بازدید 27323

فاصله بین Paint و Photoshop را پر کنید!

دردسر بزرگ هنگامی آغاز می‌شود که نیازهای عادی روزمره برای ویرایش تصاویر، نه در آن حد حرفه‌ای است که حوصله منتظر ماندن برای باز شدن و اجرای Photoshop باشد‌ و نه آنقدر پیش پا افتاده و عادی که Paint ویندوز از پس آنها بر‌آید. در این جاست که Paint.Net این فاصله عمیق را به خوبی پر می‌کند.
کد خبر: ۳۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 28 October 2013
فاصله بین Paint و Photoshop را پر کنید!
دردسر بزرگ هنگامی آغاز می‌شود که نیازهای عادی روزمره برای ویرایش تصاویر، نه در آن حد حرفه‌ای است که حوصله منتظر ماندن برای باز شدن و اجرای Photoshop باشد‌ و نه آنقدر پیش پا افتاده و عادی که Paint ویندوز از پس آنها بر‌آید. در این جاست که Paint.Net این فاصله عمیق را به خوبی پر می‌کند.

به گزارش «تابناک» بسیاری از کاربران امروزین رایانه‌ها، در بیشتر مواقع نیاز به ویرایش تصاویر خود دارند و برخی از این ویرایش‌ها باید ‌‌حرفه‌ای باشد. در اینجاست که پای ابزارهای قوی همچون فتوشاپ و Illustrator به میان می‌آید که خود نیازمند آشنایی و تسلط کافی به این ابزار است.

اما در بسیاری از مواقع، نیاز به ویرایش تصاویر به آن حد حرفه‌ای و جدی نیست، ولی ابزار ساده ویندوز برای ویرایش تصاویر نیز پاسخگوی نیاز کاربر نبوده و در این میان کاربران به این اندیشه می‌افتند که کاش ابزاری رایگان و حرفه‌ای‌تر از Paint ‌داشتند.

خبر خوب اینجاست که بی‌گمان آنچه به دنبال آن می‌گردید موجود است‌ و به آسانی و رایگان نیز در اختیار شماست:
Paint.Net.
فاصله بین Paint و Photoshop را پر کنید!
این ابزار که در اصل ایده و طراحی مایکروسافت برای جایگزین کردن آن با ابزار ابتدایی Paint بوده، ‌به خوبی توانسته ‌فاصله میان فتوشاپ و ابزارهای ساده ویرایش تصاویر را پر کند. اکنون شما این امکان را دارید که قرمزی چشم‌ها در تصاویر را محو کنید، کنتراست تصاویر را بهبود بخشید و از معروف‌ترین افکت‌های موجود در ویرایش عکس‌ها بهره ببرید، به علاوه بسیاری از کارهای دیگر‌ و همه این‌ها به سادگی و در محیطی کاملا آشنا انجام می‌گیرد!

جالب آن که این ابزار با همه این امکانات، تنها حجمی در حدود ۳.‌۵ مگابایت دارد و نصب آن به سادگی و بدون هیچ ‌دردسری امکان‌پذیر است.

به رغم آنکه این ابزار بهبود بسیار چشمگیری در ابزار ابتدایی ایجاد کرده، باید مراقب باشید که سطح توقعات خود را از آن بالا نبرید. ابزار طراحی آن هنوز تقریبا‌‌ همان ابزار Paint است و شاید در نگاه اول به نوار ابزار این نرم‌افزار، با خود بگویید که هیچ تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد.

در واقع هنر‌نمایی این ابزار را باید در پلاگین‌های آن جستجو کرد که از افکت‌های ابتدایی تا سه بعدی سازی تصاویر را در بر می‌گیرد.

نکته دیگر آن که کاربران خود قادر به ساخت پلاگین‌های جدید برای این ابزار هستند. بد نیست نگاهی به صفحه پلاگین‌های ساخته شده برای این ابزار بیندازید و برخی از جالب‌ترین آن‌ها را دانلود کنید: اینجا.

اما در نگاه اول به سرعت متوجه تفاوت‌های این نرم‌افزار با نسخه ابتدایی خواهید شد: اکنون پنجره لایه‌ها همانند فتوشاپ برای ایجاد و ویرایش چندین لایه ‌همزمان و همچنین پنجره بهبود یافته برای انتخاب رنگ، قابلیت Undo به شکل انتخابی در پنجره History و منوهای نرم افزار در اختیار شماست:


یک از ویژگی‌های خوب واسط کاربری جدید این است که همه پنجره‌های ابزاری، در صورت بزرگ بودن تصویر به شکل خودکار شفاف یا Transparent می‌شوند تا کاربر تمرکز خود بر ‌تصویر را از دست ندهد:


در این ابزار رایگان لایه‌ها همان گونه که در فتوشاپ دیدید و از آنها انتظار دارید عمل می‌کنند. می‌توانید لایه‌های جدید ایجاد کرده و افکت‌های خاص را بر ‌آنها اعمال کنید و حتی میزان شفافیت آنها را تعیین کنید و همه اینها از طریق منوی Layers قابل دسترسی است:


همان‌ گونه که گفته شد، قدرت این نرم‌افزار را باید در منوهای آن جستجو کرد. به ‌ویژه در منوی Adjustments و Effects. در اینجاست که Paint.Net پا را از یک ویرایشگر ساده فراتر می‌گذارد و امکانات یک برنامه حرفه‌ای را در اختیار شما می‌‌گذارد.

منوی Adjustments به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات اولیه و فوری را از جمله تنظیم رنگ‌مایه (Hue)، سیاهی تصویر، کنتراست و مانند آن را ‌روی عکس اعمال کنید:


اما در منوی Effects این قابلیت را دارید که از افکت‌های تصویری که بیشتر مورد استفاده کاربران حرفه ای است بهره ببرید. افکت‌هایی که به سرعت به شما این امکان را می‌دهند که تغییرات قابل توجه و جالبی را در تصویر مورد نظر خود اعمال کنید:


همان گونه که پیشتر نیز گفته شد، قدرت این نرم افزار با افزودن پلاگین‌های جدید به آن دو چندان می‌شود و حتی گاهی این پلاگین‌ها دقیقا مشابه و حتی قوی‌تر از نمونه‌های مورد استفاده در نرم‌‌افزارهای حرفه‌ای هم از آب در‌می‌آیند!

در مجموع Paint.Net ابزار رایگانی است که سعی در آن کرده ‌که ساده‌ترین و مهمترین نیازهای کاربران را برای ویرایش تصاویر به وجود آورد و در این میان اولیه‌ترین ابزارهای برنامه‌های Raster و Vector-based را فراهم آورده است.

همه تلاش این برنامه، همان گونه که گفته شد این است که فاصله بین یک نرم‌افزار حرفه‌ای و اولیه را پر کند که باید گفت به خوبی از پس این مسئولیت برآمده است.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۲
GIMP از همشون بهتره
تابی جون ممنون .لینک مستقیمتم عالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دوست عزیز قرار نیست که خوتان مطلب بذارید و خودتان در تعریفش کامنت!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
ها؟ چی می گی ناشناس خب راست میگه . لینک مستقیمش عالی بود. واقعا مستقیم بود. داش حامد درست میگه. تابناک زدی تو کار سخت افزار و نرم افزار ها.دم شما گرم.
o,f
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
این "vqh" هم خودتی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
خوب
سلام
با تشکر
بسیار مفید بود.
khob
ای کاش بخشی در صفحه سایت ایجاد کنید و مطالب اینچنینی مربوط به تکنولوژی را جداگانه در آن بخش قرار دهید تا جستجوی مطالب پیشین ساده تر باشد .
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
موافقم . تابناک اگر این کار را انجام بدی . ممنونت میشم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
کاملا موفقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
خيلي عالي ميشه ، پيشنهاد ميكنم يه page با عنوان IT در سايت ايجاد كنيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
لطفا این کار رو بکن تابناک ممنون میشیم تازه به بازدید کنندگان سایت شما افزوده خواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
خواست افراد زیادی است
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
تابناک کار را که کرد؟ آنکه دسته بندی کرد. لطفا هر مطلبی را در گروه خودش قرار دهید تا دسترسی داشته باشیم. ممنون.
اگه با دات نت نوشته شده که کلا باید داغون باشه.

مگه این که با API های ویندوز یا با کیوتی نوشته شده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
امیر خان میشه ربطشو بفرمایید ؟ محض اطلاعتون dotNet و ویندوز جفتشون محصول مایکروسافتن .. سوال دوم از کی تا حالا با API پینت درست می کنن مهندس ؟!
یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
سلام- این اظهار نظر شما راجع به .Net از کم اطلاعی شماست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
امير جون سواد كامپيوتريت در حد پدربزرگ منه كه متولد 1300 هستش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
شاید دات نت سرعت را روی ویندوز XP کم کرده باشد ولی ابزار مفید و قدرتمندی است
از کی تاحالا سایت خبری تابناک تبلیغ نرم افزارهای مایکروسافت را می کند؟ این مقاله شاید در قسمت علمی و آموزشی بتواند یک صفحه داشته باشد، ولی تیتر در صفحه اصلی؟ به نظرم خبرهای بسیار مهم تری در ایران و جهان هستند که می توانند جای این تیتر را بگیرند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
من به جای تابی از شما معذرت میخوام !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
ناشناس افراطی :)))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
از خیلی از خبرهاتون ارزشش بیشتره
سیستم عاملو عوض کنین مثلا mac درست میشه :دی
راستی واسه sp3 و بالاتره ..
ابزار کارتون هم که رسید !
بسیار متشکرم از تغییراتی که در محتوای سایت طی چند روز گذشته انجام داده اید. اگر اشتباه نکنم از خبر خوان ها شروع شد. بسیار عالی بود. تشکر از رویه ای که در پیش دارید.
اینکه نصب نشد خطا میده
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
باید Microsoft.NET FrameWork 4 رو قبلش نصب کنی .
دمتون حیدری
مرسی ، خیلی خوب بود .
دستتون درد نکنه
دنبال همچین چیزی می گشنم

ممنون
دردسر بزرگ زماني شروع ميشود كه ندوني چه ابزاري براي دردسرت اسفاده كني
مسخره کردیا! این نرم افزار که فریه و لینک دانلودش رو سایت خودش هست چه کاریه که لینک مستقیم دادی؟! خوب لینک خودشو میدادی...
http://www.getpaint.net
دستتون درست
عالی بود تابناک جان ممنون! بازم از این کارا بکنید لطفا!
حالا میتوانید بیشتر فتوشاپ کنید!
ممنون
داداش قبل اینکه مطلبو بذاری خودت یه بار نصب می کردی. بسته اولش 3.5 مگا بایته. تو نصبشم کلی باید دانلود کنه از سایت مایکروسافت
مدتهاست استفاده میکنم. چون با دات نت توسعه پیدا کرده حجم اندکی داره و به سرعت نصب میشه و مهمتر از همه مجانیه (در مقایسه با فتو شاپ). خوبه و کار راه انداز
مثلا وقتی یک تکه عکس رو Copy میکنی بعد یک فایل New میکنی سایز قاب جدید درست برابر مقدار کپی شده است.
ابزار فیلتر کردن خوبی داره مثلا میخواید یک قسمت عکس رو کدر و مات کنید به راحتی میتونید این کار رو بکنید.
با Paint ویندوز اکس پی حتی میشد با ذخیره کردن تصویر ، حجم عکس رو کم هم کرد !!!
خیلی کاربردی بود .
با تشکر از تابناک بابت درج اطلاعات این نرم افزار
بهترین و آسانترین نرمافزار کم حجم برای روتوش صورت (بخصوص) و مناظر و عکسهای دیگه که بسیار پیشرفته عمل مبکند نرم افزاری است به نام photoinstrument
این نرم افزار جادو میکند البته اید ماهی یکبار رجیستری شود که ترفندی دارد و باید پس از ریموو مجددو حذف فایل رجیستری از Run دوباره نصب شود
اگر مایل به دریافت رایگان این نرم افزار پیشرفته هستید به این لینک مراجعه کنید
http://www.graphiran.com/10995-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-photoinstrument-5-7-build-573-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B4-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%88/
سلام . این پروژه ای راکه آغازکردین درواقـع بایدبشما دست مریزادگفت . جادارداززحمات
بیدریغ شماقدردانی وسپاسگزاری نمایم .
موفق وپیروزباشید .
با سلام به شما. بخاطر اطلاع رساني در اين خصوص خيلي ممنون هستم..
به نظرم کار خوبیه اینجوری شما از برنامه ای که دانلود میکنی مطمئنی
آفرین تابنک
من براي خواندن مطالب مهمتري به اين سايت مي آيم.
به نظر من اين مطلب براي اين سايت سبك است. صدا و سيما هم گاهي آخر اخبار سراغ اين حرفها ميرود و بين صدها نرم افزار مشابه يك كدام از آنها را به عنوان خبر داغ معرفي ميكند. حال آدم بد ميشود
کمک دست بسیار ی از دانشجویان این نرم افزاره خودشونم می دونن چرا :))
photo brush بسیار کم حجم، بسیار سریع، بسیار عالی و کارآمد
از همه بهتر pixlr.com است که نصب هم نمیخواد . و انلاین ایت .
براي دختر 4 ساله ام دنبال نرم افزاري مي گشتم كه بتواند در يك محيط مفرح پينت را ياد بگيرد. نصبش راحت و سريع بود و بسيار برايم جالب بود. ممنون. ولي كاش يك صفحه مخصوص فناوري داشته باشيد. بازهم سپاس.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی