بازدید 27347

آيا پسر 16 ساله ايراني هنوز در ايران است؟

کد خبر: ۳۴۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴ 30 September 2013

پسر 16 ساله‌يي كه 384 روز پيش از منزل‌شان خارج شده بود در حالي هنوز مراجعت نكرده كه پليس و خانواده‌اش در بررسي بيمارستان‌ها و اجساد متوفي پزشكي قانوني در يك سال گذشته موفق به شناسايي وي نشده‌اند. گم شدن اين پسر جوان در حالي است كه دوستان نزديكش مي‌گويند ميلاد 16 ساله از چندي پيش تصميم داشته از ايران خارج شود.

 به گزارش اعتماد، فردي با مراجعه به كلانتري 166 لشگرك اعلام داشت كه پسرش به نام ميلاد (16 ساله) از خانه خارج شده و ديگر به منزل بازنگشته است.

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «فقداني» و به دستور شعبه 101 دادگاه عمومي بخش لواسانات، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسيدگي به پرونده، كارآگاهان پايگاه يكم با شناسايي دوستان فقداني به تحقيق از آنها پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه فقداني چندين بار و در صحبت‌هاي دوستانه به يكي از دوستانش گفته خسته شده و قصد دارد از ايران خارج شود.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از دوستان فقداني، كارآگاهان مجددا به تحقيق از خانواده فقداني پرداخته و پدر فقداني ضمن بي‌اطلاعي از تلاش فرزندش براي خروج از ايران، به كارآگاهان گفت: «پيش از اعلام شكايت به كلانتري درباره فقدان پسرم، فردي با من تماس گرفت و گفت: ميلاد نياز به پول دارد و به اين بهانه از من درخواست كرد تا براي تحويل دادن پول به منطقه‌يي در لواسان مراجعه كنم. پدر ميلاد ادامه داد: زماني‌كه خبري از اين شخص نشد تصميم گرفتم تا فقدان ميلاد را به كلانتري اطلاع دهم».

با توجه به اطلاعات به دست آمده در مسير تحقيقات و احتمال وقوع جنايت، پرونده جهت انجام تحقيقات تخصصي به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.

با آغاز تحقيقات در اداره يازدهم و با اعلام علامت مشخصه، ميلاد كه بنا بر اظهارات پدر و مادرش خالكوبي حرف انگليسي M روي بازوي دست راستش وجود داشت، كارآگاهان به بررسي سوابق اجساد ناشناس پرداخته اما موفق به شناسايي جسدي با اين مشخصات نشدند، همزمان با توجه به احتمال اقدام فقداني براي خروج غيرقانوني از كشور، كارآگاهان اقدام به شناسايي يكي از اتباع كشور افغانستان به نام رحيم كردند كه در تحقيقات مشخص شد چندي پيش به صورت غيرقانوني وارد ايران شده و همزمان با فقدان ميلاد، او نيز ناپديد شده است.

مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، با انتشار اين خبر اعلام كرد: «با توجه به ادامه رسيدگي به پرونده در اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ، دستور انتشار تصوير فقداني از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است به همين دليل از همه شهروندان و هموطنان محترم كه موفق به شناسايي تصوير فقداني شده و اطلاعاتي درباره سرنوشت دارند دعوت مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055511 در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل