بازدید 22262

توقف اجرای طرح زوج و فرد از در منزل

کد خبر: ۳۵۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷ 18 November 2013
دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران از توقف طرح زوج و فرد از در منزل از امروز خبر داد.

محمد هادی حیدرزاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، علت لغو این طرح و بازگشت آن به منطقه مصوب قبلی را بهبود وضع هوا دانست و گفت: بدیهی است در صورتی که هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گیرد این طرح بار دیگر اجرا خواهد شد.

وی همچنین از تلاش های پلیس راهور تهران و همکاری مردم تشکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۴۳
با دو بچه 7 ساله و 10 ساله با دو مدرسه متفاوت از ساعت 6:30 بايد بزنم بيرون خير سرم سرويس ها رو برداشتن ماشين خريدم كه براي تردد با اين دوبچه (منزل شريعتي ملك-محل كار فرودگاه مهرآبادو مدرسه بچه هاي در دو محله متفاوت نزديك اداره)راحت باشم اما با اين طرح ها موندم چه خاكي به سرم بريزم آژانس هم كه هي ميگن فعلا" ماشين نداريم . كلي هم بايد هزينه كنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
واقعا تو تهران نمی شه بچه رو بدون ماشین شخصی بیرون برد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
مدرسه نرفتن بهتر از مردن تو آلودگی هواست
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دو دستی چسبیدین تهران همینه دیگه
از دولت بخواین شرایط محیطی کشور رو یکسان کنه تا مشکل شماهم مثل خیلیهای دیگه حل بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
خب عزیزم خونتو بفروش برو سمت غرب تهران خونه بخر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دوست عزیز خب بچه ها رو در یک مدرسه نزدیک خونه ثبت نام کن. مجبورت نکردن که ببریشون نزدیک محل کارت.
دوستار شما
| Australia |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
آوای عزیز، با تمام مشکلاتی که گفتی ، سلامتی فرزندانمان (با دو بچه 7 ساله و 10 ساله با دو مدرسه متفاوت ) بسیار مهمتر است. آلودگی هوا برسلامت کودکانمان خیلی مضرتر است. در تمام دنیا این طرح را در مواقع اظطرار اجراع میکنند. یا علی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بنظرم باید یا قید این زندگی ماشینی رو بزنیم و به کشاورزی و اسب و الاغ رو بیاریم، یا برای هرکدوم از اعضای خونواده یه دوچرخه بخریم، ویا اینکه اصلا ً قید کاروزندگی رو بزنیم! من نمیدونم خارجیا که انگار همیشه همه بلاهای دنیا رو سرشون خراب میشه با این آلودگی هوا چیکار کردن که ما نمیتونیم اون کارو بکنیم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
يه ماشين ديگه بخر يا اگر نداري ماشينت را بفروش و با پولش دو تا ماشين ارزان قيمت تر بخر مثلا دو تا ماشين از رده خارج كه حسابي هم دود مي كنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
حمل و نقل عمومی برای همینه دیگه .... اگه ازش حمایت کنیم بهترم میشه ...
احسنت این شد تصمیم منطقی . طرح از درب منزل فقط فشار را بر طبقه متوسط و پایین جامعه افزایش می دهد . تولید را در کشور حمایت کنین و طرح تمرکز زدایی از تهران را اجرا کنید همه چی خود بخود حل میشه. انتقال کارمندان به شهرستان ها با شرائط ویژه چه شد؟ پایتخت سیاسی کشور چی ؟ و ......
با زوج و فرد هواي تهران تميز نميشه
فكري به حال صنايع آلوده، ماشين هاي فرسوده، توليد خودروي استاندارد و بنزين پاك بكنيد.
البته كو گوش شنوا
كو اراده اي براي اجراي طرح هاي سالم
زماني تويوتا حاضر بود به ازاي صد هزار پيكان فرسوده صدهزار تويوتاي رايگان به ما بده و مابه تفاوت مصرف بنزين اين دو خودرو را به مدت دو سال از ما بگيره. واقعا اين كجاش بد بود كه مسئولان موافقت نكردند؟
مگر نمي توانستيد ديشب اعلام كنيد تا مردم زير باران خيس نشوند.
این چه سیستمی هستش که یک با رمی گن هست یکی می گه نیست
من هم يه بدبختي هستم مثل آوا مدرسه بچه ام منطقه 5 هست محل كار خودم منطقه 18 شما بگين من صبح ها چه خاكي سرم بايد بريزم؟
بايد از سازمان هواشناسي هم پرسيد كه چطور پيش بيني كرده بود روز دوشنبه آلايندگي به حالت اظطرار ميرسد؟درحاليكه هم شنبه شب و هم يكشنبه شب تقريباً تا صبح آسمان ميباريد و باد هم مي آمد !!!
جالب اينجاست همين پيش بيني پايه و اساس تصميم كميته آلودگي هوا بوده
بله هوای تهران آلوده باشه مردم مشکل تنفسی پیدا کنند که شما زود از خواب بیدار نشی و از وسیله نقلیه عمومی استفاده نکنی
والا ما خودمون آژانسیم هی با ترس و لرز میریم جریمه نشیم حالا خوبه این خودرو سازها تولیدشون اومده پایین وگرنه چی میخواست بشه تهران دیگه ظرفیت نداره فقط باید سیستم حمل و نقل عمومی و بشدت سامان بخشید. مونو ریل اتوبوس مترو ترن هوایی خیلی خیلی فوری باید راه اندازی بشن تهران ظرفیت نداره دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بشدت موافقم ...
این طرح واقعاً ناعادلانه است زیرا شما باید پول بیمه مالیات و عوارض را کامل بدهی اما نمی توانی از وسیله نقلیه خود استفاده کنی اگر قرار است این طرح دائمی برقرار شود باید بیمه هم نصف شود. دلیل دیگر نبود وسایل نقلیه عمومی است بهتر است به جای راحتترین کار بدنبال بهترین راه حل باشیم.
این طرح واقعاً ناعادلانه است زیرا شما باید پول بیمه مالیات و عوارض را کامل بدهی اما نمی توانی از وسیله نقلیه خود استفاده کنی اگر قرار است این طرح دائمی برقرار شود باید بیمه هم نصف شود. دلیل دیگر نبود وسایل نقلیه عمومی است بهتر است به جای راحتترین کار بدنبال بهترین راه حل باشیم.
اجرای طرح سراسری زوج و فرد مشکلات فراوانی برای مردم فراهم میکند.
شنبه :

نهاد اول : لغو شد

نهاد دوم: نخیر دائمی شد


یکشنبه :

نهاد دوم : لغو شد

ببخشید ...یعنی چی اونوقت... میشه بسه ...
ساعت درج خبرتون اینقدر دیر بود که بدون ماشین با هزار زحمت به محل کارم رسید.
اول بايد حمل ونقل عمومي رو درست كنن بعد ممنوع كنن . اتوبوسها هم كه خصوصي شدن زودتر از 7:30 نميان سركار . صبح كه ساعت پنج و نيم تو خيابونم يه تاكسي يا اتوبوس طرف ما نيست بايد 20 دقيقه مسير برعكس برم تا برسم يه ايستگاه مترو كه از اونجا برم طرف يك ترمينال تا تازه از اونجا دو تا خط عوض كنم .
خیر سرم من هم مثل این دوستمون هستم. من و همسرم کارمند و بعد از سالها یه خودرو خریدیم. صبح اول باید دخترم رو بزارم مهد و بعد همسرم رو بزارم محل کارش و بعد خودم بیام سر کار.
دوستان واقعا با این تصمیم گیریهاشون پدر ما رو درآورند.
بهتره مسئولین محترم زحمت بکشن یه راه حل درست حسابی پیدا کنن این که نشد راهکار فکر اینو کردن که تعداد زیادی از مردم دارن با ماشین خرج خانواده اشون رو میدن میشه خرجی رو یه روز درمیون برد خونه
چرا اينقدر ناهماهنگي و سوء مديريت؟ آيا اين ساعت اعلام اين خبر است يا بايستي از شب قبل اعلام مي شد كه شهروندان بتوانند برنامه ريزي كنند؟!
راه حلش این یست. راهش زیاد کردن حمل و نقل عمومیه. مثلا خونه ما بلوار فردوسه. برای رفتن به بیشتر جاها باید با ماشین شخصی بریم. همیشه از بزرگراه ها استفاده می کنیم. اونجا هم اتوبوس یا مترو نیست. هزار برابر کرایه. مثلا برای رفتن به ونک به بالا. به سمت پایینش حالا مترو هست. ولی تو مترو هم همرو باید ایستاد. منی که مشکل زانو دارم. روزی که نتونم ماشین ببرم، اصلا از خونه بیرون نمیرم
یک سایت خبری میگوید امروز هست ، یکی میگوید نیست. یکی میگوید ساعت 7 شروع میشود یکی میگوید ساعت 6 و نیم. تازه اینها را بعد کی سرکر آمدیم میفهمیم. ترا به خدا کمی برای مردم ارزش قائل شوید.
خیلی ها توی این شرایط دچار مشکل شدن
هزینه سرویس مدرسه شده 1 میلیون، ما هم نمیتونستیم سرویس بگیریم با دو سه تا از همکلاسی های دخترم هماهنگ کردیم نوبتی بچه ها رو میبریم و میاریم ولی حالا با این شرایط به مشکل برخوردیم. آیا با ممنوعیت تردد مشکل آلودگی هوا حل میشه؟!
چرا توی این 8 سال حل نشده؟
در آینده چی میشه؟
چرا باید بنده با خودرو پاک و سالم و یورو 4 خودم نتونم برم بیرون و مجبور باشم سوار پیکانی بشم که 4 برابر خودرو من سوخت مصرف میکنه و 30 برابر خودرو من آلودگی تولید میکنه.
اين ديگه چه قانونيه ؟
آلودگي هوا بخاطر سوخت بي كيفيت و اتومبيلهاي غير استاندارد و در آخر جمعيت زياده
كه فقط مورد آخر تا حدودي به مردم مربوط ميشه .
پس اون 2 تاي ديگه ش چي ؟
يعني مسئولين بخاطر حفظ محيط زيست نمي تونند مجوز ورود خودروهاي هيبريدي و برقي رو صادر كنند ؟
يعني مردمي كه به ماشين نياز دارند تا به كارهاي روزمره شون برسند ، و يا تنها منبع درآمدشون ماشينشونه ، بايد بخاطر قوانين اشتباهجريمه بشن ؟
من برای رسیدن به سر کارم باید 5 تا مسیر ماشین عوض کنم یه روز ماشین نمیبرم میگن طرح نیست فرداش میبرم میگن طرحه و جریمه میکنن امروز دوباره متوقف شده ....
بنده ماشین ام وی ام سه سیلندرم را روزهای زوج نمی توانم سوار شوم چون توان پرداخت جریمه ندارم. ولی افرادی را مشاهده می کنم که پرادو های 5 در پهن پیکر شان را هر روز سوار میشن چون مشکلی برای پرداخت جریمه ندارند.
راه حل این نیست که طرح زوج و فرد را اجرا کنیم. باید سرویس حمل و نقل عمومی را بهبود بخشید. در زمان رفتن مردم به سر کار یک سر به ایستگاه مترو بزنید ببینید چه ازدحام وحشتناکیه!
با سلام از مسولين محترم تقاضا دارم كه فكر اساسي براي اين موضوع داشته باشند با دو روز سه روز طرح زوج و فرد از درب منزل جواب نمي ده بايستي كار كارشناسي صورت گيرد.
مسئولین کلا فقط صورت مسئله رو پاک میکنند، تا حالا شده به این فکر کنند که خودرویی که از سال گذشته تا به حال قیمتش به حدود سه برابر و بیمه ای که حدود چهار برابر شده رو مردم باید پرداخت کنند اما اجازه استفاده خودروشونو حتی به اندازه نصف سال هم ندارند، فقط باید پولشو بریزند تو جیب خودرو سازها!!!!!
تا حالا شده یکبار بگن این خودروهای بی کیفیت نباید تولید بشن و باید در این کارخانه رو بست که 90درصد آلودگی به خاطر تولیدات بی کیفیتشونه!!!
لاقل قیمت خودرو و بیمه رو نصف کنیم بعد بگیم که از خودروهاتون استفاده نکنید، یا ناوگان حمل و نقل عمومی رو توسعه بدیم
آخر چه وضعی است. هر ساعت باید چک کنیم که اجرا می شود یا نمی شود. مگر اینها از وضعیت هوا لحظه ای خبردار می شوند؟ آخر مگر نباید مردم برنامه ریزی کنند. کمی هم برای وقت و برنامه ریزی و وضعیت مردم ارزش قایل باشید
اين طرح فقط به درد پولدارها ميخوره كه دوتا ماشين دارن.والا ماها كه با بدبختي يه ماشين 18 ميليوني خريديم كه ديگه پول سرويس بچه نديم پول كرايه ماشين نديم بازم بدبخت تر از قبليم بابا يكم تو طرحهايي كه ميدين فكر كنين بنزينتون درست و حسابي نيست مردم بايد جورشو بكشن.كل حقوقمون بايد بره پول آژانس.
واقعا كه اين شد كار هرروز استرس كه اگه طرح اجرا بشه با بجه چجوري آواره خيابونا بشم تا به اداره برسم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟يا سرويس بذارين يامسايل ديگه كه در آلودگي هوا دخالت دارن را حل كنيدنه اينكه مادراي كارمندو بچه هاشونو سرگردان كنيد......لطفا.
فقط ما باید دیروز 20 تومن جریمه می شدیم!
ساعات کار ادارات را به شکل گذشته برگردانید 8صبح تا14.30
من برای رسیدن به سر کارم باید 5 تا مسیر ماشین عوض کنم یه روز ماشین نمیبرم میگن طرح نیست فرداش میبرم میگن طرحه و جریمه میکنن امروز دوباره متوقف شده ....
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
آخرین اخبار
وب گردی