بازدید 7836
اطلاعیه‌ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛

فیلم «لاله» فقط تعلیق شده‌ است

کد خبر: ۳۵۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶ 17 October 2013
بدنبال انتشارخبر توقف پروژه سینمایی «لاله»،مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اطلاعیه‌ای صادر کرد.در این اطلاعیه ضمن تکذیب خبر توقف کامل پروژه لاله، آمده است:تولید این پروژه تا تعیین تکلیف نهایی مالکیت آن، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش فارس، بدنبال انتشار اخبار نادرست در چند سایت خبری و مصاحبه اسدالله نیک نژاد مبنی بر توقف پروژه سینمایی «لاله» که با تایید ضمنی تهیه کننده این فیلم سینمایی هم مواجه شده است، روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اطلاعیه ای را صادر کرد.

 در جلسه هفته گذشته سیّدمحمدمهدی طباطبایی نژاد (مدیرعامل مرکز) با اسدالله نیک نژاد (کارگردان) و پروانه پرتو (تهیه کننده) که در این «مرکز» برگزار شد، نیک نژاد ادعایی مبنی بر عدم مالکیت «مرکز» بر این پروژه سینمایی را مطرح کرده و صحبت از مالکیت یک کمپانی کانادایی به میان آورد؛ لذا معاونت اداری- مالی این مرکز طی نامه ای که تسلیم تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی لاله شده، ادامه تولید این پروژه را تا تعیین تکلیف نهایی مالکیت آن، به حالت تعلیق درآورده است؛ به این معنا که هرگونه هزینه ای تا پیش از تعیین تکلیف قطعی مالکیت فیلم، از نظر این «مرکز» قابل قبول نخواهد بود.

در ادامـــه این اطلاعیه آمده است: تاکنون بیش از 67 میلیارد ریال از بودجه سالانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که حکم بیت المال را دارد، هزینه تولید این فیلم شده و بدیهی است که «مرکز» خود را مدعی مالکیت این فیلم می داند و تنها به منظور بررسی ادعای مطرح شده از سوی کارگردان فیلم، پروژه را تا تعیین مالکیت آن به حالت تعلیق درآورده است.

واضح است که تعلیق پروژه سینمایی لاله هم به معنای توقف کامل آن نبوده و مسئولیت اظهارنظرهای تهیه کننده و کارگردان این فیلم، برعهده آنان است.

از نظر این مرکز، پیش کشیدن بحث نادرست تعطیلی پروژه سینمایی لاله که ابتدا توسط یکی دو سایت مطرح شده و متاسفانه تهیه کننده و کارگردان فیلم هم در گفت و گو با بانی فیلم آنلاین، آن را مورد تایید ضمنی قرار دادند، تعبیری از فرار به جلو و رفتاری غیرحرفه ای و غیر مسئولانه است، درحالیکه بحث اصلی تعلیق کار تا تعیین تکلیف مالکیت فیلم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان