بازدید 31076
محجوب: ۲۰۰۰۰ سند ناپدید شده تأمین اجتماعی در زیرزمین پیدا شد

هشدار به کسانی که وجوه میلیاردی در اختیار دارند و پس نداده‌اند!

با برگزاری نشست قبلی کسانی که اسناد مجلس را پنهان کرده بودند، جرأت جابجایی و از بین بردن آن‌ها را پیدا نکردند و سرانجام با همکاری کارگران داخل سازمان، اسناد در زیرزمین‌ پیدا شد؛ بیست هزار برگ مفقوده حاوی گزارش‌های حسابرسی صورتجلسات مدیریت و بسیاری دیگر از گزارش‌هاست. کسانی هستند که هزار میلیارد تومان سند پیششان است که...
کد خبر: ۳۴۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷ 02 October 2013
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی با بیان این که اسناد گم شده در مورد تحقیق و تفحص در یکی از زیرزمین‌های ساختمان تأمین اجتماعی پیدا شد، گفت که تاکنون بیش از 3000 برگ شکایت و سند تخلف از سازمان تأمین اجتماعی به این هیأت ارائه شده است.

هشدار به کسانی که وجوه میلیاردی در اختیار دارند و پس نداده‌اند!به گزارش «تابناک»، علیرضا محجوب در نشست امروز هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی با خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت تحقیق و تفحص سازمان تأمین اجتماعی گفت: با برگزاری نشست رسانه‌ای قبلی کسانی که اسناد مجلس را پنهان کرده بودند، جرأت و جسارت جابجایی و از بین بردن آنها را پیدا نکردند و سرانجام روز دوشنبه با همکاری حراست و کارگران داخل سازمان اسناد در یکی از زیرزمین‌های سازمان پیدا شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: ‌در همان روز مصاحبه، نامه‌ای به دادستان درباره ناپدید ‌شدن اسناد تحقیق و تفحص ارائه کردند و حتی جلسه‌ای نیز برای پیگیری با دادستان تشکیل شد و گلایه کردند که چرا پس از گم ‌و رسانه‌ای شدن این اسناد، ‌تازه قوه قضاییه ورود پیدا کرده است.

یافتن اسناد گم شده با کمک کارگران ساختمان دوم تأمین اجتماعی

محجوب اضافه کرد:‌ باید از کارگران به دلیل دادن اطلاعات در جریان پیدا کردن اسناد تشکر کنم. ما ابتدا باورمان نمی‌شد ‌این اسناد گم شده، ولی با پیگیری‌ها مطلع شدیم که این اسناد گم شده است. با آگاهی از پیدا شدن، نامه‌ای به وزیر کار نوشتم و ایشان نیز نامه را به حراست ارجاع داد. با قائم مقام وزارت کار نیز در محل اختفای اسناد حضور پیدا کردیم و توانستیم این ادعا را به اثبات رسانده و آنها را پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدارک در یکی از زیرزمین‌های ساختمان تأمین اجتماعی یعنی ساختمان دوم این سازمان به نام شهید معیری یافت شد. آنجا اتاقی بود که تنها یک کلید داشت که ما هر چند وقت یک بار برای اطمینان از وجود اسناد سرکشی می‌کردیم که یکباره به ما اطلاع داده شد‌ اسناد گم شده است؛ اما با پرس‌و‌جو و کمک و اطلاع کارگران شریف و حراست و وزارت کار، توانستیم اسناد را پیدا کنیم.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص در سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با بیان این که نگارش گزارش از نیمه دوم مهر ماه آغاز می‌شود، گفت: بیست هزار برگ ناپدید شده دارای گزارش‌های حسابرسی صورتجلسات مدیریت، تمامی اسناد مربوط به مراکز درمانی، شعب سازمان تأمین اجتماعی، گزارش‌های بازرسان و بسیاری دیگر از گزارش‌هایی بود که با پیدا شدن آن با اطمینان بیشتری می‌گوییم، گزارش‌ها را پانزدهم آبان تحویل مجلس می‌دهیم.

بیست هزار صفحه از پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گم شد!

بیش از ۳۰۰۰ برگ شکایت و سند تخلف به دستمان رسیده است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این ‌که با انتشار این گزارش، ماهیت بسیاری از متخلفان آشکار می‌شود، افزود: بیش از 3000 برگ شکایت، دادخواست و سند تخلف به این هیأت ارائه شده که به بسیاری از این اسناد رسیدگی شده ‌و مابقی نیز تعیین تکلیف می‌شود که پس از تعیین تکلیف در رابطه با آن مصاحبه خواهیم کرد؛ البته این گزارش دارای چندین هزار برگ ضمیمه است که تنها باید ‌‌نیم ساعت در مجلس ارائه شود.

وی با تأکید بر این که تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، یکی از پرحاشیه‌ترین و پرمسأله‌ترین تفحص‌های مجلس است گفت: امیدواریم مجلس اجازه دهد همه جزییات گزارش را منتشر کنیم تا کسانی که از اموال دولتی سوء‌استفاده کرده‌اند، شناخته شده و تخلفات آنها برای همه روشن شود.

هشدار به افرادی که وجوهی از سازمان در اختیار دارند!

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، با اعلام هشدار به کسانی که در پنهان کردن اسناد و انجام تخلفات نقش داشته‌اند، گفت: به تمامی کسانی که وجوهی را از سازمان در اختیار دارند، هشدار می‌دهم آنها را برگرداند. کسانی هستند که هزار میلیارد تومان سند پیش آنهاست که باید این موارد تعیین تکلیف شود. اگر کسانی که بنا به هر دلیل به سازمان بدهکارند و یا دریافتی‌هایی داشته‌اند که قانونی نبوده، پیش از تهیه گزارش و ارائه آن به مرجع قضایی اسناد و اموال را تحویل دهند، مقداری از بار تخلفشان کم شده است، چرا که پس از تصویب گزارش قوه قضاییه به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه ما از قوه قضاییه انتظار رسیدگی به تخلفات متخلفین این پرونده را داریم، گفت که تمامی اطلاعات و جزییات این پرونده تاکنون به رئیس مجلس ارائه شده است.

20:30 قانون را سخره گرفته است

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم‌ با اشاره به حاشیه‌سازی‌های اخبار 20 و 30 نسبت به قرائت آیین‌نامه در نشست قبلی توضیح داد: ما موظف به قرائت آیین‌نامه هستیم، حال هر رسانه هر برداشتی که می‌خواهد می‌تواند داشته باشد. نباید قرائت قانون در مطبوعات به تمسخر گرفته شود. بنا بر آیین‌نامه ما نمی‌توانیم درباره جزییات تحقیق و تفحص قبل از انتشار آن اطلاع‌رسانی کنیم، ولی متأسفانه اخبار 20:30 در حاشیه‌های خود، تنها به فرافکنی پرداخت و به نوعی مزه‌پراکنی کرد که ما به این موضوع اعتراض داریم.

محجوب یادآور شد: من نسبت به این کار واکنشی نشان ندادم، چرا که معتقد به آزادی بیان در مطبوعات هستم.

کلاهبرداری بزرگ در سازمان تأمین اجتماعی

هشدار به کسانی که وجوه میلیاردی در اختیار دارند و پس نداده‌اند!در ادامه نشست، نادر قاضی پور، از دیگر اعضای هیأت تحقیق و تفحص توضیح داد: بنا بر اسناد ‌بررسی شده، پی به معضل بزرگی می‌بریم و می‌توان گفت که کلاهبرداری بزرگی در سازمان شده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: نیاز به اقدام سریع قوه قضائیه داریم که با پایان بررسی هیأت قوه قضائیه، باید وارد عمل شده و اقدامات سریع انجام دهد، ما وقتی کارمندی یک بسته کاغذ از اداره بیرون می‌کند، او را اخراج می‌کنیم، حال‌ میلیاردها پول در سازمان تأمین اجتماعی جابجا شده و کسی کاری نکرده است.

وی گفت: تحقیق و تفحص تنها این نیست که ما به دنبال کشف مجرم باشیم. گاهی باید برخی موارد مشخص شود و تحقیق تنها برای آن است. در مورد تأمین اجتماعی هم برخی آن را ملک شخصی خود می‌پندارند و هر کاری بخواهند می‌کنند.

مبالغ غیرقانونی زیادی بدون اسم و تنها با ثبت کد پرداخت شده است

قاضی پور ادامه داد: ما در بررسی سازمان تأمین اجتماعی به هر پرونده‌ای که دست زدیم، با مبالغ غیرقانونی زیادی روبه‌رو شدیم که در این رابطه سند پرداخت‌ها با کد، ثبت شده و هیچ نامی برای دریافت کننده عنوان نکرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: برای بررسی پرونده‌های سازمان تأمین اجتماعی، لازم است یک دادسرا با صد قاضی ‌باشند تا بتوانند بررسی‌های تخصصی نسبت به هر پرونده انجام دهند.

وی توضیح داد: وقتی اشخاصی صرفاً جهت همشهری بودن با یکی از مسئولان وقت سازمان تأمین اجتماعی با مراجعه به سازمان از 5 تا 20 میلیون پول بهره‌مند می‌شوند، نمی‌توان گفت در این سازمان فساد مالی در کار نبوده است.

حضور مدیران سیاسی ابهام را در تأمین اجتماعی بیشتر می‌کرد

هشدار به کسانی که وجوه میلیاردی در اختیار دارند و پس نداده‌اند!سیدحسین دهدشتی، دیگر عضو هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر گستره سازمان تأمین اجتماعی‌ توضیح داد: تأمین اجتماعی سی میلیون جمعیت ایران را شامل می‌شود و مخاطبان آن قشرهای آسیب‌پذیرند که با این گستره، باید‌ ساماندهی درستی داشته باشد؛ اما در چند سال اخیر، گزارش‌های شکایت زیادی از مردم به دست ما رسید که ما را مجاب به انجام تحقیق و تفحص کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم‌ افزود: این تخلفات در حالی به دست ما می‌رسید که مدیران بعضاً سیاسی در این سازمان منصوب می‌شدند که این موضوع ابهامات را بیشتر می‌کرد که در نهایت انجام تحقیق و تفحص را دو ماه پیش آغاز کردیم.

سرمایه شستا از 2 میلیارد به 39 هزار میلیارد رسید

دهدشتی تصریح کرد: نخستین مشکل در سازمان، عزل و نصب‌های بی‌برنامه و ناباورانه بود و پس از آن فعالیت‌های شرکت شستا در مظان اتهام قرار گرفت، چرا که سرمایه آن از 2 میلیار د به 39 هزار میلیارد تومان رسیده بود.

وی گفت: شستا 30 شرکت زیر مجموعه داشت و هفت شرکت هلدینگ که نظارت درستی بر هیچ کدام وجود نداشت، اما به صورت گسترده فعالیت‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است، این فعالیت‌ها شامل 40 درصد کار توزیع دارو، سرمایه‌گذاری 40 درصدی در بازار سیمان، در اختیار گرفتن 30 درصد از بازار قیر کشور، 17 درصد بازار تایر، 70 درصد جابجایی‌های ریلی و برخی فعالیت‌های اقتصادی دیگر است.

تیم تحقیق و تفحص را سه پاره کردیم

این طراح تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی‌ توضیح داد: به همین علت، کار تحقیق شستا کمی طولانی شد زیرا کار را به سه گروه تقسیم کرده بودیم؛ یک گروه در سازمان تأمین اجتماعی، یک گروه در شستا و یک گروه در کارگروه درمان مستقر شدند تا بررسی‌ها را انجام دهند.

وی افزود: انتصابات غیرقانونی و خرید و فروش‌های بی‌پایه ‌به افراد انحصاری و واگذاری برخی امور به اشخاص وابسته، مهمترین تخلفات شستا بوده ‌‌که برای بررسی این گونه موارد، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کمک‌های بسیاری کردند.

دهدشتی برای همکاری بیشتر مطلعان، از آنان خواست اطلاعات خود را به شماره دورنگار 88880340 بفرستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار