بازدید 33208
مُهر خاتمه بر قیمت‌گذاری خودرو:

وزیر صنعت: مردم منتظر کاهش بهای خودرو نباشند

همان گونه که پیش از این نیز پیش‌بینی می‌شد، سرانجام ‌وزیر صنعت و معدن و تجارت با روش ویژه خود، غائله قیمت‌گذاری خودرو را به پایان رساند و با آزاد‌سازی بهای خودرو، چراغ سبز دیگری به خودروسازان برای افزای قیمت نشان داد. در این میان، شورای رقابت نیز گویا به دستور وزارت صنعت گردن نهاده و از مواضع پیشین خود عقب نشسته است.
کد خبر: ۳۵۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶ 27 October 2013
به اشتباه منتظر بودید، قیمت خودرو مجددا افزایش میابد!
همان گونه که پیش از این نیز پیش‌بینی می‌شد، سرانجام ‌وزیر صنعت و معدن و تجارت با روش ویژه خود، غائله قیمت‌گذاری خودرو را به پایان رساند و با آزاد‌سازی بهای خودرو، چراغ سبز دیگری به خودروسازان برای افزای قیمت نشان داد. در این میان، شورای رقابت نیز گویا به دستور وزارت صنعت گردن نهاده و از مواضع پیشین خود عقب نشسته است.

به گزارش «تابناک» سرانجام امروز وزیر صنعت و معدن و تجارت، همانگونه که پیش از این نیز پیش‌بینی می‌شد ‌‌در بیاناتی روش خاص و با‌سابقه خود را در خصوص خودروسازان به کار گرفت و مجوز افزایش بهای خودرو را صادر کرد؛ حال آن که بازار و مردم منتظر آن بودند که با چالش یک ساله بر سر قیمت خودرو، با حضور دولت جدید قیمت خودروهای داخلی تعدیل شده و یا دستور‌العمل منطقی برای بهای خودرو‌ها تعیین شود.

وزیر صنعت و معدن و تجارت ‌گفت‌: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد‌: پیشتر بهای خودرو ‌بر مبنای ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شد، ولی با توجه به این که هم‌اکنون خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

البته وی پش از این اظهارات صریح و اتمام حجت در مقوله قیمت‌گذاری خودرو، دل مصرف کنندگان را به دست آورد‌ ‌و گفت: ‌به خودروسازان گفته‌ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند و بنابراین، شاید مختصر تغییراتی در قیمت برخی خودرو‌ها داشته باشیم.

البته ‌جای هیچ تعجبی در این میان نیست و اظهارات وزیر صنعت و معدن و تجارت به خوبی بیانگر این ‌است که بر خلاف انتظار بازار و مردم، باید منتظر افزایش بهای خودروهای داخلی باشیم؛ جالب آن که وزیر صنعت از خودروسازان ‌خواسته ‌که بهای خودرو را زیاد افزایش ندهند!

وزیر صنعت که پیش از این خاطرات زیبایی ‌از دیدار خود با خودروسازان بزرگ دنیا بیان کرده ‌و در راستای حمایت از خودروسازان داخلی به آن‌ها «جهت» داده بود، سرانجام همه ‌آروزها ‌و انتظارات مصرف کنندگان در خصوص عادلانه شدن قیمت خودرو ـ و نه الزاما کاهش قیمت ـ را زیر پا انداخت و دوباره نشان داد که سیاست‌های وزیر صنعت در حوزه خودرو‌سازی‌‌ همان سیاست‌های دهه ۷۰ است!

ایشان که از آغاز ورود خود به وزارت صنعت به آرامی عَلَم حمایت از خودروسازی را برداشته بود، ‌‌گویا سرانجام توانسته ‌در نشست‌های غیر علنی پنجشنبه‌های خود با خودروسازان به توافق برسد و قیمت‌گذاری خودرو را از دست شورای رقابت بگیرد و به دست «اهل» آن بسپارد!

در این میان نیز جالب‌تر آن است که شورای رقابت و رئیس آن نیز به خوبی به دستور‌های جدید وزیر صنعت گردن نهاده و ‌یکباره موضع خود را نزدیک ‌۱۸۰ درجه تغییر داده است!

در حالی که پیش از این رئیس این شورا، مرتب از تدوین دستور‌العمل قیمت‌گذاری سخن می‌گفت‌ و دلار مبادلاتی را مرجع تعیین این دستور‌العمل می‌دانست و با آن شور و شوق از محاسبه تورم خودرو‌ها سخن می‌گفت، گویا اکنون بدون سر و صدا مسیر تعیین شده از سوی وزیر را طی می‌کند و به گفته نعمت‌زاده: شورای رقابت چند روز مهلت خواسته ‌تا قیمت‌ها را بر پایه ارز آزاد محاسبه کند. از شورای اقتصاد هم خواسته‌ایم انحصاری بودن صنعت خودرو و اختیار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت را لغو کند.

گویا همه چیز ‌یکباره به سود خودروسازان تمام شده ‌و دیگر نه قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، نه خودرو کالای انحصاری است و نه تفاوتی بین خودروسازان داخلی ما با تولید کنندگان بزرگ خودرو در دنیاست، خودروهای ما هم‌‌ همان کیفیت و‌‌ همان استاندارد‌ها را دارند، پس بهای آن‌ها باید آزاد‌سازی شود!

حال چه کسی به حمایت از داد و درد و شکایت مصرف کنندگان از وضعیت خودروهای داخلی خواهد پرداخت و کدام وزارت متولی آن خواهد بود که با استانداردهای دهه ۹۰ و نه سیاست‌های دهه ۷۰ حق مصرف کنندگان را فریاد کند؛ این پرسشی است که مسئولان دولت یازدهم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن پاسخ دهند و خوب است که این پاسخ ‌جدی باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸۳۱
انتشار یافته: ۲۲۷
آی دلمان را خو ش کرده ایم ؟؟؟ نه بابا !!! اینها اینکاره نیستند !!! باید طرحی نو در انداخت !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
مردم تو جیبشون پول نیست!! نمی خرن دیگه این آشغالا رو!! فوقش یکی خیلی نیاز داره دست دومی چیزی میخره حتما باید صفر کیلومتر بی کیفت سوار شه! دست دوم بهتره
مجید از قائم شهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
واقعا دلت خوشه که بازم دنبال طرح نوعی هستی!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
بهتره به متخصص اعتماد کنیم خصوصا آن که اکثر متخصصین از این نوع اداره کشور _ بیش از انواع دیگر آن که مصیبت های آن امتحان شد _ بیشتر حمایت می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
به خدا اگه کسی نخره مفتی میدن.
از ماست که برماست.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
ایرانی ها ما باید حق خودمان را خودمان بگیریم لطفا از این به بعد کسی دیگه خودرو صفر داخلی ثبت نام نکنه تا حساب کار دستشون بیاد . زنده باد خودرو دست دوم!
كارمند بي خودرو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
تنها راه اعتراض استفاده همگان از وسايل نقليه عمومي در روز هواي پاك است .
این هم از وزیر دولت تدبیر و امید !
در اولین اقدام مردم رو نا امید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
البته قطع یارانه ها را هم اضافه کنید .
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اره نا اميد كرد ولي اين ها همه عوارض بيماري اي هستش كه دولت قبل مبتلا كرده كشور رو.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دقیقا موقعی این اقایان از گران شدن صحبت میکنند که در بازار در حال ارزان شدن است
اون از دلار که جلو کاهش قیمتش را گرفتند اینم از خودرو که فعلا قیمت بازار کمتر از کارخانه شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مردم تحريم كنند ماشين بي كيفيت و گران داخلي نخرند
اگر از ارز آزاد استفاده میکنند پس شهروندادن هم باید اجازه پیدا کنن با ارز آزاد و بدون گمرکی خودرو وارد کنند. این تمهیدات و عوارض برای زمانی بود که خودرو سازان با ارز ارزان تحت حمایت دولت (وکیل مردم) بودند.
آخ جون، بازم گرونی و تورم و کمر شکستنمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
به به. چه حالی کنیم
کلاهبرداری در روز روشن.داریم ناامید میشیم از این دولت.اون از سیف این هم از این.خدا بخیر بگذرونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
شما زیادی خوش خیال بودی!
انقدر فهمیدم هیچکس تو این مملکت نیست به داد مردم برسه
فکر کنم دولت قبل کشور را تو چاهی انداخته که به این راحتی ها در نمی یاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
دولت قبل اشتباه کرد، درست
ولی با این حرفها برای اشتباهات این دولت توجیه نیاوریم
ناشناس متاهل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
من كه واسه تامين قسمتي از هزينه مدرسه تك فرزندم مجبور شدم يكي از 2تا النگوشو بفروشم جالبه نظام طرح مقابله با جافتادن تك فرزندي رو هم داره دنبال ميكنه خدابه داد اونايي برسه كه تعداشون بيشتره.
نمیخریم نمیخریم نمیخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
بابا بحث سر خریدن من و تو نیست. چرا متوجه نیستین و صورت مسئله رو پاک می کنین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
راه حل همینه!بزارین ماشینشون بپوسه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اتفاقاً مردمی که من میشناسم حتماً میخرن و بخاطرش تو صف هم وامیستن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
بگو پول نداری بخری
وگرنه اونی که داره به طبع میره میخره ههه
علی یکتا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
شما بیشتر از همه و زودتر از همه میخری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
نمی تونیم بخریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مرغ نخریم و نخوریم گوشت هم همین طور پسته که خداحافظ ماشین هم سوار نشیم ماهی هم که گرونه کره و لبنیات هم که باهاش بیگانه شدیم و ....
پس باید چی بخریم و بخوریم که می نویسی نمیخریم!
بعد از دسته گل رئیس بانک مرکزی حالا نوبت ایشونه که مردم رو نا امید کنه؟؟؟ خب احمدی نژاد هم که داشت همین کارا رو میکرد. یک دلیل و فقط یک دلیل بگید تا دور بعد چرا نباید به اصولگرایان رای بدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
نخیر ، ایشون اینکارها رو نمیکرد
همیشه با افزایش قیمت مخالفت کرد
و فقطافزایشمنطقی رو پذیرفت ولی الان رسما مجوز گرانفروشی صادر شده
ناشناس بنده خدا چقدر ساده ای که فکر کرده ای اینها کاره ای هستند من در خط تولید شاتون 206 کار میکردم البته سال 79 میدونید اگه قیمت خودرو بخواد رقابت بکنه با بنز و یا غولهای دیگه ماشین در کشور ما حداقل 5 میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم بیکار میشن چون هیچ کدوم از ماشینهای تولید داخل با هیچ ماشینی در دنیا از هر کمپانی قابل رقابت نیست و مطمئنانا ورشکست میشن یک بحران امنیتی اونهم در سطح ملی که خیلی ها حتی به ذهنشون خطور نمیکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
حرف شما متین. اما اون 5 میلیون نفر با احتساب خونواده هاشون می شن 20 میلیون نفر. اما جمعیت ایران تقریبا 80 میلیون نفره. درسته اینا بیکار نمی شن. اما آیا حق ندارند که از ماشین استفاده کنن؟ ماشین درست حسابی و ایمن که دیگه هیچ
م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
به نظرت واسه 5 میلیون!!! باید 65 میلیون دیگه قربانی بشن.این راهکار درستی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
دوست عزیز چرا باید دنبال کاری بریم که هیچوقت قدرت رقابت جهانی حتی منطقه ای را پیدا نخواهیم کرد . و با ترفندهای مختلف سعی خواهیم نمود کالاهای بی کیفیت را تنها به خود مردم بیچاره خودمان بفروشیم. در این کشور پتانسیلهای زیادی برای پیشرفت وجود دارد. که میتواند علاوه بر آن 5 میلیون نفر، دهها میلیون نفر دیگر را صاحب فرصت شغلی نماید.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مگه حالا بیکار نیستیم
من دیگه نمی دونم به چیه دولت امید باید امیدوار باشم
ک1-قیمت دلار2قیمت لبنیات3-قیمت خودرو4-صد روز مهلتی که رییس جمهور گفت
پاسخ ها
علی یکتا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اگه امید به پایین اومدن قیمتها داری بهتره امیدت رو از دست ندی 4 سال دیگه یه ذره قیمتها میاد پایین
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
سلام مورد پنجم افزایش چهار برابری قیمت انشعاب برق برای واحد های جدیدالاحداث یادتان رفته ،
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
به این نظر باید یک میلیون بار مثبت داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
عزيزم ريس جمهور 100 روز مهلت مي خواست تا سوار كار بشود نه اينكه كاري براي مردم بكند
ما يك پرايد داريم و تا آخر عمر نگه مي داريم پدر مردم را درآورديد بعد از عمري يك ماشين ميخواستيم عوض كنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
خوش به حالت من یک معلمم چند ساله میخوام یه پراید بخرم باش بتونم تا سر کار برو و برگردم نتونستم......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
مایه داریااااااا،مرفه بی درد،حتما یارانه هم میگیری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
من رنو pk دارم ، هی تعمیرش میکنم و سوارش میشم !! دیگه بی خیال عوض کردن ماشین شدم!
سر و ته یه کرباسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
باز خوبه شما یه پراید داری...!
يك كمي بصيرت داشته باشيم و خودخواهانه به قزيه نگاه نكنيم
درك ميكنيم خودرو گران نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
فکر کنم منظورت قضیه است. برو پراید بخر 25 تومن نوش جانت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
دبلندم قضیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
قزیه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
دوست عزیر "قضیه" است نه "قزیه"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مساله فقط گرونیش نیست کیفیتش رو به کاهشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
قضيه، رضا جان! نه قزيه...! معلومه كه خودت خيلي درك كردي...
بهلول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
رضا جون ادبیاتت خیلی ضعیفه
کمی مطالعه کن
یا علی
کاش جناب وزیر هم از پراید برای رفت و آمد خود و خانوادش استفاده می کرد تا می فهمید درد مردم در چیست.

کاش وزرای ما بنز سوار نبودند
کاش و کاش ....
با سلام
باشه ما موافقیم که خودرو با ارز آزاد محاسبه بشه اما به شرطی که واردات خودرو های خارجی هم آسان بشه یعنی تعرفه رو بیارن پایین و قیمت های خودرو های خارجی واقعی بشه و مردم خودشون تصمیم که چه ماشینی بخرند نه اینکه واردات بسته باشه هی هر روز قیمت خودروهای داخلی بی کیفیت هم ببرن بالا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
باشه! ولی به شرطی که به موازاتش تعرفه واردات مواد اولیه رو برای قطعه سازها هم پایین بیارن تا رقابت جوانمردانه باشه
تا زمانی که خودرو توسط نهدا ها خاص مایت میشه چنین برخورد هایی رو باید انتظار داشت
و البته حق مصرف کننده و .... چیزی جز شعار و دروغ نیست
آقای وزیر شما هم منتظر رونق کسب وکار خودرو ساز ها نباش چون ما دیگه \ول نداریم. اینو بفهم تو رو خدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اگه برای خرید پراید پول ندارید مطمئن باش برای خرید ارزونترین خودروهای خارجی هم پول نخواهی داشت.برو و قیمت ارزونترین خودروهای خارجی رو با دلار 3000 تومن (بدون سود و عوارض گمرکی) محاسبه کن.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
شما بیست میلیون هزینه کن یه ماشین خارجی بهت از شرکت بنز بهت معرفی می کنم که از ماشین 80 میلیونی داخل بهتر باشه
از همین حالا باید بسم الله گفت افزایش عوارض برق در قبوض شروع شد بعد موادلبنی واز این به بعد هم کلیه اجناس پیش به سوی گرانی با درامد فعلی
مگه غیر از این هم می توان انتظار داشت. مگه میشه شما سهامدار عمده جائی باشید و بخواهید به ضرر آنجا دستور صادر کنید.
مگه مییییییییششششششششششه
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
اينو خيلي خوب اومدي
بياين دوچرخه بخريم بودجمون فقط دوچرخرو جواب ميده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
من دوچرخه هم نمیتونم بخرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
من دو ماهه خریدم دیروز هم گلگیر انداختم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
دوچرخه هم گرونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
ساعت چند میخوای مثلا از کرج راه بیوفتی تا ساعت 7:30 توی شرکت مثلا میرداماد باشی؟!
کم کم دارن نشون میدند که مردم اعتماد بیخودی کردند بهشون
منتظر دلار 4 تومنی باشید
پاسخ ها
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
من نشنیدم که آقایان وعده ارزانی داده باشند. چیزی که گفتند این بود که به سمت اصلاح امور حرکت می کنند. اگر افزایش قیمت ارز رونق تولید و صادرات را به دنبال داشته باشد وضعیت اقتصادی مردم بهتر میشود و بهتر شدن وضعیت لزوما به معنی کاهش قیمتها نیست. در شرایط افزایش قیمتها هم اگر درآمد مردم بیش از تورم زیاد شود رفاه افزایش می یابد. در مورد خودرو هم خودروسازازان نمیتوانند قیمت را بیش از کشش بازار افزایش دهند. حرف وزیر درست است چون اصولا قیمت گذاری در اقتصاد علمی بی معنا است. اینکه از خودروساز باید حمایت گمرکی بشود یا نه بحث دیگری است. به نظر من هم باید این حمایتها کاهش یابد اما قطع حمایت منجر به کاهش تولید و تورم بیشتر می شود.
دلسوخته
| - |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
کاوه جان دلت خوشه ها، یادت رفته یا خودت به خواب زدی جناب روحانی قول دادن تو 100 روز وضع اقتصاد درست کنن!! اما اینجوری که بوش میاد نمیشه
یعنی واقعا انتظار داشتین قیمتها پایین بیاد زهی خیال باطل
بابا مجلس محترم تو را خدا به داد مردم برسيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
مجلس تصویب کرده یارانت قط بشه
یه جوری میگه خودرو سازان هر که نفهمه فکر می کنه پورشه می سازن. اسباب بازی های جدیدی که برای بچه ها ساخته میشه از این ماشین ها پیشرفته تر هست
روحانی مچکریم!!
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
با این جمله ات خیلی حال کردم!
گور خود را میکنند
حالی شان نیست!
من یک پراید 81 دارم با همان میسازم
میخواستم تبدیلش کنم اما
نمی خرم تا اثری از ایران خودرو (بویژه) و سایپا نماند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
به همین خیال باش.مردم نیاز به خودرو دارن و باز هم خواهند خرید
حالا اگر همین اقای وزیر در دولت قبل مصاحبه میکردی حتمن میگفت که قیمت خودرو گران است و با راهکارهایی میتواند کاهش یابد . ولی چون خودش وزیر شده زده زیر همه چی
اولا اين جهت خروج از ركود مي باشد دوما چرا كسي گير به گرون شدن روزانه قلم مصرفي روزانه مردم نمي دهد؟
پاسخ ها
روحيه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
وقتي خريدي در كار نباشه ، خارج شدن از ركود بي معني مي باشد
حالا که قراره ماشین مونتاژ دهه 80 رو با دلار آزاد بخریم لطف کنند و واردات اتوموبیل رو آزاد کنند(البته با گمرکی معقول نه فضایی!) تا مردم بتونند از تکنولوژی روز بهره ببرند، مونتاژکارهای داخلی هم یک فکری برای تولیدات خودشون بکنند.
آقای وزیر کلاتون رو قاضی کنید واقعا این خودروهای بی کیفیت ایرانی با این قیمت می ارزه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
پرايد كيلو چند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عجب، م میگم تا قیمت این لگنهای داخلی به 100 میلیون نرسه قیمتها ثبات پیدا نمی کنه چنانچه کسی می خواد لگن بخره زودتر اقدام کنه والا همین لگن هم دیگه گیرش نمیاد نگی نگفتی
بالاخره خودرو کیلویی چند؟؟؟؟؟؟
هر دم از این باغ دمی می رسد......
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مجید جان : " هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد"
قطعا خودرو سازان دچار رکود تورمی خواهند شد مگر اینکه با 30 درصد ظرفیت تولید کنند.
مردم ما به اومد و رفت چه افرادی دل خوش کردن!
نه! از اینا هم دودی بلند نمیشه
ماییم و مشکلات و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مردم خودشون بايد آستين بالا بزنن و كاري بكنن
سلام
خودرو سازهای داخلی از هیچ کاری برای اینکه خون مردم رو تو شیشه کنند دست بر نمی دارند.پول که از کیسه مردم بود خودروساز شدن آسان بود.
میشه میشه گران میشه
ما رو باش به کی آ دلخوش کردیم . متاسفم برای رای خودم
پاسخ ها
كارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
من و بگو كه صبح اول وقت تو صف وايستادم كاش
این حرفا جز اینکه بازارو دوباره تو شک و رکود نگه میداره ، هیچ کمکی نمیکنه
هیچ کسم بداد مردم نمیرسه


تابناک هم اینقدر گزینشی تو درج نظرات عمل نکن ، مردم گناه دارن
اولاً گروه سرمايه داري كه از خدا ميترسند و به روزرستاخيز كه براي هر حرفي كه ميزنند بايد پاسخگو باشند اعتقادكامل دارند ثانياً مصرف كننده يعني مردم براي آنها بسيارمهم است ثالثاً اينها بااين صنعت بسيار بسيار افتخارآميز خودرو سازي بايد به صنايع خودروسازي دنيا مباهات كنند وحق دارند قيمت را افزايش دهند .(ازروي مردم خجالت بكشيد هرچند كه نمكشيدبااين شاهكاريهاتون)
خوب اگر از ارز ازاد استفاده می کنند، بذارند مردم هم خودرو رو با ارز ازاد وارد کنند ... اینکه نشد حرف!!
خیلی هم عالی! و ازونجایی که به زعم این بزرگواران خودروهای ما هم طراز محصولات خودروسازان بزرگ جهان هستند، خواهشمندیم عجالتا واردات خودروهای خارجی را بدون تعرفه آنچنانی و آزاد اعلام کنند تا بیش از پیش کیفیت روزافزون خودروهای داخلی و نظر مثبت مردم به این سوپرماشین ها بر همگان اثبات شود!
رئيس جمهور محترم آيا توجه نميكنند همه قيمتهاي مواد و محصولات مصرفي مردم پس از روي كار آمدن ايشان افزايش پيدا كرده است؟ اين بود سياست تدبير و اميد؟ با ارزان شدن ارز كه مخالفيد (چون به نفع دولت است) قيمت خدمات و كالاهاي دولتي هم كه سير صعودي دارد .
فقط تحريم تا ورشكستگي كارخانجات فرغون سازي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
كاملا موافقم
خوب تکلیف ما رو روشن کردین
دلار 1000 بود شده 3000 هزارتومن(سه برابر)
تعرفه گمرک هم 90 درصد بود(زمانی که دلار 1000 تومن بود)

حالا که دلار 3000 تومن شده باید،باید تعرفه گمرک یک سوم بشه یعنی کلا باید صفر بشه
تابناک جان حتما منتشرش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
تعرفه گمرکی الان 40 درصد است برادر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
90 ضرب در یک سوم میشود 30 درصد دوست من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
یک سوم میشود 30% نه صفر برادر!!!
خوب ديگه كار ژنرالها همين است ديگه !
بازار انحصاري!
كيفيت پايين!!!
دوكيسه هواي اجباري (اگه كار كنه )!!
موتور دهه 80!!
تعرفه بالاي واردات!!
مصرف سوخت وحشتناك!!
آلوده سازي هوا ومحيط در حد المپيك !!

اينجا ايران است !!بهشت خودرونسازان !!!
بي قيدي به حقوق مشتري
عجب. روی کی حساب کرده بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مگه ماشين حساب بود
حالا ببین مردم چه جوری می ریزن تو بازار برای خرید که مبادا خودرو گران شود!!!
از آقای نعمت زاده بپرسید تا الان کدام یکی از محصولات خودرو سازان بر اساس قیمتهای تعیین شده بود ؟!!!!! هرقیمتی بازار داشت اونها هم همان قیمت را میدادند !! حتی در قراردادهای پیش فروشان هم قیمت را براساس بازار و غیر قطعی اعلام میکنند !! آقای نعمت زاده بییاید برای یکبار هم که شده این تعرفعه های بیجا را در یک مدت زمان مشخص و بصورت پله ای کم کنید تا مردم بتونند بابت پولی که میدند واقعا ماشین بگیرند
کاش مردم اینقدر اتحاد داشتند که برای یکسال هم که شده خودرو نمی خریدند تا یکبار برای همیشه این قصه تمام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
فقط باید مردم اراده کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
احسنت موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
من پایتم.تا چندسال هم نمی خرم.با این حقوق کارمندی مجبورم مفهمی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
گراني كه فقط به خودرو محدود نمي شود . گيريم اين يكي را نخريديم .با برنج و مرغ و نان و شير و....... چه كنيم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
جریان ما قشر کارمند مثل اون گربهه شده که دستش به گوشت نمیرسید!!!
نمی خوام آیه یأس بخونم ولی فراموش نکنید این خودروسازان را همین آقای نعمت زاده اینجوری بار آورد و تربیت کرد که این همه سال از گرده مردم کار کشیدند!! حالا مگه قرار بود کاری بکنه ایشون؟ معلوم بود که همون آشه و همون کاسه . ملت عزیز ، بارها گفته ام و بار دگر می گویم : خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر نقش ایوان است!!!
هر چند خبر خوبي نيست ليكن بهتر از دروغ گفتن و سركار گذاشتن است.
پس مسئولین محترم لااقل تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی را کاهش دهند تا خودروسازان داخلی در فضایی رقابتی به فکر ارتقاء کیفیت بیفتند و مردم بالاخره بتوانند کیفیت مطلوب(راحتی، امنیت و زیبایی) را در خودروهای داخلی و ملی ببینند. بالاخره وقت ان رسیده است که صنعت خودروی داخلی با بیش از نیم قرن تجربه و در بستری انحصاری و عاری از تهدید ، موفق به ساخت خودروهایی بشود که قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد.برای کشور ما خیلی زشت و زننده است که هنوز نتوانسته ایم به این هدف نائل آییم. آخر چقدر به بهانه حمایت از خودروساز داخلی جلوی واردات خودروهای با کیفیت خارجی گرفته شود؟
منتظر افزایشش باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
100%
مردم منتظر خیری از جانب شما آقای وزیر نیستند.
شما به سفرهای خارجی تان برسید
جای تاسف دارد که برای کسی تعریف کنیم امسال حقوق کارمندی ما 200 هزار تومان اضافه شده اما یک پراید 10 میلیون تومان گران شده است . متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مگر شما چقدر حقوق میگیرید
مال ما 10 درصد به اضافه 60 هزار تومان اضافه شد
به نظر من دولت با اين واژه هاي يارانه و ارز دولتي و مبادلاتي و ... فقط يكطرفه بر مردم منت ميگزارد در حالي كه با مقايسه حقوق و مزاياي كارمندان كشور با مشابه كشورهاي خارجي سالهاست كه كارمندان كشور به دولت يارانه ميدهند نه برعكس. لطفا هر چي كه اسمش يارانه است را حذف نماييد و از اين امور تعيين قيمت بريد كنار. خود مردم ميدونند چگونه تعيين كنند.
من میگم مردم برای حداقل یکسال خرید خودرو را تحریم کنند که آقایان ببینند نقش تعیین کننده را که داراد ؟ مردم یا مسئولین یا خودروسازان انحصاری .
خوب تکلیف ما رو روشن کردین
دلار 1000 بود شده 3000 هزارتومن(سه برابر)
تعرفه گمرک هم 90 درصد بود(زمانی که دلار 1000 تومن بود)

حالا که دلار 3000 تومن شده باید،باید تعرفه گمرک یک سوم بشه یعنی کلا باید صفر بشه
تابناک جان حتما منتشرش کن
خب این هم از روحانی و شعار صد روزه اصلاح معیشت مردم حالا همه با هم روحانی مچکریم
وزیر درست میگه باید آزاد سازی قیمت باشه ولی نکته اینست که باید تعرفه واردات اصلاح بشه
حال چه کسی به حمایت از داد و درد و شکایت مصرف کنندگان از وضعیت خودروهای داخلی خواهد پرداخت و کدام وزارت متولی آن خواهد بود که با استانداردهای دهه ۹۰ و نه سیاست‌های دهه ۷۰ حق مصرف کنندگان را فریاد کند؛ این پرسشی است که مسئولان دولت یازدهم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن پاسخ دهند و خوب است که این پاسخ ‌جدی باشد!
اینطور که پیش می رود باید منتظر کاهش سایر محصولات هم نباشیم .... نه خانی آمده نه خانی رفته ...
با سلام دوستان بهتر به این حرفا فکر نکنید اینا فهمیدن با گرونی صدای مردم در نمیاد با خیال راحت هر کاری رو انجام میدن خوب حق هم دارن شما باشی این کارو نمی کنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
از ماست که برماست
دوستان تو رو خدا نخرید ،اگر هم نیاز به خرید ماشین دارید ماشین کارکرده بخرید
اگر دولت طرف دار مردم است تعرفه را کاهش دهد آن وقت بگوید قیمت آزاد است.
مجلس باید واکنش نشان دهد
سلام ،ما مردم با هم متحد بشیم و این خودروهای بی کیفیت را نخریم، خودشون مجبور میشن قیمت را بیارن پایین.
قبلنا فکر می کنم می گفتن از این گرونتر نمی شه نه اینکه از این ارزونتر نمیشه!!!

البته چون این دولت تدبیر و امید هست طبیعیه
می پذیریم از ایشون و می ریم به مرحله بعد
خوب الان که همه قیمتها تو ایران جهانی شده چرا دستمزدها نباید جهانی بشه؟ تابناک میدونم چاپ نمیکنی
به خدا عجب گرفتاری شدیم از دست اینا
اخ جون پرایدمون گرون میشه
اینقدر که بازار خودرو های داخلی داغ هست و مردم تو صف اند خودرو های آلمان تو کشورش اینطوری نیست.با این ماشینای حلبی شون مسخره کردن مردمو...
مردم عزیز تا یه مدتی خودرو نخرید تورو خدا
تو صد روز خبرهای خوشی خواهیم داشت و شاهد گشایش خواهیم بود زهی خیال باطل
خودروساز هم منتظر خرید نباشد. از خرید خبری نیست.
خوب خودرو سازان هم منتظر رونق بازار خودرو نباشن .
مشکل خودروشازی ما نداشتن استراتژی بلندمدت و مدیران متخصصه.
به عنوان یک کارگر خودروسازی اینو به وضوح لمس میکنم.
نمی دانم چی بگم از فرط عصبانیت
مردم هم خودرو شما را نمیخرند
مردم نباید خودروهای داخلی بی کیفیت را بخرند تا قیمت کاهش پیدا کند
واقعا دیگه شورش رو در اوردید ما تا کی باید تو حسرت براید بمونیم.تمام بهونتون هم شده حمایت از صنعت اشتغال.بابا همون کادمند شرکت خودرو سازی هم دیگه توان خرید خودرو نداره
آقای وزیر ممنون که اطلاع رسانی کردید
پس من هم همان فرغون قبلی خودم را سوار بشوم
با تشکر.
همه اینهایی که جناب آقایان دولتی می گویند درست!!!(افزایش قیمت در همه کالاها)فقط یک نقطه ظریف(آقای وزیر نه)این میان گم شده و حواس هیچ کسی به آن نیست.!!!آقایان محترم درآمد مردم را نیز به دلار حساب کنید تا مشکلی با این همه گرانی نداشته باشیم و آنوقت بیایید این لگنهای متحرک را گران کنید.
اگه بزارن قیمت دلار پایین بیاد و تحریمها کم بشه، حتما قیمتها پایین میاد! این نسخه ای که فعلا برای رونق خرید مطرح کردن!!!
جون شما ما یه عالمه پول داریم فقط منتظر چراغ سبز شما بودیم تا ماشین بخریم!!!!
البته اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم در حال حاضر قیمت قطعات یدکی یک ماشین صفر کیلومتر ( در صورتیکه اوراق شده و به قیمت نو فروخته شود) به مراتب از قیمت همان ماشین در بازار گرانتر است ... به عبارتی هر چند ممکن است عجیب باشد اما به هر حال قیمت ماشین در شرایط فعلی و با توجه به افزایش تقریبا سه برابری تمامی کالاها نسبت به دو سال پیش، منصفانه است ... ولی عیب کار اینجاست که خودروساز ما هزینه تولید و کارشناسی به مراتب بالایی دارد و محصولاتش به نسبت کیفیتی که داراست به مراتب گران است و تا بحال هم یک فرصت طولانی اهدایی دولتهای قبلی را به هدر داده است و نه تنها برای اصلاح زیر ساختهای خودش اقدامی نکرده بلکه به مراتب وابسته شده و مریض است به صورتی که با کوچکترین تحریم یا افزایش نرخ دلار آسیب دیده و دود آن را مستقیما به چشم مصرف کننده بدون حامی ، فرو می کند... بنابراین ظاهرا چاره کار فقط این دو مورد است :
1. قیمت گذاری خودروهای داخلی به عهده خود خودروسازان باشد( هر قیمتی که دلشان می خواهد روی تولیداتشان بگذارند)
2. واردات خودرو خارجی با ارز آزاد برای مدت یک یا دو سال آزاد شود تا مشخص شود که خودروساز واقعی کیست؟!! و البته خودرو چیست؟!!!
بابا واقعا بی انصافید، قیمت خودرو تو 12 ماه گذشته بیشتر از 100درصد افزایش پیدا کرده بازم میخواین گرونش کنید؟
دراین وضعیت لازم است دو کارراانجام بدهد: 1-تعرفه واردات خودرو کاهش یابد. 2-انحصار واردات خودرو برداشته شده وبر قیمت فروش خودرو توسط وارد کنندگان نظارت بیشتری اعمال شود.
بابا این خودروسازان تا حالا می گفتن به ما هیج گونه ارز مبادله ای دولت نداده و همش ارز آزاد مصرف می کنیم .
آقاجون. اصلا بحث گروني و ارزوني نيست.
چجوري بايد بفهميم كه متاسفانه ارزش واحد پول ملي ما بشدت كاهش پيدا كرده. اگه يه سري به خارج از كشور بزنيد و شاخص هاي اقتصادي و قيمت هاي اجناس رو با داخل كشور مقايسه كنيد، اونوقت متوجه مي شيد.
اینا که از کاهش تعرفه گمرکی و کاهش قیمت حرف میزنن تو توهم هستن تنها صنعت غیر نفتی فعال ایران خودرو سازیه به هیچ عنوان هیچ دولتی نمیتونه حمایتشو از این صنعت کم کنه تا زمانی که تمام صنایع ما رشد کنن و نرخ بیکاری کم بشه همینه که هست
خدا شکر حسرت یه ماشین برای همیشه به دلم موند..
آخه ماچه گناهی کرده ایم که باید با پول بیشتر فقط باید خودروهای بی کیبفیت داخلی آنهم به قیمت گران سوار شیم کجای دنیا این مدلی خدمات میدن؟ این بود وعده دولت تدبیر و امید بابا جان بخدا دیگه خسته شدیم آخه خدارا خوش میاد؟مسئولین محترم کمی هم به فکر قشر ضعیف جامعه باشن
آقای وزیر یک پیشنهاد دارم
خودرو ها ی فرسوده ای که در طی این چند سال جمع شده است بازسازی کنید و دوباره به مردم با ارز آزاد بفروشید انشاالله مشکل حل میشه
اینم از دولت تدبیر وامید. اینا هم فکر خودشون هستند فکر حقوق بگیر های با حقوق کم نیستن
هر دم از این باغ بری می رسد
از اول هم معلوم بود
خوب نمیخریم خودمون مشکل خودمونو با نخردین حل میکنیم فوقش 1 سال صفر نمیخریم.
اینا هم مثل بقیه فقط به فکر خودشون هسند کسی به فکر مردم بیچاره نیست دولت تدبیر و امید چه امیدی را درمردم میخواهد ایجاد کند وقتی به فکر مردم نیست این هم اولین قدم
اگه راست می گن بگذارن خودروهای ارزان وغيرلوکس وارد بشن تا ببينيم کی توليدی ايران خودرو و سايپا را می خره!
حالا کی پولشو داره بخره؟!
ممنون
وزير : خودروسازان كيلويي قيمت ها را بالا نبرند ، بلكه خواهشا ً چند گرم ارتقاء قيمت دهند
خودروهای خارجی با همان ارز آزاد وارد کنید تا مردم تصمیم بگیرند آیا پراید آدمکش بخرند یا خودروی خارجی؟
اقا بررسي كردين
سلام آقا اینها فقط به افزایش سرسام آور قیمتها می اندیشند عرض یک شب قیمت انشعاب برق را برای هر واحد از 1986000تومان به 750000 تومان افزایش دادند.یعنی تقریبا 4برابر .وزیر نیرو جواب بده همشهری عزیز
اگر تولید خودرو را با ارز آزاد تولید می کنید لطفا به مردم اجازه بدهید به صورت آزاد به واردات خودرو با تعرفه واردات کم و معقول بپردازند.یک طرفه به سمت حمایت ار تولید ملی نروید مردم را هم مشارکت دهید. و حق انتخاب را به آنها بدهید.
همانطور که قبلا نیز رییس جمهور وعده داده بود، "ظرف صد روز مشکلات بررسی و راهکار ارایه خواهد شد."....... الحمدولله راهکار لازم در مورد قیمت خودرو بررسی و ارایه شد.
مردم همدلی کنند و ماشین نخرند تا اینها مجبور بشن قیمتها رو پایین بیارن . من خودم ماشین ندارم و نمی خرم .
کاری که کردن درسته. مشکل ماهائیم. وقتی هول میشیم و با اینکه پول نداریم, میریم با قسط و قرض می خریم, اونا هم فکر می کنن ما به ماشین اونا محتاجیم, در حال که اونا به پول ما محتاجن. پس اگه الکی نریم چیزی رو به خاطر جو گرفتن بخریم؛ اونا میان دنبال ما نه اینکه اونا بتازونن و ما دنبالشون بدوئیم
شرایطی که دولت دهم ایجاد کرد حالا حالاها اجازه درست شدن اوضاع را نمیده . شرایط فعلی در اثر عملکرد دولت قبلی .صبر کنید و به این دولت فرصت دهید آرام آرام زیر ساخت های اقتصادی و... را درست کنه .
شکر خدا مردم دیگه جیبشون خالیه.هر چقدر میخوان گرون کنن.نهایتا میریم دست دوم میگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
اتومبيل دست دوم و لوازم يدكي هم به نگران ميشود.
مرد باشین بگذارید خودرو وارد بشه وقیمت خودروهای داخلی هم باهرقیمتی که دوست دارین بندازید به مردم
اگر ما بصیرت داشته باشیم همه چیز حل می شود.
بنده کار اقای وزیر را صحیح میدانم در اماری شنیدم ترکیه رشد اقتصادی بالای ده درصد سیزده ملیون وایران با رشد اقتصادی منفی هفده ملیون اتوموبیل دارند چرا برای چشم وهمچشمی ا ینقدر مصرف گرا شده ایم کشورهای اروپائی بوسیله عمومی بها میدهند که کار درستیست گروهی از همکاران پزشکرا میشناسم که با اتوبوس رفت وامد میکنیم و چیزهی هم از ما کم نشده امیدوارم بیشتر برای صادرات اتوموبیل تلاش بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
احسنت! یک تحلیل درست بین این همه نظر و البته خود مطلب اصلی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مسئله اینه که ترکیه چقدر جمعیت داره و چقدر وسعت ؟ و همچنین سطح درآمد و مالیات و رفاه عمومی و ..... 1000 تا عامل دیگه رو باید با هم مقایسه کرد نه فقط 3 تا عدد رو با هم!!
خب زحمتشون میشه با ارز آزاد قطعات خودرو وارد کنند خب گمرکی رو کاهش بدن تا لا اقل پول بابت ماشین واقعی بدهیم نه.....
خودرو در ایران هرچه گران تر باشد ، مرگ و میر کمتر است. بنابر این اول باید فرهنگ استفاده از خودرو آموزس داده شود بعد خودرو ارزان شود.
به نظر من حالا باید مردم وارد صحنه بشن و تا چند ماه کسی خودرو نخره ببینم اونوقت اثری از سایپا یا ایران خودرو می مونه؟ بابا بخدا این آهن پاره ها به این قیمت نمی ارزه . ما خسته شدیم از بس گفتین حمایت از تولید داخلی . آخه حمایت به چه قیمتی ؟
بجای ساخت این اسباب بازیها که جون مردم اصلا براشون مهم نیست بیایند صنعت نساجی و چرم و غیره رو که موادساختش کاملا ایرانیه جایگزین کنن مطمئنا بهتر جواب میدهد.
با سلام پيشنهاد ميكنم با توجه به حجم بالاي مخاطبين اين تصميم شما به عنوان رسانه مصاحبه اي فني ونه نمايشي با آقاي وزير داشته باشيد و از ايشان بخواهيد پاسخ گو باشند .
من میگم کلمه حمایت از مصرف کننده رو از این سازمان بردارند اصلا چی معنی میده؟!
حالا نوبت مردم که خودشون وارد میدان بشن و با نخریدن خودرو قیمتارو پایین بیارن .
بهتر است قیمت تندر ایران خودرو را که از چند روز بل روی سایت این شرکت است ملاحظه فرمایید. از 34 میلیون یکباره به قیمت 45 میلیون افزایش یافته است و این 10 میلیون جای بحث دارد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
چون اتوماتیکه!!!
مشکلی نیست، حالا که قراره قیمت خودروهای داخلی با ارز آزاده محاسبه بشه ، پس باید خودروهای وارداتی هم بدون عوارض با همان ارز آزاد وارد بشه، ببینید دیگه کی ماشینهای داخلی رو میخره. مصرف کننده باید در شرایط یکسان قدرت تصمیم گیری داشته باشه. به طور مثال هیوندا جنسیس قیمتش در دوبی 22هزار دلار هست با ارز آزاد میشه 66 میلیون تومان. در اینصورت دیگه کی میره ال 90 و سمند و پرشیای شمارو بخره؟
كم كم داريم 100روز اول راحس مي كنيم
بخش عمده اي از اين تورم تقصير رفتار مردم خودمون هم هست. اگر مردم يكماه (فقط يكماه) از خريد اين محصولات بي كيفيت خودداري ميكردند اونوقت ميديدين كه توليد كننده ها چطور با التماس و با قيمت واقعي حاضر بودن اجناسشون رو بفروشن. از ماست كه بر ماست.
اتفاقا میخریم تا فکرنکنن چون گرون شد دیگه نمیخریم!!!!!!!
بي زحمت حقوق من رو هم بر اساس دلار 3000 تومن پرداخت کنن
گروني خيلي حال ميده!!!!
با توجه به انتظار ارزانی که جامعه منتظرش بودند تقاضا برای خرید خودرو بسیا پایین آمده ومردم حاضر به خرید خودروها به قیمت فعلی نشد.
اعلام این خبر فقط برای رونق دوباره این بازار کساد خودرو سازان است.
چند ماه دیگه مردم تحمل کنند و خودرو صفر نخرن اینها باید تعطیل شوند.
بعد از عمری با هزار قرض و قوله یک تیبا 2 ثبت نام کردیم. قیمتش هم که اعلام نکردند. تازه بعد از چند ماه هم تاخیر تحویل می دهند.حالا باید منتظر افزایش قیمت باشیم.... بابا ای ول خیلی خوب مدیریت می کنید.
مردم بانخریدن خودرو میتونندقیمت خودرو راکنترل کنند . خواهشن نخرید
از طلا بوده پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید .
دیدن مردم ماشین نمی خرن با این حرف می خوان به بازار شوک وارد کنن قربون هر چی ایرانی با مرام نخرید آقا
وزیر صنعت و معدن میگه مردم منتظر نباشن فلان خودرو 1 میلیون ارزان بشه آخه برادر من کسی که می خواد ماشین بخره دیگه 1 میلیون چیزی نیست ... ما منتظر 10 میلیون کاهش قیمت هستیم آررررره داداش
چطور ال 90 قیمتش رو سر به فلک بردید حالا منتظر 1 میلیون کاهش قیمت باشیم نه بابا آخه نمیشه که درآمد اینقدر بالا نیست که بشه
دل مصرف کنندگان را به دست آورد‌ ‌و گفت: ‌به خودروسازان گفته‌ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند
اخ جون پرایدم بالای 20 میلیون تومان میشه.دیگه میتونم پز بدم.
يك عمر كالاهاى ارزون تر ازواقعيت اقتصادى ما رو به مصرف كننده واقعي تبديل كرد واز طرفى كيفيت را فراموش كرديم بگذاريم قيمت ها واقعى شود شايد استاندارد ها وتوليداتمان نيز جهانى بشود عرضه محصولات ارزان تر از قيمت واقعى توقع نيست رقابت وقيمت جهانى وكيفيت جهانى بخواهيم
عزیزان واقعیت همینه موقعی که مرغ و گوشتو ولبنیات 200 درصد گران می شود قیمت خودرو 100 گرانی طبیعی است ولی مشکل ئر اضافه نشدن حقوق کارمندان وکارکران به اندازه 100 درصد است که اگر افزایش حقوق کارگران وکارمندان صورت میگرفت و سعی در کنترل تورم بود وضع کم کم عادی می شد اینو بگم دیگه خودرو که نه هیچ جنسی ازان نمی شود چون تورم منفی با این شرایط غیر ممکنه تنها راه نگه داشتن تورم در همین سطح 40 درصد وافزایش دستمزد به اندازه 60 درصد است تا کارمندان وکارگران کمی به زندگی برگشته وکاسبان نیز کسب وکار بهتری داشته باشند .
لطفا یک طرفه به قاضی نرید، تمام انبارهای مواد اولیه خودرویی ما خالی است پس در نتیجه تا وقتی که واردات مواد اولیه که به خاطر تحریم ها اجازه ورود ندارند انجام نشه همین مقدار کم باقی مانده از خودروهای صفر با تقاضای بسیار زیاد مردم ایران وارد بازار سیاه و قیمت های سیاه میشه،
به اميد روزي كه مشكلا ت مردم حل بشه، نه فقط مشكل ماشين...
تا دلار نیاد پایین هیچ قیمتی کم نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
ربطی به قیمت دلار ندارد.
کار عاقلانه ای است . قرار نیست کارخانه ای محصولی تولید کند و کسی دیگر بدون اطلاع قیمت گذاری کند . قیمت خودرو را به خودروساز بدهید . عوارض گمرک ورود خودرو را نیز تا سطح 30 درصد کم کنید . هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد .
قیمت جدید خودرو آی خونه دار بچه دار
بیاین که قیمتها واقعی شده
سمند 50 میلیون
ال 90 49 میلیون
پزوه از 60 میلیون داریم تا 100 میلیون
پراید 40 میلیون
خوشم میاازاین دولت که همه وزارش ومعاونینش گیردادندبه کف قیمت واقعاچه ایده جدیدیست کف قیمت خدابدادمان برسد کف قیمت
آخه اين چند وقت خيلي ارزون شده! پس بايد منتظر باشيم يه ذره تاكيد ميكنم يه ذره (حدود چند ميليون) گرون بشه بلكه مردم ضرر نكنند!!!
حالا که اینها تصمیم ندارند دلار را پایین بیاورند حد اقل حقوق ها رو بر اساس دلار بدهند همش ما رابا هزینه های کشورهای دیگر مقایسه می کنند درآمد آنها , شرایط زندگی آنها , بهداشت آنها را هم مد نظر داشته باشید لطفا
ای کاش آقای وزیر میفهمیدند که جیب مردم هم مثل خزانه دولت خالی می باشد نه اینکه منتظر کاهش قیمت باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی