بازدید 23847

پس از تخفیف نفتی، نوبت به بارکشی مجانی رسیده؟!

در حالی که پیش از این بار‌ها درباره صادرات نفت ایران به هند و انجام تها‌تر نفت با کالاهای هندی انتقاداتی ‌شده بود، بر پایه یک ادعا، گفته شده‌ که قرار است ایران امتیاز جدیدی به هندی‌ها بدهد که بر اساس آن پالایشگاه‌های هند را تشویق به افزایش واردات نفت از ایران کنند!
کد خبر: ۳۵۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵ 07 November 2013
بعد از تخفیف نفتی، نوبت به بارکشی مجانی رسیده؟!
در حالی که پیش از این بار‌ها درباره صادرات نفت ایران به هند و انجام تها‌تر نفت با کالاهای هندی انتقاداتی ‌شده بود، بر پایه یک ادعا، گفته شده‌ که قرار است ایران امتیاز جدیدی به هندی‌ها بدهد که بر اساس آن پالایشگاه‌های هند را تشویق به افزایش واردات نفت از ایران کنند!

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری رویترز مدعی شده ‌که ایران برای افزایش فروش نفت خام خود به هند، پیشنهادی داده که بر پایه آن، حمل نفت به این کشور رایگان خواهد بود. در عین حال به گفته منابع آگاه، اکنون نزدیک به ۱۵.‌۳ میلیارد دلار پول نفت ایران در سه کشور آسیایی بلوکه شده است.

به گفته منابع آگاه در صنعت نفت، ایران که برای افزایش فروش نفت خام خود، دست به اقداماتی همچون ارائه تخفیف جدی در قیمت زده بود، اکنون نیز پیشنهاد تحویل رایگان نفت خام به هند را داده است.

به گفته این منابع ـ که نخواستند نامشان فاش شود ـ ‌مشتری‌های هندی ایران می‌توانند بین ۷۰ سنت تا یک دلار در هزینه حمل هر بشکه نفت خام خریداری شده از ایران صرفه جویی کنند.

همچنین این منابع به «رویترز» گفته‌اند که ایران پیشنهاد ‌تخفیف در قیمت را به شرط افزایش خرید پالایشگاه‌های هندی مطرح کرده است.

گفته می‌شود، چنان چه پالایشگاهی سالانه ۳۰ میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری کند، می‌تواند تا ۲۵ سنت در هر بشکه تخفیف بگیرد؛ رقمی که به ۷.‌۵ میلیون دلار در سال می‌رسد.

بر پایه این گزارش، هم‌اکنون ایران ‌وعده تحویل نود روز نفت خام به هندی‌ها را داده است، ‌حال آن که بیشتر دیگر تولید کنندگان، اعتباری سی روزه فراهم می‌کنند. در حالی که هند نیز برای کاهش هزینه ۱۷۰ میلیارد دلاری واردات نفت خام نسبت به هر گونه تخفیفی بسیار مایل است، ‌در مورد افزایش واردات قبل از تصمیم دوباره آمریکا در زمینه تحریم نفتی ایران، نگران است. دوره شش ماهه مستثنی بودن هند از خرید نفت ایران در اوایل دسامبر به پایان می‌رسد.

گفته می‌شود، هم‌اکنون بیش از ۵.‌۳ میلیارد دلار پول نفت ایران توسط هند پرداخت نشده ‌که از این میزان، نزدیک ۱.‌۸ میلیارد دلار در اختیار شرکت‌های خریدار نفت ایران است و بقیه آن نیز در بانک نگهداری می‌شود.

همچنین منبع آگاه دیگری نیز میزان طلب ایران از کره جنوبی را معادل ۵ میلیارد دلار اعلام کرده ‌و می‌گوید به همین میزان نیز در ژاپن توقیف شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده ‌که هنوز منابع داخلی و مقامات ذیربط هیچ گونه واکنشی بری تأیید یا تکذیب آن نداشته‌اند و هیچ گونه اظهار‌نظر رسمی در این باره از سوی مقامات وزارت نفت کشور نشده است.

پیش از این، وزیر انرژیِ هند گفته بود ‌به دلیل آن که واردات نفت از ایران و پرداخت طلب نفتی ایران به شکل تهاتری منجر به حفظ ذخایر ارزی این کشور خواهد شد، باید واردات نفت از ایران افزایش یابد.

حال در صورت صحت ادعای فوق در خصوص حمل رایگان نفت به هندوستان، باید گفت که گویا مسئولان داخلی تمایل بیشتری به فرونشاندن اشتیاق و عطش مشتریان نفتی ایران دارند!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۱۵
بگو مرگ بر آمریکا
تا سال بعد براشون مجانی هم پالایش کنیم
به هند و چین نفروشیم به کی بفروشیم؟ اروپا؟ خوب اونا هم میبینن ما مجبوریم بهشون بفروشیم به قول معروف میزنن تو سر مال.
میلیارد ها دلار سرمایه این مملکت بخاطرسوء مدیریت در فروش نفت خام و فرآورده های نفتی هدر رفته وکسی هم ماءخذه نشده و رانتخواران در فروش نفت جولان میدهند
شد یه روز یه خبر از شاهکارهای این مسئولین ...نشنویم؟تا کی؟ کسی پاسخگوی غرور له شده ی ما نیست؟ چرا کسی به تخلفات دولت قبل رسیدگی نمی کند؟ فقط عنوان میشود ولی درست نمی شود. ... تابناک سانسور نکن لطفا
کم بخاطر تحریم ها و عقب افتادن فازهای پارس جنوبی داریم ضرر میکنیم اینم روش .
کاش بجای ریس جمهور شدن احمدی نژاد یه بار دیگه مغولا به ایران حمله کرده بودند .
والا بهتر بود
رفتار برادرانه هند وچین را به حساب استکبار و استثمار نگذارید !
خداییش این چه وضعیه که باید برای مقابله با آمریکا به چین و هند و روسیه و کره و مالزی و اندونزی و عراق و امارات و ..... باج بدهیم؟!!
75 میلیون ایرانی ناظر دولت هستند . امیدوارم که با تدبیر که مدعی اش هستند عمل کنند
رابطه ی اقتصادی باهندوچین=غارتگری،این کشورها حتی اقتصاد امریکاروهم تهدیدمیکنند
نتیجه سیاست های جالب دولت قبلی است.
دیگه چاره ای ندارن
به دنیا باج میدهیم که جلوی یکی بایستیم اگه میخواهیم باج بدهیم بهتره به یکی بدهیم تا جلوی دنیا بایستیم. غرور برای رابطه با دنیا یعنی تاراح دادن منافع ملی لطفا در زندگی شخصی عرور و خرج کتنین
استکبار الان هندو چین و روسیه هستند.و هیچ فرقی هم با امریکاییها ندارند.
نفت رو نفروشند بهتر از اینه که مفت بدن و جنس بنجل بگیرند. حداقل نفت سر جاش میمونه
نتیجه ،تحریمها تکه پارهای بیش نیست
دولت وملت پرمصرف وکم بازده دچارمشکل و عکسش قدرت وعزت
جای تاسف داره به خدا .....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر