بازدید 6032
۷

نامه و دعای کودکان برای دریاچه ارومیه

کد خبر: ۳۵۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸ 12 October 2013
کودکان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون آذربایجان‌غربی در چهارمین روز هفته ملی کودک که با نام کودک و طبیعت نامیده شده بود، در کنار دومین دریاچه شور جهان، دعای باران خواندند.

به گزارش ایسنا، به گفته فریدون سید مصطفوی، دبیر ستاد استانی برگزاری هفته ملی کودک هدف از این ویژه برنامه که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت اداره کل محیط زیست استان برگزار شد، آشتی دادن کودک و طبیعت و آگاهی دادن به کودکان دانست و افزود: کودکان باید خود را در مقابل طبیعت و محیط زیست مسوول بدانند تا آگاهانه در راه حفظ آن قدم بردارند.

در این ویژه برنامه اعضا در کارگاه ادبی با عنوان "سلام من به دریاچه" هریک جمله‌ای برای دریاچه نوشتند و در کارگاه نقاشی با عنوان"دوستی با طبیعت" نقاشی کشیدند.

همچنین با حضور کارشناسان اداره کل محیط زیست استان اعضا با گوزن زرد ایرانی که نژاد آن فقط در دو نقطه از کشور باقی مانده، آشنا شدند و در ادامه اعضا حاضر به عنوان محیط یاران کودک معرفی و کتابچه محیط‌یار دریافت کردند.

در این برنامه 70 نفر از اعضا دختر نوجوان کتابخانه‌های کانون ارومیه حضور داشتند که ضمن توضیحات کارشناسان محیط زیست در رابطه با تلاش‌های انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه، سوال‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور دنیاست که متاسفانه در سال‌های اخیر خشکسالی و کاهش بارندگی پیشرفت خشکی و عقب‌نشینی مرزهای دریاچه را به دنبال داشته‌ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷
کودکان عزیز ومهربان
امیدوارم دعایتان مستجاب گردد و تمام آرزوهای قشنگتان برآورده شود. لطفا برای ما کارکنان دانشگاه ش هم دعا کنید ممنون
حیف که این دریاچه تو کشور ایرانه بخدا ما لیاقت نداریم این دریاچه رو داشته باشیم اگه لایق بودیم قدرشو میدونستیم و نگهش میداشتیم
دیگه کار این دریاچه از دعا گذشته ...
یک کم هم در خصوص رودخانه زاینده رود بنویسید که خشکید و تمام شد. مردم اصفهان را هم دریابید تابناک
یه نامه ودعای کودکانه ای هم برای جلوگیری و ازبین نرفتن رود کارون درخوزستان بکنیم که حتی آب شرب مردم هم از آن تامین می شود
دريغ از يك تصوير!
خوبه دیگه /بزرگترها اب دریاچه رو خشک میکنن/ و کوچکترها برای اب دعا می کنن/چقدر جالب و ارتباط منطقی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی