بازدید 4266

مایکل مان: مذاکرات ژنو پیش بینی ناپذیر است

کد خبر: ۳۵۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ 20 November 2013
ˈمایکل مان  سخنگوی کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: زمان بندی مذاکرات آتی تا روز جمعه پیش بینی شده است اما روند مذاکرات پیش روی در ژنو پیش بینی ناپذیر است و نمی توان گفت که تا چه زمان به طول خواهد انجامید.

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با رادیو فردا درباره برنامه ها و زمان بندی مذاکرات پیش روی در ژنو گفت: جمع بندی مذاکرات همچنان مورد بحث است و تا آنجا که من اطلاع دارم روز چهارشنبه جلساتی بین ۶ کشور برگزار خواهد شد و پس از آن ˈکاترین اشتونˈ و ˈمحمدجواد ظریفˈ دو مذاکره کننده ارشد دیداری خواهند داشت که بعد از ظهر به وقت محلی قرار است انجام شود.

وی افزود: سپس بستگی دارد که شرایط چگونه پیش رود اما پیش بینی می شود که احتمالا یک جلسه اصلی ایران و گروه ۱+۵ نیز در روز چهارشنبه انجام شود. او ادامه داد: این موضوع هنوز مشخص نیست چرا که زمان بندی مذاکرات آتی تا روز جمعه پیش بینی شده است اما روند مذاکرات پیش روی در ژنو پیش بینی ناپذیر است و نمی توان گفت که تا چه زمان به طول خواهد انجامید. مایکل مان گفت: اگر دفعه پیشین را نیز در نظر بگیرید گفت و گوها در فرمت های بسیار متنوعی برگزار شد و یک روندی بود که به صورت ارگانیک پیش رفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه ˈدفعه گذشته ما دیدارها و حضورهای غیرمنتظره ای را شاهد بودیم، حال آیا این بار هم باید منتظر تغییرات ناگهانی در سطح مذاکرات و سفر وزرای خارجه ۶ کشور به ژنو باشیم؟ˈ گفت: من در این لحظه از چنین موضوعی اطلاع ندارم و آنچه می دانم این است که گفت و گوها توسط کاترین اشتون و محمدجواد ظریف هدایت می شود و مدیران سیاسی وزارت خارجه ۶ کشور نیز حضور خواهند داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که ˈ بسیاری در این روزها از احتمال دستیابی به توافق با ایران می نویسند، حال آیا امضای چنین توافقی با حضور اشتون و ظریف ممکن است و یا احتیاج به حضور وزرای خارجه می باشد؟ˈ گفت: این گمانه زنی است که بگوییم شاید توافقی بدست آید یا نیاید چرا که ما نمی دانیم که چنین خواهد شد یا خیر. وی افزود: ما به ژنو آمده ایم تا نهایت تلاش خود را برای پیشبرد این گفت و گوها انجام دهیم.

او ادامه داد: کاترین اشتون روز دوشنبه پس از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا با رسانه ها سخن گفت و تاکید کرد که مصمم است این مذاکرات را تا جایی که در توان دارد پیش ببرد اما توافق باید خوب، محکم و قدرتمند باشد. مایکل مان گفت: اشتون توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت انجام این گفت و گوها را برعهده دارد و درنتیجه هیچ نیاز حقوقی برای حضور دیگران نیست اما باید دید که در ادامه چه می شود.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که ˈحال شما فضای مذاکرات پیش رو را چگونه ارزیابی می کنید و آیا فکر می کنید طرفین همچنان آنطور که گفته بودند به کم کردن فاصله ادامه خواهند داد؟ˈ گفت: برنامه این است که کاترین اشتون به ژنو می آید تا پیشرفت را ادامه دهد و نظرات طرفین هرچه بیشتر به هم نزدیک شود اما در هر مذاکره دو طرف وجود دارد. مایکل مان افزود: حال باید امیدوار باشیم که هر دو طرف بخواهند با جدیت به مذاکره ادامه دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست