بازدید 24129
پاسخی به ادعاهای اقتصادی دولت جدید؛

سخنگوی دولت احمدی‌نژاد: خزانه را خالی تحویل ندادیم

در خبری خواندم در جلسه‌ای مطرح شده که ذخیره کالای اساسی ما در حد صفر و نگران کننده بوده است؛ آیا واقعاً می‌شود‌ در ‌یک هفته ذخایر را ترمیم کنیم؟!
کد خبر: ۳۵۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸ 28 October 2013
سخنگوی دولت احمدی نژاد: خزانه را خالی تحویل ندادیمشب گذشته، سید شمس‌الدین حسینی، وزیر سابق اقتصاد‌ در برنامه پایش شبکه یک سیما اظهار داشت: من در آغاز می‌خواهم عرض کنم که ‌مأخذ و مستندی برای ارائه آمار جز مراجع رسمی نداریم، اگر سری‌ به بایگانی اخبار بزنید، بار‌ها از بنده به‌ عنوان سخنگوی اقتصادی دولت پرسیده شده که‌ چرا فلان عدد را اعلام نمی‌کنید؟‌ می‌گفتم برای این که مرجع رسمی آن را اعلام نکرده است.

وی افزود:‌ گمان می‌کنم به میزان چشمگیری‌ مغایرت آمار این دولت و دولت گذشته منتفی است. مسأله نحوه طرح آمار است، البته برخی محاسبات و ‌ادعا‌ها هست که به ‌نظر من آن ادعا‌ها مستند نیست و به‌ خوبی هم قابل نقد و پاسخ است.

سخنگوی اقتصادی دولت دهم با تأکید بر این که آنچه ارائه می‌کند، بدین معنا نیست که اداره دولت کار آسانی است، گفت: قطعاً اداره دولت کار سختی است، به ‌ویژه این که ‌درک می‌کنم که همکاران جدیدمان ‌در تیم اقتصادی دولت‌ باید چقدر تلاش کنند تا دستاوردهای گذشته را نگه دارند،‌ چه برسد به اینکه ارتقا ببخشند؛ بنابراین، طرح این مسائل به‌ معنی نفی زحمات آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که این روز‌ها از آن غفلت می‌شود، این است که نکات مثبت اقتصاد ملی و دستاوردهای آن پوشیده بماند؛ برای نمونه، بر پایه آمار رسمی سازمان عمران ملل متحد، در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ جمهوری اسلامی ایران از یک کشور با رتبه توسعه انسانی متوسط به رتبه توسعه انسانی بالا پیوسته که البته فراگیر‌ترین شاخصی که امروز برای ارزیابی پیشرفت کشور‌ها در نظر می‌گیرند، همین شاخص توسعه انسانی است، چون هم در آن شاخص درآمد سرانه بر اساس قدرت خرید است و هم امید به زندگی است و هم بحث آموزش که در هر سه شاخص جمهوری اسلامی ایران رشد کرده است.

حسینی با بیان «در خبری خواندم در جلسه‌ای مطرح شده که ذخیره کالای اساسی ما در حد صفر و نگران کننده بوده است»، تصریح کرد: آیا واقعاً شدنی است که در ‌یک هفته ذخایر را ترمیم کنیم؟ هم‌اکنون تقریباً هفتاد روز از دولت جدید گذشته و ما مشکل کمبود کالای اساسی نداریم. من ‌آماری را از آقای غضنفری در زمانی که ایشان وزارتخانه‌اش را ترک می‌کرد، گرفتم و دیدم که ما برای چند ماه ذخیره ‌گندم و سایر نهاده‌های اساسی دامی ‌ داریم.

وی افزود: ‌در آستانه برگزاری انتخابات ‌در ستاد ویژه و تدابیر اقتصادی در جلساتی که با حضور آقای احمدی‌نژاد تشکیل می‌شد، بحثی مطرح شد مبنی بر این که در کنگره آمریکا طرح تحریم تجاری ایران مطرح شده بود. این طرح جدیدی بود و ما حدس می‌زدیم شاید بخواهند این را ‌به رخ دولت جدید بکشند و آن را تحت فشار گذارند. از طرفی هم طبیعی است هر دولت جدیدی که بیاید تا مدیران جدید را منصوب کند و هماهنگی‌ها ایجاد شود، زمان می‌برد؛ از این ‌روی، به این جمع‌بندی رسیدیم که ذخیره کالاهای اساسی را از سطح استاندارد بالا‌تر ببریم.

سخنگوی اقتصادی دولت گذشته با اشاره به این که آغاز سال بود و در این هنگام دریافتی‌های دولت کم است، گفت: با استفاده از اختیارات ستاد تدابیر ویژه برنامه‌ریزی کردیم تا کالاهای اساسی برای چند ماه آینده وارد کشور شود. طولی نکشید انتخابات برگزار شد و یکباره‌ ‌متوجه شدیم این مصوبه ستاد تدابیر ویژه لغو شده که من شخصاً پیگیری کردم و دیدم بحثی مطرح شده که دولت دهم می‌خواهد دولت یازدهم را بدهکار کند. در جلساتی که با همکاران دولت جدید داشتم، توضیح دادم که این مصوبه امکانی برای مردم است و دوباره پیگیری کردند و این مصوبه احیا شد و برخی خریدهایی که اکنون در حال انجام است، از امکان‌‌ همان مصوبه است.

حسینی در خصوص این که مطرح شده خزانه کشور خالی است، اظهار داشت: دوازدهم مرداد ماه امسال، حکم رئیس جمهور جدید تنفیذ شد؛ در آن زمان من وزیر اقتصاد بودم و خزانه‌داری زیر نظر من بود.

وی افزود: وقتی من از خزانه صحبت می‌کنم، منظورم حساب‌های دریافت‌های عمومی کشور نزد بانک مرکزی است، در ‌سیزدهم مرداد سال جاری، ۱۶۲۳ میلیارد تومان موجودی خزانه مثبت بوده و نسبت به عدد مشابه سال گذشته، ۷۶ درصد بالا‌تر بوده و این غیر از مبالغی است که خزانه در حساب‌های خاص برای فروش شرکت‌ها که به‌ علت پرداخت بدهی بنیاد شهید و پیمانکار‌ها بود نگهداری می‌کرد که در آن هم همین میزان یعنی ۱۶۰۰ میلیارد تومان پول بود که نزدیک یک‌هزار میلیارد تومان از آن محل فقط به بنیاد شهید پرداخت شد.

حسینی با بیان این که دریافتی‌های خزانه کشور در شش ماه نخست سال جاری، ۲۶ درصد رشد داشته، گفت: در این مدت، وضعیت مالی ما نسبت به سال پیش بهتر است. در شهریور ۹۱ ما ۳ هزار میلیارد تومان تنخواه استفاده کرده بودیم، از بانک مرکزی پول قرض کرده بودیم، حال آن که هیچ موجودی هم در خزانه نداشتیم، هیچ‌کس هم متوجه نشد، ولی امسال یک‌هزار میلیارد تومان موجودی خزانه مثبت است.

وی ادامه داد: اگر خواستیم بگوییم بدهی دولت، باید آن را با دارایی دولت مقایسه کنیم، نه حساب دریافت و پرداخت سالانه دولت. اگر تمام رقمی که در بودجه ۹۲ پیش‌بینی شده، برای پرداخت بدهی‌ها در نظر بگیرید، ۲۶ هزار میلیارد تومان است؛ این بدین معناست که سقف تملک دارایی‌های مالی دولت بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان نیست.

سخنگوی اقتصادی دولت دهم با بیان این که بحث ذخایر بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی‌‌ همان بحث دارایی‌هاست، گفت: کشور ما هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد؛ افزون بر آن، ما ۲۰ میلیارد دلار به‌ خاطر مسائل تحریم‌ها بابت نفت فروخته شده طلبکاریم که در زمان دولت دهم بیش از ۱۰ میلیارد دلار آن سررسید شده بود.

حسینی تصریح کرد: این‌ها مغایرت‌های آماری نیست، بلکه مداخلات افراد غیرفنی در امور فنی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳۲
انتشار یافته: ۷۲
ممنون که خالی نکردیش یه ذره اش را گذاشتی بمونه برای بعدی ها
پاسخ ها
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
این رو خوب اومدی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
این جمله اش که شاهکار است !!!!؟؟؟؟****XXXXX
"همکاران جدیدمان ‌در تیم اقتصادی دولت‌ باید چقدر تلاش کنند تا دستاوردهای گذشته را نگه دارند،‌ چه برسد به اینکه ارتقا ببخشند؛ "
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
درک می‌کنم که همکاران جدیدمان ‌در تیم اقتصادی دولت‌ باید چقدر تلاش کنند تا دستاوردهای گذشته را نگه دارند
افتخاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دولت جدید ناتوانی های احتمالی خود را با بی انصافی گردن دولت قبل نندازه ؟؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
يك كم با انصاف باشيد بالاخره دولت قبل زحمت هايي هم كشيد.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
بهترین کار برای روشن شدن فضا
مناظره بین تیم اقتصادی دولت قبل و نماینده دولت فعلی
بهتر بود این فرمایشات درحضور تعدادی کارشناس اقتصادی وتعدادی از مسولین فعلی خزانه مطرح میشد.یکطرفه ادعا مطرح کردن که هنر نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
اره درست میفرمایید. ولی کاش مسئول دولت جدید هم در حضور مسئول قبل از خودش اظهار نظر می کرد تا یکطرفه نباشه
امیر حسین
| - |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دوست خوبم -مگه اونا دو طرفه این ادعا را داشتند
برنامه ی دیشب واقعا به خیلی از ابهامات من پاسخ داد...به نظرم دیشب اقای حسینی یه دو خم جانانه از تمام منتقداشون گرفت و خاکشون کرد....اشراف اطلاعاتی ایشن هم واقعاً عالی بود...امار هایی که پایش هم اعلام میکرد به نوعی کاملاً زیر سوال رفت...به خصوص بعد از رو شدن منبع امار هاشون که رسانه ها بودن نه مراکز رسمی و تخصصی امارگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
ما هیچ ابهامی نداریم! عملکرد دولتهای نهم و دهم در سبد زندگی مردم قابل مشاهده است آقای امین خان!!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دوست عزیز آقای امین برنامه پایش شبکه 1 ساعت 23 را تابناک میگه ، مثل اینکه شما یک برنامه دیگه دیدید!!!
امین 2
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
این پاسخ شما یعنی اینکه از وضع اقتصادی مملکت راضی هستید و وضعتون واقعا خوب شده.نیازی به اطلاعات و آمار نیست.دولت چقدر گندم وارد کرد؟ نرخ تورم در چه حد است؟ نرخ رشد اقتصادی چقدر است؟ در زمان مسئولیت این آقای دکتر حسینی نرخ سکه چقدر بود؟ ارز در چه وضعیتی بود؟ این آقای جراح اقتصاد نرخ نقدینیگی رو از چقدر به چقدر رسوند؟ همه چیز روشنه حالا ایشون بیاد آمارشون رو بدن.
مشايي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
عملکرد دولتهای نهم و دهم در سبد زندگی مردم قابل مشاهده است آقای امین خان!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
آقاي ناشناسي كه فرموديد«ما هیچ ابهامی نداریم! عملکرد دولتهای نهم و دهم در سبد زندگی مردم قابل مشاهده است آقای امین خان!!!!» حمايت تعصب گونه از دولت يازدهم را بگذار براي زماني كه اقدامات آن در سبذ زندگي مردم قابل مشاهده باشد
خزانه دولت خالي بود . چون بدهكاري دولت به طرحهاي عمراني و ... تقريبا 3 برابر پول موجود در خزانه بود و خدا ميداند كه چند هزار مسكن مهر نيمه ساز وبدون بوجه در بيابانها را شده.
اقاي حسيني به هيچ عنوان و براي هيچ فردی عملكرد دولت نهم و دهم در بخش اقتصاد قابل پذيرش نيست
پاسخ ها
نفس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
چرا قابل قبول نيست؟ بنظر من بايدم اينم در نظر بگيرند كه فشار تحريم هايي كه تو زمان هر دولت چقدر بوده بعد اظهار نظر كرد. و چه بهتر اگر كسي دلايل و مستنداتي داره كه سخنان آقاي حسيني را نفي ميكنه مطرح كنه و اگر مداركي دال بر اين قضيه نيست سكوت اختيار كنند.
سید بهرام میرفاضلی
| - |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
با سلام و احترام
اگر قرار است بر اساس نسبت میزان بدهی دولت به میزان موجودی خزانه نتیجه بگیریم که خزانه خالی است انصاف حکم میکند که این قاعده را برای دولت های قبل نیز در نظر بگیریم . نمیشود که عملکرد هر دولتی را با فرمولی متفاوت از دیگری آنالیز کرد سپس نتایج را با یکدیگر مقایسه نمود . قطعا همه با رعایت انصاف و منطق در پی روشن شدن حقیقت هستند. دکتر حسینی هم اعلام کردند که حاضرند با یکی از مسولین اقتصادی دولت فعلی در یک برنامه تلویزیونی وارد مباحثه شوند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
نفس!
تحریم از هوا در اومد ، کدوم دولت کاغذپاره خطاب کرد تحریم رو؟
فقط همین یه کلمه رو داشته باش ، نمیخواد شما که شکمت سیره واسه ملت نظر بدی
من به روحانی اعتماد دارم میدونم میتونه ایران رو حداقل به سال 84 برگردونه .
آقای حسینی نیازی به ارائه آمار از طرف هیچ کس نیست مردم واقعیت های اقتصادی را بخوبی در زندگی روزمره شان درک میکنند
پاسخ ها
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دوست عزیز ائن چیزی که مردم درک میکنند ظواهر اقتصاد در زندگی ر.زمره هست.مردم درک میکنند حالشان خوب نیست ولی نزد دکتر می روند تا تشخیص دهد. در اقتصاد هم همین است قبول کشور دارای در شرایظ بد اقتصادی دست و پا زده و میزند....ولی نگاه اقتصاد دانان به همین شکل است.اگر به اتفاقات دهه هفتاد میلادی در اکریکا و انگلیس نگاه کنید میبینید که حبرگان تشخیص میدهند و سیاستمداران طرح جدید اقتصادی زا پیاده میکنند. در زمان مارگارت تاچر و ریگان اعتصابات سراسری در برابر تغییر سوسیالیزم در این کشورها بوجود میآید مردم فردا را نمیدیدند ولی اقتصاد دانان اول دیدند و سپس سیاستمدارانی جرات ریسک را به خرج دادند و پیروی کردند...پس نگاه عوامانه و تخصصی را قاطی نکینم.. در کل من با ماهییت گفته شما موافقم ولی در رد صحبت های وزیر سابق هم مطلبی نمیبینم.
واقعا باید یک مناظره تلویزیونی بین تیم اقتصادی قبل و الان برگزار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
چه چیزی بهتر از مردم
همه چیز را داریم حس میکینم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
نه راست میگه باید یکی از دولت جدید هم بود
دولت دهم چه بلایی سر اقتصاد کشور آورد؟
یک نفر مثل دکتر ستاری فر یا یک نفر از تیم جدید اقتصادی دولت را جلوی ایشان باید می نشاندند تا ابهامات رفع شود.
یک نفره به قاضی راضی هم برمی گرده
اره اره تو راست ميگي
منم کاملا قبول دارم که خالی نبوده ولی دقیقا با چی پر شده بوده؟!؟
من برنامۀ پایش رو دیدم. د
کتر حسینی کاملا مستند و مستدل صحبت کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
آره کی بود کی بود من نبودم!!!!
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
شما مستنداتش را كجا ديدي كه ميگويي ايشان كاملا مستند صحبت كردند ؟ به اين ميگن رو هوا حرف زدن .
آماری و گزارشهایی که ایشون در برنامه ارائه کرد اغلب گزارشهایی بودند که صرفا" خودش و یا سازمانهای تحت نظر دولت سابق تهیه کرده بود و نه آمارهای مرکز آمار و یا موسسات مستقل و الزاما" قابل استناد نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
در همه دولت ها آمار رو سازمان های زیر نظر دولیت اعلام می کنند. برای دولت جدید هم همین سازمان ها امار اعلام می کنند
ميشه بفرمايين دستاورد دولت قبل چي بوده كه بايد حفظش كنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
میشه بگی دستاورد دولت جدیدی چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
جناب ناشناس كه پاسخ داده اي دولت جديد كه تازه 3 ماه نيست روي كار آمده چه دستاوردي انتظار داري داشته باشه آنهم در مقابل دولتي كه 8 سال فقط تيشه به ريشه اقتصاد زد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دستاوردهای فراوانی داشته : مرغ 7000 تومانی ، لبینات گرانتر ، ماشین گرانتر از قبل و... همه چیز را گرانتر خریدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دستاورد دولت قبل هدر دادن درآمد نفتي بود كه حتي با آن نتوانست چهارتا طرح اقتصادي بدرد بخور راه بياندازد امسال به خاطر راه نيافتادن فازهاي پارس جنوبي با كمبود گاز مواجه خواهيم شد.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
یک نمونهشو مردم تو نظرسنجی دیشب گفتند 70% ادامه مسکن مهر و سفرهای استانی 30% مخالف
این یکیش بود
دیشب عالی صحبت کرد خیلی ازش خوشم اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
همه حرفهای خوب می زنند عمل کردنش مهمه . در دولت قبل عملش را دیدیم .
خالی تحویل نداد. چیزی توش نبود
آماری و گزارشهایی که ایشون در برنامه ارائه کرد اغلب گزارشهایی بودند که صرفا" خودش و یا سازمانهای تحت نظر دولت سابق تهیه کرده بود و نه آمارهای مرکز آمار و یا موسسات مستقل و الزاما" قابل استناد نبود.
چرا صدا سیما وقتی دولت قبلی تمام مسئولیت مشکلات را بر عهده دولتهای پیش از خودش می انداخت به یک نفر از مسئولین دولت های قبل از دولت نهم و دهم اجازه پاسخگویی نداد؟!!!!
این جمله (درک می‌کنم که همکاران جدیدمان ‌در تیم اقتصادی دولت‌ باید چقدر تلاش کنند تا دستاوردهای گذشته را نگه دارند) دقیقا چه معنایی داره؟

واقعا دستاوردی به وجود آمده که بخواد حفظ بشه
آقاي حسيني پس چرا با اين همه پول وضع مردم روز به روز خرابتر شد .
این عادت ما ایرانی ها ست که همیشه زحمات دولتهای قبلی را ندیده می گیریم. باید منصف بود.
مدعیان دولت جدید کجان ؟چرا جوابی نمیدن؟ اگه واقعأ فکر میکنن راست میگن جواب بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
طیب نیا: بحث خزانه خالی که از سوی رئیس جمهور مطرح شد، دارای یک مفهوم روشن بوده و برای کسانی که با الفبای ادبیات اقتصادی آشنایی دارند، روشن است. منظور درآمدها و هزینه های عمومی دولت است که در سال جاری بودجه با محدودیت‌های بسیاری مواجه است.
از 210 هزار میلیارد تومان منابعی که در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شد تا پایان سال حداکثر 100 هزار میلیارد تومان مبلغ قابل وصول است و این به آن معنا است که کل منابع بودجه کفایت هزینه های جاری دولت که 128 هزار میلیارد تومان است را نمی کند و رئیس جمهور به این مطلب اشاره کرد که یک واقعیت است .
مستند صحبت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
اها یعنی دولت جدید غیرمستند صحبت میکنه؟
مستند تر از این گرونی و تورم وحشتناک که داریم حس میکنیم چی هست؟
اگر واقعا پولی هست چرا وضعمون اینه
بحث کاملا فنی بود ولی یکطرفه برگزار شد.بهتر بود یک کارشناس در طرف مقابل آقای حسینی حضور داشت نه یک پزشک ...
اولا وقتی کسی در یک برنامه پر بیننده صحبت میکنه باید احتمال داد که حدالقل بالای 50 درصد درست میگه ثانیا دولت جدید هم ادعای در دوره تبلیغات داشته الان نمی تونه همه تقصیرات بر گردن دولت قبله
"به ‌ویژه این که ‌درک می‌کنم که همکاران جدیدمان ‌در تیم اقتصادی دولت‌ باید چقدر تلاش کنند تا دستاوردهای گذشته را نگه دارند"
واقعا حفظ این همه دستاوردهای دولت گذشته در زمینه تورم سرسام آور و نرخ بیکاری بالاتر از هشدار و .....، کار بسیار دشواری است و از عهده هر کسی بر نمی آید.
به نظر می رسد که لازم است 2 طرف دعوا سر یک میز نشسته و به اثبات ادعاهای خود بپردازند.ضمنا نمی توان تمام تلاش های دولت قبل را زیر سوال برد و باید نقد منصفانه ای انجام شود.
چيزي كه عيان است چه حاجت به آمار است. امرا معاش ملت عرض اين چند سال در دولت قبلي كون فيكون شده و هرچه ميگذرد آثار مخربش در گوشه كنار كشور بيشتر عيان مي شود. اونوقت آقاي حسيني در تلاش براي توجيح قضيه هست.
حرف زدن یک طرفه (بدون حضور کارشناس ثالث و به چالش کشیدن گوینده) و به به و چه چه کردن کسانی که صرفا هم سلیقه با گوینده هستند، کار رو به جایی میرسونه که الان ملت عزیز و نجیب ایران باهاش درگیر هستند. برخی هم خوب حرف میزنند و هم حرفهای خوب میزنند. اما ما عمل میخواییم. مدیر میخواییم.
پرهم تحویل ندادید عزیزم.
1- اگر خزانه خالی نبود چرا نرخ ارز از 1000 تومان به 4000 تومان رسید ؟
2- اگر راه حل شما عملی بود چرا خودتان نکردید تا قیمتها اینقدر جهشی بالا نرود.
3- اقای حسینی یک بار از وضعیت پیش امده برای مردم عذرخواهی کردند چرا؟ خزانه که پر بوده چرا باید عذرخواهی کرد؟
4- در هفته اول درس اقتصاد کلان به دانشجویان گفته می شود انتشار بی رویه پول و اسکناس همانند سم و سیل است برای جامعه. ایا دولت مردان دولت دهم و نهم این را نمی دانستند؟
5- اقای بهمنی یک بار گفته بودند که وضعیت اقتصادی ایران همان وضعیت شعب ابی طالب است. که تشبیه جالب و منطقی بود. امید که مدیران قدرت قبول و درک واقعیتها وعذرخواهی را داشته باشند.
متاسفانه در اين دولت هم با بي دقتي در ارائه آمار روبرو هستيم.
راست ميگويد خالي كه تحويل نداده اند بدهكار تحويل داده اند!!
والا ما نمی دونم چرا این همه پیشرفت داشتیم ولی وضع ما اینقدر بده !!!!! شاید من فقط مشکل دارم!!!!
خزانه خالی نبوده، پر بوده منتها پر از خالی
چرا اون موقع که ریس دولت دهم وتیمش پشت سر دولت قبلی حرف میزد هیج کس نمی اومد از خودش دفاع کنه حالا که گفتند خزانه خالی تحویل داده شده سریع وزیر اقتصاد دعوت میکنند از خودشون دفاع کنه واقعا که
بنظرم بهتره حداقل یکسال ونیم به دولت جدیدوقت بدیم بعدتیم اقتصادیش روباتیم سابق به مذاکره نشانده سپس قضاوت کنیم.یکسال ونیم برای بستن دوتابودجه وتحقق درامدهاوهزینه ها
مردم وضعیت بد اقتصادی را با گوشت و پوست لمس می کنند.
الان يعني تابناك هيچ تحليلي از اين حرف‌ها نداره؟ يا اين حرف‌ها رو قبول داره؟
پاسخ ها
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
حرفهای ایشون کاملا قابل قبول بود دولت جدید هم بهتر است به جای جو سازی صرف علیه دولت قبل مثل ایشون با دلیل و مدرک حرف بزنه که البته کو دلیل و مدرک ! انصافا با وجود فشارهای خارجی و داخلی که به دولت قبل وارد میشد خوب مدیریت بحران کرد باز الان ملت نگن مدیریت بحران یعنی له شدن مردم زیر فشار اقتصادی و لین حرفا خود من به شدت از لحاظ اقتصادی ضربه دیدم چون دارم تو همین مملکت زندگی میکنم ولی باید علمی تر و منزقی تر به قضیه نگاه کرد دولت قبل مقصر صرف در وضع پیش آمده نبود و باید منصفانه تر قضاوت کرد و نباید زحمتها و رنجهاش رو نادیده گرفت چه بسا اگر این اتفاقات در دولت دیگری می افتاد وضعیت بسیار وحشتناک تر از الان بود...
با آماروارقامی که این روزها برای صندوق توسعه ملی‌‌ میدن معلوم نیست کی راست میگه !!!!!
ملت هوشیار باشید که قطعآ اینطوری است
من برنامه دیشب رو دیدم و فهمیدم همه چه در دولت قبل و چه در دولت جدید راست میگن فقط ما نمیدنیم چه جوری بهش نگاه کنیم بهتر زاویه دیدمون را تعقییر بدیم
امار دکتر که درسته
امار دولت جدید هم درسته
پیدا کنید پرتقال فروش را ؟؟؟؟؟/
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی