بازدید 28649
برای آنهایی که کارشکنی را آغاز کرده‌اند

مأموران کشور را خلع سلاح نکنید

آن گونه که وزیر خارجه گفته است، پس از دور قبل مذاکرات در ژنو، عده‌ای مغرض در داخل کشور، منبع اخبار دروغی بودند که برخی رسانه‌های غربی و از جمله المانیتور در مورد محتوای محرمانه مذاکرات ایران و ۱+۵ منتشر کردند. اگر این جریان همچنان ادامه داشته باشد، جز بدنامی ابدی برای خود چیزی نخواهد خرید.
کد خبر: ۳۵۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰ 08 November 2013
مأموران کشور را خلع سلاح نکنیددور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در ژنو در شرایطی وارد مرحله‌ای پیچیده و سخت شده ‌که همه طرف‌های درگیر در آن، از احتمال رسیدن به توافق در این دور از مذاکرات و یا دور بعد سخن می‌گویند.

به گزارش «تابناک»، مجموعه‌ای از شواهد و قرائن دستیابی به توافق را می‌توان از مجموعه اخبار منتشره در مورد مذاکرات درآورد. سخنان دیروز عباس عراقچی، مبنی بر این که چهارچوب پیشنهاد ارائه شده توسط ایران از سوی طرف مقابل پذیرفته شده است، لغو سفر وزیر خارجه ایران به ایتالیا به علت ضرورت حضور وی در ژنو و احتمال تعویق سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران ـ که برنامه سفر وی به ایران و دیدار با ظریف برای عصر شنبه تنظیم شده بود ـ از جمله شواهدی است که از عملکرد تیم ایرانی قابل برداشت است.

سفر چند وزیر خارجه عضو ۱+۵ به ژنو و احتمال حضور لاوروف که همچنان احتمال داده می‌شود به ژنو برود نیز نشان می‌دهد که مذاکرات نه در سطح طولانی و خسته‌کننده کار‌شناسی بلکه در سطوح بالا‌تر در حال پیگیری است، حال آن که احتمال داده می‌شود حتی برای نهایی شدن توافق‌ها به سران کشور‌ها نیز مراجعه شود.

همه این خبر‌ها در حالی است که حتی کری در آغاز ورود به ژنو از شکاف بین مواضع ایران و آمریکا خبر داده ‌و برخی خبرنگاران غربی، فاصله موجود را نه یک شکاف بلکه دره دانسته‌اند.

مجموعه این شواهد نشان می‌دهد که مذاکراتی سخت و طاقت‌فرسا در جریان است که در یک سوی آن کشورهای غربی ‌و در سوی دیگر، دیپلمات‌های ایرانی هستند که رهبر انقلاب آن‌ها را فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی دانسته که با تلاش فراوان در حال انجام ‌مأموریت سخت خود هستند و «هیچ کس نباید آن‌ها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند».

کمتر از یک هفته پس از این سخنان رهبر انقلاب و در اوج گرمای خبرهای مذاکرات، عده‌ای بدون این که چیزی از محتوای توافق احتمالی ایران و ۵+۱ بدانند، در آغاز راهی هستند که معنایی جز وارد کردن‌‌ همان اتهامات منکوب ‌در سخنان رهبر انقلاب را ندارد.

ظاهرا طولانی شدن جریان مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن، هدف مشترک عده‌ای شده ‌که اکنون مشغول تحلیل مذاکرات با زبانی اسرائیلی شده‌اند. عالی‌ترین مقامات کشور بار‌ها این سخن منطقی را تکرار کرده‌اند که عده‌ای در غرب تلاش دارند ‌با طولانی کردن مذاکرات، بهانه‌ای برای فشار به ایران داشته باشند.

مذاکرات چند ماه اخیر آزمونی است که نشان خواهد داد ‌آیا غرب به دنبال توافقی منطقی با ایران است یا این که مایل است مذاکره تنها برای مذاکره باشد و دو طرف تنها برای یکدیگر بیانیه‌های بی‌سرانجام بخوانند.

پیش از این، آن گونه که وزیر خارجه گفته است، پس از دور قبل مذاکرات در ژنو عده‌ای مغرض در ‌کشور، منبع اخبار دروغی بودند که برخی رسانه‌های غربی و از جمله المانیتور در مورد محتوای محرمانه مذاکرات ایران و ۵+۱ منتشر کردند. اگر این جریان همچنان ادامه داشته باشد، جز بدنامی ابدی برای خود چیزی نخواهد خرید.

جا دارد یک بار دیگر سخنان امام (ره) راحل در مورد کسانی مرور شود که پس از درز اطلاعات قضیه مک‌فارلین به نشریات لبنانی بر سر مقامات ایرانی فریاد می‌زدند و امام (ره) خطاب به آن‌ها گفت: «شما‌ها چه‌تان است؟ چه کردید شما‌ها؟ شما‌ها چرا باید تحت تأثیر تبلیغات خارجی واقع بشوید یا تحت تأثیرات نفسانیت خودتان؟ در یک همچون مسأله مهمی که باید همه شما دست به هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که ما وحدت داریم، وحدت ما این طور شده است و در روزی که هفته وحدت است چرا شما‌ها می‌خواهید تفرقه ایجاد کنید؟ لحن شما در آن چیزی که به مجلس دادید، از لحن اسرائیل تند‌تر است، از لحن خود کاخ نشینان آنجا تند‌تر است. شما چه شده است این طور شدید؟ شما که این نبودید بعضی‌تان... شما دل مسئولین ما را نشکنید، شما هی تندرو و کندرو درست نکنید، دودستگی ایجاد نکنید، این خلاف اسلام است، خلاف دیانت است، خلاف انصاف است، نکنید این کار‌ها را‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۸
انتشار یافته: ۲۲
يادمان نرود رهبري فرمودند:هیچ کس نباید آن‌ها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند
انشاالله تیم مذاکره کننده موفق خواهند بود.
داداش برادر اخوی دوست هموطن نکن زشته دست بردارید یکبار بچه خوبی باشید بذارید مشکل حل شه شیطنت ممنوع
انشاالله فرزندان ایران پیروز می شوند و وحدت شکنان بی آبرو ....
هر کس با این هیات مخالفتی داره باید به بیانات مهم مقام معظم رهبری که اخیرا فرمودند توجه کند. همانطور که ایشان فرمودند اینها سازشگر نیستند.
پس بگذارید کارشان را به خوبی و با موفقیت به نتیجه مطلوب برسانند.
اینها دلالان تحریم هستند
خدا حفظت کنه تابی
یهودی های آنوسی هستند که در مراکز مختلف نفوذ کرده اند. اصلا تردید نداشته باشید
زبان و راه این افراد با اسرائیل یکی است
ای کاش مغرضان یاد بگیرند که منافع ملی بر منافع حزبی انان ارجح است
بابا مردم نخواستنتون آقایان اص.... تورو خدا دست بردارید
مگر این همه شعار نمی دهید امام ورهبری وشهدا ومنافع ملی
آدم از همصدایی عده ای در داخل با اسرائیل و عربستان مبنی بر عدم توافق و کارشکنی تعجب می کنه!
پاسخ ها
حاجی
| Romania |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
تعجب نداره، در چنین بزنگاه های تاریخی هست که افراد ماهیت و وابستگیشون رو نشون میدن!
اساسا مشکل فعلی کشور ما همین مساله است که ما از افراد داخلی بیشتر ضربه می خوریم. چرا که بعضی ها فکر می کنند افتخار این موضوع چرا بقاید برای فلانی باشد و نه برای انها. فارغ از اینکه وضعیت واقعی کشور را درک نمی کنند.
چرا باید فکر کنیم که اگر توافقی حاصل شود حتما یکی از طرفین باید بازنده باشد؟
چرا باید فکر کنیم که اگر توافقی حاصل شود حتما یکی از طرفین باید بازنده باشد؟
با پیروی از مقام معظم رهبری به سمت اتحاد وهمبستگی همه جانبه حرکت کنیم
جا داره با توجه به شاکی بودن اسرائیل از مذاکرات......... این جمله امام را مدنظر قراربدیم که هروقت دشمن از عمل شما ناراحت شد بدانید ان کار درسا است
خدايا اين فرزندان انقلاب رو با خبرهاي خوب وخوش به ايران بركردون
انشأ اله فردا صبح خبرهايه بسيار خوبي از مذاكرات ميشنويم البته با دعايه مردم عزيزمان
عزيزان بياييم در اين شب عزيز براي مذاكره كنندكانمان دعا كنيم
فرزندان انقلاب خيلي خيلي خسته نباشين خدا قوت يا علي
همانطور که رهبری فرمودند هیچ کس حق ندارد سربازان وطن را که در میدانی سخت تر از جنگ مشغول نبرد هستند را سازشکار بداند! آیا نه این است که گزارش این مذاکرات و همینطور مذاکرات قبلی به رویت رهبری رسیده و می رسد و ایشان به این مذاکرات نظارت و اشراف دارند و نباید جلوتر از ایشان حرکت کرد!؟آیا اکنون زمان وحدت و همصدائی نیست !؟ آیا این نوع رفتار و گفتار آنها چیزی جز این به اذهان آگاه ملت شریف ایران می رساند که منافع این گروه! در تحریم ها می باشد !؟ آیا منافع آنها به خطر افتاده است!؟
البته ما از اين رفتار استقبال مي كنيم ، زيرا شاخصي است براي شناسايي انقلابيون واقعي و جعلي از هم .
خدای بزرگ به ظریف کمک کند....این مغرضین داخلی از سر حسادت این کارها را می کنند.
کسانی که سنگ اندازی می کنند احتمالاً اگر توافقی صورت پذیرد ، یا منافعشان به خطر می افتد یا اصولاً از اصل قضیه پرتندو مشکلات جامعه رو نمی بینند.اصولاً دغدغه شان از حب علی نیست از بغض معاویه است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی