بازدید 3293

بالاگرفتن اعتراضات ضد دولتی در سودان

کد خبر: ۳۴۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲ 27 September 2013
به دنبال بالا گرفتن تظاهرات ضد دولتی سودانی‌ها، مخالفان از کشته شدن دست کم 140 معترض در درگیری‌های چهار روز اخیر این کشور سخن می‌گویند، این درحالی است که مسئولان رسمی تنها کشته شدن 29 تن را تایید می‌کنند و تظاهرکنندگان را به انجام اقدامات "وحشیانه" متهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، تظاهرات در سودان به دنبال افزایش قیمت سوخت همچنان ادامه دارد و مخالفان اعلام کردند که تنها در درگیری‌های روز پنجشنبه خارطوم پایتخت سودان بیش از 20 تن کشته شدند و آمار قربانیان چهار روز گذشته نا‌آرامی‌ها به بیش از 140 تن رسیده‌ است.

تظاهرات در سودان در حال گسترش به شهر‌های مختلف این کشور است و برای اولین بار از آغاز اعتراضات، ناآرامی‌ها به مناطق ساحلی سودان در شمال شرق این کشور نیز کشیده شد.

تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف سودان شعارهای علیه حکومت سر دادند و پلیس با گاز اشک آور، باتوم و گلوله‌های جنگی آن‌ها را متفرق کرد.

معترضان در پایتخت سودان، شعارهایی از جمله، "آزادی، آزادی" و "ملت خواستار سقوط نظام است" سر داده، راه‌ها را بسته و به سمت ماشین‌های پلیس سنگ پرتاب کردند.

مخالفان مسئولان را به استفاده از گلوله جنگی در رویارویی با تظاهرکنندگان در جنوب شرق خارطوم و شهر "ام درمان" که به کشته شدن ده‌ها تن، انجامید متهم می‌کنند.

مقامات سودان دیروز اسامه مرتضی،‌ مدیر بیمارستان "ام درمان" را بازداشت کردند چرا که وی اعلام کرده بود که 21 تن در بیمارستان تحت مدیریت وی به دلیل جراحات جان باخته اند.

این درحالی است که احمد بلال، وزیراطلاع رسانی سودان به کار بردن زور علیه اعتراض کنندگان را تکذیب و اعلام کرد: تظاهرکنندگان با اعمال وحشیانه از ساتور و تفنگ استفاده کرده و به تخریب و سوزاندن 21 پمپ بنزین و ده‌ها فروشگاه و غارت 57 خانه دست زده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی