بازدید 9991

آیت الله نوری: اخذ دیرکرد حرام است

کد خبر: ۳۵۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷ 31 October 2013
یکی از مراجع تقلید بر لزوم تلاش برای رفع گرانی ها از سوی رئیس جمهور تاکید کرد.

به گزارش مهر؛ آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر پنجشنبه در دیدار با معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت انقلاب و نظام بسیار جامع و کامل است، بیان کرد: با توجه به فرهنگ انقلاب یکی از مسائل مهم مسئله بانوان است.

وی با اشاره به اینکه باید هر چه بیشتر با فرهنگ انقلاب آشنا بود افزود: باید بدانیم زمینه انقلاب چیست و چه حوادث و عواملی موجب به ثمر رسیدن انقلاب شده است.

استاد برجسته حوزه بیان کرد:‌ سه چیز رکن اصلی انقلاب است که اولین رکن اسلام است که متاسفانه قبل از انقلاب اسلام ناب به حاشیه رانده شده بود اما امام خمینی(ره) اسلام ناب را به زندگی بازگرداندند.

وی ادامه داد:‌ دومین رکن ولایت فقیه و سومین رکن نیز مردم هستند که با یکدیگر متحد شده و انقلاب را به ثمر رساندند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اهداف و برکات انقلاب بسیار زیاد است که یکی از آنها مسائل مربوط به زنان است، تصریح کرد: نه تنها در یک مملکت بلکه در سراسر جهان و در همه تواریخ زن به عنوان یک مظلوم به حساب آمده است.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: قبل از انقلاب به زنان نگاهی منفی داشتند و زنان از مسائل مهم زندگی محروم بودند. یکی از برکات انقلاب این بود که موقعیت بانوان تجلی یافت که این تجلی در همه عرصه‌ها قابل مشاهده است.

وی بیان کرد:‌ برای ساختن جامعه نقش زنان بیشتر از مردان است و یک مادر با ایمان،‌ باسواد،‌ متعهد و روشن فرزندان بزرگی را تربیت می‌کند.

انتقاد از افزایش سن ازدواج
آیت الله نوری همدانی گفت: ازدواج باید در سنین پایین تر صورت گیرد اما با تمایل بانوان به کسب مدارج علمی بالا سن ازدواج افزایش یافته و بحرانی که از سن بلوغ ایجاد می‌شود یا سرکوب شده یا به انحراف کشیده می شود.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه زنان در انقلاب سهم بیشتری دارند، افزود:‌ از ابتدای انقلاب زنان در صف نخست حرکت برای به ثمر رساندن انقلاب بودند و در زمان جنگ تحمیلی نیز مادران، فرزندان خود را تقدیم جبهه کردند و خود نیز در جبهه حضور یافتند.

این مرجع تقلید بیان کرد: انقلاب اسلامی نظامی قدرتمند در برابر دشمنان است. دشمنان بسیاری در کمین هستند تا برای نظام مشکلاتی ایجاد کنند اما انقلاب اسلامی با صلابت در برابر این توطئه ها ایستاده است.

وی گفت: رئیس جمهور جدید به خوبی فعالیت می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند که از دولت باید حمایت کرد.

اخذ دیرکرد حرام است
آیت الله نوری همدانی بیان کرد:‌ فعالیت بانک‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا پول مردم در راه ربا خواری مصرف نشود زیرا دیرکرد حرام است بلکه باید در راه ترقی و پیشرفت مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: رئیس جمهور تلاش کند تا ارزانی زودتر محقق شود و باید در رفع این گرانی ها گام هایی برداشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی