بازدید 81123
۶
وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی مدعی شد:

ایران تا ۱۸ ماه دیگر دچار فروپاشی اقتصادی می‌شود

در حالی که تا پیش از این، سران رژیم صهیونیستی بر این باور بودند که تحریم‌ها ‌علیه ایران به تنهایی پاسخگو نیست و نیاز به یک تهدید نظامی جدی و عملی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران هست، در آخرین اظهار‌نظر، یکی از مقامات این رژیم مدعی شده ‌که ایران تا هجده ماه آینده دچار فروپاشی اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹ 08 October 2013
ایران تا 18 ماه دیگر دچار فروپاشی  اقتصادی میشود
در حالی که تا پیش از این، سران رژیم صهیونیستی بر این باور بودند که تحریم‌ها ‌علیه ایران به تنهایی پاسخگو نیست و نیاز به یک تهدید نظامی جدی و عملی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران هست، در آخرین اظهار‌نظر، یکی از مقامات این رژیم مدعی شده ‌که ایران تا هجده ماه آینده دچار فروپاشی اقتصادی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»،‌ «یووال استینیتز»، وزیر امور اطلاعات و استراتژی رژیم صهیونیستی، مدعی شده ‌که ایران تا هجده ماه آینده به فروپاشی اقتصادی دچار خواهد شد.

وی که در سالن همایش‌های بگین ـ سادات سخن می‌گفت، ادعا کرده‌ که در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده، تحریم‌های بین‌المللی منجر به زیانی ۱۰۰ میلیارد دلاری بر اقتصاد ایران خواهد شد که ‌‌سالانه تولید ناخالص داخلی در حدود ۴۵۰ میلیارد دلار دارد.

وی همچنین اشاره کرده ‌که اکنون نرخ تورم در ایران برابر با ۴۰ درصد و نرخ بیکاری نزدیک ۲۵ تا ۳۰ درصد است که در میان جوانان تا ۴۰ درصد نیز می‌رسد. ارزش ریال ایران در حدود ۱۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی این کشور نیز به منفی ۵.‌۴ درصد رسیده است.

وی ادعا کرده ‌که تحریم‌ها منجر به آن شده ‌که ایران با شدت از سیستم مالی بین‌الملل محروم شود و همین ‌تجارت را برای ایران به شدت مشکل ساخته است. وی بر همین اساس مدعی شده ‌که اقتصاد ایران تا یک‌سال‌و‌نیم دیگر به فروپاشی کشیده خواهد شد.

وی صراحتا بیان کرده که فشار‌ها تأثیر خود را گذاشته و کارساز بوده‌اند. اگر به این فشار یک تهدید نظامی نیز افزوده شود، نتیجه مورد نظر به دست خواهد آمد.

وی گفته، ترکیبی از تهدید نظامی و دیپلماسی همانند سوریه که این کشور را متقاعد به نابودی سلاح‌های شیمیایی‌اش کرد، در مورد ایران نیز پاسخگو خواهد بود. سوریه به خوبی حقیقت این شعار را نشان داد که هر چه ‌فشار بیشتر باشد، شانس دیپلماسی برای موفقیت بیشتر است.

وی در حالی سخن از فشار و دیپلماسی همزمان گفته ‌که این دقیقا تکرار مکرراتی است که نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در روزهای گذشته آن را بیان داشته است؛ این که اسرائیل تا زمانی موافق دیپلماسی و گفت‌وگو با ایران است که ایران قابلیت تولید سلاح هسته‌ای را نداشته باشد.

گفتنی است، سران رژیم صهیونیستی در ‌هفته‌های اخیر و پس از سفر روحانی و هیأت همراهش به نیویورک به شدت در انزوای دیپلماتیک قرار گرفته و درصدد آن هستند که با تبلیغات رسانه‌ای ‌علیه ایران، نیات و دستاورد‌های تیم دیپلماتیک کشور را‌ زیر سؤال ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹۴
انتشار یافته: ۶
قبلا نيز گفته بودند كه عراق سه روزه تهران را خواهد گفت كه بعد از 8 سال نتوانست هيچ غلطي بكنداين همان كشور است با همان جوانها...
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
بله بله ،شما فعلا کیش رو به چین بدید
بعدم مردم رو کشتید در نهایت گاز و برق و گوشت رایگان میدید به عراق
شازده تو خودشو ناراحت نشو. جین می پوشیم حالشو میبریم
ان شالله با حماسه اقتصادی در کشور پاسخ دندان شکنی به خیالات باطل ایشان خواهیم داد. دولت مردمی تدبیر و امید با عملکرد مناسب ظرف مدت کوتاهی شرایط تثبیت پول ملی و کاهش نرخ تورم را بوجود می آورد و در دراز مدت شکوفایی اقتصادی را شاهد خواهیم بود.
کاهش ارزش ریال تقصیر مسئولین محترم خودمونه.
بعد از 18 ماه دیگه تازه میشیم مثل امریکا
خدا رو شکر که میتونیم گندم خودمون رو تولید کنیم و با خوردن نان زنده بمونیم و منت این اسرائیلیهای کثافت رو نکشیم
ضمنآ فعلا که غرب بیشتر از ایران بخاطر تحریم ایران داره زیان میده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی