بازدید 121905

در متن توافق ایران و۱ + ۵ چه آمده است؟ ترجمه غیررسمی

متن چهارصفحه‌ای توافق یا برنامه کاری بین ایران و ۵+۱ در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت‌. این متن با آنچه ‌از سوی رسانه‌های غربی و یا بعضا داخلی درباره توافق منتشر شده است، تفاوت‌هایی دارد؛ بنابراین، تا زمانی که ترجمه رسمی و حقوقی متن از سوی وزارت خارجه منتشر شود، ترجمه غیررسمی آن را در «تابناک» بخوانید
کد خبر: ۳۵۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴ 24 November 2013
در متن توافق ایران و۱ + ۵ چه آمده است؟ ترجمه غیررسمیمتن چهارصفحه‌ای توافق یا برنامه کاری بین ایران و ۵+۱ در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت‌. این متن با آنچه ‌از سوی رسانه‌های غربی و یا بعضا داخلی درباره توافق منتشر شده است، تفاوت‌هایی دارد؛ بنابراین، تا زمانی که ترجمه رسمی و حقوقی متن از سوی وزارت خارجه منتشر شود، ترجمه غیررسمی آن را در «تابناک» بخوانید

به گزارش «تابناک»، متن رسمی برنامه اقدام مشترک، چهار صفحه و به زبان انگلیسی ‌و شامل مقدمه و اقدامات طرفین است. در این متن آمده است:

مقدمه


هدف این مذاکرات رسیدن به راه‌حل جامع برای توافق مشترک بلندمدتی است که تضمین می‌دهد که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز خواهد بود. ایران مجددا تاکید می‌کند که تحت هیچ شرایطی ساخت سلاح هسته‌ای را تعقیب و یا عملی نمی‌کند. این راه حل جامع، بر اساس این اقدامات موقت شکل خواهد گرفت و به گام نهایی در یک دوره زمانی و حل نگرانی‌ها منجر خواهد شد. این راه حل نهایی ایران را قادر خواهد ساخت که به طور کامل از حقوق خود در مورد انرژی هسته‌ای تحت مواد مرتبط از معاهده «ان‌پی‌تی» و نیز تعهدات خود بر اساس آن بهره‌مند شود. این راه حل جامع شامل برنامه غنی‌سازی تعریف شده از سوی دو طرف خواهد بود که محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف‌سازی را در بر می‌گیرد که ماهیت صلح‌آمیز برنامه را تضمین کند. این راه حل جامع یک مجموعه واحد است و تا زمانی که بر سر همه آن توافق نشود، به معنای توافق نیست. این راه حل جامع شامل فرایند متقابل و گام به گام است و به برداشته شدن همه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تحریم‌های چندجانبه و ملی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد.

گام‌هایی اضافه بین این اقدامات ابتدایی و گام نهایی وجود خواهد داشت که از جمله شامل مد نظر قرار دادن قطعنامه‌های سازمان ملل با نگاه به برآورده شدن راضی‌کننده ملاحظات شورای امنیت در باره این موضوع می‌شود. ۳+۳ و ایران مسئول به سر انجام رساندن و اجرایی کردن اقدامات کوتاه مدت و راه حل جامع بر اساس حسن نیت هستند. کمیسیون مشترکی از جانب ۳+۳ و ایران تشکیل خواهد شد تا بر اجرای اقدامات کوتاه مدت نظارت کند و موضوعاتی را که ممکن است پیش آید، حل کند. کمیسیون مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری خواهد کرد تا حل موضوعات گذشته و حال را که سبب نگرانی شده است، تسهیل کند.

** اجزای گام نخست

گام نخست دارای محدودیت زمانی برای دوره‌ای به اندازه شش ماه است و با توافق طرفین قابل تمدید است و طی آن همه طرف‌ها برای حفظ فضای سازنده برای مذاکراتی با حسن نیت اقدام خواهند کرد.

ایران گام‌های داوطلبانه زیر را بر خواهد داشت:


* از اورانیوم ۲۰ درصد موجود خود، نیمی را برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران اکسید خواهد کرد و نیم دیگر را به UF۶ با غنای کمتر از ۵ درصد تبدیل خواهد کرد.

* ایران اعلام می‌کند که برای مدت شش ماه اورانیوم با غنای بیش از ۵ درصد تولید نخواهد کرد.

* ایران اعلام می‌کند که فعالیت‌های خود را در نطنز(1)، فردو (2) و اراک (3) هیچ گسترشی نخواهد داد.

* وقتی که خط تبدیل UF۶ غنی شده تا ۵ درصد آماده باشد، ایران تصمیم دارد که UF۶ جدید خود را در دوره شش ماهه به اکسید UF۶ تبدیل خواهد کرد. برنامه عملیاتی مجتمع تبدیل به آژانس اعلام شده است.

* تاسیسات جدیدی برای غنی‌سازی وجود ندارد.

* ایران به  تحقیق و توسعه تحت ترتیبات پادمانی خود که برای ذخیره‌سازی اورانیوم غنی شده طراحی نشده است و  از جمله تحقیق و توسعه فعلی خود ادامه می‌دهد.

* ایران فعالیت بازفرآوری و یا ساخت تاسیسات بازفرآوری انجام نخواهد داد.

*  مونیتورینگ ارتقا یافته

                ــ ارائه اطلاعات مشخص به آژانس شامل اطلاعات در باره طرح‌های ایران برای تاسیسات هسته‌ای، توضیح در مورد هر ساختمان در هر سایت، توضیح در مورد گستره فعالیت هر مکان درگیر در فعالیت‌های هسته‌ای خاص، اطلاعات در مورد معادن و آسیاب‌های اورانیوم و اطلاعات در مورد منبع مواد. این اطلاعات در فاصله زمانی سه ماه از تصویب این اقدامات ارائه خواهد شد.

                ــ تحویل پرسش نامه اطلاعات طراحی به روز شده راکتور اراک

                ــ گام‌هایی برای به نتیجه رسیدن توافق با آژانس برای اقدامات پادمانی راکتور اراک

                ــ دسترسی روزانه بازرسان برای مواقعی که بازرسان که برای تائید اطلاعات طراحی حضور ندارند، برای تائید موقت ذخایر، تائید ذخایر فیزیکی، بازرسی‌های سرزده و برای دسترسی به موارد ضبط شده آفلاین نظارتی در نطنز و فردو

                ــ دسترسی مدیریت شده آژانس به

                                    § کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ(4)

                                    § کارگاه‌های تولید روتور سانتریفیوژ و تاسیسات انبار آن

                                     § معادن و آسیاب‌های اورانیوم




** در مقابل ۳+۳ اقدامات زیر را انجام خواهد داد


* اقدامات خود برای کاهش بیشتر فروش نفت خام ایران را متوقف خواهد کرد تا مشتریان فعلی نفت ایران بتوانند میزان متوسط فعلی نفت خام خود را از ایران بخرند. بازگشت مقدار مورد توافق از درآمد ناشی از فروش نفت در خارج به ایران را ممکن می‌سازد. برای این فروش نفت، تحریم‌های اروپا و آمریکا در مورد خدمات بیمه و حمل و نقل تعلیق می‌شود.

* تحریم‌های اروپا و آمریکا در موارد زیر تعلیق می‌شود

                  o صادرات پتروشیمی ایران و همچنین تحریم‌های خدمات مرتبط

                  o طلا و فلزات گران‌ب‌ها و همچنین تحریم‌های خدمات مرتبط

* تعلیق تحریم‌های ایالات متحده بر صنعت خودروی ایران و همچنین تحریم‌های خدمات مرتبط

* مجوز تامین و نصب قطعات یدکی برای ایمنی پروازهای هواپیمایی غیرنظامی ایران و و همچنین تحریم‌های خدمات مرتبط. مجوز بازرسی و تعمیرات ایمنی در ایران و همچنین تحریم‌های خدمات مرتبط

* هیچ قطعنامه جدید مرتبط با موضوع هسته‌ای در شورای امنیت

* هیچ قطعنامه جدید مرتبط با موضوع هسته‌ای در اتحادیه اروپا

* دولت آمریکا با توجه به اختیارات رئیس جمهور و کنگره آمریکا از تحمیل تحریم‌های جدید در موضوع هسته‌ای بر ایران خودداری خواهد کرد.

* یک خط اعتباری ایجاد خواهد شد تا تجارت اقلام انسانی مورد نیاز برای استفاده داخلی ایران با استفاده از درآمدهای نفتی نگه داشته شده در خارج تسهیل شود. تجارت اقلام فوق، شامل محصولات غذایی و کشاورزی، دارو، تجهیزات دارویی و هزینه‌های درمانی در خارج کشور می‌شود. این کانال اعتباری، بانک‌های خارجی مشخص و بعضی بانک‌های ایرانی را در بر می‌گیرد که تعیین خواهند شد. این کانال همچنین موارد زیر را ممکن می‌سازد

                        § مبادلات مورد نیاز برای انجام تعهدات سازمان مللی ایران

                        § پرداخت مستقیم شهریه دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌ها خارج از کشور بر اساس میزان مورد توافق برای شش ماهه آتی

*افزایش میزان مجوز مبادلات اتحادیه اروپا برای اقلام تحریم نشده به میزان مورد توافق



*‌* اجزای گام‌های نهایی برای یک راه حل جامع که طرفین قصد دارند در مدتی که از زمان تصویب این توافق بیشتر از یک سال طول نکشد، مذاکره بر سر آن را نهایی و اجرای آن را آغاز کنند دارای ویژگی‌های زیر است:

* مدت زمان بلندمدت مشخصی خواهد داشت که بر سر آن توافق می‌شود


* بازتاب حقوق و تعهدات اعضای ان پی تی و توافقات پادمان آژانس خواهد بود.

* تحریم‌های مرتبط با مساله هسته‌ای شورای امنیت، چندجانبه و ملی را ‌کامل برخواهد داشت که این شامل گام‌هایی برای دسترسی ایران بر اساس تقویمی مورد توافق به حوزه‌های تجارت، فن‌آوری، مالیه و انرژی می‌شود.

* برنامه غنی‌سازی بر اساس تعیین دوجانبه را شامل خواهد شد که پارامترهای آن بر اساس نیازهای عملی به توافق طرفین خواهد رسید و همچنین شامل محدودیت‌هایی در یک بازه زمانی مورد توافق برای گستره و سطح فعالین‌های غنی‌سازی در صورت انجام غنی‌سازی و نیز ذخایر اورانیوم غنی شده خواهد بود.

*همه نگرانی‌ها در مورد راکتور اراک را حل خواهد کرد. هیچ فعالیت بازفرآوری و یا ساخت تاسیسات قادر به انجام بازفرآوری انجام نخواهد شد.

* اقدامات شفافیت ساز و مونیتورینگ توسعه یافته کاملا اجرایی خواهد شد. پروتکل الحاقی بر اساس اختیارات رئیس جمهور و مجلس ایران، تصویب و اجرایی خواهد شد.

* شامل همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای صلح‌آمیز خواهد بود که از جمله موارد زیر را در بر می‌گیرد: دستیابی به راکتورهای پیشرفته انرژی و تحقیقاتی آب سبک و تجهیزات وابسته و نیز تامین سوخت هسته‌ای پیشرفته و همچنین فعالیت‌های تحقیق و توسعه مورد توافق




بعد از اجرایی شدن موفق گام نهایی راه حل جامع برای دوره زمانی آن، با برنامه هسته‌ای ایران مانند دیگر اعضای غیر هسته‌ای عضو «ان‌پی‌تی» رفتار خواهد شد.

 در مورد گام نهایی و گام‌های قبل از آن این اصل استاندارد که «بر سر هیچ چیز توافق نشده است مگر اینکه بر سر همه چیز توافق بشود» حاکم خواهد بود.

Joint plan of action



-------------------------------------------------------------------------------------------------

1- یعنی در دوره شش ماهه، ایران به سانتریفیوژهایی که نصب شده ولی اورانیوم غنی نمی‌کند، UF6 نخواهد داد. سانتریفیوژ جدید نصب نخواهد شد. ایران سانتریفیوژها را با سانتریفیوژهای مشابه جایگزین خواهد کرد.

2- در فردو، در چهار آبشاری که اکنون وجود دارد، غنی‌سازی بیش از 5 درصد انجام نخواهد شد و ظرفیت غنی‌سازی نیز افزایش نخواهد یافت. UF6 به دوازده آبشار دیگر نیز داده نخواهد شد و آنها غیرعملیاتی باقی خواهد ماند. اتصالی بین آبشارها ایجاد نخواهد شد. در این شش ماه نخست، ایران سانتریفیوژها را با سانتریفیوژهای مشابه جایگزین خواهد کرد.

3- با توجه به نگرانی‌های مرتبط با ساخت راکتور اراک، ایران اعلام می‌کند که در شش ماه، راکتور را راه‌اندازی نخواهد کرد، سوخت و یا آب سنگین را به محل سایت راکتور منتقل نخواهد کرد و سوخت اضافه‌ای را آزمایش نخواهد کرد، سوخت بیشتری برای راکتور تولید نمی‌کند و قطعات باقی‌مانده را نصب نخواهد کرد.

4 مطابق برنامه، تولید سانتریفیوژ در ایران در شش ماه آتی به جایگزینی ماشین‌های معیوب اختصاص داده خواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۸۳
انتشار یافته: ۲۱۰
درود برآقای ظریف وتیم همراه وی .به امید روزی که تنام تحریمها برداشته شده وشاهدرونق اقتصادی کشور باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
عجله نکن ببینیم چه توافقی شده آخه! هنوز متن رسمی توافقنامه منتشر نشده دوستان احساساتی شدن !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
تبريك به همه ملت ايران ....
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
کور بشه کسی که نتونه این موفقیت رو ببینه.
ظریف جان گل کاشتی متشکریم.
یک غیرتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
کاملا آرام هستیم ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
ظریف به تو میگن شخص لایق.ظرف 2 ماه بزرگای دنیا را کشیدی پای میز که برای دیدنت نمیدونستن چطوری خودشونو زودتر برسونن.اینو میگن ابتکار عمل.
محسن از اقلید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
متن انگلیسی رو مطالعه کردم با همین متن مطابقت داره هرچند که بعضی کلمات رو می توان ترجمه دیگری کرد اما کلمات هوشمندانه انتخاب شده اند.
درود بر ظریف ولایتمدار
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
بعضيا چقدر نفهمن بنده خدا ظريف و تيمش اينقدر زحمت كشيدن كلي از تحريمها كم كردن و كلي كاره مفيد بعدش بعضي ها دوقورتونيمشونم باقي واقعا برا اين جور آدما متاسفام
علی
| United States |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دلار سقوط کرد
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
به نظر من اجازه فروش نفت به همین کشورها یعنی 4.200 میلیارد دلار در ماه=> 12*4.2=50.4 میلیارد دلار، پس این عدد واقعی آزاد سازی نیست. و مبلغ آزاد سازی سریع از این عدد خیلی بیشتر از این حرف هاست.
مرجع : "مشتریان فعلی نفت ایران بتوانند میزان متوسط فعلی نفت خام خود را از ایران بخرند. بازگشت مقدار مورد توافق از درآمد ناشی از فروش نفت در خارج به ایران را ممکن می‌سازد."
کاملا منطقی و دو جانبه است
خدایا شکرت مرسی دکتر ظریف و تیم همراه
خدا قوت ....
خدا قوت به آقای ظریف و همکارانش امیدوارم طعم شیرینی مذاکرات مردم عزیمان بچشند(جلوگیری از تورم )
باتوجه به شرایط حاضر حقا توافق مناسبی می باشد.
دست مریضاد آقای دکتر
حقا که کار رو باید به اهلش سپرد . خدا قوتت بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خدا قوت آقای ظریف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دست مریزاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دست مریزاد.احسنت.متشکریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
مریزاد صحیح است.
برد برد یعنی همین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
در ازای حدود 5 میلیارد دلار، این همه فعالیتها را تعطیل کنیم یعنی برد برد؟!!!!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
چرا منفی؟!!! واقعاً چه توقعی از دنیا داری؟
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
به نظر من هنوز باید منتظر بود اولا در سند بالا ابهاماتی هست که باید مطرح شود و ثانیا از حرف تا عمل خیلی فاصله هست پس بهتره دوستان احساساتی نشن چون غربی ها استاد شکستن پیمانند!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دوستان این توقفها در فعالیتهای ایران همه موقتی و جهت جلب اعتماد هستند و تکلیف واقعی آنها بعد از توافق نهایی مشخص خواهد شد.مهمترین دستاورد این توافق پذیرش حق غنی سازی ایران هست که پیروزی بزرگی به شمار میاد.
درود بر تیم مذاکره کننده ایران
درود به شرفت ظریف
خدا یار و یاورت باد
خدا قوت ظرف جان تا ساعت 6 صبح با دوستام جمع شده بود خوابمون نمیبرد داشتیم مذاکره را پیگیری میکردم
خیلیل خیلی خوشحال شدیم
خدایا شکرت مرسی دکتر ظریف و تیم همراه
خدا قوت ....
لطفا متن انگليسي لينك داده شود
کورشود هر آنکه نتواند بیند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
احسنت به افرادی که عزت ایران اسلامی را می خواهند
خسته نباشي اقاي ظريف
به اميد روزهاي پر رونق اقتصادي
تو را خدا سريعتر ترجمه كن
من متن اصلي را خوندم
يك سري از سايت ها خبر اشتباه گذاشتن
ظریف مچکریم
پاسخ ها
khakhs
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
روحانیمچکریم
خدا قوت ابر مرد دیپلماسی ایران
این ترجمه 4 صفحه بود!
زمانی که این خبر رو شنیدم اشک از چشمام سرازیر شد.واقعا به دکتر ظریف وهمراهانشون تبریک و خسته نباشید میگم
این مذاکرات حداقل نتیجه ای که داشت یه چیز رو روشن کرد،
که گشایش در کار کشور مرد لایق و شایسته و باسواد و متین و باادب و مرد عمل می خواهد
ظریف نامت در قلب همه ایرانی ها جاودانه خواهد ماند، دانش تو ، منطق تو، و توانایی های و نقشی بر پیکر خسته ایران نگاشت که همچون نقش امیرکبیر و نقش دکتر مصدق جاودانه می ماند
تو نشان دادی که دانستن و فهمیدن و منطق را دانستن کافی نیست و در کنار آن بیان کردن منطق با زبان و انتقال درست آن هست که برای همگان قابل قبول باشد
ظریف همیشه لبخند داشته باش تا ما هم لبخند بزنیم
خدا خيرت بده ظريف جون. درود به شرفت. از اول صبح همه خوشحال بوديم و به همديگه تبريك ميگفتن.
زنده باد ایران وایرانی
درود و خسته نباشید بر آقای ظریف و تیم مذاکره کننده ایرانی
دوستان زود قضاوت نکنید...
لطفا متن رسمی انگلیسی رو بذارید.
تابناک واقعاً خبرگزاری بزرگی نشون دادی توی این مدت. خبرنگار اختصاصی میفرستی ژنو، فیلم و عکس اختصاصی منتشر می کنی، اخبار لحظه به لحظه
واقعاً خسته نباشید میگم به همۀ همکاران شما و تبریک مجدد بابت پیروزیهای اخیر (همه در عرصۀ ورزشی و هم در عرصۀ دیپلماسی)
خدا اجرتان دهاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دم بروبچه هاي تابناك هم گرم،خسته نباشيد
سلام و خسته نباشید به آقای ظریف و تیم همراهش
با تشکر از زحمات بی دریغ شما
با آمدن آقای روحانی و انتخاب کابینه بسیار دقیق و کارآمد، امید دوباره در ما زنده شده است.
ممنونیم
به امید ایرانی آباد
دست مریضاد آقای دکتر
حقا که کار رو باید به اهلش سپرد . خدا قوتت بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
مریزاد استاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دست مریزاد درسته نه مریضاد
امیدوارم تجربه گذشته را به کار بگیریم و بدانیم که پول زیاد، مشکلات زیاد میآورد اگر برنامه ریزی درست اقتصادی نباشد.
عبادت به جزء خدمت خلق نیست.
خد پدر هر کس در هر مقامی که به مردم خدمت می کند بیامرزد و به عمر با عزت دهد. خدا را شکر می کنم برای این توافق مبارک .
اين شد يك كار منطقي و ظريف
آفرین بر تمامی دست اندرکاران و تیم مذاکره کننده و آحاد مردم عزیز ایران زمین باستان ، خسته نباشید میگم و آرزوی توفیق و بهبودی و سلامتی برای تمام مریضان و بیماران هموطن و بلاخص جناب آقای دکتر ظریف را از خداوند منان خواستارم.
احسن و خدا قوت به جناب آقاي دكتر ظريف كه ملت ايران را از سردرگمي نجات داديد انشالله كه خدلوند به حضرتعالي و هيات همراه طول عمر و زندگي با بركت عنايت فرمايد آمين يا رب العالمين
سلام بر روحانی و درود بر ظریف
خوب بود به این توافق ، بندی اضافه می کردند که هر طرفی پیمان شکنی کرد بهای زیادی رو پرداخت کنه .
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
نیازی به اینکار نیست هر دو طرف تاکید کردن کوچکترین نقضی در مفاد این توافق نامه برابراست با برگشتن به شرایط قبل از توافق
ياشاسين ظريف.كارو بايد سپرد به كاردان..
تشکر ازاین همه صلابت
حقیقتا به این 5+1 من اعتماد ندارم. اگر امریکا هم صادق باشد چین و روسیه بخاطر منافع خود کارشکنی خواهند کرد
دروووووووووووووووود بر دکتر ظریف عزیز!!!!!!!!!!
دمت گرم آقا جواد
خواستنی هستی
اقای ظریف نمونه یک مرد تمام عیار ایرانیه که خوب تونست پرچم کشورش رو بال ببره.
با تشكر از زحمات همه عزيزان توجه توجه توجه!! اين شيريني وقتي كامل مي شه كه تغيير اون در سطح جامعه و اقتصاد ديده بشه. ما منتظر كاهش قيمت ارز و تسهيل شرايط اقتصادي خصوصا براي اقشار ضعيف هستيم....پيروزي واقعي يعني اين.
ديپلماسي قوي حرف اول و منطق دنياي سياست امروز است درود بر فهم و شعور سياسي دولتمردان
خیلی با حالین خسته نباشین خبررسانیتون فوق العاده کار کرد خدا قوت تابی جون
امیدوارم در استفاده صلح آمیز از این انرزی برای ما محدودیتی قائل نشوند ما باید حقوقی برابر با سایر کشورهای استفاده کننده داشته باشیم نه کمتر
از آقای ظریف و همراهانشون باید تقدیر اساسی بشه و ب عنوان قهرمان ملی ازشون یاد بشه.
واقعا خسته نباشید. خیلی سختی کشیدید. از صمیم قلب ازتون ممنونیم
هر کاری پله به پله جلو میره
این توافق برای پله اول خوب
ولی ای کاش دولتهای قبلی این کار رو میکردن تا فشار به کشور و به ملت به این حد نرسه
داداش ظریف! دکتر چون! خداقوت برادر دوست داشتنی و صادق و صمیمی ملت ایران من برای اجابت درخواست تو که گفتی برایمان دعا کنید خدا را خواندم و خواندم تا شما را یاری ها کند برادر این اولین بار بود که بعد از آمدن از جبهه های جنگ برای موفق شدن یک دولت مرد دعا کردم و اشک از چشمانم می ریخت که چقدر بی غرور و با ادب از ما خواستی که برای انجام خوب خدمتت دعایت کنیم و دعایتان کردیم دست تان درد نکند یاعلی مدد
خدا را شكر كه بالاخره به يك نتيجه اي منطقي رسيد خسته نباشيد
درود برشرفت ایرانی یعنی سربلند خیلی متشکریم
من فقط میخوام از آقای ظریف و همکاراش تشکر کنم که این طور جدی کار کردند و فشار زیادی رو تحمل کردند خسته نباشید
بااین مردان فهیم ایران همیشه سرافراز است
تشکر فراوان از زحمات آقای دکتر ظریف و همکاران ایشان
هورااااااااااااااااااااااااااا
خدا قوت خداوند یار و یاور همه خادمان ملت شریف و قدر شناس ایران

تبریک به گروه هسته ایی ایران
کاملا منطقی است. ایران چیزی را از دست نداده بلکه گامی آرام در رفع تحریم ها و خروج از انزوا برداشته است. دکتر ظریف امیدواریم به دیپلماسی فعال خود در زمینه کشورهای منظقه نیز ادامه دهید.
زنده باد صلح
لطفا یکی توضیح دهد مگر این نشستها یا عنوان 5+1 برگزار نمی شود چرا در متن توافق اشاره به 3+3 شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
3+3 یعنی 3کشور اروپایی+امریکا،روسیه وچین ، و5+1 یعنی 5کشور عضو دائم شورای امنیت ودارای حق وتو + آلمان ،در نتیجه هردو یک معنی میدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
فرقی نداره ! مهم جمعشه که هردو میشن شش
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
اروپایی ها به 5+1 میگن 3+3 در اصل همونه فرقی نمیکنه
تابناک جون ،ممنون از اطلاع رسانی دقیق از توافق نامه ایران و 5+1
آفرین دکتر روحانی با این انتخاب ظریفت
(ظریف)..امدی جانم به قربانت ولی حالا چرا............کاشکی زود تر می امدی؟
باز این ملت احساساتی هنوز هیچ اتفاقی نیوفتاده جو گیر شدن، بابا یه ذره صبر کنید بعد
به ايراني بودن خودم افتخارمي كنم
خدایا شکرت مرسی دکتر ظریف و تیم همراه
خدا قوت ....
تبریک
روحانی مچکریم
آقای ظریف با ظرافت تمام کار را تمام کردی . از تو متشکریم
عشق منی ظریف
باسلام
دوستان جو گیر نشن صبر کنن ببینن غربی ها در مقابل تعهداتشان چه خواهند کرد البته کار انجام شده پیشرفت و اتفاق بسیار خوبی است ولی بدانیم به عمل کار برآید ...
یاشاسین ایران ایرانی
اگه واقعا اين توافقنامه گره از كارمون باز كنه ظريف بعنوان يك مرد اسطوره اي در تاريخ ايران خواهد درخشيد.
زنده باشي ظريف
دوستان عجله نکنید...فکر کنم باید مجلس هم تایید کنه تا توافق نامه جنبه رسمی پیدا کنه...
درود و سلام و عرض خسته نباشید بر ظریف و هیئت اعزامی به مذاکرات
احسنت برتیم مذاکره کننده ایران
ممنونيم
با سلام وخسته نباشيدبه دكتر ظريف وهمراهانش
اميدوارم روزي برسددرتمام دنياپيمان صلح ودوستي بين ملتها امضاءشودوهيچ جنگي ميان انسانهابوجودنياييد.به اميدآن روز.
تهرانیهای عزیز موقعی دکتر اومد بریت فرودگاه برای استقبال و تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
بازم جو گیر شدید
بیشتر از توافق ژنو باید برای آب شدن یخ روابط ایران و قدرتهای جهان خوشحال بود . بویژه اینکه جهانیان موضع قدرتمند ملتمان را درک کردند و از جانب احترام با تیم ایرانی مذاکره کردند.درود بر تمام دلسوزان سربلندی ایران .
امیدوارم تا 6 ماه دیگه تحریم های سویفت و نفت هم برداشته بشه
ترجمه ضعیفیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
شما ميتوني بهتر ترجمه كن!!! چه توقعاتي؟؟؟؟
زنده باد دکتر ظریف و تیم پر افتخارش
تابناک جان ممنون واقعا داری حرفه ای و تخصصی عمل می کنی .
آقای ظریف از شما متشکریم
حالا وقتشه که قراردادهای فرانسوی همه برن رو هوا .................
ازتيم هسته اي متشكريم ، وخداقوت ميگوييم.
درود بر امیر کبیر ایران دکتر ظریف
درود برايران ،برايراني و بر درايت ،زيركي و دلسوزي تيم ايران .دعاي خير ما بدرقه راه شما عزيزان خواهد بود.به اميد موفقيت وداشتن ايراني سربلند
یکی هم از آقای روحانی تشکر کنه .
درود بر آقای روحانی وظریف
زنده باد ظریف
زنده باد عراقچی و تیمش
زنده باد ایرانی
پاینده باد ایران
در پناه امام زمان (عج)
ممنون ار دلسوزی و توجه دولتمردان خردمند و معتدل ایران ... که به حکم عقل ...سعادت و سلامت جامعه ایران و فرزاندانش را بر لجاجت ....ترجیح داد
اقایان سپاسگزاریم
من از تمام دولتمردانی که در جهت پیشرفت کشور تلاش می کنند سپاسگزارم که با این پیشرفت وتلاش مردم را از این همه مشکلات وگرانی نجات می دهند ازشما متشکریم جناب آقای دکتر روحانی وجناب آقای ظریف
بعد از چند سال خبرهاي بد و روز به روز كوچك تر شدن سفره هاي مردم، با درايت و خوش فكري رييس جمهور محترم و تيمش به ويژه آقاي ظريف عزيز و حمايت و باريك بيني رهبرمان در سخنراني ها، خبر هاي خوب مي رسد.اميد است از اين پس روز به روز گشايش در كار اين مملكت ايجاد شود. از همه دست اندر كاران مچكريم و خدا قوت.
ای ول ظریف جون ،خدا قوت
خدا حافظ بیکاری ، نداری ، بی دوا و دکتری ، زور گیری و گرسنگی و تحقیر
جناب آقای دکتر ظریف :گام اول را بجا ومستحکم برداشتید انشاء الله مستدام باشید
روحانی مچکریم
درود بر آقای روحانی و تیم مذاکره کننده . همه میبینند که بهترین روش برای پیشبرد اهداف بزرگ ملت ایران و حکومت ایران و حفظ تمامیت ارضی ایران ، تعامل سازنده با دنیاست .بنظر میرسد این سیاست در تفکر نطام ایران بسیار قوت گرفته و امروز شاهد یکی از نتایج مثبت آن هستیم .
با آرزوي صلح جهاني
دقیقاً چیزهایی رو تعلیق کردن که برای استفاده صلح آمیز هسته ای لازم نیستند
امیدوارم برنامه طبق حسن نیت طرفین پیش بره و عاقبت پیروزی و شادکامی نهایی ایرانیان باشه
تشکر جناب دکتر ظریف بابت ظرافت تلاشتان
با سلام
دورود بر مردان عرصه تدبیر و امید
دورود بر دلسوزان این آب و خاک
دورود بر سختکوشان دلسوخته
دورود بر مردان سیاست خارجی
دورود بر شهیدان ایران اسلامی،
خداقوت و پاینده باشید
تازه کار اصلی الان شروع شده، نزاریم اینم نهال سبز رو کسی بخشکونه.....مسئولان عزیز کمی هم به چند سال گذشته و سختی های مردم فکر کنید
من متن انگلیسی را کامل مطالع کردم. اگرچه کل بخشها هنوز ترجمه نشده ولی مطالب ترجمه شده فعلی توسط تابناک کاملا مطابقت با متن انگلیسی دارد.
با تشکر
اری زنده باد صلح صلح جاودنه به دور از لجاجت وتعصب تدبیر کلید ه معماییست
تبریکککک.
از جناب روحانی و آقای ظریف و تیم همراه ایشون سپاس گزاریم...
ممنون ظریف
قضاوت زود است
سلام بر روحانی
درود بر ظریف
پاینده باد خاتمی
با درود و خسته نباشید به دکتر ظریف و تیم همراه واقعا ما و خانواده خوشحال شدیم البته بایستی توجه داشت که حمایت رهبری هم پشت یر تیم هسته ای بود درود بر ظریف و تیمش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
لابد حمایت مجلس هم پشت تیم مذاکره کننده بوده !
امروز ظریف به تنهایی و فقط با زبان، اورشلیم رو با خاک یکسان کرد!!!
تسلط ظریف بر زبان انگلیسی به همراه دیپلماسی زیرکانه و ادبیات سیاسی متین و مودبانه ایشان از هزاران بمب هسته ای بدتر صهیونیستها رو ویران کرد!!!! دوست داریم!!!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
با داغون شدن اسرائیل موافقم
این پیروزی رو به تمام ایرانی های داخل و خارج از کشور تبریک میگم.از خوشحالی اشک شوق توی چشمام حلقه بسته.هیئت ایرانی واقعا خسته نباشید...
ضمن خسته نباشید به جناب ظریف و هیات همراه ممکن است در گام اول امتیازات کمی نسبت به آنچه انتظار داشتیم کسب کرده باشیم ولی باز هم برای شروع از یک نقطه غنیمته و بالاخره باید از یک جا شروع میشد باز هم کمال تشکر رو از جناب روحانی و هیات دیپلماتیک ایشان داریم.
یاشاسین ظریف. یاشاسین روحانی.
درست متوجه اين بند شدم:
· ایران اعلام می‌کند که برای مدت شش ماه اورانیوم با غنای بیش از 5 درصد تولید نخواهد کرد.
يعني بعد ٦ماه ميتونيم دوباره ٢٠٪ يا بيشتر غني كنيم؟؟
اگه اينجوري باشه،ايران قطعا تنها پيروز اين مذاكرات بوده.برد برد نه،فقط برد ايران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
نه عزیز دلم . بعد 6 ماه تفاهم نامه جدید امضا می کنن .
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
عزيز ناشناس
چون طول مدت اجراي گام اول شش ماه هست اين مورد ذكر شده.
ظريف جون دوست داريم
برادر عزیزم آقای ظریف آفرین بر این همه اقتدار
کاهش تحریم یعنی نبود آن .ما با رفت امدهای دیپلماتیک میتوانیم این وضع را بهتر کنیم.
از آقای ظریف و همراهانشون باید واقعا تقدیر اساسی بشه و به عنوان قهرمان ملی ازشون یاد بشه.
واقعا خسته نباشید. خیلی سختی کشیدید. از صمیم قلب ازتون ممنونیم!
با سپاس از خدای منان که نصرتش را هر وقت اراده کند نصیب مومنان میگرداند و درود بر تیم حرفه ای دیپلماسی کشور که با منطق و مدرک حرف مردم ایران را در بالای حرفها قرار دادند .ظریف جان خدا یارو یاورت باد.دوستدارت هستیم تا همیشه
انشاء الله همه چیز ختم به خیر شود تا مردم از این وضعیت اقتصادی اسفناک نجات یابند
تبریک به ملت ایران و ریس جمهور محترم و تیم مذاکره کننده . باید این پیروزی رو جشن گرفت .
به نظرم توافق ابرومندانه و خوبیه امیدوارم نتایج خوبش به زودی در جامعه مشخص بشه
دست همگی درد نکنه واقعا گل کاشتی انصافا این دولت به فکر مردم هستن وبه قسمتی از وعده های خود عمل کردن از تمام زحمات شما متشکریم یک ملت را خوشحال کردید انشاالله خبرخوب بیشتر
باعرض خسته نباشیدبه فرزندان عزیزکشورمان درژنو،تلاش شماعزیزان باعث امیدبه زندگی بدون استرس هموطنانمان شده است ....
همه اينها نتيجه صبر ، حوصله و تحمل بالاي ملت ايران است لطفا همه را به يك نفر تخصيص ندهيد.
امیدوارم از اینکه هست اوضامون بهتر شه
خدا قوت ظریف جون قربونت گا کاشتی
واقعا دست رهبرمعظم ورییس جمهوری عزیز و ظریف دوست داشتنی درد نکنه این پیروری را به همه مردم مهربونم تبریک میگم
خیلی مردید دکتر ظریف آفرین بر شما و روحانی
زنده باد ایران
خدا پدرو مادر دکتر و همراهانش رو اگه زنده اند سلامت و اگه رحلت کردن روحشون رو شاد کند که روح ملت رو شاد کردن
اين توافق نامه در اين مقطع مناسب است اما بايد توجه داشت ضمانت اجراي آن كجاست و آيا آمريكا دوباره به تنهايي براي تحت فشار قراردادن ايران اقدامات خودسرانه خود را دنبال ميكند يا نه
همه چيز در دو ماه آتي روشن مي شود
زنده باد آقای روحانی و همراهانش
برخاست بوی گل زدر آشتی درآی / ای نوبهار ما رخ فرخنده فال تو . آقای ظریف از ظرافت و طراوت دیپلماسی تون سپاسگزاریم . امید که زندگی هر ایرانی بوی گل و صلح و پیشرفت را بهمراه داشته باشد.
عالیه
تبریکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دست مریزا خسته نباشی آقای ظریف اگه لطف خدا و وجود شما نبود این پیروزی رخ نمیداد
امام ،شهدا ،روحانی ظریف مچکریمممممممممممممم
باعرض سلام تبریک جناب اقای روحانی و اقای دکتر ظریف نهایت تلاش خودشونو در مسیر پیشرفت کشور انجام دادن سپاسگزارم (( من الله التوفیق))
از تیم مذاکره کننده ورهبر ایران ومجلس بخاطر پشتیبانی که کردند تشکر میکنم همگی خسته نباشند به امید توفیق روزافزون ملت بزرگ ایران!
موفقیت تیم مذاکره کننده را به ملت بزرگ ایران تبریک می گم، چرا که به خاست و ارداه شما بود که این تغییرات و موفقیتها صورت گرفت.
در واقعه آنچه در 24 خرداد کاشتیت داره سبز میشه.
درود و خسته نباشید به همه اعضاء تیم مذاکره کننده مخصوصا شخص فرهیخته ، مودب ، موثر و محترم جناب آقای دکتر ظریف و تبریک به همه ملت ایران و به امید شکوفایی همه استعداد ها و پتانسیل های غنی و فراوانی که در این ملت بزرگ و کشور عزیزمان ایران وجود دارد.
دوستان يادتون باشه كه آمريكا هيچوقت با ايران كنار نخواهد آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
تو خوبی
درود بر دیپلماسی خردمندانه و با اعتدال و به دور از افراط و تفریط
باشد که صبح دولتش بدمد کین هنوز از نتایج سحر است
دست شان درد نکند
بی شک که سر افراز نمودی وطنت را
از زنجیر بلا باز نمودی وطنت را
خدا قوت دکتر ظریف
ظریف یعنی منطق، سواد، مایه غرور ایرانیان، اسمی جاویدان در قلبها
دکتر روحانی دمت گرم با این انتخاب بسیار مناسب وزیر امور خارجه.
عجله نکنید عزیزان جوجه رو آخر پاییز میشمارند
زنده باد دکتر ظریف که امیر کبیر زمانی....
انشاالله كه خير باشه
انشا...بوزه کشورهای عربی که بدنبا ل تخفیف وتحقیر و سو استفاده از ایران متمدن و قدرتمند هستند هم با این توافق .به خاک مالیده بشه....
خیلی ایخومت دکتر جون شاکار کردی احسنت به غیرتت
شکر به درگاه خدا ، زنده باد بر مردم ایران با انتخاب شایسته شان ، زنده باد بر دکتر روحانی بر انتخاب شایسته شان ، و زنده باد بر دکتر ظریف که فرهنگ منطق گرایانه ایران را با اقتدار بر ابر قدرت های دنیا به تصویر کشید .
ظریف این کارو به ظرافت تمام انجام دادی . دمت گرم.
واقعا خسته نباشید. گل کاشتید. به سهم خودم دستتونو میبوسم.
همه ما میدانیم که تحریم اثر نمیکنه و مهم نیستو مهم اینه که شما به دنیا ثابت کردید ما میتوانیم و ما راست میگفتیم
ممنون
احسنت اقای ظریف و همکارانتون.خدا یارتان باشد انشاله
در عجبم از اون افرادی که به یک پیام همه مثبت دادن ولی بر خلاف همه منفی می دن،اینها یا ایرانی نیستن یا مزدور. واقعا جای تاسف داره که این شادی و پیروزی رو نادیده بگیریم.همه تلاش کردند تا وضع از اینی که هست بدتر نشه اونوقت یه عده میان و منفی می دن.زنده باد ایران و ایرانی،پاینده باد ایران عزیز
ایران سرفراز همواره سربلند وپرچم زیبایت بر بلندترین قلل جهان برافراشته باد .تبریک به ملت بزرگ .رهبر عزیز.رییس جمهور لایق و بخصوص دکتر ظریف وتیم با درایتش /.کاربزرگ با وجود مردان بزرگ میسر خواهدشد.اللهی که همیشه پرتوان وموفق باشید
احسنت اقای ظریف و همکارانتون.خدا یارتان باشد انشاله
سلام دکتر ظریف . با تمام وجودم تشکر و قدردانی از زحمات شما . اونهایی که می خوان شمار ا خراب کنن بگین اگه مردن یک ساعت بشینن مذاکره کنن
باتشکر از تیم مذاکره کننده. این همه تلاش برای بازگشت به جایی که 8 سال قبل بودیم. تازه 8 سال قبل وضعیت خیلی راحتتر قابل حل بود.
Ahsant
ما به هيئت ايراني اعتماد داريم اما به غربيها اعتماد نداريم
دکتر جون دمت گرم - اما نمیشه از عهد شکنی آمریکا و هم پیمانانش نترسید. در ضمن مطمئنا آمریکا دوست نداره سر به تن ما باشه
از تیم مذاکره کننده خصوصا دکتر ظریف تشکر میکنم
پیش بسوی توسعه همه جانبه و منزوی کردن دشمنان
در اینکه اتفاق خوبی افتاده شکی نیست
اما همه چیز به رعایت اون بستگی دارد
و کار شکنی هایی که ممکن است انجام شود
کلا این یعنی 6 ماه همینجا که هستیم بیاستیم و پس رفت نداشته باشیم
جو زده نشوید لطفا ،
بالاخره یه روز خوب میاد...
صبر و حوصله کنیم و با زیرکی ادامه دهیم خوابهای آنها را پیش خوانی کنیم تا موفقیتهای بیشتری نسیب ملت شود روح شهدا شاد باشد از شما آقای دکتر ظریف خسته نباشی عراقچی و متشکریم همه کسانی که دغدغه ایران را دارید
عالی بود جناب دکتر ظریف.خسته نباشید.
خسته نباشید غیور مردان سرزمین ایران من مذاکرات رو دنبال میکردم دوستان اگر شک دارید پیروزی برای ایران است به عصبانیت دشمنان ایران صهیونیستها نگاه بیندازید از امضای توافق واقعا دولت تدبیر و امید است ظریف متشکریم
درود به آقاي ظريف كور باد چشم آنان كه نتوانند ديد.
دیروز روز فرامش نشدنی برای ملت ایران است . صبح تیم والیبال ما امریکا را شکست داد ، غروب تیم فوتبال ساحلی بر روسیه پیروز شد و انتهایش هم ظریف گل زنی کرد.
ممنون از تلاش مستمر اقاي ظريف و تيمش زنده باد ظريف به اميد برقراري رفاه اقتصادي در كشور عزيمون ايران
درود بر مردان بزرگ ایران زمین زنده باد دلسوزان عزیز میهن
متشکر از فرزندان پاک بادریایت وهوشمند ایران
دروووود بر دکتر ظریف و تیمش!!
مهمترین دستاورد این مذاکرات این بود که ایران، 6 قدرت جهانی را طی چند حلسه مهم به میز مذاکره کشید و حرف از منطق و گفتگوهای صلح آمیز زده شد و برای ملل مختلف ایستادگی در یرایر حقوق خویش و در عین حال داشتن تعامل و احترام متقابل ...
با این حال گامهای بعدی هم باید از روی اسندلال ومنطق جهانی گام برداشته شود تا بهتر بتوانیم به حقوق از دست رفته طی سالهای قبل برسیم
واقعا خیلی خودمونی بگم دم تیم مذاکره کننده و وزیر لایقمون گرم
هزاران دعا بر تیم مذاکره کننده ژنو ، واقعاً خسته نباشید.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی