بازدید 6563

آلودگی هوای تهران هر هفته ۵۲ قربانی می‌گیرد

کد خبر: ۳۵۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵ 10 November 2013
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه هر هفته ۵۲ نفر در تهران به دلیلی آلودگی هوا کشته می‌شوند،‌گفت: محدوده مناطق ۳ ، ۱۸ و نیز شهر ری، آلوده‌ترین مناطق تهران اعلام شده‌اند که میزان آلودگی آنها ۲ برابر حد مجاز است.

به گزارش تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی دراین باره‌ گفت: شاخص‌های آلایندگی در هوای تهران زنگ خطر را برای 8.5 میلیون شهروند تهرانی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران به صدا در آورده و این در حالی است که موج اصلی واورنگی دما هنوز از راه نرسیده است.

وی افزود: متأسفانه آلودگی هوا به تهران محدود نمی‌شود و از نقطه صفر مرزی تا مرکز کشورمان را در بر گرفته و در تهران نیز لایه‌ای از آلودگی به مثابه چتری ضخیم تقریباً بر تمام مناطق شهر سایه انداخته است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه بر اساس آمار منابع رسمی، آلودگی هوا هر سال جان 2700 نفر از شهروندان تهرانی را می‌گیرد، اعلام کرد: به عبارتی هر هفته 52 نفر در تهران به دلیلی آلودگی هوا کشته می‌شوند که البته این میزان در نیمه دوم آبان، آذر و نیمه اول دی به اوج خود می‌رسد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوای تهران در قالب برنامه‌ای مدون شامل مجموعه‌ای از راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت امکان پذیر است، اظهار داشت: این مجموعه راهکارها را می‌توانیم به یک پازل تشبیه کنیم که توسعه حمل و نقل عمومی بزرگترین قطعه این پازل است.

وی با بیان اینکه در 8 سال گذشته نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی از طریق افزایش خطوط مترو و راه اندازی خطوط بی آر تی اهتمام ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری به عمل آمده، تصریح کرد: اگر توسعه 8 ساله حمل و نقل عمومی در تهران اتفاق نیفتاده بود، حال و روز هوای تهران بسیار بدتر از وضعیتی می‌شد که امروز شاهد آن هستیم.

تشکری‌هاشمی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی در زمینه کاهش و کنترل آلودگی هوا از نقش ویژه‌ای برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: البته در این میان مشارکت خود مردم و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت دهی به افکار عمومی، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش محدوده مناطق 3 در شمال و 18 در جنوب غرب و نیز شهر ری در جنوب تهران، آلوده‌ترین مناطق تهران اعلام شده‌اند که میزان آلودگی آن ها به حدود دو برابر میزان مجاز می رسد و بعد از این مناطق، محدوده مناطق 11 در مرکز و 14 در جنوب شرق تهران در شرایط هشدار قرار دارند و در مقابل محدوده مناطق 8 در شرق، 19 در جنوب و 15 در جنوب شرق تهران در مقایسه با سایر مناطق از آلودگی کمتری برخوردارند.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان تأکید کرد: خروج از خانه برای گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و بیماران خاص در هیچ یک از نقاط تهران به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها