بازدید 19744
۸

جزئیات مشاجره کانون سردفتران و سازمان ثبت اسناد در مجلس!

با بالا گرفتن مشکل و تهدید سردفتر‌ان برای تحصن، مجلس شورای اسلامی تصمیم به مداخله گرفت و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ‌رئیس سازمان ثبت اسناد و همچنین چند تن از اعضای کانون سردفتر‌ان دعوت کرد تا برای رفع مشکل پیش آمده به مجلس بیایند.
کد خبر: ۳۵۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵ 14 October 2013
طرح هدفمندی یارانه‌ها شکست خورد؟!در اوخر ماه گذشته، یک‌ بند‌ از برنامه پنجم توسعه به نام طرح ‌ثبت آنی‌‌ در دفا‌تر ثبت اسناد کل کشور به اجرا در‌آمد. در این ‌‌طرح قرار بود، سازوکاری برای تسهیل و سرعت بخشیدن به ثبت اسناد باشد، ولی بر خلاف آنچه گمان می‌رفت، باعث کندی کار شد و حتی به گفته برخی‌ سردفتر‌ان، باعث تعطیلی کار آن‌ها نیز شده است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که مشکلات پدید آمده ناشی از این طرح بالا گرفته، مسئولین ‌به جای رفع آنها، شروع به فرافکنی کرده و علت کار را به زیر‌ساخت‌ و مخابرات ربط دادند، حال آن که‌ گویا نرم‌افزار به کار رفته در آن، کارایی لازم را ندارد!

بنا بر این گزارش، ‌با بالا گرفتن مشکل و تهدید سردفتر‌ان برای تحصن، مجلس شورای اسلامی تصمیم به مداخله گرفت و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از‌ رئیس سازمان ثبت اسناد و همچنین چند تن از اعضای کانون سردفتر‌ان دعوت کرد ‌تا برای رفع مشکل پیش‌آمده به مجلس بیایند.

به همین منظور، دشتی اردکانی و احمدعلی سیروس، نایب رئیس و مسلم آقاصفری، عضو هیأت مدیره و رئیس روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نمایندگی از این کانون و انجم شعاع، معاون امور اسناد؛ مرادی و صدرنوری، سرپرست مرکز توسعه و فناوری اطلاعات سازمان ثبت به نمایندگی از آن سازمان و همچنین حکیم جوادی و یکی از همکارانشان از مرکز پژوهش‌های مجلس‌ و غلامپور و خسروی به نمایندگی از کانون سردفتران خراسان رضوی در جمع اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حاضر شدند.

اما گویا پس از سخنان انجم شعاع، نشست کمیسیون برای لحظاتی به تشنج و درگیری لفظی میان دو طرف انجامیده است.

به گفته یکی از حاضران‌، انجم شعاع، ‌معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مطالب مشروحی را که از قبل نگارش شده بود، مبنی بر انواع اتهامات و توهین‌ها به سردفتران اسناد رسمی و هیأت رئیسه کانون و به ویژه اعضای حاضر بیان داشت که موجب اعتراض بیشتر اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شد که با دخالت ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی ماجرا پایان می‌یابد.

همچنین در پایان مقرر شد تا کارگروهی متشکل از نمایندگان کانون سردفتران، سازمان ثبت، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس برای رسیدگی به موضوعات ثبت آنی از دو منظر قانونی و فنی، اقدام و نتیجه بررسی خود را برای ‌تصمیم‌گیری به ریاست کمیسیون قضایی ارائه دهند.

میر هادی قره سید درباره جلسه مشترک کمیسیون قضایی مجلس و اتحادیه سردفتران و نمایندگان سازمان ثبت اسناد‌ گفت: این نشست به منظور بررسی مشکلات پدید آمده در‌ اجرای طرح ‌ثبت آنی‌ بود‌ که از دو طرف دعوت شد تا با حضور در این جلسه دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

نماینده مردم تبریز، پیگیری حقوق مردم را ـ که در دفا‌تر اسناد کشور بی‌دلیل دچار مشکل شده بودند ـ دلیل ورود مجلس دانست و گفت: در این نشست، اعضای کانون سر‌دفتران گفتند، باید پیش از ‌آغاز‌ کار، این ‌طرح‌ ‌سراسری‌ به صورت پایلوت به اجرا در‌می‌آمد تا نواقص و ایرادات آن رفع شود‌ و سپس به مرحله اجرا درآید.

وی درباره بحث و جدل‌هایی که در کمیسیون شد، گفت: گویا سازمان ثبت اسناد، دلیل کندی کار را نا‌آشنایی و ‌آموزش ناکافی سر‌دفتران عنوان کرده ‌و گفته بودند که دفا‌تر ثبت اسناد، آگاهی کامل از سیستم و استفاده از یارانه ‌ندارند؛ بنابراین به این گفته آن‌ها ‌اعتراض ‌شد و سردفتر‌ان گفتند، ما آشنایی کامل در استفاده از رایانه داریم و این سامانه راه‌اندازی شده، ‌ایراد دارد و این‌ سخنان سازمان نوعی فرا‌فکنی است.

جالب است بدانید الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی با این که خود در جلسه بود، از مباحث انجام شده، اظهار بی‌اطلاعی کرد و در گفت‌و‌گو با تابناک، تنها به این جمله که بررسی مشکلات ‌را به یک کارگروه ویژه سپرده‌اند، بسنده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۸
بنظرم اگه سيستم شون سرعتش بره بالا خيلي عاليه دست متخلفان رو رو مي كنه
با مراجعه به وبسایت کانون سردفتران و رصد اخبار آنها میبینیم که موضع گیری آقایان از ناکارآمی سامانه به مشکل قانونی و حقوقی بکارگیری این چنین سامانه ای در حال تغییر است. در حال حاضر آقایان می گویند که سازمان ثبت حق نداشته چنین کند و چنان کند.
اداره ثبت نه تنها اين مشکل را براي سر دفتران بوجود آورده است و حقيقت است که اخيرا با تک برگي کردن سند ها فرصت سوءاستفاده به يک سري واسطه ها داده شد چراکه در حالت عادي يکماه طول ميکشد تا اين سند را صادر کنند ولي با واسطه ها سه روزه صادر ميشود
بله سيستم خوبي است اگر اجرا بشه. دفترخانه ها نرخهاي متفاوتي بابت خدمات ميگيرند و وقتي ز آنها طلب فاكتور ميكنيم نرخ پايين ميايد ميدانيد چرا؟ معلوم است كه جلوي سيستم هماهنگ نرم افزاري مقاومت ميكنند.
تابناك جان حالا كه صحبت از مبالغ دريافتي توسط دفترخانه ها شد داغم تازه شد بد نيست گزارشي هم از كميسيون دريافتي توسط مشاوران يا همان بنگاههاي معاملات ملكي تهيه كنيد واقعا مبالغ هنگفتي تو هر معامله از خريدار و فروشنده ميگيرند و معمولا كسي هم اطلاع ار تعرفه آنها نداره .
واقعا هرچي دلشون ميخاد مي گيرند به عناوين محتلف من يه وكالت نامه مي خاستم يارو مي گفت ده هزار تومن براي حق التحرير بايد بدي (منطورش اين بود كه اين انشايي كه نوشته )اون پول حق التحرير جاي خودش
اینکه اسناد ومدارک خصوصی مردم در فضای اینترنت و در دسترس عمومی سازمان ثبت قرار بگیره چه ربطی به هزینه ها داره؟ سازمان ثبت اگر میخواد جلوی هزینه های اضافی را بگیره چرا بلای حاصل از آن باید سر اسناد مردم بیاد؟ نظارت قوی چاره کنترل قیمتهاست نه کند کردن سیستم خصوصی دفترخانه ها وگرنه متخلفان از همین حالا راههای در رو را پیدا کرده اند و آسوده بخوابید که با این بی در و پیکری این سامانه، تخلف از قبل هم ساده تر شده. متاسفم برای اینهمه ناکارشناسی در بخشی که با اسناد و حیثیت مردم ارتباط مستقیم داره
با مدارک معتبر وموجود خود دفترخانه می گویم که بجای 120000تومان حق الثبت و حق التحریر وحق تمبر نقل وانتقال یک میلیون وصدهزار تومان بزور گرفت این وضع کانون سردفتران ودفترخانه هاست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها