بازدید 5067

قتل مرد بازنشسته با آبميوه مسموم

کد خبر: ۳۴۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 29 September 2013

 مرد تبهكار كه با آبميوه مسموم از طعمه‌هاي خود سرقت مي كرد، به اتهام قتل يكي از قربانيانش پاي ميز محاكمه قرار گرفت.

به گزارش قانون، 26 خرداد سال گذشته خانواده مرد 65 ساله اي به نام نعمت با مراجعه به كارآگاهان پليس آگاهي از ناپديد شدن مرموز او خبر دادند. در ادامه تيمي از ماموران تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده و در بررسي‌هاي خود دريافتند نعمتبازنشسته بوده و روز حادثه به پارك‌شهر رفته بود. در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، 19 تيرماه جسد مردي در يك كانال آب حوالي بزرگراه مدرس كشف شد. با خارج كردن جسد و بررسي‌هاي اوليه مشخص شد جسد كشف شده متعلق به نعمت است.

با توجه به اينكه مرد ميانسال سابقه بيماري نداشت و قرار نبود به حوالي اتوبان مدرس برود ، ماموران به موضوع مشكوك شده و جسد براي تعيين علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد.

از سوي ديگر با بررسي‌هاي علمي مشخص شد فردي در حال استفاده از تلفن همراه نعمت است. با كشف اين سرنخ فرد مورد نظر شناسايي و دستگير شد.

او در بازجويي‌ها با اظهار بي اطلاعي از مرگ نعمت گفت : من مالخر هستم و اين گوشي را از فردي به نام مشا ا...خريده ام. با اين اعترافات مشا ا... شناسايي و دستگير شد.

متهم 40 ساله در ابتدا منكر هرگونه جرمي شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: چندي قبل به اتهام سرقت دستگير و روانه زندان شدم. در آنجا با يك سارق حرفه اي دوست شدم كه روش سرقت با آبميوه مسموم را به من آموزش داد.28 ارديبهشت سال 91 از زندان آزاد شده و پس از آن سرقت‌هاي خود را آغازكردم. با پرسه زدن در پارك شهر طعمه‌هاي خود را شناسايي كرده و با آنها طرح دوستي مي‌ريختم. بعد هم به آنها آبميوه مسموم مي‌دادم و پس از بيهوش شدن طعمه‌ها از آنها سرقت مي كردم.

با تكميل تحقيقات پرونده با صدور كيفرخواست براي محاكمه به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. صبح امروز متهم پاي ميز محاكمه قرار گرفت. در ابتداي جلسه نماينده دادستان با تشريح كيفرخواست گفت: در اين پرونده مشاء ا... 40 ساله متهم است نعمت را به قتل رسانده و با آبميوه مسموم از چهار نفر سرقت كرده است. پزشكي قانوني نيز در گزارش خود اعلام كرده است نعمت به احتمال قوي بر اثر مسموميت با داروي خواب آور كشته شده است.با توجه به محتويات پرونده براي متهم تقاضاي مجازات قانوني را دارم.

سپس اولياي دم مقتول در جايگاه حاضر شده و براي قاتل پدرشان تقاضاي قصاص كردند. قاضي عزيزمحمدي با تفهيم اتهام به مشاء ا... از او خواست به دفاع از خود بپردازد كه متهم با قبول اتهامش اظهار داشت: با مقتول در پارك‌شهر آشنا شدم. با او طرح دوستي ريخته و او را به خانه ام دعوت كردم. در طول مسير يك آبميوه مسموم به او دادم كه پس از رسيدن به بزرگراه مدرس او گفت خوابش مي آيد. كنار اتوبان توقف كردم و او پس از پياده شدن از موتور بيهوش شد. كيف و تلفن همراهش را سرقت كرده و از محل گريختم.

 قاضي: جسد مقتول در كانال آب پيدا شده كه اين موضوع با اظهارات شما همخواني ندارد.
متهم: من پيكر بيهوش نعمت را در كنار اتوبان رها كردم . نمي دانم چه كسي جسد را داخل كانال آب انداخته است.

 قاضي: چه زماني دستگير شدي؟

متهم: 22 آبان سال 91 در جريان چهارمين سرقت خود شناسايي و دستگير شدم.

متهم در جريان آخرين دفاعيات خود گفت: من اين روش را در زندان آموزش ديدم و قصد قتل نداشتم. فقط طعمه‌هايم را بيهوش كرده و اموالشان را سرقت مي كردم. به نعمت هم 5 قرص خواب آور دادم.

پس از آخرين دفاعيات متهم و وكيل مدافعش قضات دادگاه براي صدور حكم وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد