بازدید 20397
پناهندگي ورزشکاران ايراني به خاطر مشکلات مالي

چگونه جودوکاران ایرانی ، لبنانی شدند ؟

پس از محسن غفار، وحيد سرلک و احسان رجبي اعضاي سابق تيم ملي جودو بزرگسالان ايران که در طول دو، سه سال گذشته تابعيت آلمان و آمريکا را گرفتند، متاسفانه شنیده می شود سبحان رسولي، ملي پوش وزن 73- کيلوگرم و کاپيتان تيم ملي نوجوانان که در مسابقه هاي ماه گذشته قهرماني جهان در آمريکا به مقام هفتم رسيد به همراه حسن خدامرادي، ملي پوش وزن 81- کيلوگرم تيم ملي جوانان، هم اکنون در لبنان حضور دارند و در تلاش هستند تا تابعيت اين کشور را بگيرند.
کد خبر: ۳۴۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹ 30 September 2013
چگونه جودوکاران ایرانی ، لبنانی شدند ؟متاسفانه مهاجرت ورزشکاران ايراني به خارج از کشور و تابعيت گرفتن آنها يکي از معضلات بزرگي بوده که در چند سال اخير، بدجور گریبان ورزش ايران را گرفته است. معضلي که مسئولان مربوطه در مقابل هيچ چاره اي براي حل آن نينديشيده اند.

به گزارش تابناک ، مسائل مالي و بي اهميت جلوه دادن ورزشکاران حرفه اي و ملي، اصلي ترين دليلي است که اين ورزشکاران در توجيه خروجشان از کشور عنوان مي کنند. قايقراني، شمشيربازي، جودو، کشتي و کاراته از جمله رشته هايي بوده که طي اين سال ها ملي پوشان خود را که گاها بنام بوده اند از دست دادند و به اميد يافتن شرايط بهتر براي زندگي و ورزش، دست به مهاجرت زده اند.
چگونه جودوکاران ایرانی ، لبنانی شدند ؟
اين بار نيز اين قضيه در مورد جودوکاران تکرار شده است. پس از محسن غفار، وحيد سرلک و احسان رجبي اعضاي سابق تيم ملي جودو بزرگسالان ايران که در طول دو، سه سال گذشته تابعيت آلمان و آمريکا را گرفتند، متاسفانه شنیده می شود سبحان رسولي، ملي پوش وزن 73- کيلوگرم و کاپيتان تيم ملي نوجوانان که در مسابقه هاي ماه گذشته قهرماني جهان در آمريکا به مقام هفتم رسيد به همراه حسن خدامرادي، ملي پوش وزن 81- کيلوگرم تيم ملي جوانان، هم اکنون در لبنان حضور دارند و در تلاش هستند تا تابعيت اين کشور را بگيرند. 

جالب این که محمد منصوري از مربيان جودو ايران و سرمربي اسبق تيم جودو ایران و استقلال نيز همراه اين دو جودوکار است و کارهاي مربوط به هماهنگي با فدراسيون جودو لبنان و اقامت اين جودوکاران را انجام مي دهد! محمد منصوري كه نزديك به ۲ ماه است هدايت تيم هاي نونهالان تا بزرگسالان لبنان را برعهده گرفته است

منصوری می گوید : در جريان مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا كه در تايلند برگزار شد به همراه محمدرضا رودكي راهي اين كشور شديم و با روساي فدراسيون چند كشور آسيايي مذاكره داشتيم. در اين ميان پيشنهاد لبنان بهتر بود و توافقات خوبي را براي پذيرفتن هدايت تيم هاي ملي اين كشور انجام داديم. حتي رييس فدراسيون جودوي ايران نيز در جريان اين مذاكرات بود و در جريان مسابقاتي كه در كره جنوبي و برزيل نيز انجام شد با مسوولان لبناني صحبت كرد. منصوري گفت: رييس فدراسيون جودوي ايران از روز نخست شاهد اين مساله بود ولي نمي دانم چرا چندي پيش اين مساله را تكذيب و صحبت هايم را دروغ دانسته است!

مهاجرت اين دو جودوکار به لبنان در حالي است که آذرماه مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا در چين برگزار مي شود و رسولي و خدامرادي قصد دارند براي اين رقابت ها در قالب تيم ملي جودوي لبنان روي تاتامي بروند. 

جالب‌تر اینکه رئیس فدراسیون جودوی لبنان نیز با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک این ادعا را تائید کرده است. .

به هر حال بحث پناهندگي ورزشکاران ايراني به خاطر مشکلات مالي در طول اين سال ها فقط از سوي ملي پوشان ورزش هاي غيرفوتبالي صورت گرفته است؛ ورزشکاراني که حتي در طول سال، يک چهارم دستمزد فوتباليست ها را هم نمي گيرند. از سوی دیگر چون فدراسيون هاي جهاني اين رشته ها در مقابل فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) قانون مدوني در اين خصوص ندارد و با اين قضيه برخورد نمي کنند مهاجرت ها به راحتي انجام مي شود. به طور مثال فيفا در شرايطي اجازه تغيير تابعيت به فوتباليست ها را مي دهد که خانواده فوتباليست ها اقدامي در کشور دوم داشته باشد يا بازيکن مورد نظر سابقه چند سال زندگي در آن کشور را داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۷
اینها که ورزشکارند شما تکلیف خودتان را مقامات .. و فرزندانشان روشن کنید که فرزندانشان تابعیت و خودشان گرین کارت و روادید کشورهای مختلف را در جیب دارند باز این بندگان خدا فقط از روی نداری رفته اند
تاسف بار است
به خودشون ظلم مي كنند به زودي ان شاء الله اوضاع ايران إز هر جهت بهتر ميشه ولي اونها ميمونن با باسبورت يك كشور كوجك فرقه اي اون موقع جرات دارند بيان طرف ايران ايران بيشه بي شير نيست و با رفتن دو تا ...بي ورزشكار نمي مونه دليلش هم اينه كه الان ايران در غرب و جنوب اسيا حرف اول رو مي زنه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
صنار بده آش، به همین خیال باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
درسته ایران بیشه بی شیر نیست ولی باید حق داد به ورزشکاری که روزانه چند ساعت تمرین سخت انجام میده ولی با به مهری مسئولان مواجه میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
پسر خوب ورزشکاری که در دوران اوج خودش بصورت حرفه ای نتونه ورزش کنه به خودش و به 15 سال زحمت کشیدنش ظلم میکنه و کم کم از دنیای حرفه ای فاصله می گیره .


خدا پشت و پناهشون.
وقتی در اردوهای تیم ملی به ورزشکاران غذای مناسب هم داده نمی شود بیش از این نباید انتظار داشت.
مطمئن باشید وطن پرست تر از ایرانی کسی نیست.ولی بالاخره هر کسی هدفی داره.بهتر اینه که از خودشون پرسیده بشه مشخص شه دلیلشون چی بوده.اما عجیب انتخاب اوناست .شاید به گفته ی شما نقش رییسشون پررنگ بوده در انتخابشون.یا اینکه فقط می خواستن یه جایی برن.حالا لبنان هم شد،شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
شما مطالعه تاریخی ندارید.
دنیا تبدیل به یک دهکده شده، اگه کسی احترام و عزت و شرایط مالیش توی کشور دیگه بهتر تامین میشه چرا نباید بره؟ ایرانی بودنش که از بین نمیره!
پاسخ ها
yek irani az aberdeen
| United Kingdom |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
movafegh hastam
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
حق با شماست! چون ایران مثل هندو پاکستان کشورفقیریه! ..
بخاطر پول تغییر ملیت دادن کار جالبی نیست
وقتي به ملي پوشاي كشتي فرنگي شام كتلت ميدن !!!! يا به قهرماناي المپيكي خلف وعده مي كنند و نگاهي از سر ترحم در جهت تسهيل شرايط زندگي نمي كنند !!! يا يه فوتباليست معمولي معمولي چند صد برابر يه قهرمان المپيكي ميگيره (تبعيض) !!! اين مسائل در خصوص مربيان هم صدق ميكنه .
بازم بگم ؟؟؟ نه بسه ديگه
معلومه ديگه طرف قيد همه چي رو از سرناچاري ميزنه.
مسئولين ورزش بايستي نگاهي عدالت محور به همه رشته ها و ورزشكارها داشته باشند.
خوب كاري كردن پولش و احترامش مي ارزه
چرا نرن ، حداقل دغدغه تحريم و دلار بالا را كه ندارند و عمرشان تلف نميشه
تا وقتی تمام پول های ورزش خرج فوتبال میشه وضع همینه جای ایراد هم نداره
فقط بچسبین به فوتبال
تابناك چرا نمايش نمي دي كامنتمو
مي ترسي فيلترت كنن
كامنتم رو نمايش بده شايد يكي از اين رئيساي .. بيان ببينن تا بفهمن چه مي كشيم ما...
لطفا كامنت قبلي رو نمايش بده
کاش فوتبالیستها میرفتن
بنظر من این کار هیچ ایرادی ندارد؛ این ورزشکاران فقط باید ملاحظات ملی کشور را در نظر بگیرند و به هر کشوری نروند. لطفا منتقدین قبح این مسئله را بیان کنید.صرف انتقاد از این ورزشکاران اگر مشکلی هم وجود داشته باشد حل نمی کند.
متاسفم برای نگارنده مطلب ، اگر ادعای شما مبنی بر دخالت رئیس فدراسیون ایران صحت دارد چرا مدرکی در اینخصوص منتشر نکردید، چرا بیهوده تعمت می زنید از تابناک بعید بود
زير پرچم ايران بأيد براي هر ورزشكاري افتخار باشه اين مربي خيانت كرده ميخواست بره خوب ميرفت چرا اين بچه ها رو با خودش برده مطمئنا پايين ي دلال در ميان است
تا کی ادامه خواهد داشت
ميگن کسي که گرسن است دين نداره ,يعني حتي واسه سير شدن و زنده موندنش دينش رو هم ميفروشه ,حالا شما حوف از مليت ميزيد؟؟؟؟؟
من هم یکی از جودوکارانی هستم ک قصد خروج رو دارم متاسفانه با دیدن این تبعیض قایل شدن ها بین فوتبال و رشته های رزمی قلبم ب درد میاد باز ورزشای رزمی چندتا مدال جهانی دارن اما فوتبال تاحالا ازگروهشم بالا نرفته
افرین به هر ورزشکاری که میره ... طرف ۱۰ سال ۱۵ سال تمرین کنه عرق بریزه از خانواده دور باشه اردو بره اخر زرتی بهش بگن باید ببازی که جلوی ورزشکار اسراییلی شرکت نکنی؟؟مگه مسخره بازیه ... فدراسیون جودو ابله هست که این همه تا الان صبر کرده باید همون اول کل فدراسیون جودوی ایرانو تعلیق میکرد تا یاد بگیرن مسعولان ایرانی که ورزش جای سیاسی کاری نیست .... اگه حالا جرات داری این کامنت منو پخش کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست