بازدید 11347

ماجراجويي 2 پسر عمو در دريای تاریک

کد خبر: ۳۵۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 04 November 2013
ماجرا‌جويي دو پسر جوان در سفر دريايي خطرناك در ساحل مازندران حادثه تلخي را كليد زد.اين دو پسر عمو در حالي‌كه سوار يك قايق موتوري بزرگ سعي داشتند سفر دريايي ميان بندر انزلي تا رامسر را به انجام برسانند در ميانه راه گرفتار رخدادي هولناك شدند.

به گزارش ایران، ساعت 5 عصر روز چهارشنبه 8 آبان اين دو پسرعمو در حالي‌كه سه ساعت از
آغاز سفر دريايي‌شان مي‌گذشت و با پيمودن بيش از 150 كيلومتر در آب‌هاي ساحلي وقتي در سواحل حسن سراي شهر رودسر در شرق استان گيلان بودند،ابتدا تلفن همراهشان از دسترس خارج و بعد از مدت زمان كوتاهي خاموش شد.

«مجيد» مرد جواني كه صاحب و خريدار قايق موتوري است وقتي پس از تلاش بسيار نتوانست با دو كارگر بخش‌هاي مختلف تله كابين رامسر ارتباط تلفني برقرار كند احساس كرد بايد حادثه ناگواري رخ داده باشد و خيلي زود در تماس با هلال احمر و نيرو‌هاي امداد و نجات ساحلي خواستار بررسي ماجرا شد.

وي در ادامه با مأموران پليس تماس گرفته و در اين باره خواستار اقدامات لازم شد تا شايد بتوانند سرنخي از دو كارگر جوان به‌دست آورند.

بر اساس ادعاهاي اين مرد كه قسمتي از مجموعه تله كابين رامسر را براي جت اسكي سواري و جابه‌جايي گردشگران با قايق موتوري اجاره كرده است روز پيش از حادثه يك قايق موتوري قدرتمند را از شهر بندر انزلي خريداري كرده بود تا براي اجاره به مسافران به محل تله كابين رامسر منتقل كند.

اين مرد گفت: يكي از كارگرانم به‌نام سجاد 20 ساله كه مدت دوسالي است نزد من كار مي‌كند خواست تا اجازه دهم وي به همراه پسر عمويش مصطفي كه وي نيز از كارگران تله كابين بود از راه دريايي قايق را به رامسر انتقال دهند.

وي در ادامه گفت: با وجود اين‌كه من اصرار داشتم قايق را با كاميون به رامسر ببريم اما سجاد خواست تا اجازه دهم وي و پسر عمويش اين سفر دريايي را داشته باشند.سرانجام پذيرفتم. آن دو بر اساس تماس تلفني كه با هم داشتيم ساعت 2 به سمت رامسر حركت كردند. تا ساعت 5 كه تماس ما برقرار بود آنها در منطقه رودسر بودند. باز هم به خاطر تاريكي هوا خواستم بقيه راه قايق را با يدك‌كش بياورند اما سجاد گفت اتفاقي نمي‌افتد و تا ساعتي ديگر در رامسر خواهند بود.

وقتي بار ديگر تماس گرفتم در كمال تعجب متوجه شدم تلفن قطع شده و ارتباط برقرار نمي‌شود. ابتدا تصور كردم ممكن است تلفن همراهشان آنتن ندهد اما با گذشت مدتي وقتي ديدم اين وضعيت ادامه پيدا كرد احساس كردم بايد حادثه ناگواري رخ داده باشد و مسئولان را در جريان قرار دادم.

با اين ادعا‌ها اكيپ‌هايي از قايق‌هاي گشت ساحلي در سواحل رودسر عمليات تجسس گسترده‌اي را آغاز كردند اما به خاطر تاريكي هوا عمليات با سختي همراه بود تا اين‌كه با روشن شدن هوا عمليات هوايي با بهره‌گيري از بالگرد‌هاي امدادرسان نيز ادامه يافته و آنان با تهيه عكس‌هاي هوايي از دريا و سواحل اطراف محل حدودي حادثه سعي در شناسايي سريع‌تر محل ناپديد شدن دو جوان قايق سوار داشتند.

ساعاتي بعد تكه‌هايي از لباس و بدنه خرد شده قايق در حوالي منطقه حسن سراي رودسر پيدا شد و اين احتمال قوت گرفت كه قايق دو جوان ناپديد شده شب هنگام در حالي‌كه با سرعت به سمت رامسر در حركت بوده با پره ماهي صيادان برخورد داشته و باعث واژگوني سرنشينان و تخريب قايق شده است.

 اين فرضيه هنگامي قوت گرفت كه ساعاتي بعد پيكر بي‌جان يكي از دو جوان گمشده به‌نام مصطفي در حالي‌كه به پره‌هاي ماهي صيادان در منطقه حسن سرا گير كرده بود، پيدا شد.لحظاتي بعد باك بنزين و صندلي قايق گمشده نيز در همان حوالي به دست آمد و اين در حالي بود كه هنوز هيچ ردي از سجاد، سرنشين ديگر قايق به‌دست نيامده است و تجسس‌ها براي پيدا كردن ردي از وي ادامه دارد.

گفته مي‌شود سجاد مدتي قبل نيز در اقدامي مشابه يك قايق موتوري را از منطقه چمخاله در استان گيلان به رامسر منتقل كرده بود و در بخشي از تله كابين رامسر نيز به‌عنوان كارگر اجاره دهنده قايق و جت اسكي مشغول به‌كار بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی