بازدید 20549
۸

ورود آزاد ایرانیان به مالزی و اندونزی ممنوع!

کد خبر: ۳۵۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴ 26 October 2013
خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت: درپی درخواست استرالیا، مالزی آزادی صدور ویزا برای ایرانیان را در زمان رسیدن به فرودگاه‌های این کشور لغو کرد.

برای پیش گیری از اقدام ایرانیان دراستفاده از مالزی به عنوان کشور ترانزیت برای ورود غیرقانونی به استرالیا، مالزی نیز پس از اندونزی، صدور ویزا برای ایرانیان را بشدت محدود کرد.
 
به گزارش خبرگزاری برنامای مالزی به نقل از" احمد زاهد حمیدی" وزیر کشور مالزی، گردشگران ایرانی ازاین پس ملزم به درخواست ویزا پیش از سفر به این کشور هستند. علاوه بر این مدت زمان مجاز برای اقامت ایرانیان در مالزی نیز تنها 14 روز خواهد بود.
 
وزیر کشور مالزی در همین زمینه گفت:«این محدودیت‎ها درپی درخواست مقامات استرالیا به منظور کسب اطمینان از این است که مسافرانی که از ایران یا سوریه به مالزی می‎آیند، ازاین کشور به عنوان مقصد ترانزیت برای ورود غیر قانونی به استرالیا استفاده نکنند.»
 
وی همچنین یاداور شد که مالزی و استرالیا درکمیته مشترکی برای مقابله با قاچاق انسان توافق کرده‎اند برای شناسایی خارجیان که قصد استفاده از مالزی به عنوان یک مقصد موقت و عبوری برای وورد غیر قانونی به استرالیا دارند، از سیستم بیومتریک استفاده کنند.
 
طبق همین توافق‎ها گردشگران و مسافران از ایران و سوریه ملزم هستند که در زمان ورود به مالزی بلیت خروج خود را نیز ارائه دهند تا اثبات شود که آنان تنها برای مدت محدودی قرار است در مالزی بمانند.
 
پیش از این نیز درماه جولای گذشته، مقامات اندونزی در اقدامی مشابه، صدور ویزا برای مسافران ایرانی را محدود کردند. هدف از اعمال این مقررات سخت گیرانه در اندونزی نیز توقف حمل و نقل مواد مخدر و استفاده از این کشور به عنوان یک مقصد ترانزیت به سوی استرالیا بود. طبق این تصمیمات آزادی ورود ایرانیان بدون ویزا  که از 2005 اعمال می شد، از 20 آگوست 2013 ممنوع شده است.
 
این درحالی است که پیش از این وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی قول داده بود تا مشکل صدور ویزا برای ایرانیان حل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۸
چه خبر خوبي !!!
آخه واسه ی چی؟؟؟؟؟؟؟
منو از تو فرودگاه برگردوندن که چرا و به چه دلیل میخوای بری مالزی... ...!!
مالزی عددی نیست اگه ما ایرانیها بیشتر برای عزت کشورمون تلاش کنیم، روزی می رسه که مالزی برای ورود به ایران بدون ویزا التماس کنند.
به خدا مالزی هیچ جذابیت خاصی نداره، هوای گرم و مرطوب و بازارهایی که همه جای دنیا پیدا میشه، اگه کار خاصی مثل تحصیل یا تجارت در مالزی ندارین به آنجا سفر نکنید، کشورهای دیگه ای هستن هم نزدیک تر هم زیبا تر و خوش آب و هواتر
به عنوان یک ایرانی از حرکت این هموطنان عمیقاً متأسفم
به چه روزي افتاديم به خدا
این خبر به نظر درست نیست

چون نه در سایت برناما چیزی هست

و نه در سایت سفارت مالزی در ایران

اشتباهی رخ داده
با سلام من در امارات می بینم روزانه تعدادی مسافر که تابعیت مالزی دارند بدون درد سر به ایران و جزیره کیش سفر می کنند و با اینکه در بینشان متکدیان یا بعضا با اغراض سلفی گری وارد کشور ما می شوند نه تنها برخوردی صورت نمی گیرد بلکه آنها را بالای سرمان هم می گذاریم . من از دولت جمهوری اسلامی ایران استداعا دارم یکبار هم که شده به واسطه این بی حرمتی که ۲ کشور فوق الذکر با ما کردند برای افراد تابعین مالزی و اندونزی ویزا بگذارد باور کنید آنها به غلط کردن می افتند چون کشور عمان به اینها ویزا نمی دهد و آنها برای تمدید اقامتشان به کیش می روند و بعضی از اجناس را هم قاچاق می کنند.
۲- این کار امر خزنده ای است که از طرف عربستان آب می خورد و این کشورها همیشه طرفدار و نوکران او هستند. همانطو که ایران به افرادی که با مسافرت کردن به اسراییل ویزا نمی دهد می تواند این امر را تعمیم به اتباع این کشورها برای مسافرت به عربستان قائل شود تا آقای ما هاتیر محمد حساب کار دستش بیاد و همچنین دولت مربوطه .
۳-برای افرادی که تابعیت کانادا و استرالیا رادارند وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی با گذراندن متمم قانون مدنی تعیین تکلیف این افراد را نسبت به تا بعیتشان اقدام کند مطمئن باشید با سختگیری فوق دیگر کسی اقدام به گرفتن تابیعت مجدد نخواهد کرد.
۴- پرواز کانتاس (هواپیمای مسافری استرالیا ) برای پرواز به لندن نیاز به مرز هوایی ایران دارد دولت ایران می تواند با اخذ مالیات مضاعف یا ندادن اجازه از مرز هوایی هزینه پرواز را برای آنها افزایش دهد یا تعداد مسافرینی که تابیعت استرالیا را دارند در پرواز اعلام دارد که خطوط هوایی نسبت به آنان مالیات مضاعف و مالیات امنیت پرداخت کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل