ، فقط برای گام اول .قطعا پس از آنکه ایران حسن نیت خود را نشان داد باید قاطعانه در مقابل زیاده خواهی ها بایستد.
خدا رو شکر که در سایه ی رهبری های یک مرد فرزانه و رئیس جمهوری متفکر و با اخلاق و حمایت مردم، ایران در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته است.
این پیروزی بر همه آحاد ملت ایران مبارک و فرخنده باد
دستشون درد نکنه
زنده باد ایرانی وممنون از دولت تدبیرو امید
خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در ایام عاشورای حسینی باز هم دست خداوند از به مدد این ملت امد و تیم بدون ادعای مذاکره کننده و پیرو ابا عبدالله حسین توانستند در میدان مذاکرات با زبان اسلامی خود توانستند بر دشمن پیروز شوند.خداوند برکاتش را روز به روز به ملت بیشتر نماید و از تیم مذاکره کننده هم سپاسگزارم و خداوند بر عزتتشان بیفزاید شما ها ماندگار در تاریخ انقلاب شدید .خصوصا از دکتر ظریف که مردی بسیار صبور و بی ادعا است ممنونم .
"مژده ای دل که مسیحا نفسی میآید "
سپاس پروردگار را که با درایت و حمایت مقام معظم رهبری از دولت و تیم مذاکره کننده و انجام توافق با 1+5 امید مجددا به خانه دل ایرانیان بازگشت .
به امید روزهای بهتر برای ایران و ایرانیان
ظریف عزیز نامت در تاریخ ماندگار شد
روحانی متچکریم
درود بر ظریف
باحمدوستایش پروردگاراین موفقیت هوشمندانه ومنطقی را به ملت ایران ورییس جمهورشایسته وهیئت مذاکره کننده ی متخصص واگاه تبریک می گویم..
ازاینکه حدود پنج ماه است که مدام شاهدپیروزی وافتخارافرینی جوانمردان ایرانی درهمه عرصه هاازجمله مذاکرات بین المللی وورزش هستیم بسیارشادوخشنودیم
تبارکالله احسن الخالقین
با سلام و احترام من به عنوان يك يراني ازجناب آقاي روحاني رئيس جمهور بحق ايران و جناب آقاي ظريفو تمامي مذاكره كنندگان ايراني تشكر و قدرداني ميكنم اميدوارم كه باميد خدا ايراني سربلند و پر قدرت داشته باشيم
زنده باد روحانی
زنده باد ظریف
زنده باد دوست داران ایران
آره همینکه حق غنی سازی رو فهموندیم بهشون عالیست.
این نشانه اقتدار و عظمت ایران است که به خداوند متکی شده و باید از ان حراست کرد
شکر میکنیم خدا را وتبریک میگم به ملت بزرگ ایران ورهبر عزیزمان و کلیه کسانی که باعث این پیروزی بودند
با سلام
امیدوارم در جریان مذاکرات هسته ای جاری عظمت ایران اسلامی را به دنیا ثابت کردیم و امیدوارم این پیروزی باعث شود بتوانیم انسجام ملی را بیش از پیش تقویت کنیم و همه با هم در جهت اعتلای نظام اسلامی بکوشیم.
خدا قوت. و ممنون از سیاست عالی مسئولان
انشاالله این قضیه گام اول برای پیشرفت ایران و ایرانی و کاهش فشار بر مردم غیور ایران باشه.
فقط ممنون
من معتقدم که آقای ظریف کارش رو بلد...وبهش تبریک میگم
امیدواریم همانطور که در این امر اهتمام بخرج داده شد در امر رفاه معیشتی ملت سر افراز وشکست بحران اقتصادی داخلی و مبارزه با محتکران و سود جویا موفقیت کسب کنید.
بي شك دكتر روحاني و دكتر ظريف عزيز با اين اقدام بزرگ در تاريخ ايران براي هميشه خواهند درخشيد........
درود خدا بر دولت با تدبیر و امید بخش
باسلام ودرودبیکران به جناب دکترروحانی وهیئت مذاکره کننده به ریاست وزیربالیاقت جناب دکترظریف که دراین روزهای شاداینچنین شادی ملت رامضاعف کردند وبایدنشان لیاقت به این هیئت مذاکره کننده اهداگرددکه بااین همه سختی مذاکرات رابه نتیجه رساندندودرآخر فقط می گم رئیس جمهور ووزیربالیاقت همینه همینه .تشکر تشکر.زنده باد ایران وایرانی سربلند
تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی
صميمانه از كليه عزيزان و هيئت مذاكره كننده و دولت تدبير و اميد سپاسگزاريم و متشكر تمام زحمات آنها هستيم
از رييس جمهور محبوب، آقاي ظريف و تيم مذاكره كننده كه به دور از فضاي احساسي و با توجه به منافع ملي مذاكرات را پيش بردند متشكريم
اميدوارم اين شيوه خط مشي همه ما ايراني ها براي سربلندي ايران عزيز باشد
آقای ظریف آفرین بر درایت و مدیریت شما
به امید کسب موفقیت های بالاتر
بنده ضمن تبریک وخسته نباشید به تیم مذاکره کننده وآحاد ملت ایران که با استقامت وجانفشانی به این مهم دست یافته اند از مسئولین انتظار میرود شرایط را برای جهاد اقتصادی وافزایش خودباوری در مسئولان فراهم آورند که اگر زمینه وتفکر خودباوری در مسئولان ایجادشود با برنامه ریزی واقدامات هدفمند ودور از جنجال های سیاسی در داخل کشور میتوان با استفاده از نیروهای بالقوه داخلی وایرانیان خارج از کشور به خودکفائی در زمینه های مختلف صنعتی وکشاورزی دست یافت بطوری که همچون صنایع هسته ای خود را بی نیاز از خارج نمد وبالعکس آنها را محتاج خود سازیم .انشااله این وعده با خواست ملت محقق شدنی است.بعنوان مثال خودرو سازان ما می توانند ساخت اقلام وارداتی خود را برای تولید داخل با کیفیت مطلوب فرا خوان عمومی بزنند ودر گامهای اول نیز مخترعین وسازندگان بخش خصوصی را نیاز حمایت کنند.
افرین بر دولت تدبیر و امید.اینست روش مذاکره.
قدرت را حال کردید. تمام شرق و غرب تسلیم شدند
درود بر فرزندان ايران زمين ظريف و همكارانشان
درود برهمه کسانی که تلاش کردنددرود برمنطق درست درودبرایران. خداحافظتان باد
به لطف خدا پیروزی های بعدی بیشتر خواهد بود
بسیار موفقیت خوبی برای کشور و دیپلماسی قهرمانانه ای بود . به مردم فهیم ایران تبریک میگویم
روحانی مچکریییییییییییییییییییییییییییییییم
به امید آن روزی که تمامی تحریمها برداشته شودوتورم ایران نیز به زیر5 درصد برسد انشالله
إنسان هاي شريف و صادق و بي ادعا خدا قوت و از شما بدليل دفاع بي نظير از حقوق ملت صبور ايران متشكرم.
با تشکر از هیئت ایرانی مذاکره کننده پیشنهاد می شود با اعطای مدال درجه یک لیاقت از دکتر ظریف بعنوان یک ایرانی غیور و وطن پرست تجلیل شود .
روحاني مچكريم- ظريف مچكريم- خدايا... همواره تقدير مردم ايران عزيز رو توام با سربلندي، شادابي و اميدواري به آينده برتر قراربده
خيلي خوشحال شدم. براي عزت وسربلندي ايران اسلامي دعا مي كنم.
افرررررررررررررین به مردم ایران افرین
که تو انتخابات فرد شایسته رو انتخاب کردن
این حق ماست و دولت روحانی ما رو به حقمون رسوند
ممنونیم از همشون
درود برروحانی درود بر ظریف درود برتیم مذاکرات هسته ای ایران درود برشهیدان
پیروزی همزمان دلاورمندان تیم سیاسی در میدان 5+1 وسختکوشان فوتبال ساحلی هچنین بلند قامتان والیبال در مصاف با ابر قدرتهای این سه رشته بر ملت نستوه ایران مبارک باد
زنده باد ایران زنده باد ایران زنده بادایران
واقعا منتظر همچين تغييري بوديم..از همه كساني كه در اين كار سهيم بودند كمال تشكر و قدرداني را داريم..مرگ بر دشمنان ايران.
متن پبام جناب رلیس جمهور جالب است در جایی تحرمیها را ظالمانه گفته اند و در جایی دیگر آن را بی نتیجه خوانده اند اما در کل تا همین جاش هم جای شکر دارد بد تر از نشد.
از رئیس جمهور محترم وبا تدبیر تشکر میکنیم.
احسنت بر آقای روحانی و احسنت بر جناب ظریف
از این به بعد باید مشکلات داخلی کشورمان حل شود .
تبريك به همه ملت ايران
گستاخی های افسارگسیخه اسرائیل و عربستان وتمام بدخواهان ایران نشان از راه صحیح گروه و توافق حداقلی و دوستی با جهان دارد.
بی شک اگر با دید باز و احترام متقابل به دنیا نگاه کرد و از طریق استدلال منطق و تعامل سازنده با دنیا پیش برویم و آنها را دشمن ندانیم و شعار مرگ بر ... را به تدریج با درخت دوستی عوض نماییم آنگاه است که کام دل ببار آید
از همه دست اندرکاران بویژه دکتر ظریف و دکتر روحانی برای بدست آوردن این پیروزی تشکر می کنیم خدا قوت
درود بر ادب ومعرفت دکتر روحانی وکابینه اش.
درود بر شما برادران بزرگوار میهن عزیزمان که ایران را به سمت بهترین شرایط که همانا سربلندی پیشرفت و اقتدار سیاسی اقتصادی و علمی است هدایت میکنید. خداوند یار و یاورتان باشد. پیش به سوی اقتدار ملت بزرگ ایران.
زنده باد ایران...
همگی خسته نباشید، زنده باد ایران
عاشقتونیم ظریففف روحانییییییی
امروز غرور ملی ایرانیان و احساس عزت و افتخار آنان برکسی پوشیده نیست همه تلاش می کنند تا کشور سربلند باشد اما نکته مهم مردم ایران که باید به اعتماد کنند به همدیگر کم فروشی و گرانفروشی نکنند و به فکر من بودن نباشند بلکه همه به فکر ما باشند تا پیشرفت کنیم
تبریک هموطنان . متشکریم رو حانی و ظریف عزیز
زنده باد.دوتا ظریف اینروزها گل کاشتند ظریف والیبال و ظریف وزیر.
الله اکبر درود بر رئیس جمهور محبوب ایران خسته نباشید.
آقا دم همه ی مسوولای با هوش و زحمت کش و خیرخواه گرم
مرسی
آقاي روحاني متشكرم
خدا قوت پهلوان
خیلی خوشحالم متشکرم آقای دکتر روحانی
واقعا اونايي كه منفي ميدن حالشون خرابه
آخه اين منفيا چه معني داره
اگه نطر ديگه اي دارين بيان كنين ما هم بدونيم
درود بر عزمتان
امید است در مسائل داخلی پیروز باشید
با سلام-واقعا جای شهدای هسته ای خالی است -دانشمندانی که با مجاهدت علمی جانشان را به خطر انداختند و ایران را در جهان در جایگاه والائی قرار دادند و در این موفقیت آنها سهم بالائی دارند/خداوند ایشااله آنها را در ردیف شهدای کربلا قرار دهد و به خانواده اشان صبر عنایت فرماید.
روحاني متشكريم.
با تبریک به ملت بزرگ ایران
تحقق خواست ملت ایران در تلاش صادقانه و مجدانه آقای ظریف و هیئت همراه، چیزی نیست که با یک تقدیر قابل جبران باشد. لذا امید است پاداش تلاشهای شبانه روزی و خداپسندانه خود را از درگاه احدیت دریافت دارید.
خدا قوت
نماز شکر یادتون نره .خدایا شکرت
بعضی کشورها دستاوردهای خیلی کوچک در عرصه های دیپلماسی، سیاسی، علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی را به جشن تبدیل می کنند تا همیت ملی، وفاق و وحدت و همدلی را بروز و ارتقاء بدهند جا دارد مسئولان کشورمان نیز همواره این نوع موفقیتها را گرامی بدارند اگرچه ایام محرم است و نمی توانند جشن و پایکوبی کنند ولی می توانند و باید هم آنرا گرامی بدارند
تبریک به ملت سرافراز ایران
اولین قدم از این راه طولانی را خوب برداشتیم. آفرین به تیم مذاکره کننده مان. ولی تا برداشته شدن کامل تحریمها حداقل 2 سال زمان نیاز است. لازم بذکر است که کشورهایی مثل اسرائیل و یا کشورهای عربی منطقه بی شک بیکار نخواهند نشست و تمام تلاش خود را برای اثبات این موضوع که ایران نسبت به تعهدات خود پایبند نخواهدبود و یا نبوده است، بکار خواهند بست. لیکن، امیدوارم در اولین فرصت، تحریم بانک مرکزی که یکی از مهمترین تحریمهاست برداشته شود تا امکان توسعه تبادلات تجاری با اروپا و دیگر کشورهای صاحب تکنولوژی فراهم گردد.
به امید سربلندی ایران و ایرانی
چه حالی گرفته شده از شیخ های عربستان
آقای ظریف خدا حفظت کنه.درود بر ظریف و تیم زحمتکش ایران عزیز.دوباره نشاط رو به ملت ایران برگردوندین.از شادی در پوست خودم نمی گنجم.
ممنونيم عالي بود
مرسیییییییییییی .یعنی میشه ما هم روی خوشبختی رو ببینیم ؟؟؟؟
با سلام وتبریک به کلیه ایرانیان ودست مریزاد به آقای ظریف وهمکاران پرتلاشش
یادمان باشد نتایج امروز ثمره مقاومت دیروز است
واقعا امروز احساس افتخار و غرور میکنم و از آقای ظریف تشکر فراوان دارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار