بازدید 11411

هاشمی: به زور نباید عقاید کسی را تغییر داد

کد خبر: ۳۵۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱ 15 October 2013
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماسه‌ساز واقعی انتخابات ریاست جمهوری اخیر مردم بودند که با آگاهی و شعور پای صندوق‌های رای آمدند و باید از آنان تمجید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با سران ایلات و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به انتخابات 24 خرداد، اظهار کرد: هوشیاری مردم باعث شد در این روز شاهد انتخاباتی پر شور و پر امید در کشور باشیم. نام‌نویسی من در این دوره از انتخابات به خواست مردم و اصرار آن‌ها بود که دیدم نمی‌شود آن‌ها را تنها گذاشت. از سراسر کشور پیغام‌هایی به من می‌رسید و من نیز وظیفه خود می‌دانستم مردم را تنها نگذارم.

وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در روز 24 خرداد با بصیرت پای صندوق‌های رای آمده و انتخابات باشکوهی را برگزار کردند، انتخاباتی که حتی بدخواهان نیز نمی‌توانند به سلامت آن ایراد بگیرند. در این انتخابات شعور بالای مردم به نمایش درآمد. برخی فکر می‌کردند این شعور و آگاهی بیشتر در شهرهای بزرگ دیده می‌شود، اما آراء مردم نشان داد روستاییان و عشایر ایران از چه شعور و آگاهی بالایی برخوردارند.

وی با بیان این‌که «برای این انتخابات باید بارها از مردم تمجید کرد» گفت: ملت ایران ملتی آگاه است و این را باید یک هدیه الهی دانست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با انتقاد از افراطی‌گری‌ها، گفت: افراطیون بدنبال آن هستند که به هر شکل ممکن وحدت بین شیعه، سنی و اهل حق را در ایران به هم بزنند، اما نباید کارهای این افراد را به حساب انقلاب گذاشت. افراطیون در همه جا وجود دارند و همین‌ها امروز امت یک میلیارد و 600 میلیون نفری اسلام را دچار تفرقه کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «در امت اسلامی باید روح تسامح و همدلی و همراهی وجود داشته باشد»، گفت: کسانی که تفرقه ایجاد می‌کنند بزرگترین گناهکارانند.

وی با اشاره به وجود مذاهب مختلف در کشور، گفت: به زور نباید عقاید کسی را تغییر داد.

وی همچنین با ابراز خوشحالی از حضور بین عشایر و با بیان این‌که «عشایر مایه غرور ایرانیان هستند»، گفت: باید بیش از این‌ها به مردم غیور غرب کشور رسیدگی شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلات کم‌آبی، بر ضرورت مهار آب های سطحی تاکید کرد و گفت: در صورت انجام این کار وضعیت کشاورزی ما بهبود می‌یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان