بازدید 10687
۶
برخی به دنبال افزایش حلقه سوم طرح زوج و فرد هستند؛

از واگذاری اجرای طرح زوج و فرد به استانداری تا پیشنهادهای مخفی!

نتیجه طرح پیشنهاد‌های آشکار و پنهان استانداری تهران در نشست شورای عالی ترافیک، نه تنها به رسمیت شناختن طرح زوج و فرد سراسری به عنوان یگانه راهکار مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری بود، بلکه اختیار کمیته اضطرار هوای تهران برای تصویب این طرح را نیز ملغی کرد و به گونه‌ای جدید آن را در اختیار استانداری تهران گذارد؛ مجوز اجرا و توقف و حتی چگونگی اجرای آن!
کد خبر: ۳۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴ 20 November 2013
در نشست امروز نه تنها پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد سراسری تهران تا پایان سال رأی نیاورد، بلکه موضوعی به تصویب شورا رسید که می‌توان آن را پایانی بر تقابل پلیس راهور و استانداری در تصمیمات گرفته شده در مواقع اضطرار خواند؛ اما این همه موضوعات مطرح ‌در این نشست نیست.

به گزارش «تابناک»، شورای عالی ترافیک امروز در حالی با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها، استاندار تهران، معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان پلیس راهور ناجا، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران تشکیل جلسه داد که سه پیشنهاد در ارتباط مقابله با آلودگی هوا در دستور کار آن قرار داشت، ولی عجیب اینکه کمتر کسی از هر سه پیشنهاد آگاه بود!

هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس شورای عالی ترافیک با اعلام اینکه نشست امروز به درخواست استاندار تهران تشکیل شده است، گفت: با توجه به نامه استاندار تهران به وزیر کشور در خصوص ارائه سه پیشنهاد برای کاهش آلودگی هوای تهران در پی افزایش میزان آلودگی هوای این شهر، نشست امروز برگزار شد و پس از بررسی، از این پس نحوه اجرای طرح زوج و فرد در زمان وضعیت اضطرار در تهران با اعلام وزارت بهداشت و تأیید استاندار تهران تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به رأی نیاوردن پیشنهاد اداره کل محیط زیست استان تهران، گفت: پیشنهاد اول استانداری تهران، اجرای طرح تردد زوج و فرد خودرو‌ها در تهران از در منازل به صورت یک دوره طولانی بود که این طرح پس از بحث و تبادل نظر به دلیل نبود تسهیلات لازم برای حمل و نقل عمومی شهری و عدم آمادگی عوامل اجرایی به تإیید اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نرسید.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه به پیشنهاد شنیده نشده‌ای اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دوم استانداری، افزایش محدوده تردد زوج و فرد خودرو‌ها در تهران بود که این پیشنهاد به دلیل اینکه زیربناهای لازم برای اعمال محدودیت ایجاد نشده بود، به تصویب نرسید.

از واگذاری اجرای طرح زوج و فرد به استانداری تا پیشنهادات مخفی مانده!

خندان دل، تنها پیشنهاد مصوب ‌امروز را پیشنهاد سوم خواند گفت: پیشنهاد استانداری این بود که «در مواقع اعلام حالت اضطرار در آلودگی هوای تهران که تشخیص آن مطابق قانون به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، موضوع در کمیته آلودگی هوای تهران مطرح شود و نحوه اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها در شهر تهران با کیفیتی که استاندار تهران تشخیص می‌دهد، اجرا شود» که این پیشنهاد مورد تأیید حاضران در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت و به تصویب رسید.

بدین ترتیب آشکار می‌شود که به رغم رد پیشنهاد تداوم طرح زوج و فرد سراسری، این طرح ‌‌یگانه راهکار مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری رسمیت یافته و البته دیگر تشخیص اجرای آن بر عهده کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نیز نخواهد بود، بلکه مجوز اجرا و قطع و حتی نحوه اجرای آن کاملا در اختیار استانداری تهران نهاده شده است.

این در حالی است که سیدحسین هاشمی، استاندار تهران با تأکید بر این موضوع، در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، پیشنهاد افزایش محدوده طرح زوج و فرد را هم صد درصد رد شده ندانست و گفت: حلقه سوم طرح زوج و فرد در حال کامل شدن است و برای اجرا به شورای عالی ترافیک فرستاده می‌شود.

گفتنی است، در هفته‌های اخیر به علت تشدید آلودگی هوا بر اثر پدیده وارونگی جوی، اجرای سراسری طرح زوج و فرد در تهران، ‌‌یکی از راهکارهای کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به تصویب رسید و در ادامه، بحث میان پلیس راهور و استانداری مبنی بر لغو یا تداوم آن و همچنین ارائه پیشنهاد دائمی شدن آن توسط محیط زیست، زوج و فرد را تبدیل به یکی از مهم‌ترین اخبار مطرح در سطح جامعه کرد.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۶
همه درمانده شده اند از این آلودگی
جناب استاندارمحترم به فرمایید این محدوده زوج وفرد چه مشکلی از آلودگی وترافیک تهران حل کرده؟
اجرای ظالمانه هشت ساله این طرح به نفع کدام سازمان ونهادی بوده؟
کدام یک از این مسئولان تا بحال از مترو یا اتوبوس استفاده کرده است؟! اگر هم استفاده کرده باشند جهت تفریح بوده یا گرفتن عکس و ... و آن هم نه اول صبح که واژه "فشار" قابل صرف هم نیست! من خودرو شخصی دارم و برای رسیدن به محل کارم(منطقه زوج و فرد) باید یکروز در میان با وسایل نقلیه عمومی تردد کنم، که این روزها کلی بجان مسئولین دعا میکنیم؟! یکی نیست بگه چرا تمام ادارات و سازمانها را در مرکز شهر گذاشتید که برای هر کاری باید وارد این محدوده کزایی شد؟! بعد هم مدام از طرح زوج و فرد میگویید و جریمه کردن ملت، احتمالاً با این جریمه هایی که میگیرند هوا تمیز تر می شود؟!
ماشین رو به قیمت بالا میفروشید و بعد زوج و فرد هم میکنید علت هم چون هزینه ای برای دولت ندارد و مردم باید هزینه کنند. اول زیر ساخت ها رو درست کنید بعد مردم خودشون مرض ندارند تو این ترافیک ماشین بیارند. هر جا کارتون به بن بست میخوره مردم عادی بیچاره که نباید جور سوء مدیریت شما را بکشند.
زوج و فرد از در خونه ها واقعا أوج بي فكري! ما كه ماشين نداريم وقتي كه اين طرح عملي ميشه حتي دربستي هم وجود نداره... .
تو رو خدا يكم فكر كنيد بعد تصميم اتخاذ كنيد.
به جای کاشتن درخت و ساخت پارک...
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی