بازدید 11871
خوانده می‌شوید:

دولت در قبال معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی چقدر وظیفه دارد؟

بخش مهمی از مبارزات انتخاباتی در ایران به برنامه‌های نامزد‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور و وعده‌های اقتصادی آن‌ها اختصاص دارد. هم‌اکنون پرسش این است که این حد از دخالت دولت در اقتصاد، این حجم از وعده‌ها و این میزان انتظارات اقتصادی از دولت بجاست یا خیر؟ این گزارش با دیدگاه‌های کاربران تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴ 16 November 2013
بخش مهمی از مبارزات انتخاباتی در ایران به برنامه‌های نامزد‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور و وعده‌های اقتصادی آن‌ها اختصاص دارد. هم‌اکنون پرسش این است که این حد از دخالت دولت در اقتصاد، این حجم از وعده‌ها و این میزان انتظارات اقتصادی از دولت بجاست یا خیر؟ دیدگاه‌های کاربران برای تکمیل این خبر تا ساعت ۲۱ ‌به صورت زنده منتشر خواهد شد.

برخی بر این باورند که هر چه ‌دولت بیشتر در اقتصاد دخالت کند، مشکلات اقتصاد کشور بیشتر می‌شود و اگر دولت تنها به نقش نظارت و سیاست‌گذاری کلان بسنده کند، اوضاع اقتصادی در زمان کوتاه‌تری به سامان خواهد رسید.

این در حالی است که شهروندان ایرانی ‌ناخودآگاه‌ پس از برخورد با هر مشکلی در اقتصاد کشور، حل آن را وظیفه دولت می‌دانند و دولت مسئول ایجاد فرصت‌های شغلی برای همگان دانسته می‌شود و باید قیمت کالا‌ها را او ‌تنظیم کند؛ بنابراین، دولت باید محصول تولیدکنندگان را با قیمت مناسب خریداری کند و با قیمت مناسب هم در اختیار مصرف‌کننده گذارد و ده‌ها و صد‌ها وظیفه خرد و کلان دیگر در اقتصاد برای آن‌ شمارش می‌شود.

* حال به نظر شما، دولت تا چه اندازه‌ای باید در اقتصاد دخالت کند؟
* کدام انتظارات از دولت از نظر شما غیر منطقی است؟
* و چه کارهایی را وظیفه قطعی دولت می‌دانید؟



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۹۶
وظیفه دولت نظارت است ، دقیق و جامع .

رعایت انصاف از طرف اصناف و خود مردم کم از اهمیت نظارت دولت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
بسیاری از کارهای اجرایی کشور بر عهده دولت است بنابراین خود دولت نیز باید ÷اسخگو باشد.
بنظر من باید دولت حمایت از اقشار کم درآمد را به کمک سازمانهای غیر دولتی شناسایی کنه و از حمایتهای غیر پولی مثل بیمه و درمان و رفاه نسبی زندگی و تحصیلات برخوردار کنه بقیه موارد نیاز ها توسط خود افراد جامعه با تلاش وزحمت حاصل میشه.(مکانیسم کنترل بریزو بپاش)
در اصل خیلی
ولی در عمل هیچی
مهمه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
دولت جدید که با این همه شعار اومد باید ÷اسخگوی مردم باشه.
منظورتون چه زمانیه؟
در زمان تبلیغات برای جمع آوری رای یا بعد از بدست آورد آرای لازم؟
ما خودمون کارخانه داریم درمورد اعطای مجوزبرخلاف ادعاشون روراست بگم باید هرساله با اداره های زیربط جنگ کنیم اصلا مثل اینکه کینه شخصی دارن با ما تا مجوزصادر بشه.حالاهم انقدر مواد قیمتش بالا رفته خرج دخل نمیکنه وظیفه دولت تسهیل در اعطای خدمات بیشتر به بخش تولیده نه ریشه کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
امیدوارم دولت یه فکری به حال بیسوادی نسل جدید هم بکنه. همه کامنت ها که نسل جدید می نویسن غلط املائی دارن. متاسفم برای نظام آموزشی کشور
به نظرم نقش دولت و مردم در هم آمیخته شده چرا که اگه هر کدوم نقش خودشون رو بخوبی انجام ندن کارهای طرف دیگه هیچ ثمری نخواهد داشت
این طورکه معلومه هیچ وظیفه ای نداره !!!
دولت از جلوی ریخت و پاش در همایش ها و گردهمایی ها و فستیوال ها و جشنواره ها و ... را بگیره کار شاقی کرده است
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
فوتبال و لاله و صدا و سیما یادت رفت
وظیفه؟
مردم؟
حالت خوبه
این وزرافکرشان سیاسی است وقدمی برای اقتصادمردم برنخواهندداشت
برو بابا.....
تک تک مادرقبال اقتصاد ایران مسئول ودخیلیم نه فقط دولت
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
تعداد اراء منفی این نظر نشون میده اطلاعات مردم در مورد موضوع اقتصاد چقدر پایینه.هر کسی حداقل الفبای اقتصاد رو بلد باشه میدونه مردم هر جامعه دقیقا در وضعیت اقتصادی خودشون دخالت دارن.
از یه پیره زن خریدار گرفته تا کسبه و فروشندگان عمده و بالاتر
مثلا در جامعه ای که همه به فکر اینن که جیب خودشونو پر کنن و مثلا احتکار زیاده دولت مقصره؟
یا وقتی مرغ گرون میشه همه حمله میکنن 10 تا 20 تا بخرن و باعث گرونی مجدد میشن عینا همین کار رو با دلار و سکه هم میکنن و موارد زیاد دیگه.
دولت فقط در مسائل کلان اقتصادی مسئولیت کامل داره.
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
شديدا با نظر محمد حسين موافقم. با تك تك جمله هاش. حالا هي ملت برن تو صف مرغ و برنج با هم درگير شن! حالا هي برن جلو صرافيها ازدحام كنن! حقمونه كه بدتر از اينها سرمون بياد!
در دوره احمدی نژاد وزیر کار رک و راست گفت وزارت کار در مقابل ایجاد اشتغال هیچ مسعولیتی دارد
خوب کل دولت هم خودش رو راحت بکنه و بگه در مقابل هیچ چیزی هیچ مسعولیتی نداره و مردم رو راحت کنه و بگه کلا نقش باقالی رو ایفا می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
مسئوليتي
نميشه اقتصاد يه مملكت رو شتر مرغي كرد ! يا اقتصاد بايد كاملا" آزاد باشه و عرضه و تقاضا قيمت همه چيزو تعيين كنه و دولت نقش نظارتي داشته باشه همانند آمريكا و اكثركشورهاي اروپائي و يا اقتصاد بايد كاملا" دولتي باشه و دولت پاسخگوي همه چيز باشه اينجوريتكليف همه مشخصه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
البته دراقتصادازادبایدخبرنگاران ازادانه رکن 5دموکراسی راداشته باشن تاجلوی دزدی گرفته بشه
آی آقا شما هم حرفهائی می زنیدا !!!
به نظر نمیاد کسی پاسخگو باشد همش در حد یک حرف، در حد یک استیضاح، در حد یک جایگزینی، در حد یک تشر سیاسی، در حد یک هشدار، در حد یک مشاجره سیاسی، در حد یک وسیله برای کوبیدن حریف به زمین برا سیاسیون و در کل در حد یک کوه درد و غم برای ملت است
دولت بايد امورات تصدي گرايانه را به مردم واگذار كند وبه وظيفه خود مثل كشورهاي در حال توسعه مثل كره ومالزي به چسبد ووزارت تعاون لغو شده وكلا سپاه وارگانهاي دولتي را از كار افتصادي منع كند وبازار را به مكانيزم عرضه وتقاضا واگذار نموده وسياست گذاري ونيز روش هاي حمايتي از كم درآمدها را پيش بگيرد ضمنا قيمت بنزين را واقعي نمايد تا اين همه قاچاق سوخت ومصرف الكي وخيابان وبيابا گردي بي خودي نداشته باشيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
البته قبل اینکه قیمت بنزین رو آزاد کنن دستمزد ها هم جهانی بشه و قیمت خودرو هم واقعی بشه و مصرف کننده حق انتخاب داشته باشه
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
در صورتی با این مورد موافقم که حقوق و دستمزد و کلیه خدمات بر اساس واقعیت باشد نه غیر واقعی . متاسفانه دولت در گران کردن اجناس نقش مهمی داشته
مثلا از یک طرف واردات خودرو را مجاز نمیکند و از یکطرف سازندگان خودروی ایرانی را که به ناحق قیمت را بالا برده اند دستشان را باز گذاشته . خیلی متاسفم از اینکه همین اقایان چند سال قبل گفتند که به خودکفایی رسیده ایم ولی حالا تازه گندش درامده که نا بابا اینا یه مشت دروغگوی قهار هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
ناشناس محترم
اگر مي توانستم به نظر شما هزار تا مثبت مي دادم
درسته وظیفه دولت نظارته اما نه برای حال حاضر.الان وضع خیلی حساسه و مردم خیلی نیازمند.عده ای هم فقط اطرافیان خودشون که هر روز پول دارتر میشن و میبینند و مردمی که برای یه لقمه نون زحمات زیادی میکشند و نمیبینند.دولت اگر درست میخواد نظارت کنه در حال حاضر که قیمت اجناس زیاده باید خودش بصورت مستقیم اجناس و وارد کنه و زیر قیمت بر اساس کد ملی بفروشه.تا جلوی سو استفاده هم گرفته بشه.بازاری انصاف نداره بخاطر پول قسم حضرت عباس و .. میخوره.کمد بازاری های با وجدان.دولت باید تولید رو رونق بده.رونق تولید باعث کاهش اجناس میشه.دولت باید از کار تولیدی خارج بشه.تولید و باید مردم هدایت کنند و دولت و شرکت های دولتی نباید در ان دخالتی انجام بدهند
رسالت اصلي دولت اجراي سياست گذاريهاي كلان تعيين شده از سوي قواي سه گانه ومنويات مقام معظم رهبري ونظارت دقيق بر نحوه اجراي سياستهاي مذكور از سوي كميته يا كارگروه يا كارگروههاي منصوبه از سوس مراجع ياد شده مي باشد تا تصميم متخذه طبق واقعييات موجود شكل گرفته وموانع پيشرو با روشهاي عقلايي جايگزين مرتفع و باتخلفات اجرايي بدون اغماز وتوجه به اينكه متخلف منتسب به كدام گروه وجناج وقوه مي باشد برخورد قانوني شده تا وجدان عمومي وعرق ملي كه بالاترين وكم هزينه ترين دستگاه نظارتي است فعال شده وضمن ايفاي نقش خود آسيب هاي جبران ناپذير ناشي از ندانم كاري عده اي خاص كه مملكت را تاورطه سقوط ونابوده سوق داده وكشانده اند ترميم شود بعبارت ديگر اعتماد عمومي به قابليت وتوانمندي حاكميت بيش از پيش تقويت گردد
بالاخره كي مسئول سر و سامان دادن به اوضاع وخيم اقتصادي مردم هستش؟ دولت يا خود مردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
موقع احمدی نژاد وظیفه دولت بود ولی الان شده وظیفه مردم!@!!!!!!!!!!!!
وظيفه دولت وبانک مرکزي بهبود وضعيت اقتصادي وبه دنبال آن شرايط معيشتي همه مردم کشور است ونظارت به بخش خصوصي نيز در همين مطلب قرار مي گيرد
-کنترل بازار
-ایجاد وبرقراری نظم و مقررات معقول وکارشناسی شده
-کوتاه کردن دست دلالان کثیف
-تعریف ضوابط
-برخورد با سودجوها
-حمایت از تولید
-ایجاد ثبات در بازار
-حمایت از افراد کم در آمد ، نه سرمایه داران گردن کلفت مال مردم خور
-برنامه ریزی مدون و جامع به نفع جامعه نه قشر خاص ، آقایون در واردات خودروهای چند میلیارد تومانی تسهیل فرمودند!!!!
-جلوگیری از طرح مواردی که موجب آشفتگی و سود جویی در بازار وجامعه میشود
همه وهمه از وظایف دولت میباشد
ولی متاسفانه نه اینکه این کارارو نمی کنن ، بلکه یکی مثل وزیر صنایع یا رئیس بانک مرکزی در میاد و بیجا و بدون تفکر مواردی مطرح میکنه که باعث افزایش قیمتها وایجاد نابسامانی بسیار در جامعه میگردد.
واقعا برای برخی مسئولین و وزرای این دولت متاسفیم
بیاید منطقی باشیم . وقتی تمام درآمدهای کشور در اختیار دولت هست و بخش خصوصی کمترین سهمی از این درآمدها نداره پس طبیعی هست که تمام مشکلات کوچک و بزرگ مردم هم باید دولت رفع کنه دیگه ....
وقتى بزرگترين بخش اقتصاد يعنى توليد نفت در دست دولت است، چه انتظار بايد داشت؟
با توجه به عملكرد رئيس دولت قبل از انتخابات و عملكرد وزيران بعد از انتخابات بنظر ميرسد دولت از اقتصاد تنها بعنوان وسيله اي براي كوبيدن حريفان استفاده نموده و در عمل هيچ برنامه اي براي بهبود وضعيت اقتصادي ندارند .
اگر دولت در قبال زندگی مردم و رفع مشکلات اقتصادی وظیفه ای نداشته ویا مسئولیت خود را محدود کند پس مهمترین کار دولت چه میتواند باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
مهمترین کار دولت میتونه
شعار دادن باشه!
دولت باید دستش را از جیب مردم در بیاورد و فشار را بکاهد و بازار و کشور را مدیریت کند . روندی که در این هشت سال گذشته به وجود آمد نباید ادامه پیدا کند.
ببینید دوستان شما فقط میگید با دلالان و سود جویان برخورد بشه . دولت باید اول از تولید کنندگان حمایت کنه . وقتی شما جنست با قیمت کم تولید بشه دیگه دست دلال و سودجو بسته میشه . شما همش میگید دلال و سود جو و و و . شما فرض کنید یه شیلنگ دارید که 10 تا سوراخ تو مسیرش هست . شما که اول نمیای بری سوراخ هارو ببندی که آب هدر نره . اول میری منبع رو مدیریت میکنی حالا یا قطع میکنی یا کم میکنی که سوراخ ها خود به خود دیگه اب ازشون هدر نمیره . پس اصل کنترل قیمت از تولید کنندست نه دلالان
پاسخ ها
میم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
راه حل اصلی ولی ظاهرا همون بستن سوراخ هاست.
اين وظيفه دولت است كه به اقتصاد كشور رسيد گي نمايد ما براي اين به دولت آقاي دكتر روحاني ري داده ايم
همه چيز دولست شده كارمند و نظامي و در كل حقوق بگيران . يكي نيست بگه آخه اين كسبه ها و كشاورزان و دامداران و رانندها كه بخش عظيمي از اقتصاد كشور را بر دوش مي كشند آيا جزء اين كشور هستند يا خير . نه حقوق و مزايايي دارند . نه بيمه و نه عيدي پايان سال نه بن دارند و نه فروشگاه نه اميدي به آينده . دولت هيچ تعهدي به اين قشر ندارد . خدايش تو اين چند سال چه كاري براي اين قشر از جامعه كرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
معلومه از اوضاع كارمندها خبر نداري داداش
تابی جون ما نمیخوایم گداپرورده باشیم. نخواستیم دولت بیاد خودش زندگی ما رو سروسامون بده، حداقل کاری که بکنه اینه که شرایط رو درست کنه، نمیخواد به ما شغل بده، بیاد فضای اشتغال را سامان بده، امنیت مالی سرمایه گذار، کارفرما... همۀ اینا وظیفه دولته. مردم خودشون از پس زندگیشون بر میان
اگر دولت از مخارج سرسام آوري كه به اقتصاد كشور تحميل مي كند كمي بكاهد و اگر بالاسري هائي كه به اسم حمايت از برخي توليدات به مردم تحميل مي كند( مانند صنعت خودرو) چشم پوشي كند اگر سرمايه هاي ملي در ساخت برخي پروژه هاي كم بازده هزينه نشود و اگرهاي بسيار ديگر ، واقعا مردم نيازي به كمك اقتصادي دولت نخواهند داشت
در زمان شکوفایی اقتصاد اروپا و ظهور واحد پولی یورو، در کشور ایتالیا با اینکه جزو کشورهای صنعتی و موفق بود اما نارضایتی گسترده در میان مردمش داشت. بدلیل عدم اعتماد مردم به دولتشان. وضعیت امروز ما در ایران هیچ تفاوتی با ایتالیای اون موقع نداره. نارضایتی و عدم اعتماد عمیق به دولت و حکومت. حاصل یک سال و یک دوره نیست. شروع آن بعد از انقلاب اسلامی و از بعد از پایان جنگ تحمیلی و ظهور پدیده یقه سفیدهاست.
با سلام
بنظرم با توجه به اینکه حدوداً 70% اقتصاد ایران دولتی است ، پس دولت بایستی در خصوص مولفه های اقتصادی در حد همین درصد فوق پاسخگو باشد. مگر اینکه از تصدی گری دولت در اقتصاد کمتر شود.
چرا ما از تجربه سایر کشورها الگو نمی گیریم؟ کشورهای پیشرفته این مراحل را گذر کرده اند.
توی نظام اقتصادی ما مردم هیچ عددی نیستند و خود سر ها همه کاره هستند! بنابراین، این دولت هم کاری نمیتواند بکند! الان اقتصاد ما را کالاهای بنجل چینی و وعده های سرخرمن روسیه + باج دهی به یه مشت سودجو و دلال خارجی + دلالان غیر انسانی داخلی می چرخاند! تولید کالاهای با کیفیت کشور ما بسیار ناچیز است و نیاز مصرفی داخلی ما از طریق قاچاق تامین میشود! آقا زاده ها از هر چیزی در امان هستند و دلار در بازار داخلی جولان می دهد! اختلاس گران فرار میکنند! واردات بی رویه بسیاری از کالا ها حتی صنایع قدیمی ما مثل چای و چرم و چیت سازی رو هم نابود کرده است!
اون وقت، شما دم از رفع مشکل میزنی!؟؟؟ میدونید که کار از مشکل گذشته است!؟؟ اقتصاد ایران یک بیمار سرطانی است که غیر از مرگ سرنوشت دیگری ندارد! شما هروقت تونستی از فعالیت اقتصادی آستان قدس رضوی بازرسی کنی، من هم بهت می گم که چجوری میشه به اقتصاد ما کمک کرد!!!
متاسفانه در کشور ما قبای اقتصاد را دولت بدون اندازه گیری می دوزد وبه صورت وارونه تن ملت می کند.
در اقتصاد سه بخش قابل شناسایی است بخش اول نهادهایی که نقش عمده و سهم بالا در اقتصاد کشور دارند و دولت اقتدار و حاکمیت کامل بر آنها ندارد بخش دوم دولت منتخب مردم که تا حدودی می تواند متاثر از بخش اول سیاست گزاریهای اقتصادی داشته باشد و بخش سوم بخش خصوصی است که کمترین اقتدار و تاثیر گذاری را در اقتصاد کشور دارد که این ساختار شکوفایی اقتصادی را بسیار سخت م چه بسا در بعضی موارد غیر ممکن می کند .
تولید پریدازیک میلیون در روز درسالهای گذشته به یکصد وپنجاه هزار تنزل پیداکرده،قبلا محصولات ایرانی مانندتلویزیون پارس،یخچال فریزرامرسان ماشین لباس شویی ایرانی هم تولیدشون بالا بود هم تلویزیون تبلیغات انجام میداد ولی الان محصولات درجه3چینی کارخونه های ماروبه تعطیلی کشوندند..چیزی به اسم اقتصاد نداریم ..
چطور ارزش پول افغانستان وعراق چند برابر ارزش ریال ماشدبعدادعای اقتصادپیشرفته داریم؟
تا زمانى كه مسئولين ما كار اقتصادى انجام مى دهند اوضاع همين است، اقتصاد بايد از سياست جدا شود ودست بخش خصوصى با نظارت دولت و مسئولين باشد ،
در کشور ما که از لحا ظ در آمد فقط متکي به نفت هستيم و همه چيز ما ن حـتي غذاي روزانه مردم بايد از خارج وارد شود دخالت دولت در امر اقتصاد و توزيع عادلانه غذا بين مردم اجتنا ب نا پذير است وگر نه ميبينيد که بخش خصوصي چه بلاي دارد سر مردم ميآ ورد .قيمت ها هر ساعت در حال افزايش است و دولت حريف بخش خصوصي نيست
اگر دولتی ها ومجلسی ها دست از سیاست بازی وجناح بازی برذارند وبر نظارت ها توجه داشته باشند ودست رانتخوارها وقدرتهای اقتصادی پشت پرده کوتاه شود ودر بازار >رقابت سالم نهادینه شود ودستمزدهاوقیمت کالا واقعی گرددوبرنامه ها واستراتژی کشور در دراز مدت تدوین گردد که با روی کارآمدن هر دولتی این خط ومشی ها شخم زده نشود ودر جذب نیروهای کارآمد ونخبه تلاش نه سیاسی تلاش شود همه مکلات در یک بازه زمانی حل میشود.
به نظر من دولت بايد با ارايه برنامه هاي كاربردي براي اقتصاد كمك كند و جون دانشجويان ارتباط نسبتا خوبي با دولت جديد دارن بايد دولت كمك كند و دانشجويان مشتاق براي تحقيق و ارايه راهكار براي مشكلات اقتصادي كمك كند و تشويق كننده دانشجويان باشد
تابناک محترم ؛لطفا دست از سیاسی کاری و ماست مالی کردن وعده های دولت ومطالبات مردم بردارید.شما به اصطلاح رسانه ای هستید که قرار است پیگیر حقوق مردم باشد . خود شما بهتر میدانید که وظیفه و کارکرد دولت چیست
نظام مالیاتی کشور هم اوضاع خرابی دارد.بعضی از مشاغل مخصوصا مشاغل آزاداصلا مالیات واقعی درآمد خودشون رو پرداخت نمیکنند.تازه همون مبلغ ناچیز رو هم قسطی میپردازند.
دولت فعلا تلاش شو برای لغو تحریم ها کرده تا از این راه مشکلات اقتصادی کم بشه. اقای روحانی به مردم امید داد.امیدواریم نا
امیدمون نکنه.
مشکل اقتصادی کشور توی 4 سال درست نمیشه کار یک دولت هم نیست
نظر مردم را میخواهید چکار؟ اقتصاد وامونده را درست کنید صبر مردم تمام شد
وظیفه دارد به هر طریقی جیب ملت را خالی کند تا مردم نتوانند نفسی بکشند از اول مشخص بود که کاری نمیتوانند انجام دهند و هرکسی برای خودش دکان درست کرده از جمله نیروی انتظامی برای جیب پرکردنش کارت معافیت ها را عوض میکند بیچاره کارت ما مال سال 62 که در خطظ اول جبهه جنگ واقع در صر شیرین بودیم و حالا باید کلی خرج کنیم و وقت بزاریم تا بقول خودشان کارت هوشمند بگیریم . شهرداری برای خودش دکان درست کرده و هرطوری از این ملت بیچاره مچاپد . مخابرات ، اداره گاز ، اداره برق ، سازمان آب ، بیچاره ها فاضلاب شهری را سازمان جهانی پرداخت نموده حالا اینان برای هر خانوار مبلی یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان دریافت میکنند آخر خجالت آور است و نصب و کنده کاری جدای آن و هر ارگانی که با ملت سرکار دارد مغازه دار ها با گرفتن پول بیشتر مالیات ارزش افزوده را پیش میکشند بابا خجالت بکشید پول نفت ما چه میشود توی جیب چه کسی میرود بابا سیر نشده اید بعد از 34 سال بیس کنید ملت همه افسردگی گرفته اند . به امید حق بر باطل.
نتیجه گیری شما کاملا اشتباه است دولت وظیفه دارد زیرساخت را فراهم آورد. وقتی تولید کننده امکان تولید ندارد و یا به سیستم های بانکی و مالیاتی به دلیل نبودن قانون های درست نمی تواند اعتماد کند و یا اینکه در عرض یکسال ارزش پول ملی به 1 سوم تبدیل می شود و خیلی چیزهای دیگر که ریسک تولید را در ایران بیش از اندازه بالا می برد اصولا فرصتی ایجاد نمی شود که بخش خصوصی بخواهد در آن شرایط رقابت کند
در سیستم کشورداری ما قدرت دولت محدود و مانند دیگر کشورها نیست لذا اظهار نظر در این رابطه کلا کار اشتباهی است.
اول ببینید دولت چقدر اختیار داره ؟ بعد میزان مسئولیتش معلوم میشه . چون مسئولیت و اختیار باید مساوی باشه.
مبارزه با فساد اداری که ممکن نیست.
اخذ مالیات متناسب با در آمد که ممکن نیست .
اخذ مالیات از 40 درصد اقتصاد که مالیات نمی دهند که ممکن نیست.
جمع کردن بانک هایی که هر روز متولد میشوند و با خرید سکه و ارز باعث این وضعیت شدند که ممکن نیست.
بررسی هزینه ی تولید و تعیین قیمت متناسب با آن که ممکن نیست .
پس میشه :
افزایش قیمت آب و برق و تلفن و گاز و امتیاز آب و برق
حرف های نسنجیده ای که باعث افزایش نرخ دلار و قیمت ماشین بشه .
افزایش مداوم قیمت ها توسط سازمان حمایت از تولید کننده و مبارزه با مصرف کننده .
دولت تا میتواند دست در جیب مردم بیچاره هر چه است بکشد بیرون چونکه جیب دولت بزرگ است و هر چقدر بریزند پر نمیشود از پول آب ، گاز ، برق ، عوارض و مالیات و هر جوری شده نگذارد ملت نفس بکشد تا آرامش برای دولت باشد و راحت جیب ها شان پر شود
خانه از پای بست ویران است

خودتان را خسته نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
دمت گرم
یک بام و دو هوا نمیشه
دولت وقتی به دنبال مطالبات خودش هست مردم رو با مردم امریکا ,فرانسه و سوئد مقایسه میکنه و وقتی صحبت مطالبات مردم از دولت مقیاس کشورهای چین ,بنگلادش و موارد خاص میگرده
تا زمانیکه اقتصاد دولتی هست
تا زمانیکه افراد دولتی و نزدیک به آن رانتخواری میکنند
تا زمانیکه بانک مرکزی نمیتواند ارزش پول ملی را حفظ نماید
تا زمانی موسسه ها و افرادی هستند که از معافیت های غیر عادلانه استفاده میکنند و انحصاری با کمک دولت عمل میکنند و.....
دولت نسبت به تک تک افراد مسئول و باید پاسخگو باشد
از نظر مسئولان هیچ!
اين دولت وديگردولت هاي گذشته وآينده وظيفه حل مشكلات مردم راداشته وخواهندداشت اين دولت براساس اظهاراتش بايك خزانه خالي مواجه بوده چگونه خواهدتوانست دركوتاه مدت مشكلات اقتصادي راحل كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
خزانه خالی اما همایشهای میلیاردی!
دراین کشور باید یکی انسان دلسوز ومسلمان وقاطع وهماهنگ بامراجع تقلیدپیداشودوباسودجویان وافراد خاطی تامرز اعدام برخورد کند تامشکلات حل وفصل گرددچون این افراد باخوشبینی وبرادر گفتن با این اقتصاد فلج کنار نمی ایندوروز به روز بدتر می شود
متاسفانه در کشور ما قبای اقتصاد را دولت بدون اندازه گیری می دوزد وبه صورت وارونه تن ملت می کند.
عزیزان من عجله نکنید و انتظار بیجا هم نداشته باشید اولا 4 سال اول مال مهره چینی است . ثانیا چون مهره ها همه بدون بروبرگشت مستعمل هستند باید احتیاط کرد چون فشار اضافی کار دست سکاندار میدهد. ثالثا چه عجله ای گزارش می دهیم که یا نمی گذارند یا خزانه خالیه یا ...
تنظیم سیاستهای کلان با دولت باشد ولی فعالیت در حوزه ی تولید وعرضه ی کالا با بخش خصوصی باشد تا با رقابت شدید باهم هم تولید افزایش پیداکند وهم کیفیت کالا بهتر شود ودولت با نظارت و دریافت مالیات منصفانه حوزه ی اقتصاد را هدایت کند تا بخش دولتی است ناتوانی در اقتصاد هم هست زیرا کار گر حقوقش را می گیرد چه تولید کم شود وچه زیاد شود یعنی در کار گر و کار فرما و مدیر عامل هیچ نوع شوق ورضایتمندی ونگرانی وجود ندارد و انگیزه ای در خود نمی بینند که زحمت بکشند تا تولید بیشتر شود ویا استرس از برگشت کالا ندارند زیرا افزایش و کاهش درامد کارخانه تاثیری در درامد انان ندارد پس برای جذب سرمایه و پشرفت در انقلاب اقتصادی باید دولت دستش را از اقتصاد کوتاه کند وتجربه ی کشورهای کمونیستی را تکرار نکند
تا وقتی قیمتها به دلار باشه و حقوق و مخارج به ریال بهتر از این نمیشه. تمام قوانین و مالیاتهای سنگین و بدبختی ها برای کارگران و مردم عادی هست نه برای آقایان و آقازاده ها.من فکر نمیکنم حتی تحریمها رفع بشه مشکلات اقتصادی کشور درست بشه.
کل مشکلات اقتصادی مسبب ان دولت است اقتصادی که دولتی شده است باند بازی و دسته و گروه بازی رانت خواری و اقتصاد دولتی .اری اگر وطیفه دولت نباشد اوضاع اقتصادی را سامان دهد پس وظیفه چه کسی است دولتهای کفر حتی به پناهندگان حقوق و مسکن میدهند حالا اصلا طرح این سوال برای چیست پس کشور دولت میخواهد چه کند پولهای نفت را بخورند؟
دولت هیچ وظیفهای نسبت به مردم ایران ندارد.
مي دانيد چرا آمريكا حاضر شده هزاران ميليارد دلار خرج چند جنگ اخير خود كند ، بدون آنكه برگشت سرمايه ايي براي آن متصور باشد؟ بخاطر اينكه آنها فهميده اند براي برنامه ريزي بلند مدت و سودآور نياز به ثبات اقتصادي و تعادل اجتماعي دارند. و اين جنگها در بحث تامين پايدار انرژي براي آنها ايجاد ثبات و تعادل كرده است . ليكن در كشورهايي مثل ما مثلا با يك مطلب در يك روزنامه ، يا يك كنسرت ، يا يك تاتر و مسايلي دراين حد تعادل كل جامعه بهم مي ريزد. و شاهد اردو كشي ميشويم ، تا وقتي براي مسايلي اين چنيني كه براحتي ثبات و تعادل جامعه و اقتصاد را بهم مي ريزند و البته دست پيدا و پنهان دولت نيز در آن هويداست ، راه حلي نيانديشيم ، سنگ روي سنگ بند نخواهد شد. بايد ياد بگيريم كه خطا را به سمت عدم خطا مديريت كنيم ، نه اينكه با برخورد كنيم ، چگونه است كه آمريكا حدود 17 هزار ميليارد دلار بدهي ملي دارد. هنوز اقتصاد برتر جهان است ، ولي ما افتخار كمترين ميزان بدهي در كشورهاي اطراف و جهان را داريم ولي اينقدر اوضاع اسف بار اقتصادي داريم. كه باعث شده شما بعنوان يك سايت خبري از مردم نظر و راه حل بخواهيد ؟!! چون سيستم جامعه متعادلي نداريم و با كمترين انرژي تعادلش براحتي بهم مي خورد. و تا براي اين عدم تعادل فكري قانوني با ضمانت محكم اجرايي نكيم بايد شاهد عقب ماندگي خود باشيم و مدام حسرت بخوريم. البته جامعه و ملت ما نشان داده توان انجام هر كار غير ممكني را دارد.
این دولت هم مثل دولت احمدی وظیفش اینه که مردم رو تحت فشار بذاره که مردم غیر از زنده موندن چیز دیگه ای از مسئولین نخوان...
پس وضع معیشت بدتر هم میشه
روز به روز دریق از دیروز
مردم حکومت و دولت را برای این لازم دارند که برای مردم امنیت و فضای مناست برای تولید و کسب و کار فراهم نماید و با تصویب و اجرای قوانین درست ، عدالت ایجاد کند و جلوی فساد را بگیرد .
فعالیتهای اقتصادی در یک محیط اقتصادی انجام می شود. و یکی از عوامل محیطی دولت و بخشنامه ها و آئین نامه های اقتصادی است و همچنین سخنرانی های مسئولین مملکتی که تاثیر شدیدی بر اقتصاد دارد پس دولت و حاکمیت مسئول اقتصاد کشور هستند
كدوم معيشت؟ كدوم اقتصاد؟ با زحمات شبانه روزي دولت قبلي ، اصلا چيزي به نام اقتصاد وجود نداره. كلا ما از لحاظ اقتصادي فروپاشي كرديم! مگه شماها تو اين مملكت زندگي نمي كنيد كه از هيچي خبر نداريد؟!
مهمترین کار دولت اینه که با وزرای محترم جلسه بگیرن که اینقد واسه خودرو ، نفت، دلارو... نرخ اعلام نکنن همین کارو انجام بدن همه چیز حله
دولت هيچ وظيفه اي ندارد مردم وظيفه دارندچهار سال يك بار سواري بدهند
وقتی ثروت و قدرت دست دولته مردم میخوان چی رو اداره کنن .خوب معلومه دیگه دولت باید عدالت و انصاف رو رعایت کنه.
دلتون خوشه ... دولتی که نداند وای به حالش
وقتي مردم مي بينند برادر سيف به محض نشستن روي صندلي رياست بانك مركزي پائين اوردن نرخ ارز را غير اقتصادي وبعد از آب كردن دلارها وسكه هاي باد كرده روي دست شان پائين آوردن نرخ آنرا متناسب با وضعيت اقتصادي كشور ومعيشتي مردم قلمداد مي كنندناخود آگاه اين توهم بوجود مي ايد كه لابد مسئولين اقتصادي كشور بيشتر از آنچه كه به فكر مردم ووضع اقتصادي كشور باشند به فكر محتكرين ارز وسكه هاي طلاي آنها هستند طبيعي است در اين حالت هيچ خشتي روي هم بند نمي ايدوبواسطه بي اعتمادي مردم ويكي نبودن حرف وعمل مسئولين هيچ اقدام وتصميمي منتج به نتيجه عقلايي نخواهد شد واگر بشود با هزينه مضاف بدست مي آيد لاجرم بايد در افكاروافعال مان تجديد نظر وبه ثبات فكري وسياست گذاري واحد برسيم
با توجه به نامه 53 نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر ؛ عمران و آباداني شهرها از قبيل آباداني خانه ها (نوع ساخت و ساز)، خيابان ها، ساخت مدارس؛ خیابانها، زیرساختهای شهری، صنعتی، روستایی، کشاورزی و احداث فضاي سبز از ديگر وظايف حاكم اسلامي است. از اين رو، اميرالمؤمنين(عليه السلام) در ابتداي اين نامه، مي فرمايد: «... تا شهرهاي مصر را آباد سازد.»

همچنين در فراز ديگري از اين نامه، توجه تام و كامل به عمران و آباداني را گوشزد كرده، رهاورد انجام يا ترك اين مهم را بيان مي دارد: «بايد تلاش تو در آباداني زمين، بيش از جمع آوري خراج باشد. خراج جز با آباداني فراهم نمي گردد، و آن كس كه بخواهد خراج را بدون آباداني مزارع به دست آورد، شهرها را خراب، بندگان خدا را نابود كند و حكومتش جز اندك مدتي دوام نياورد...; زيرا عمران و آبادي قدرت تحمّل مردم را زياد مي كند. همانا ويراني زمين به خاطر تنگ دستي كشاورزان است، و تنگ دستي كشاورزان به خاطر غارت اموال از طرف زمامداراني است كه به آينده حكومتشان اعتماد ندارند و از تاريخ گذشتگان عبرت نمي گيرند.»

بنابراين،وظيفه حكومت اسلامي علاوه برتوجه به امورديني مردم، آبادگري دنيا و سروسامان دادن به وضع معيشتي مردم نيز مي باشد.
منبع اصلی درآمد کشور نفت است . نفت ما مثلا ملی است و دولت آن را می فروشد پس وظیفه دولت است که حق ما را از نفت بدهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی