بازدید 382221

پایان مذاکرات هسته‌ای ژنو؛ ادامه گفت‌و‌گو‌ها ۱۰ روز دیگر

سومین روز از دور جاری مذاکرات هسته‌ای در ژنو، در حالی آغاز می‌شود که با حضور وزرای خارجه کشورهای‌۱+ ۵، مذاکراتی حساس و سخت در راه است. هرچند مذاکرات دیروز و از جمله جلسه طولانی کری، ظریف و اشتون در شب گذشته، به کاهش اختلافات کمک کرده، ‌هنوز رسیدن به توافق را قطعی نکرده است. با این حال، گفته می‌شود فرانسه از مواضع سخت خود عقب‌نشینی کرده است.
کد خبر: ۳۵۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶ 09 November 2013
مذاکرات هسته‌ای وارد روز حساس خود شد

سومین روز از دور جاری مذاکرات هسته‌ای در ژنو، در حالی آغاز می‌شود که با حضور وزرای خارجه کشورهای ‌۱+ ۵، مذاکراتی حساس و سخت در راه است. هرچند مذاکرات دیروز و از جمله جلسه طولانی کری، ظریف و اشتون در شب گذشته، به کاهش اختلافات کمک کرده، ‌هنوز رسیدن به توافق را قطعی نکرده است. با این حال، گفته می‌شود فرانسه از مواضع سخت خود عقب‌نشینی کرده است.

 8:35  ـ بر پایه بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید، اوباما با ارائه جرئیاتی از ‌گفت‌وگو‌ها به نتانیاهو، به وی تأکید کرده ‌که آمریکا به جلوگیری از ساختن سلاح هسته‌ای توسط ایران متعهد است و این مسأله هدف گفت‌وگوهای جاری بین ایران و ‌۱+ ۵ در ژنو است.

نتانیاهو نیز نگرانی خود را از این که مذاکرات به کاهش فشار بر ایران و فروپاشی رژیم تحریم‌ها منجر خواهد شد، تکرار کرده است.

10:00 ـ «سید حسن موسویان» یکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای پیشین ایران درباره آخرین دور از مذاکرات ایران با ‌۱+ ۵ گفت: «میان روسیه، چین، کشورهای اروپایی و ایران توافقی ایجاد شده است فقط آمریکا باید در زمینه کاهش تحریم‌ها به این روند بپیوندد‌».

11:00 ـ  مذاکرات سه جانبه که قرار بود ساعت 8:30 به وقت ژنو از سر گرفته شود، هنوز برگزار نشده است.

11:15 ـ خبرگزاری فارس: مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا آغاز شده است. (این خبر تأیید نشده است)

11:20 ـ  خبرنگار بی‌بی‌سی به نقل از فابیوس وزیر خارجه فرانسه: به نتیجه رسیدن مذاکرات قطعی نیست

11:25 - از دیپلمات‌ها نقل شده ‌که مذاکرات دست‌کم دو هفته دیگر طول خواهد کشید. لس آنجلس تایمز دلیل سفر لاوروف را کمک به شکستن بن‌بست پیش آمده در مذاکرات دانسته است. به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه آمریکا برای امضای توافقنامه به ژنو رفت اما مانعی بر سر راه ایجاد شد که منجر به طولانی‌تر شدن مذاکرات گشت،‌ اما هنوز هیچ سرنخی درباره مانع ایجاد شده به دست نیامده است.

11:42 - «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای امضای یک توافقنامه چهارچوب همکاری بین ایران و آژانس در دهم و یازدهم نوامبر (نوزدهم و بیستم آبان ماه) در حین سفر به تهران‌ آماده می‌شود.

11:50 - وزیر خارجه ژاپن وارد تهران شد. این در حالی است که ظریف امروز را هم در ژنو خواهد بود.

11:55 - هاآرتص به نقل از وزیر خارجه فرانسه: راکتور اراک، غنی‌سازی 20 درصدی و ذخایر اورانیوم موانع رسیدن به توافق هستند.

11:58 - با توجه به این که هیأت‌های گروه ‌۱+ ۵ در حال رایزنی‌های فشرده با کشورهای خود هستند و همچنین احتمال ورود لاوروف تا ساعت 13 به وقت ژنو، گفته می‌شود که سومین روز مذکرات با دیرکرد آغاز می‌شود.

12:00 - هم اکنون هیأت‌های مذاکره کننده در حال رایزنی با پایتختهای خود هستند. پس از پایان این رایزنی ها، مذاکرات سه جانبه ظریف، اشتون و کری آغاز خواهد شد.

12:25 - خبرنگار بی‌بی‌سی: دیپلمات‌ها در حال آمد و شد هستند. تاکنون کری و اشتون دیدار داشتند، سپس فابیوس اضافه خواهد شد. بعد از این قرار است کری، هیگ، فابیوس و وستروله دیدار کنند، بعد از آن، اشتون، فابیوس و ظریف دیدار خواهند کرد و دیدار بعدی بین ظریف، اشتون و کری خواهد بود. زمان دیدارها معلوم نیست. زمان رسیدن لاوروف نیز روشن نیست. 

12:47 - وزیر امور مالی اسرائیل: اگر تحریم‌ها علیه ایران تخفیف پیدا کند، شرکت‌های بین‌المللی به سوی ایران هجوم خواهند برد و فشارها بر این کشور از بین خواهد رفت.

13:00 - لورا روزن خبرنگار المانیتور: یکی از دیپلمات‌ها به من گفت این فرانسوی‌ها  هستند که از توافق ناراحتند و نه آمریکایی‌ها.

13:25 -  لورا روزن خبرنگار المانیتور: ‌۱+ ۵  دچار شکاف شده است. یکی از دیپلمات‌ها به خاظر عدم اطلاع از این که دیگران در حال انجام چه کاری هستند، ابراز خشم کرد.


تصاویر اختصاصی «تابناک» از روز سوم مذاکرات

13:30- هیگ وزیر خارجه انگلیس: هنوز توافقی حاصل نشده است. شاید لازم باشد یک بار دیگر به اینجا بیاییم.

13:50 - وزیر خارجه ایران با کاترین اشتون در هتل اینترکنتینانتال دیدار کرد. پس از این دیدار هیأت ایرانی بالوران فابیوس و ویلیام هیگ وزرای خارجه فرانسه و انگلیس دیدار می‌کند و سپس مانند شب گذشته نشست سه جانبه ظریف، اشتون و کری انجام خواهد شد

13:55 - ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس: «‌پیشرفت خیلی خوبی در مذاکرات هسته‌ای ایران به دست آمده است.‌ وزیر خارجه انگلیس در ادامه تأکید کرد که هنوز مسائل مهمی برای حل و فصل وجود دارد. برنامه هسته‌ای ایران خیلی گسترده است و جنبه‌های متفاوتی دارد؛ بنابراین، هر گونه توافقنامه‌ای که جهان می‌تواند به آن اعتماد کند باید دقیق و مشخص باشد.

14:00- لاوروف وارد هتل اینترکانتیننتال شد.

14:05 - دیدار سه جانبه ظریف، اشتون و فابیوس از حدود ساعت 14 به وقت تهران شروع شده است.

14:30 - لاوروف در پاسخ به این ‌که آیا مذاکرات بین آمریکا و روسیه، باعث گشایشی در مذاکرات خواهد شد یا نه، پاسخ داده است، که می‌دانم شکافی ایجاد خواهد شد یا به سمت موفقیت یا به سوی فروپاشی!

14:30 - دیدار سه جانبه ظریف،‌ فابیوس و اشتون به پایان رسید.

14:40 - دیدار چهار جانبه ظریف، اشتون، وستروله و هیگ وزرای خارجه ایران، آلمان، انگلستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در ژنو آغاز شد.

15:00 - پس از اقامه نماز توسط هیأت ایرانی، مذاکرات بین ظریف، اشتون و کری آغاز خواهد شد.

15:10 - تایمز آو اسرائیل: نتانیاهو در وضعیت ناباوری شوکه‌آور قرار دارد.

15:15 - جاستین لوگان از مؤسسه کاتو: موضع فرانسه حتی از موضع دولت بوش هم تندتر است!

15:25 - ادعای شبکه خبری ان‌‌بی‌سی: مذاکره کنندگان ایرانی آماده امضای پیش نویس توافق‌نامه موجود روی میز هستند.

15:33 - کارل بیلدت وزیر خارجه سوئد: ظاهرا سختی مذاکرات نه با ایرانی‌ها بلکه بین خود ‌۱+ ۵ است. این چندان خوشایند نیست.

16:00 - دیدار سه جانبه ظریف، اشتون و کری به همراه معاونان آنها آغاز شده است. وزیر خارجه پیش از ورود به محل مذاکرات سه جانبه با کری و اشتون به شماری از خبرنگاران ایرانی گفت که هنوز فاصله‌هایی وجود دارد اما پیشرفت هم ‌داشته است.

آخرین اخبار از مذاکراتی سخت برای رسیدن به یک متن مشترک

16:05 - رادیو دولتی چین :‌ یانگ یی‌ وزیر خارجه چین، در نشست امروز مذاکرات اتمی ایران و ‌۱+ ۵ ر ژنو حضور می‌یابد.

16:15 - زمان گفت‌وگوی دیپلمات‌های ارشد ایرانی و آمریکایی در 24 ساعت گذشته بیش از این زمان در 34 اخیر بوده است.

16:40- معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: توافق آتی میان ایران و قدرت‌های جهانی مانند یک حراج است. تهران کاهش فوری تحریم‌ها را در ازای پیمانی دروغین برای تأخیر در برنامه هسته‌ای به دست می‌آورد.

17:05 - دیپلمات‌های غربی: همه چند ماه روی این پیش‌نویس کار کرده بودند، وزیر خارجه فرانسه با دخالت در آخرین زمان مشکل ایجاد کرده است. یک خبرنگار آمریکایی گزارش‌ داد که اقدام فرانسه در مخالفت با پیش‌نویس اولیه توافقنامه هسته‌ای ایران با تعجب دیپلمات‌های غربی مواجه شده است.

17:15 - لاوروف و  فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به هتل محل مذاکرات بازگشتند.

17:30 - منابع نزدیک به اشتون، تک‌روی فرانسوی‌ها را تأیید کرده‌اند. منابع اسرائیلی نیز این خبر را تأیید کرده‌اند.

17:50 - تصویر زیر از مذاکره سه جانبه امروز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.



18:05 - نشست سه جانبه ظریف، اشتون و کری موقتا و برای تنفس متوقف شده ‌و دوباره از سر گرفته خواهد شد.

      ظریف: اکنون به مرحله تدوین متن رسیده ایم

                در داخل ‌۱+ ۵ تفاوت دیدگاه وجود دارد

               نیاز هست نگرانی‌های ایران هم رفع شود‬

               درباره برخی موضوعات به توافق رسیدیم و در مورد بعضی دیگر هنوز باید کار کنیم

               مذاکرات قطعا فردا نخواهد بود

               در صورت نیاز تاریخ دیگری تعیین خواهد شد.

18:15 - ظریف پس از اشتون و کری با لاوروف دیدار خواهد کرد.

18:50 - خشم افکار عمومی ایران از مواضع فرانسه مورد توجه قرار گرفته است.

18:50 - هاشمی رفسنجانی: دیدار پنج ساعته محمدجواد ظریف با جان کری و کاترین اشتون "دلیل خوبی بر جدیت دو طرف است."

18:55 - مایکل مان: اشتون مشغول مرور دیدارهای انجام شده بین کشورهاست تا بر سر موضوعات مشخصی گفت‌وگو کند.

19:13 - ظریف در جمع خبرنگاران: این مرحله از مذاکرات مرحله دشواری است. هم نگرانی‌های ایران و هم نگرانی‌های طرف مقابل باید مورد توجه قرار بگیرد. مقدار زیادی از وقت در ‌۱+ ۵ گرفته می شود و این طبیعی است. کشورها منافع و دیدگاه های مختلفی دارند. دیوار بلند و تاریخی بی اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود دارد. راجع به جزییات در رسانه‌ها و علنی صحبت نمی‌کنم. فرانسه هم دیدگاه خود را دارد ولی این روندی است که باید بر اساس احترام متقابل جلو برده شود. کشورها باید بدانند این روندی است که باید با توجه به حقوق مردم ایران به نتیجه برسد، و‌گرنه پایداری نخواهد داشت. 


ما به نمایندگی از مردم ایران که صلح‌طلب و به دنبال داشتن حقوقشان هستند، آماده‌ایم تا طرحی را تدوین کنیم که حقوق مردمان تأمین شود. مذاکراتمان با آمریکایی‌ها را برای استراحت و مشورت آنها با همکارانشان متوقف کردیم. از روز اول گفتیم کار دشوار و زمان‌بر است.
‌اگر در پایان امروز به نتیجه نرسیم روند یک هفته یا ده روز بعد ادامه پیدا خواهد کرد. اگر طرف مقابل آمادگی برای رسیدن به راهکار را داشته باشد ما هم داریم. مذاکراتمان با فرانسه جدی بود.

19:15 - جلسه سه جانبه اشتون، ظریف و  لاوروف در جریان است. انتظار می‌رود که بعد از حضور وزیر خارجه چین، جلسه با حضور همه طرف‌ها برگزار شود.

19:45 - لبخند دیپلمات‌ها در این تصویر، نشانه‌ای از خوب پیش رفتن مذاکرات دانسته شده است.



20:10 - اشتون از محل دیدار ظریف و لاوروف خارج شده است.


20:25 - گفت‌وگوهای ظریف و لاوروف نیز به پایان رسید.

20:27 - سه روز مذاکره در حال پایان پذیرفتن است. به نوشته خبرنگار بی‌بی‌سی در حدود ساعت هشت شب به وقت ژنو، بیانیه و کنفرانس خبری خواهد بود، ولی رسیدن به توافق بعید به نظر می‌رسد.

20:35 - ایالات متحده نیز چندان تمایلی برای توافق فوری ندارد. اوباما حدود ده روز فرصت خواهد داشت تا مواضع متحدان خود و کنگره را مدیریت کند.

20:40 - ظریف در گفت‌وگو با بی بی سی

تحریم‌ها تصمیم ایران را عوض نکرده است. تحریم‌ها برای مردم ایران مشکلاتی ایجاد کرده ‌و از سوی دیگر، نوزده هزار سانتریفیوژ هم نصب شده است.

من نسبت به چند روز پیش، در مورد توافق محتاط‌تر شده‌ام ولی احتمالا یک توافق در راه است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعاهای همتای بحرینی او که مدعی شده بود ایران قبل از بهبود روابط با آمریکا، بهتر است روابط خود را با همسایگان‌ بهتر کند گفت که ما همیشه گفته‌ایم که همسایگان برای ما اولویت دارند. الان هم بحث ما بهبود روابط با آمریکا نیست. نمی‌دانم چرا برخی از کشورهای منطقه اینقدر از این موضوع نگران هستند.

پیام ظریف به اوباما: ما می‌توانیم به توافق برسیم ولی پنجره این فرصت برای همیشه باز نخواهد بود.

20:50 - حضور دیرهنگام معاون وزیر خارجه چین سوژه خبرنگاران شده است.

20:54 - یک دیدار دیگر بین ظریف، اشتون و کری برای امروز برنامه‌ریزی خواهد شد.

21:00 - خبرنگار بی‌بی‌سی مدعی شده ‌که زمان شروع دیدار سه جانبه 18:30 به وقت محلی برابر با 21 به وقت تهران است. آغاز این دور از مذاکرات تأیید شد.

21:20- هنوز احتمال می‌رود که کنفرانس مطبوعاتی ساعت 8 شب به وقت ژنو برگزار شود. وقت در حال تنگ شدن است و گفت‌وگوهای دو و سه جانبه همچنان ادامه دارد.

21:22 - نشست سه جانبه بین ظریف، اشتون و کری پایان یافته است.

22:33 - منابع خبری مستقر در حاشیه این دوره از نشست ایران هسته‌ای و گروه ‌۱+ ۵ از واکنش تند کری به اظهارات اخیر فابیوس خبر می دهند. بنا بر گزارش‌ها، مخالفت فرانسه با پیش‌نویس توافقنامه هسته‌ای منجر به پیچیده‌تر شدن فرآیند دستیابی به توافق شده است.

22:38 - جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه نیز در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

22:44 - شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی شنبه شب در گزارشی به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: پافشاری فرانسه برای درخواست تعهدات جدی‌تر از سوی ایران در پاره ای از موارد، به گونه‌ روشنی باعث انتقاد مذاکره کنندگان غربی شده است.

22:50 - اعضای گروه ‌۱+ ۵  برای مشورت درباره مذاکرات هسته‌ای ‌۱+ ۵ با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

23:00 - ظریف برای دیدار دوباره با اشتون اتاق خود در هتل را ترک کرد. گفته می شود این دیدار به درخواست اشتون انجام می شود. 

23:07 - منابع خبری در ژنو از به تعویق افتادن کنفرانس خبری دیپلمات‌های گروه ‌۱+ ۵ و ایران گزارش دادند.

23:17 - نشست سه جانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، قائم مقام وزیر خارجه چین و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو آغاز شد.

23:27 - با پایان یافتن جلسه، ظریف به اتاق محل اقامت خود در هتل بازگشته است. 

23:34 - وزرای خارجه گروه ‌۱+ ۵ به همراه کاترین اشتون بار دیگر برای رایزنی گرد هم آمدند. 

23:47 - شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی در گزارشی اعلام کرد که احتمال توافق اتمی میان ایران و قدرت جهانی در ژنو بار دیگر قوت گرفته است.

23:52 - احتمال دارد ظریف، کری و اشتون بار دیگر دیدار سه‌جانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند.

00:03 - سفیر سابق فرانسه در تهران گفته اولاند همان سیاست‌های سارکوزی را در قبال ایران ادامه می دهد. 

00:10 - سخنگوی وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که احتمال برگزاری یک نشست خبری در ساعت ۲۲ (۰۰:۳۰ به وقت تهران) به وقت ژنو وجود دارد.

00:32 - خبرنگاران در سالن محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی منتظر ورود ظریف و اشتون هستند. 

00:37 - گفته می شود جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی حاضر خواهد شد. 

00:41 - چیدمان سن سالن کنفرانس که در ابتدا شامل سه صندلی بود، به دو تریبون تغییر پیدا کرد. به این ترتیب به نظر می رسد فقط ظریف و اشتون در کنفرانس حاضر می شوند.

00:59 - روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت، اسرائیل بر این باور است که آمریکا در مذاکره با ایران امتیازات زیادی به این کشور داده است. بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی می‌گویند آمریکا در امتیازاتی که به ایران اعطا می‌کند دچار سوء برداشت شده ‌و روال فعلی گفت‌وگوها نظام تحریم‌ها را تضعیف می‌کند و به ایران اجازه می‌دهد تا به پیشرفت‌های هسته‌ایش ادامه دهد.

01:09 - لورا روزن خبرنگار المانیتور: یکی از دیپلمات‌های ایرانی گفته احتمالاً ظرف چند روز آینده نشست دیگری در ژنو برگزار می شود.

01:20 - ظریف و نمایندگان گروه ‌۱+ ۵ بار دیگر وارد جلسه مشترک شدند. 

01:53 - منابع دیپلماتیک می گویند مواضع فرانسه نرم شده و حصول توافق اکنون محتمل تر به نظر می رسد.

01:56 - اسکات پیترسون، خبرنگار کریستین ساینس مانیتور: سرانجام پس از سه روز تلاش سخت، ایران و ‌۱+ ۵ می توانند به توافق برسند.... یک دیپلمات غربی به من گفت بخش عمده تلاش های امروز، صرف همراه کردن فرانسه شد. همراهی فرانسه مهم است، زیرا آن ها در شورای امنیت از حق وتو برخوردارند و رأی آن ها برای برداشتن تحریم‌ها لازم است.‌

02:10 - جفری گلدبرگ، خبرنگار آتلانتیک: به نظر می رسد مذاکره کنندگان ایرانی کار خود را عالی انجام می دهند. 

02:17 - زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال ادامه مذاکرات در روز یکشنبه به گوش می‌رسد... اسکات پیترسون، خبرنگار ساینس مانیتور نیز می گوید دو طرف تا ده‌ روز آینده بار دیگر دیدار خواهند کرد. 

02:33 - با عبور عقربه های ساعت در ژنو از ساعت 12 نیمه شب، مذاکرات عملاً وارد چهارمین روز خود شد. 

03:00 - جلسه مذاکره وزرای خارجه ایران و ‌۱+ ۵ به پایان رسید.

03:01 - وزیر خارجه فرانسه می گوید هیچ توافقی در جلسه اخیر حاصل نشده است.

03:04 - سن محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر دستخوش تغییر شد. دو تریبون جای خود را به دو صندلی و یک تریبون داد و پرجم های ایران و اتحادیه اروپا نیز به روی سن آورده شد.

03:06 - خبرنگاران خارجی می گویند کار دستیابی به توافق به دور بعدی گفت و گوها طی چند روز آینده موکول شده است.

03:10 - جولیان برگر، خبرنگار گاردین: فابیوس قواعد محرمانه ماندن جزئیات در مذاکرات ژنو را نقض کرد و به صورت یکجانبه اعلام نمود که مذاکرات به موفقیت نرسیده است. 

03:12 - کنفرانس خبری اشتون و ظریف تا دقایقی دیگر آغاز می شود.

03:16 - برخی اخبار حاکی از احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات در تاریخ 20 نوامبر (10 روز دیگر) است.

03:20 - گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان می گوید در مذاکرات پیشرفت حاصل شده است.

03:23 - خبرنگاران خارجی حاضر در ژنو به شدت از نقش مخرب و منفی فابیوس در مذاکرات ناخشنود هستند.

03:27 - لورا روزن، خبرنگار المانیتور: فابیوس به داشتن مواضع ضد ایرانی مشهور است. زمانی که وی نخست وزیر بود، در ماجرای رسوایی فروش خون های آلوده به ویروس HIV به ایران دست داشت.

03:29 - قرار است پس از کنفرانس خبری ظریف و اشتون، جان کری نیز به طور جداگانه به صحبت بپردازد.

03:32 - ظریف و اشتون وارد سالن کنفرانس شدند.

03:34 - کاترین اشتون در پایان مذاکرات سه روزه ژنو با حضور در کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در یک جلسه طولانی حضور داشتیم. سه روز است که درگیر مذاکرات سازنده بودیم و پیشرفت داشتیم اما تفاوت هنوز وجود دارد. وی در ادامه گفت: دور بعدی مذاکرات در روز بیستم نوامبر در ژنو مذاکرات برگزار می‌شود.

03:38 - اشتون: ما درگیر مذاکرات سختی بودیم می خواهیم به نتیجه برسیم. اشتون درباره نقش فرانسه در این نشست‌ها گفت: فرانسه نقش مهمی در 3+3 ایفا می‌کند و این بار هم همین طور بود. البته از تمامی وزرایی که تشریف آوردن تشکر می‌کنم آنها آمدند به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.

03:40 - ظریف: به نظرم طبیعی است که وقتی مذاکره ای را با جزئیات آغاز می‌کنید، تفاوت هایی وجود داشته باشد. من به هیچ وجه ناامید نیستم. ملاقات خوبی بود... آنچه به دنبال آن هستیم، اراده و عزم سیاسی به منظور پایان دادن به این مرحله و حرکت به سوی نطقه پایان است. 

03:43 - ظریف گفت: شش کشور شاید تفاوت های نظری داشته باشند اما داریم با هم کار می کنیم و امیدواریم وقتی بار دیگر دیدار داشته باشیم به یک توافق دست یابیم. ظریف همچنین گفت: انتظار داریم اعضای 3+3 دیدگاه خودشان را داشته باشند. من هم از حضور آنها تشکر می‌کنم.

خبرنگاری از ظریف پرسید: در آخر این مباحث طولانی نظر آقای ظریف چیست؟ آیا نتوانستید به توافق برسید؟ این تفاوت‌ها چقدر عمیق است؟

ظریف گفت: واضح است که تفاوت وجود داشته باشد. جلسه خوبی بود. مسئله مهم اراده سیاسی و حسن نیت برای اجرای فاز اول و توافقاتی که در مسئله هسته‌ای اتخاد خواهد شد. این اراده را داریم که رو به جلو گام برداریم. سه روز خوبی بود. ما تفاوت های خود را داریم. به همین خاطر در این مذاکرات شرکت کردیم. اگر تفاوت نبود که تا ساعت یک شب مذاکره نمی کردیم.

03:50 - سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران: مذاکرات بعدی در سطح معاونین برگزار می‌شود. وی افزود: پیشرفت قابل ملاحظه ای در محتوای بحث ها به دست آمد، هرچند که اختلافاتی هنوز باقی است.

03:55 - با پایان کنفرانس خبری مشترک، ظریف در جلسه ای با مطبوعات و رسانه های داخلی به بیان گزارشی از مذاکرات پرداخت.

04:01 - ظریف در جمع خبرنگران داخلی گفت: کار بسیار دشواری را شروع کردیم و از روز اول هم می دانستیم در مذاکرات چند جانبه هم نمی توان پبش بینی کرد. ممکن است  که مذاکره به طول بیانجامد. روند مناسبی است و حرکت خوبی است.

وی در ادامه افزود: مردم ما اعتماد زیادی به برخی از کشورهای طرف مذاکره ندارند و باید اعتماد مردم را جلب  کرد. من فکر می کنم مردم خیلی  مسائل بین‌المللی را با دقت و هشیاری موضوعات پیگیری می کنند و این دقت و صبر و تحمل بسیار مهم است. خوش بینی های زیادی وجود دارد. روند مذاکرات ادامه می یابد و با صبر  و متانت و واقع بینی کار پیش می رود.

وزیر خارجه کشورمان افزود: امیدواریم که با جدیت و کار کارشناسی همکارانم کار پیش برود. ساعت های زیادی برای این کار صرف کردند و در برابر هر زیاده خواهی مقاومت نشان دادیم. قصد داریم در دنیا در سطح بین المللی با منطق حرف بزنیم. ما با این دیدگاه وارد بحث می شویم. آن چه که باعث شده در ماه های اخیر بدخواهان جمهوری اسلامی در انزوا قرار بگیرند معرفی چهره واقعیی مردم ایران است، گفتمان مبتنی بر اعتدال و تعامل سازنده است.

در مسیر رسیدن به توافق پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. وارد جزئیات شده ایم و این هفته هم صحبت می کنیم یعنی باید سه گام با هم پیش برود، شما نمی توانید گامی را بدون اطمینان بردارید.


 ظریف در جمع خبرنگاران گفت: جزئیات مهمی هم وجود دارد که روی آن صحبت می کنیم. این که ایران چه می طلبد یا آنها چه می طلبد یا درباره چه مواردی توافق وجود دارد. هم‌اکنون در مرحله بحث هستیم و اختلاف نظر وجود دارد که اگر اختلاف نظر نبود اینجا نبودیم.

بی اعتمادی جدی است. هم مذاکره کننندگان هم مردم و هم مسئولان منتقد جدی این مسأله هستیم. هرقدمی که برداشته می‌شود باید اعتماد ساز باشد.

درباره آب سنگین اراک باید گفت که این پروژه جزو موضوع هسته ای ایران است و این که چه خواسته هایی داشته باشند و چه خواسته هایی نداشته باشند مهم است و در عین حال آمادگی رفع نگرانی دیگران را داریم.

ما تصور دستیابی به سلاح را به نفع خود نمی دانیم.

ایران همه جا گفته است که موضوع مذکرات ما صرفا موضوع هسته ای است و هیچ موضوع دیگری را در این مذاکرات مطرح نمی‌کنیم. هدف هم فقط حل موضوع هسته ای حل و فصل آن است. که به نظر ما یک گام بسیار مهمی در جهت رفع بی اعتمادی‌هاست.

ظریف افزود: البته با آمانو روش دیگری را دنبال کرده ایم و مذاکرات خوبی هم در وین پیش رفته است و مذاکرات در تهران با حضور آمانو نهایی می شود.  امیدواریم که آژانس بتواند نقش اعتماد بخشی ایجاد کند. این نقش را تنها زمانی ایفا می کند که به دقت بحث فنی را دنبال کند و ما لوازم را برای آژانس مهیا می کنیم.

وی درباره علت عدم توافق در این نشست تأکید کرد که باید تمام متن مورد توافق قرار گیرد.

ظریف در باره نقش لابی های صهیونیستی برای منحرف کردن بحث مذاکرات گفت: ما امیدواریم که هیئت ها براساس منافع ملی خود و آن چه که کمک به حل این مشکل می کند تصمیم بگیرند. رژیم صهیونیستی  ان‌پی‌تی را نپذیرفته و ادعاهایی را مطرح می کند که چندان مهم نیست.


وی درباره احتمال تأثیرگذاری عملکرد فرانسه در روزهای اخیر در روابط میان دو کشور گفت ما روابط خوبی با فرانسوی ها داشته ایم و در مذاکرات خود نیز به این اشاره کرده ایم. فرانسه نقش پیشتازی را در مذاکرات گذشته داشته ‌و امیدواریم ‌این نقش ادامه یابد.

به هر حال‌ ظریف گفت: در این دوره تفاهم به قدری بوده که مصاحبه مشترک کرده ایم. این امر نشان دهنده پیش رفت مذاکرات است.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و ‌روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۸۸
انتشار یافته: ۲۳۳
آرزوی ما سربلندی ایران و رفاه مردم است موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
به لطف خدا احقاق حق ملت خواهد شد بوی خوش پیروزی می آید. "به کوری چشم همه آنهاییکه سرافکندگی ملت ایران و بیچاره گی ما آرزویشان است ."
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
منفي واسه چي بيماااااااااااااارررررررررررررر
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
رفاه به شرط ذلت و خواری نمی خواهیم.
ساشا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ان شاالله
ناشناس
| Ireland |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
روی صحبتم با این بنده ی خدا به اسم ایرانی هست:
شما نمی خواهی، نخواه، اصلا پاشو برو با سربلندی و بدون هیچ ذلتی گینه بیسائو زندگی کن، مردم چه گناهی کردن؟
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
تمام این مذاکرات یک صحنه سازی ماهرانه از طرف مقابل بود که ضمن اینکه هیچ توافقی صورت نگیرد، مسئولیت آن در افکار عمومی‌ ایران و جهان طرف ایرانی‌ باشد و از این طریق بزرگترین برگ برنده ایران که بعد از انتخاب روحانی به دست ایران رسیده بود از حیض انتفأ بیفتد، حالا طرف غربی و آمریکا می‌گویند ما تمام سعی‌ خود را کردیم ولی ایران فقط به دنبال خرید زمان است، در این بین اسرائیل نیز به بهترین شکل نقش خود را بازی کرد و متاسفانه تیم مذاکره کنند ما نتوانست با بینش و تیزبینی از این تله طرف خود را دور کند و آنچه برای ایران باقی‌ خواهد ماند فشار و تحریم بیشتر خواهد بود.هر چند در این ساعت اخباری از طرف تیم ایرانی‌ اعلام میشود که به نظر می‌رسد تیم مذاکره کنند متوجه مطلب شده ولی بسیار دیر است..افسوس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
جناب وزیر امور مالی اسراییل الهی خدا از دهنت بشنوه.!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
خدایا خودت یارویاور ظریف وهیئت ایرانی باش تا در این پیچ تاریخی سرفراز باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اینا ک منفی دادن !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
خطاب به دوست ناشناسمون «حیض انتفأ» غلطه
حیز انتفاع مجید جان
در ضمن اون یه معنی دیگه میده! آره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
خطاب به آقای ناشناس که از انگلیس اومده تحلیل نوشته: چطوری دایی جان ناپلئون؟
آرزوی موفقیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
این افرادی که منفی دادن یعنی آرزوشون عدم موفقیت هست ؟
بعد چرا ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بد به دلت راه نده ناشناس عزيز. اينايي كه منفي دادن اكثرا با گوشي اندروييدي كار مي كنن دستشون اشتباهي برخورد ميكنه به منفي
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
عصبانی نشو، ممکنه یک لحظه اشتباهی زده باشن.
الان تو دل عربها چه غوغاییه.فکرکنم نصف عمرشون رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
جوجه رو آخر.......
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
در 9 سال گذشته(9 پاییز) که مذاکره کننده مطلوب شما میرفت مذاکرات نتیجه شمارش جوجه های پاییزی چه بود و چه دستاوردی برای مردم داشت؟
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
عربا که هیچ..تو دل افراطیها تو ایران چه غوغاییه!!همونایی که رفتن فرودگاه لنگه کفش زدن.همونایی که فکر جیب خودشونن نه فکر مردم..اونا دارن میسوزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
تا چشمشون در بیاد
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
مطمئنا منظور شما عربهای متخاصم هستند.
لازمه یادآوری بشه که خودما هم در مناطقی از کشور عزیزمون هموطن عرب داریم که من از سفر به اون مناطق لذت میبرم و همچنین عربهای غیر متعصبی در کشورهای دیگر هستند که دوستار ایرانند.
تشکر
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
قطعا همینطوره . منظور از عربها ، مرتجعین و خشک مغزهای حاشیه خلیج فارسه وگرنه ملیت دلیل بدی یا خوبی کسی نمیشه . چه بسیار هموطنانی که خون به دل مردم ایران کردند.
مطمئنا اين مذاركرات هم مثل هميشه شكست ميخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
نا امیدی گناهه. نفوس بد نزنید. حتما موفق میشیم. حالا هم که خیلی لفتش میدند بخاطر رضایت خاطر تندروها و همپیمانشون اسرائیله.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند (سوره اسرا آیه 36)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
احتمالا دلارها و سكه ها در دستت باد كرده است انشاله كه به نتيجه ميرسد
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اگر این اسراییلی های نامرد دست از موذی گری بردارند انشاالله همه چیز درست میشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
دوستان واقعی اسراییل و اعراب این روزهاست که خود را به خوبی نشان می دهند.
مسئولین امنیتی مراقب عملیات های تروریستی جیش العدل در تاسوعا و عاشورا باشند
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ناشناس خيلي دلت ميخاد مذاكرات شكست بخوره؟ راستي اسم تو شمعون نيست؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
چه ربطي داشت!
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
واقعا چه ربطی داشت؟!
خوش بین می مانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
خوش بيني آگاهاه
علی نوروزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
آگاهاه چه جور خوش بینی هست؟
با ارزوی موفقیت
هيچ اتفاق خاصي نميفته خيالتون راحت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
حتما" منافعي داري كه با اين قاطعيت اظهار نظر ميكني ؟سكه ،دلار ،يورو...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اگه الان اتفاق خاصب نیوفته در آبنده اتفاقات خاص لدی می افته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ناشناس 11:49
آخه مگه مجبورت کردن که کامنت بذاری؟
تابناکم تو رو در بایستی می ذاری منتشر کنه.
خودت فهمیدی چی گفتی؟
این زبان شیرین پارسیه که نوشتی یا لهجه زیبای مغولی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
نکنه می خوای تمام مشکلات 8 ساله تو همین چند جلسه حل شه؟!؟
عزیزان تو این روزهای مهمی که برای مملکتمان داره اتفاقات می افتد
به این شبهای عزیز قسم میدم دست از دشمنی با هم برداریم و یک صدا دعا کنیم برای تیم مذاکره کننده
الان خیلی از کشورها به نفعشون نیست که ایران به نتیجه مثبت دست پیدا کنه
چون اگه ایران به نتیجه خوب برسه این جور کشورها پول مفت به جیبشون نمیره از این تحریم ها
پس هم دل و یک صدا چه گروههای چپ وراست با هم دست به دعا برداریم
یا علی
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
مرگ بر تاجران تحریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
علي جون "مرگ بر تاجران تحريم" رو بر جور پايتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
انشاالله.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
رانتخواران تحریم نه تارجین تحریم. تاجران بنده خداها یه سریهاشون واقعا از جون مایه گذاشتن که جنس بیارن حتی بعضیهاشون بلک لیست هم شدن.
وضعیت پر استرسی شده ولی ازون طرف هم این احساس همدلی با همه هموطنان خیلی لذت بشه واقعا. امیدوارم نتیجه هم مثبت باشه.
به نظر شما اونهایی که به آرزوی موفقیت مذاکره کنندگان و سربلندی ایران منفی دادن چه کسانی هستند؟
1- اسراییلی ها
2- عربستانی ها
3- منافقین
4- تندروهای داخلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
چین و روسیه را هم اضافه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
هیچ کدام.
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
من واقعا فکر میکنم اشتباهی منفی میدن، توی 200 تا کلیک 4 تا اشتباه منطقی نیست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
آقا احسان عزیز!
همه موارد و + امریکائیان و همه کسانی که منافعشان در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای ایران به خطر می افتد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
برعکس.. اتفاقا امریکا منافعش ایجاب مبکنه که به مناقشه هسته ای پایان بده و نفغی از تحریم ها نمیبره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
تاجران تحریم و منفعت برندگان از این وضع رو هم اضافه کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اینجا محل نظر نوشتنه با بخش های نظرسنجی فیس بوک اشتباه گرفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
پرسپولیسین هول شده اند قهرمان نیم فصل شدن نمیدونن چیکار کنن رو قرمز میزنن
خدایا خودت کمک کن آنجه صلاح ملت است حاصل شود
با تمام وجود برای نمایندگان کشورم آرزوی موفقیت می کنم ولی از هر سو که نگاه می کنم می بینم این سادگی است اگر بپذیریم آمریکا و اسرائیل پیشنهاد قابل توجهی به ایرانیها بدهند خصوصا بعد از مصاحبه های روانی اخیر.
بنظر من ما باید بین آمریکا و اروپا شکاف ایجاد کنیم و محور شفاف سازی هایمان برای اروپا باشد زیرا اروپائیها هم دل خوشی از اسرائیل ندارند ضمنا موضوع جاسوسی های اخیر قطعا ته دل اونها رو نگران تر کرده.
جاسوس خانه هایی که ما 34 سال پیش بستیمش حالا اونها هم تو فکر کاری مشابه ما ولی در حد توانشان هستند.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
در مورد جمله آخر شما باید بگم جاسوسی یه چیز عادی و طبیعیه. حالا این یکی رسانه ای تر شد. یادتون باشه تلوزیون خودمون از یه جاسوس شوروی سابق گزارش مفصلی تهیه کرده بود و حتی خبر مرگش رو هم یه جوری منعکس کرد انگار از مفاخر خودمونه!!! اگه جاسوس امریکایی بود چی می شد؟!!!....
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ببخشید اشتباهی + دادم.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
فقط نمایندگان به این فکر کنند که پنجاه سال دیگه بچه هایی که تاریخ میخونن چی فکر میکنن ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
با اون بخش حرفت که گفتی باید بین تحریم کنندگان شکاف ایجاد بکنیم کاملا موافقم.
باید منافع تحریم کنندگان را از تحریم در مقابل هم قرار بدیم.
مثل رفتن پژو و رنوی فرانسه از ایران و باز شدن پای خودرو سازان امریکا.
امهمتر از همه امریکا وکشو.رهای اروپای نه چین وروسیه تحریم هارو انها وضع کرده اند البته
انها درمواقعی که به نفعشان نباشد ازایران حمایت نمیکنند این مسئله بارها اثبات شده است
پاسخ ها
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
چه نکته مهم و پرمغزی رو گوشزد کردی، خوبه یه ایمیل به ظریف هم بزنی و این رو بهش بگی که حواسش جمع باشه. آفرین بر تو با این درایت و ذکاوت.
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
منظورم این بود که خیلی بدیهی بود این چیزی که گفتی.
نمیدونم چرا یه حسی به من میگه اینا همش فیلمه ، مدتها پیش کل داشتان بسته شده !
مرگ بر امریکا ما مذاکره نمیخوایم
پاسخ ها
محمود
| Australia |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ميشه بگي چي ميخواي تا بهت بدم؟
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
چیز میخواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ما نگو .بگو من. تو کی هستی که برای 95 در صد جمعیت کشور تصمیم میگیری ؟ یه نگاهی به نظرات مردم بنداز.نکنه منافع تو هم در خطره؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
چيزي نميخواد ، مي ترسه اونائي رو كه داره ازدست بده...
رضا اراكي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
شما چند نفريد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بگم شما چی می خواین؟ شما بدبختی و ذلت مردم رو می خواین . می خواین همه به خون هم تشنه باشن تا شما از وسط این آب گل آلود ماهی بگیرین. شما ها خائن به مردم هستید . شما حتی از آلودگی هوا و گرونی و گرسنگی مردم هم خوشحال می شین . هرچقدر مردم بدبخت تر باشن شما بیشتر لذت می برین. واقعا که وای بر شما.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
آره خوب اونجا که هستی حسابی بهت خوش میگذره آقازاده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
میدونی محمود جان ایشون چیزی نمیخوان، چون همه چیز با رانت دارن، میترسن با مذاکره خیلی چیزها از دست بدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بغله تو ایران نیستی که تو فرانسه نشستی و بهت خوشم می گذره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
آره دیگه ، آقا زاده توی پاریس نشستی و داری پیام میدی باید هم نفست از جای گرم بلند بشه! راستی اونجا چکار میکنی؟ چجوری رفتی آقازاده؟ حتما خیلی بهت خوش میگذره!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اگه به شما بی خردها بود که تا حالا نفت هم ملی نشده بود !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
خوب آقازاده دیگه نمیتونه تو فرانسه تفریح کنه.!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بابا چت شده حالا ....دقیقآحرف اسراییل و میزنی ....
آقای ظریف....خدا قوت . دوستت داریم
یا مهدی ادرکنی
من فكر ميكنم كه همه إيراني هاي ميهن دوست از هر رابطه و ابزاري برأي كاهش فشارهاي رواني و سياسي اسراييليها و عربها و... استفاده و به كار گيرند تا دستنددكاران دستگاه ديپلماسيه ما بتوانند به مقصود و نظر و مصالح ايران عزيز برسند
جشن پیروزی در مذاکرات نزدیک است - جشن و پایکوبی بعد از توافقات قریب الوقوع است - بر طبل شادانه بکوب
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
دام دام دام دام.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
باریکلا مسعود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
انشا الله
انشاالله که همه چیز به خوبی و خوشی ادامه پیدا کنه و تمام بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اگه بزارن
عزت من ایران من
به امید اقتدار هر چه بیشتر ایران در جهان
سلام
امیدوارم این تحریم های ظالمانه از رو دوش ملت ایران برداشته بشه . وتو دهن عربستانی زده بشه بخصوص وهابی های بی دین .تو این ایام محرم دعا کنیم کشورمون سر بلند بشه
تا زمانیکه امریکا حرف شنوی از اسراییل دارد وحسن نیت خود را نشان نذاذه مذاکرات به نتیجه نمی رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
خدا رو چه دیدی قربون لطفش برم.
آخرش این تیم جدید یه گونی امتیاز میدن به غرب و هیچی هم نمیگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
لطفا فال بد نزنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اون تیم قبلی چه هنری کردن؟
اگر پارسال امتیاز خیلی کمتری داده بودن الان تحت تحریم نفت و بانک مرکزی نبودیم. اما حالا باید سر تحریم محصولات پتروشیمی و مبادلات تجاری با طلا مذاکره کنیم.
آزادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
من فكر نميكنم اينطور باشه كه شما ميگيد . تيم مذاكره كننده خيلي قويتر از قبل هستن . برعكس شما من معتقدم كه انشا ا.. موفق ميشن البته قرار نيست همه چيز يكهو عوض بشه و طي يك سال ايران گلستان بشه چون خرابي هاي زيادي توسط دوست و دشمن تو اين مملكت ما به وجود اومد خدا از سر تقصيرشون نگذره كه تاوانش رو عامه مردم ميدن
دکتر ظریف گفت که اگر هم به توافقی نرسیم فاجعه نمیشه. همه طرفها معتقدند که کار بسیار سخته. 35 سال بی اعتمادی، 10 سال سیاست مذاکره برای مذاکره را نمی شه یک شبه حل کرد. مخصوصا اینکه نتانیاهو خبیث مثل خناس سایه به سایه P5+1 راه میره و میخواد کارشکنی کنه.
اقا امین بگو سران بعضی کشورهای عربی نگو عربها چون خیلی از هموطنان ما عرب هستند و مثل شما و شاید بیشتر ارزوی سربلندی ایران دارن ، چون یه ایرانی هرجای دنیا بره بهش میگن ایرانی نمیگن عربه ، اذریه ، بلوچه و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
كاملا درست فرموديد موافقم هم وطن عزيز عرب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ما مخلص و کوچیک همه برادر های عرب هموطن هستیم
با آرزوی موفقیت
مگر مسابقه فوتباله که همه منتظر نتیجه هستند به فرض هم که توافق بشه پایبندی دوطرف به آن به خصوص غربی ها به آن مساله ای است که در دراز مدت معلوم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
حرفه منطقیه.اما انشا الله به خیر مون تموم بشه الهی آمین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ایول گل گفتی من هم داشتم به این نکته فکر میکردم که چرا بعضی ها یعنی خیلی ها در داخل فکر میکنند نتیجه گیری یعنی حل همه مشکلات.
دعای ملت در این ایام ا... بدرقه راهتان و ان شاء ا.. مورد تایید امام زمان و خداوند نیز باشید .
اینجا در مدرسه ما همگیمون دست به دعاییم که به توافق برسن از 20 معلم 5 نفرشون پراید زپرتی مدل پایین دارند بقیمون هر ماه باید کلی هزینه کرایه ماشین بدن خود من هر روز 8000 تومان هزینه راه خونه تا مدرسمه یعنی هر ماه 200000 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
چه ربطی داره.........؟
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
آقانام چمران روخراب نکن لطفا چون چمران واسه نون وآب ذلت روقبول نمی کرد>
ایران سربلند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
حرف دل من و زدی منم یه معلمم که جای دیگه کار می کنم با این هزینه رفت و آمد و کرایه و... چشم امیدم به آیندست ممنون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
شما فرهنگی ها هم همیشه بنالید .
عزیزان
خیلی از کشورهای دنیا از این که ایران به نتیجه خوب دست پیدا نکنه خوشحال میشن وبرای این که مذاکرات به شکست منجر بشه هر کاری از دستشون بر بییاد انجام میدن
چون اگه این مذاکرات مثبت بشه دیگه پول مفت و سرمایه این مملکت به جیبشون نمیره
وای اگه این مذاکرات به نتایج خوبی برسه چه حالی میشن این کشورهای منطقه از جمله عربستان ترکیه روسیه امارات پاکستان چین اسراییل و.....
تابی جون اطلاع رسانی لحضه به لحضت عالیه
خوشم میاد که دولت آقای روحانی یک برنامه ای چیدن که همه دنیا رو کشوندن ژنو.... به این میگن تدبیر
ایران ته چاه هم که باشه باز هم برای دنیا مهم....
دروود به تیم مذاکره کننده
آرزوی سلامتی و سر افرازی برای خادمین دارم. خداوند عاقبت بخیرشان کند. انشالله
پذيرش تعليق تا به نتيجه رسيدن مذاكرات مصداق دو بار گزيده شدن از يك سوراخ است
مواظب باشيم كه آمريكا به دنبال فرصت سوزي و ايجاد اختلال در روند پيشرفت است و در صورت پذيرش تعليق همزمان بايد كل تحريما برداشته شود و دارائيها آزاد شود و ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اخبار رو دنبال كنيد ...تدبير داشته باشيد
عربستان و اسراییل نمیگذارند این مذاکرات به نتیجه برسد فابیوس از دهن عربستان دارد حرف می زند .
دولت قبل با عدم سرمایه گذاری سیاسی روی غرب این خاکریز را عملا به قطر و عربستان و امارات فروخت
و اروپا حاضر نیست از اینها دست بردارد.
در حال حاضر تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که به تهران برگردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
فرانسوی ها خیلی تحت تاثیرصهیونیستهاهستند
به کوری چشم نتانیاهو
پادشاهی در زمستان به یکی ازنگهبانان گفت : سردت نیست؟
گفت : عادت دارم
گفت : می گویم برایت لباس گرم بیاورند و فراموش کرد .
صبح جنازه نگهبان را یافتند که روی دیوار نوشته بود :
به سرما عادت داشتم اما وعـده لباس گرمت مرا ویــران کرد....
انشاء اله هر چی خیر و مصلحت ملت ماست همون مقدر بشه
توکل بر خدا , دست خدا همراهشون
ولي يادمون باشه ،آمريكا قابل اعتماد نيست ، بايد ببينيم چي ميديم و در مقابل چي ميگيريم .
خدا به حق حسین علیه السلام آبروی ما شیعیان ایران را حفظ کنه انشالله که مشکلات حل بشه سرفرازی ملت ایران آرزوی منه انشالله
همه با هم دعا کنیم که به امید خدا این مذاکرات به نتیجه برسه و کمی اوضاع کشورمان سرو سامان بگیره
به نظرم دوربعدي مذاكرات هسته اي باحضور وزاري خارجي ٦كشور درتهران برگذارگردد وپيش نويس مورد توافق تنظيم ودر دوربعدي بازهم در ايران باحضور رئيس جمهور ٦كشورمسئله هسته اي كشورصددرصد حل وتوافق پيش نويس نهايي گرددو روساي ٦ كشور هم به ديدار مقام معظم رهبري هم بروند وبراي آنان نيز به تناسب ديداريهاي خارج ازتهران مثل اصفهان مشهدمقدس و...برنامه ريزي گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
خوش خیال
نیما
| Iraq |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
این دوستانی که منفی دادند واقعا فکر کردند اکبر آقا جدی گفته؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اکبر آقا جدی نگفته و همینش بده. چنین مذاکراتی جای مسخره کردن نداره. برای همینه که خوانندگان منفی می زنند.
بنام خدا
چه به توافق برسیم ، چه نرسیم پیروزی با ماست. باید به هوش باشیم که آمریکا دشمن ماست و هیچ وقت آشتی نخواهد کرد. ولی حتی با دشمن هم باید گفتگو کرد و عهد و پیمان بست آنهم با تدبیر و توکل بر خدا. اگر به توافق برسیم باید از فرصت ایجاد شده در جهت سازندگی و بالندگی و در نهایت مقابله قدرتمند در برابر آن شش کشور در آینده آستین را بالا بزنیم و تلاش کنیم. و اگر به توافق نرسیدیم با یقین بر دشمنی آنها با مقاومت در برابر ابرقدرتها ایستادگی کنیم تا به سربلندی و سرافرازی برسیم.
امیدوارم دل مردم با خبرای خوشی که از مذاکرات ژنو می رسه شاد بشه.
آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر ظریف و تیم همراهشون
سلام.با ارزوی موفقیت .اجازه بدید تحریم ها تموم بشه.توسعه کشور و پیشرفت اغاز شود.به امید ایران اباد
ما پيروزيم شك نكنيد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ما همیشه فک میکنیم پیروزیم. چه بازنده باشیم یا برنده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
ان شاءالله
سلام دوستان همتان داستان نصیحت یه پدر به پسراش را با چوب شنیدید ما ملتی متمدن و ازاده ای هستیم و دنیا این را میداند بیاییم چپ و راست و هر کسی با هر اندیشه ای در این این روزها برای سر بلندی ایران دعا کنیم تا ایندگان در باره ما بد قضاوت نکنند دوستت دارم ایران و مردان و زنان و دختران وپسران وطنم را و به عشق وطنم زنده ام
ذلت اینه که کاسه چه کنم چه کنم بدست بگیری ما میگیم محکم بایست با قتدار مذاکر کن اما مذاکره کن گوش بصدای ملت باش
آقای دکتر ظریف از جون مایه گذاشته.
هیچ کس فکر سلامتیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
آخی. نازی
از سویدای دل به رزمندگان و بچه های انقلاب خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم و بهشون دست مریزاد گفته و میگم فارغ از هر نتیجه تلاشتان ستودنی است ضمنا غمناک نباید بود از طعن حسود ای دل شاید که چو وا بینی خیر تو در این باشد
برای آقای ظریف و تیم مزاکره کننده دعا میکنیم و به ایشان خسته نباشید میگیم . انشاءاله تلاش آنها سربلندی ایران را به همراه داشته باشه . خدا یارتان باد.
انشا الله به اون نتیجه ای برسن که باهاش دل ملت شاد بشه.خداوند یاور تیم مذاکره کننده مون باشه.
من فکر کنم اگه همه هم راضی بشن، کیهان از توافق راضی نباشه
از سایت تابناک به خاطر پوشش بسیار خوب خبر، که ما رو بی نیاز از این سایت و اون سایت پریدن کرده، متشکرم.
تعجبه که صداوسیما این مذاکرات روخیلی ضعیف وکوتاه پوشش میده.وجزءخبرهای مهم ونخست قرارنمیده؟
پاسخ ها
س62
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
صدا و سیما توقع داشته خبرنگاراش برن تو مذاکرات! حالا که نخاستنشون ناراحتن لابد
آرزوی سلامتی و سر افرازی برای خادمین دارم. خداوند عاقبت بخیرشان کند. انشالله
آنهایی که میگویند ما مذاکره وصلح با جهان را نمی خواهیم ذلت ملت ایران را میخواهند.مسلمآ اینها ایرانی نیستند بلکه بلا تردید از عوامل اسراییل وعربستانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
حالا کی گفته ما مذاکره و صلح با جهان را نمیخواهیم؟ تو خونه شماس؟جوش نیار
این چه وضعیه؟؟ چرا صدا وسیما باز این نجف زاده را فرستاده ژنو؟
آرزوی موفقیت برای تیم مذاکر کننده دارم
با آروزی موافقیت
سلام دوستان تطابق مذاکرات در ژنو و دهه اول ماه محرم را به فال نیک می گیریم و از امام حسین سالار و سرور شهیدان کمک می گیریم که این مذاکرات به نفع همه ما تمام شود.
موفقيت آقاي ظريف وتيم محترم وهمراهش رابراي يك توافق عادلانه ومنطقي خواستارم اميد است بااين توافق بشريت به جاي جبهه بندي بسوي يك صلح عادلانه اي حركت نمايد
" وزیر امور مالی اسرائیل: اگر تحریم‌ها علیه ایران تخفیف پیدا کند، شرکت‌های بین‌المللی به سوی ایران هجوم خواهند برد و فشارها بر این کشور از بین خواهد رفت "
طفلکی ها تند روهای خارجی و داخلی چقدر با هم همدردند، آدم دلش براشون کباب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بیائید ازین رویدادها درس بگیریم و به نفع ملت خود فکر و عمل کنیم
لعنت لعنت لعنت به اسرائیل
هزار آرزوي سبز بدرقه راه همه كساني كه به عزت ايران و سربلندي و رفاه ايراني مي انديشند و در اين راه تلاش مي كنند و همه نا مهرباني ها و بد خلقي ها را به جان مي خرند. عمرشان دراز و نفسشان تا هماره گرم.....
آقاي ظريف و همراهانش را دست حق همراه باد كه دارند كا حسيني مي كنند تا خار چشم يزيديان داخل و خارج شوند. بيائيد كوفي نشويم و تنهايشان نگذاريم. پيروز باشيددددددددددددددددددددد
همه دعا کنیم عقلانیت حاکم بشه و بتوانند به توافق منظقی که بر اساس معادله بردبرد تنظیم شود دست یابند وملت عزیزومظلوم ما بیش از این درفشارومحدودیت قرارنگیرند.خداوند به تندروها ومنفعت طلبان دید باز ودور اندیشی عطا ودولت وتیم اعزامی را یاری فرماید.
جالب شده اين مذاكرات باعث شده كه تند رو هاي ما و اسرائيل تو يك جبهه قرار بگيرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بله دیگه همونطور که بین اونها شکاف ایجاد میشه بین ما هم همینطوره. خیلی معادلات به هم خورده و انشاالله خیلی مسائل هم تغییر خواهد کرد
"تیم مذاکره کننده ایرانی بچه های ما هستند. آنها سازشکار نیستند. "

کیف کردم
دم رهبر عزیز هم گرم
امیدوارم دل مردم با خبرای خوشی که از مذاکرات ژنو می رسه شاد بشه.
آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر ظریف و تیم همراهشون
اگر دکتر ظریف بتونه مذاکرات را به نتیجه برسونه، به یک قهرمان ملی تبدیل میشه و دولت دکتر روحانی نتیجه مناسبی در 100 روز اول میگیره.
به امید موفقیت
خدایا از سفیران ایران که در مقابل 5 کشور قدرتمند از منافع ملی ایران عزیز دفاع میکنند کمکشان کن
ما به دیپلماتهایمان ایمان داریم و مطمئنیم که دست پر برمیگردند و باعث سربلندی ملت ایران میشوند.
به امید پیروزی و سعادت ملت ایران
5+1 دچار شکاف شده است. هاها دم شما گرم اوس ظریف...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بازی در آوردن شکاف کجا بود
درود بر منطق ظریف
تفرقه بینداز و حالش رو ببر.
تشکر از آقای ظریف که بسیار ظریف اتحاد 1+5 رو به هم زده و قطعا" موفق خواهد بود.
فرزندان ايران و انقلاب خسته نباشيد.
" وزیر امور مالی اسرائیل: اگر تحریم‌ها علیه ایران تخفیف پیدا کند، شرکت‌های بین‌المللی به سوی ایران هجوم خواهند برد و فشارها بر این کشور از بین خواهد رفت "
طفلکی ها تند روهای خارجی و داخلی چقدر با هم همدردند، آدم دلش براشون کباب میشه
5+1 هیچوقت با ایران به توافق نخواهد رسید. چون منافع آنها با منافع ما در تضاد است.
به مردسیاستمدارودیندارحکومت بدرود
با سلام همه مردم ایران به آمریکاییها خوشبین نیستن مطمئنن نمایندگان ایران با تدبیر و سیاست این مسئله را خاتمه خواهند داد اگر ما کوتاه بیاییم باید فشارها بر مردم و تحریمها برداشته شود باید فقط حمایت کرد ما کشور صلح و عدالتیم اما از حقوق مردممان نمیگذریم اگر آنها حس نیت نشان ندهند چیزی عوض نخواهد شد امیدوارم با تدبیر و حمایت همه به جهانیان بفهمانیم ما کوتاه میاییم نه از حقوق ملتمان فقط بخاطر اسایش مردم ایران و برداشتن تحریمها از تمامی مسئولین کشور می خواهم مردم را نیز نگاه کنند و برای یکبار بگوییم ما خاستیم و با احترام و منافع متقابل از خیر بعضی چیزها میگذریم ولی مطمنن نخواهیم گذاشت کسی به مردم ایران زور بگوید
انشالله با عنایت امام زمان و ایستادگی بر سر مواضع به حق جمهوری اسلامی هر انچه خیر و صلاح ایران و اسلام است پیش اید چه توافق یا هر چیز دیگر
چیزی که مهم است این است که در حال حاضر اسرائیل و عربستان هم نگران بهبود وضعیت و ارتباط آمریکا و ایران هستند و یک منطق ساده حکم می کند که باید اشکالی در کار باشد که گروهی از تندروهای داخل با آنها همسویی دارند وگرنه چرا اینقدر شبیه به هم حرف می زنند
درود خدا و خاندان پاک محمد (ص)وحسین(ع)بر ایران و ایرانی و به امید موفقیت و پیروزی
بچه ها متشکریم
ايران پيروز است.فردايي بهتر در سايه تعامل با دنيا و غلبه فضاي شعار بر شعور ،،و كار و عمل،توليد و رقابت و شفافيت من كه اميدوارم وروزهاي خوبتري را إز خدا ميخواهم
خدا به حق حسین (ع) کمکشون کنه
استرس این مذاکرات از استرس بازی با استرالیا هم بیشتره انگار!!!!
مرگ بر اولان
انشالله با عنایت امام زمان و ایستادگی بر سر مواضع به حق جمهوری اسلامی هر انچه خیر و صلاح ایران و اسلام است پیش اید چه توافق یا هر چیز دیگر
معلومه عربستان و اسرائیل از امریکا دلسرد شدن و به فرانسه رو آوردن.
این تیم ایرانه یا علی مدد
از تابناک ممنونم
من میگم این اسراییل فرانسه رو خرید مغرور های بی خرد کار خراب کن
لعنت به اسرائیل... خدا ورتون داره... خدا شرتون رو کم کنه... کی هستین شماها؟ چی می خواین؟
دست از سر انسانها بردارین بی مروتها
سلام
بچه ها همه با هم برای موفقیت هیات ایرانی خدا رو صدا بزنیم
یاالله یاالله یا...
خدا قوت دلاور , با ارزوی قبولی دعاها و عزاداری های مردم سربلند ایران و تبریک به خاطر پیروزی های دولت امید و اعتدال و به کوری چشم دشمنان و سیاه دلها و کج اندیشان و با ارزوی رفاه - شادی - غرور - سربلندی ایران عزیز و اسلامی
ایندفه هم که ما پیچیدیم پیچ تاریخی نمیپیچه
برای جناب آقای دکتر ظریف آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. خسته نباشید به تیم محبوب دیپلماسی کشور. و شرم بر فرانسه.
دست خدا به همراهت ظریف
خدا به حق حسین (ع) کمکشون کنه
به امید اینکه هر اتفاقی که خوبه برای کشور بیفته هر کس اینو میخونه یه صلوات بفرسته.
کلمه سال را جا نداختی
عاشقتم ظریف .
فرانسه ی لعنتی اگه بذاره
چراآقای ظریف باجان کری عکس یادگاری نگرفتن !
بنام الله تنها وازه ي برستش
ما هم براي تيم هسته ي كشورمان خصوصا اقاي دكتر ظريف كه فك كنم اين جن روز اصن استراحتي ندارن تو اين روزاي حسيني ارزوي موفقيت و بيروزي دارم. التماس دعا
بابا امروز هیچ درس نخوندم. همش این صفحه رو رفرش کردم
شاید از لغو تحریمها خبری نباشه ولی توجه کنید 6 کشور مهم دنیا را با پای خودشا به ژنو کشاند] سیاست آقای ظریف و این یعنی نرمش قهرمانه
فرانسه از آمريكا خيلي بدتر هست اونها دنبال منافع عربستان و اسرائيل هستند اميدوارم هر سه كشور نابود بشن
b omid piroozi baraye tamame mardom mazloom
امیدوارم دل مردم با خبرای خوشی که از مذاکرات ژنو می رسه شاد بشه.
آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر ظریف و تیم همراهشون
انشاا... خبر بعدی سکته نتانیاهو و رفقاشه
با تشکر از تابناک الان یه ساعته تو وب ول هستم دنبال احبار مذاکرات هستم این خبر شما واقعا کلمل و جامع بود ممنون از سایت
فرانسه از آمريكا خيلي بدتر هست اونها دنبال منافع عربستان و اسرائيل هستند اميدوارم هر سه كشور نابود بشن
از تابناک ممنونم
استقبال از ظریف فراموش نشه دوستان
فرانسه بدونه ما آمريكا رو رام كرديم هواسش باشه شعار مرگ بر فر...... راه نيفته
تا به حال فکر می کردیم دشمن اصلی ایران آمریکاست. تو نگو فرانسه است.
:)
ظریف عزیز اکنون بعداز نماز با اشک از خدا توفیقت را میخواهیم
دیگه نباید ماشین های اشغال فرانسوی را در ایران تولید کنیم! ماشین های المانی بهتر هست!
وای خدا فرانسه دیگه چرا ؟ پاشم سیگامو روشن کنم که خیلی اعصابم خرد شد ای خدا تورا به سید الشهدا امام حسین علیه السلام یک راه خداپسندانه پیش پای تیم مذاکره کننده ایرانی بگذار خدایا اگر مذاکرات به نتیجه برسد حتما نذر و نیاز خود را ادا خواهم کرد
حالا هم نوبتی هم باشه
"مرگ بر فرانسه"
وقتی BBC هم در مقابل بصیرت رهبری سر تعظیم فرو می آورد:
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در سخنان خود به مناسبت عید نوروز در اول فروردین امسال در مورد موضع فرانسه در قبال ایران گفته بود: "مسئولين دولت فرانسه هم در چند سال اخير دشمنی‌های آشكاری با ملت ايران كرده‌اند؛ اين يک ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سياستمدار عاقل، هرگز نبايد انگيزه‌ اين را داشته باشد كه موجودی را كه دشمن او نيست، تبديل به دشمن كند. ما با دولت فرانسه، با كشور فرانسه مشكلی نداشتيم؛ نه در طول تاريخ مشكلی داشتيم، نه در دوران حاضر؛ اما سياست غلط از زمان ساركوزی ــ كه دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را می‌رود ــ دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این كار غلطی است، كار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، كار ناهوشمندانه‌ای است."
فرانسه دقت کن! اسراییل رو رها کن
مردیم از Refresh ، فکر کنم دکمه Refresham الانه که خراب بشه
فرانسه هم عددی نیست خودتان را ناراحت نکنید .
فرانسه با اين كارش ميخواهد خفت و خواري خود را در جنگ 1870 سدان و جنگ دوم جهاني كه هر دو بار توسط آلمان اشغال شد جبران نمايد .!؟
باید به ظریف و تیم مذاکره گفت، منم ارش سپاهی مرد آزاده / به تنها تیر ترکش ازمون تلختان را اینک اماده
دل مردمی خاموش در مشتم
اينكه مذاكرات با موفقيت به نفع ملت ايران تموم بشه و خيلي از تحريم ها و ظلم ها عليه ملت و دولت ايران رفع بشه مسلما ارزوي هر ايراني وطن دوسته اما نكته نا اميد كننده اينجاست كه بعضي از مسؤلين ما اظهار نظرهايي دارن كه باعث نا اميدي مردم ميشه مثل اظهار نظر چند وقت پيش رئيس بانك مركزي و بعد از اون اظهار نظر بزرگتر يعني وزير اقتصاد مبني بر اينكه كاهش دلار بيش از ٢٦٠٠ الي ٢٥٠٠ تومان صحيح نيست.
پس ملت براي اينكه اوضاع اقتصاديش خوب بشه علاوه بر مذاكره با غربي ها نياز مذاكره با خودي ها رو هم داره .
از دوستان خواهش میکنم دیگه صحبت از مرگ بر و نابودی کشورها رو بذاریم کنار
حالا چه فرانسه باشه چه هر جای دیگه
تابناك ممنون از خبر رساني عالي !
فکر کنم کم کم شعار مرگ بر امریکا حذف میشه و به جای اون شعار مرگ بر فرانسه استفاده بشه :)))
ظريف جان ، خسته نباشى،از زحماتت مچكريم، اين همه خسته شون كردى، حيف ميرن تجديد قوا و لابى با صهيونيستها!
دل خوش به نصرت الهی باشیدو الیس الصبح بالقریب!
ایمان به عزت خودمان داریم
عزت نفس داریم
رفتاری عقلانی داریم
پس پیروزی را در آغوش داریم
باتوجه به اقدامات وزرای خارجه کشورهای 5+1 متوجه شدیم که آنها علاوه بر این با رژیم منحوس اسرائیل نیز در تمامی برنامه ها هماهنگی میکنند . و حتی وزیر خارجه فرانسه مصلحت صهیونیست ها رو بر همه چیز ترجیح داده . پس باید بگوئیم که ایرانی ها دارند با 5+1+ 0 مذاکره میکنند یعنی یک به هفت . و چقدر نامردند.....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی