بازدید 4009

ايجاد سايت جعلي براي برداشت از حساب مردم

کد خبر: ۳۵۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷ 23 October 2013
رئيس پليس فتاي خراسان‌رضوي از دستگيري فردي که با ايجاد سايت جعلي اقدام به کلاهبرداري ميليوني از حساب افراد مي‌کرد، خبر داد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ محسن عرفاني در اين باره گفت: کلاهبرداري که با ايجاد سايت جعلي اقدام به خالي‌کردن حساب شهروندان مي‌کرد، با تلاش پليس فتا شناسايي و دستگير شد.

وي بيان‌کرد: در پي شکايت شخصي مبني بر برداشت غيرمجاز از حسابش، پرونده‌اي در دادسراي ويژه جرايم رايانه‌اي تشکيل و براي ادامه تحقيقات به پليس فتا ارجاع و با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

عرفاني خاطرنشان کرد: مالباخته در اظهارات اوليه خود بيان کرد مدتي پيش براي پرداخت قبض تلفن وارد يک سايت شدم که پرداخت بصورت ناموفق پايان يافت و پس از اين ماجرا بود که فهميدم مبلغ 10 ميليون ريال از حسابم بصورت غيرمجاز برداشت شده است.

وي گفت: با انجام اقدامات پليسي هويت شخص ايجاد کننده اين صفحه جعلي شناسايي و با کسب دستور قضايي اين متهم 29 ساله دستگير و به مقر پليس منتقل شد.

عرفاني تصريح‌کرد: متهم در بازجويي‌هاي به عمل آمده با مشاهده ادله پليسي به چهار فقره سرقت اينترنتي و برداشت مبلغ 15 ميليون ريال از طريق ايجاد سايت جعلي اعتراف کرد.

وي با اشاره به سهولت بانکداري اينترنتي، افزايش آگاهي شهروندان را راهي در مقابله با مخاطرات اين فضا دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی