بازدید 35413

جزئیات مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان پیش از موعد

این کار سازمان تأمین اجتماعی که از نزدیک شش ماه پیش آغاز شده و در حال تغییر حکم این عزیزان برای کاهش مبلغ درآمدی آن‌ها بود، با اجرای این مصوبه به پایان خواهد رسید و این افراد حقوق گذشته خود را دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰ 06 October 2013
جزئیات دعوت ظریف به مجلس شورای اسلامینمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی‌ با تقاضای تغییر دستور و بررسی خارج از نوبت طرح استفساریه تبصره ذیل ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی در صحن علنی پارلمان موافقت کردند.

به گزارش «تابناک»، بیش از پنجاه نفر از نمایندگان مجلس با امضای این تقاضای تغییر دستور، آن را تقدیم هیأت رئیسه پارلمان کرده بودند تا طرح مذکور با موافقت مجلس، بیرون از نوبت در دستور کار جلسات علنی خانه ملت قرار گیرد.

امروز نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی درباره طرح استفساریه تبصره ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی، حقوق و حق بیمه سنوات ارفاقی بازنشستگان پیش از موعد سازمان تأمین اجتماعی را بر پایه میانگین بیمه‌پردازی دو سال آخر مدنظر‌ به تصویب رساندند.

با تصویب کلیات این طرح، جزئیات طرح به رأی گذاشته شد که نمایندگان نیز با طرح استفساریه تبصره ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی با نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موافقت کردند تا حقوق و حق بیمه سنوات ارفاقی بازنشستگان پیش از موعد مذکور به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و مستمری بازنشستگان موضوع ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی بنا بر‌ میانگین بیمه‌پردازی دو سال آخر (۲۹ و ۳۰) محاسبه شود.

بنا بر این گزارش، جعفر‌زاده امین آبادی طراح این طرح در تشریح این مصوبه‌ گفت: این مصوبه ‌‌به بررسی تبصره ماده ۷۷ قانون خدمات تأمین اجتماعی می‌پردازد. ما کارمندان‌ و کسانی را که ۲۵ سال سابقه کار دارند، با احتساب سی سال بازنشست می‌کنیم که البته دولت باید پنج سال مابه‌التفاوت آن را ‌پرداخت کند.

غلامعلی جعفر‌زاده امین‌‌آبادی گفت: به این ترتیب، چهل هزار ‌کارمند‌ بازنشست شدند، ولی به یکباره دولت دهم در اواخر عمر خود، این مصوبه را نقض کرد. هم‌اکنون‌ حرف ما این است که آنچه ‌گفته‌اید و بر سر آن با کارمندان به توافق رسیده‌اید، نباید نادیده گرفت، بلکه باید‌ این پرداخت‌ها به مانند روال گذشته انجام شود.
جزئیات مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان پیش از موعد

این نماینده افزود: اگر دولت می‌خواهد تغییراتی پدید آورد، باید‌‌ شامل کسانی باشد که از این پس اقدام به بازنشستگی می‌کنند. چگونه است هنگامی که می‌خواهید افزایشی در حقوق‌ها ‌دهید، عطف‌به‌ما‌سبق ‌را نمی‌پذیرید، ولی به هنگام کاهش حقوق، سریع آن را به گذشته ربط می‌دهید؟ این رفتار مناسب نیست.

وی گفت: در استفساریه ‌این گونه بود که مبنای حقوق بازنشستگان پیش از موعد مانند دو سال پایانی، ۲۹ و ۳۰ محاسبه شود که کار بسیار خوبی بود که تأمین اجتماعی آن را ایجاد کرده بود.

وی افزود: این چهل هزار تن که هم‌اکنون بازنشست شده‌اند، بیشتر شامل ارگان‌های بنیاد شهید، هلال احمر و کمیته امداد ‌هستند که بنا بر قانون گذشته، مزایا به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

جعفر‌زاده امین‌‌آبادی در ادامه یادآور شد: این ‌خبر خوشی برای ‌عزیزانی است که بر خلاف قانون و شرع و جوانمردی، حقوقشان کم شده بود. در این باره حتی پنج هزار تن به دیوان عدالت شکایت کرده‌ و ‌علیه دولت حتی حکم گرفته‌اند.

این نماینده در پایان اظهار داشت: این کار سازمان تأمین اجتماعی که از نزدیک شش ماه پیش آغاز شده و در حال تغییر حکم این عزیزان برای کاهش مبلغ درآمدی آن‌ها بود، با اجرای این مصوبه به پایان خواهد رسید و این افراد حقوق گذشته خود را دریافت خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۱
لطفا افزايش حقوق ساير صندوق هاي بازنشستگي من جمله اينده ساز و ... نيز مد نظر قرار گيرد
سوال اینجاست که مبنای پرداخت حق بیمه سالهای ارفاقی با چه ماخذی توسط سازمان اخذ گردیده که حالا باید مستمری دو سال آخر سنوات ارفاقی ملاک مستمری قرار گیرد ؟
تو را خدا مسئله ماده 10 قانون بازنشستگي پيش از موعد نوسازي صنايع را نيز پي گيري كنيد كه تامين غير اجتماعي آن را يكطرفه لغو كرده و دولت نيز اهميتي نميدهد بلكه انشاء ا... روياها و آرزوهاي بيش از يكصد هزار كارگر چشم براه تحقق يابد
آیا این مصوبه در مورد بازنشستگان پیش از موعد بانک ها اعمال می شود؟ به عنوان مثال کارمندی که با 26 سال سابقه خدمت باز نشسته شده است میزان حقوق بازنشستگی اش میانگین حقوق سالهای 25 و 26 می باشد، نه سال های 29 و30.
بعد ازچهار سال هنوزدر انتظار همسان سازی حقوق بازنشستگان ازسوی تامین اجتماعی هستیم .
ما بازنشسته های بخش کارگری که بازنشسته همین قانون 25 سال هستیم پس چه
مسئول تامین اجتماعی در دولت یازدهم ماه قبل اد عا کرد که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از مهر ماه یکسان سازی میشود ولی تابحال هیچ اشاره ای نکرده نکند
لطفا به بازنشستگان پیش از موعد فرهنگیان هم این ارفاق 5 سال اضافه شود.حقوق فرهنگیان زیاد نیست ولی هنگام بازنشستگی خیلی کاهش حقوق دارند.حالا اگر پیش هزموعد هم باشد که دیگر هیچ
مشمولین صندوق بازنشستگی کشوری با همان قانونی که مشمولین تامین اجتماعی بازنشسته گردیده ا ند بازنشسته شده اند لطفا مصوبه به آنان نیز تعمیم داده شود
من ازکار افتاده با 22سال سابقه دیپلمه دهه 60 وزارت بهداری با دریافتی 600هزار تومن هستم اگه خونه مردم کلفتی میکردم دریافتیم اگه بیشتر نمیشد کمتر نبود هیچ نهاد وارگانی جوابگو نیست
اونهایی که 5 سال سنوات ارفاقی را گرفته اند کلی خوش بحالشون شده حالا میخوان حقوقاشون را هم زیاد کنند ما که فکر میکردیم دولت تا سال 94 این مصوبه را ارادامه میدهد براساس مصوبه مجلس !!! اگرچه سال 90 میتوانستم بازنشته بشم ولی به علت بدهی زیاد تصمیم گرفته بودم که یکسال دیگر بمانم با توجه به اینکه این قانون باید تا سال 94 قابل اجرا باشد متاسفانه به ما تعلق نگرفت که نگرفت حالا ما همه جوره ضرر کردیم واونهایی که استفاده کردن همه جوره دارن بهره مند میشوند این انصافه وعدالته ؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان