بازدید 5587

بخشیدن برادر برای گذشت از مجازات قتل پدر

کد خبر: ۳۵۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵ 04 November 2013
پسر ورشکسته که بعد از درگیری با پدرش او را به قتل رسانده بود، با گذشت خانواده‌اش از مجازات قصاص رهایی یافت.

به گزارش همشهری، همسر و پسر مقتول روز گذشته در دادگاه اعلام کردند که چون متهم توبه کرده و پشیمان است او را می‌بخشند اما دختران مقتول اظهار داشتند که او باید چندین سال در زندان بماند تا به‌خاطر خطایی که مرتکب شده مجازات شود.

ماجرا چه بود؟

فروردین‌ماه سال گذشته مأموران پلیس تهران در جریان قتل مردی در دفتر کارش قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانی مرد میانسالی است که با ضربات چاقو به قتل رسیده است. کارآگاهان در نخستین قدم به تحقیق از پسر قربانی که موضوع جنایت را به پلیس اطلاع داده بود پرداختند. وی گفت: ساعتی قبل به دفترکار پدرم رفتم، در باز بود، هرچه صدایش کردم جواب نداد، وارد دفتر شدم و ناگهان جسدخونین او را دیدم. خیلی ترسیدم و موضوع را به همسایه‌ها و پلیس اطلاع دادم.

بعد از اظهارات وی، مأموران به تحقیق در محل حادثه پرداختند و به پسر قربانی مظنون شدند. وی به دستور قاضی بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل پدرش اعتراف کرد.

وی گفت: مدت‌ها بود که ورشکست شده بودم و از پدرم پول می‌خواستم اما او اصلا اهمیتی به من نمی‌داد تا اینکه چند روز قبل باردیگر با او صحبت کردم اما بازهم جواب سر بالا داد. عصبانی شدم و روز قبل از حادثه یک چاقو به دفتر کارش بردم و در آنجا پنهان کردم.

وی افزود: روز حادثه نیز به آنجا رفتم و بار دیگر از او خواستم که به من پول بدهد. بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم و من با ضربات چاقو وی را به قتل رساندم.

گذشت از قصاص

درحالی‌که متهم با قرار قانونی به زندان انتقال یافته بود، خانواده‌اش روز گذشته به دادسرای جنایی تهران رفتند. در این جلسه، قاضی جمشیدی بازپرس شعبه سوم تلاش کرد تا رضایت آنها را برای گذشت از قصاص جلب کند که این تلاش‌ها نتیجه داد و اولیای دم، متهم به قتل را بخشیدند. این در حالی بود که متهم نیز در آخرین جلسه بازپرسی از خانواده‌اش طلب بخشش کرد و گفت که پشیمان است.

در جلسه دیروز مادر متهم وقتی واژه قصاص فرزندش را شنید به گریه افتاد و به قاضی گفت:

من پسرم را می‌بخشم، ‌او کار اشتباهی انجام داده اما دوست ندارم قصاص شود. می‌دانم که پشیمان است و در زندان توبه کرده. چند وقت پیش به ملاقاتش در زندان رفتم، او گریه می‌کرد و دوست نداشتم پسرم را در این وضعیت ببینم. برای همین از خونخواهی گذشتم چون می‌دانم که اگر پسرم آزاد شود انسان خوبی خواهد شد.

در جلسه دیروز دختران قربانی که اولیای دم به شمار می‌رفتند، به سختی راضی شدند تا برادرشان را ببخشند. آنها گریه می‌کردند و می‌گفتند برادرشان، ‌پدر آنها را به قتل رسانده و بخشیدن او خیلی برایشان سخت است. خواهران مقتول سرانجام با وساطت مادر و برادر بزرگشان برگه رضایت را امضا کردند و نوشتند که او باید درخصوص جنبه عمومی جرم به اشد مجازات محکوم شود و سال‌ها در زندان بماند.

به‌دنبال رضایت اعضای خانواده، ‌متهم به قتل از چوبه دار و قصاص رهایی یافت. بدین‌ترتیب پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده خواهد شد تا متهم به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی