بازدید 26460

درخواست سوئیفت برای لغو تحریم‎های ایران

کد خبر: ۳۴۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷ 27 September 2013
شبکه مالی سوئیفت تلاشهایی برای لغو تحریم خدمات خود علیه ایران آغاز کرده است.

 به گزارش العالم، شبکه مالی سوئیفت به صورت رسمی از اتحادیه اروپا خواست تحریم های مالی علیه ایران لغو شود تا این شبکه بتواند تعاملات مالی را میان بانک های ایرانی و دیگر کشورهای جهان از سرگیرد .
 
کریم باغستانی خبرنگار این شبکه در بروکسل در گزارشی در این زمینه افزود: لغو تحریم سوئیفت علیه بانک های ایران به این کشور اجازه می دهد نفوذ قوی خود را در بازارهای مالی جهانی بازیابد.
 
شبکه سوئیفت که مقر آن در بلژیک است و تعاملات مالی دویست و نه کشور در جهان را سامان می دهد و با نود و هفت هزار موسسه مالی و بانکی در جهان ارتباط دارد. مشاور سوئیفت در کنفرانس خبری در بروکسل از اظهار نظر درباره لغو تحریم سوئیفت ایران خودداری کرد. ناتاشا دیتران مدیر روابط عمومی شبکه سوئیفت تاکید کرد لغو خدمات سوئیفت علیه ایران مرتبط به تصمیم لغو مالی اتحادیه اروپا علیه این کشور است . تاکنون اتحادیه اروپا درباره اخبار منتشر شده مبنی بر رای قضایی لغو تحریم مالی شماری از بانکهای ایران موضع گیری رسمی نداشته است . پس از اقدام غیرقانونی کشورهای در تحریم یکجانبه شماری از بانکهای ایرانی ، برخی دادگاههای اروپایی این تحریمها را غیرقانونی خوانده و آنها را لغو کرده اند.
 
به گزارش العالم به نظر می رسد بازگشت خدمات سوئیفت به ایران مقداری زمان بر و مرتبط به پیشرفت در مذاکرات هسته ای است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان