بازدید 27383
۶

وبا به ۱۰ استان گسترش یافت

کد خبر: ۳۴۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۸ 25 September 2013
معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور به ۱۷۴ نفر رسید و گسترش آن به ۱۰ استان افزایش یافت،تعداد موارد مبتلا به این بیماری در تهران به ۴ نفر رسید.

علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس افزود: موارد ابتلا به بیماری وبا و گستره ابتلا به آن مرتباً در حال افزایش است بنابراین وزارت بهداشت تمهیدات خود را برای کنترل این بیماری متناسب با افزایش این بیماری گسترش داده است.

وی گفت: اقدامات وزارت بهداشت شامل دو دسته اقدامات اصلی است که اولی شامل کنترل دقیق‌تر مناطق مرزی برای جلوگیری از ورود بیماران جدید از کشورهای شرقی کشور است و دومین اقدام دقت و نظارت بیشتر بر کلرینه کردن آب آشامیدنی در سراسر کشور اعم از شهر و روستاست.

سیاری ادامه داد: اقدام مهم دیگر وزارت بهداشت برای کنترل بیماری وبا آموزش همگانی به مردم برای رعایت بهداشت فردی به خصوص بهداشت در دفع و تأکید بر شست و شوی دستها بعد از اجابت مزاج و به خصوص قبل از غذا خوردن است.

وی گفت: اقدام مهم دیگری که مردم باید انجام دهند دقت در مصرف آب و مواد غذایی است و در هر شرایطی که هستند باید به جد از مصرف آب و مواد غذایی غیر مطمئن بپرهیزند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: از نظر دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم آمار موجود در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 100 درصد مردم شهرها و 98 درصد مردم روستاها به آب آشامیدنی بهداشتی، سالم و ضدعفونی شده دسترسی دارند و حتی در اغلب روستاهایی که آب لوله کشی ندارند، آب سالم با تانکر برای آنها ارسال می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۶
بالاخره چند نفر مبتلا شدن من که نفهمیدم اگه شما فهمیدن بگین !!!!!
کم مردم هر روز استرس و مشکل و جنگ اعصاب دارند که این هم اضافه شد!
وقتی تو یک پژو 20 تا افغانی رو جاسازی میکنن و از لب مرز میارن کرج و تهران و ... انتظار دارید سالم بمانند؟ 20 تا آدم چندین ساعت روی هم بدون رعایت بهداشت و در فضای بسیار بسیار کم تنفس می کنند. کافیه یکی مریض باشه 19 تای دیگه هم مریض میشن . بعد 20 تا آدم مریض یک دفعه در کرج و تهران و ... رها میشن. با انواع بیماریهای مختلف مثل سل و وبا و بیماریهای پوستی و غیره. بنــــــــــــــا براین مبارزه جدی با قاچاق انسان به ایران یک اولویت امنیتی بهداشتی برای ایران محسوب می شود.
وبا از طریق مهاجران غیرقانونی که غالبا بنگلادشی و افغانی هستند به کشور سرایت کرده است...مسوولان کجایند؟......تابناک لطفا چاپ کن عزیزدل
نام 10 استان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در استان اردبيل -شهرستان گرمي -روستاي به نام شوربلاغ وجود دارد که در ماه 3 روز آب ندارد و اين در حاليست که اين روستا لوله کشي آب مرغوب داشته ولي آب و فاضلاب شهر گرمي در اين خصوص اقدامي انجام نمي دهد.
درضمن هنگام باز کردن آب از منبع اصلي به دليل داشتن هوا در لوله ها کنتور آب به سرعت مي چرخد انگار چندين ليتر آب مصرف شده و پول همان نيز از روستايي بيچاره دريافت مي گردد.ما هروقت رفتيم براي ديدار اقوام اين روستا فاقد آب بود به اميد رسيدگي از سوي مسئولين.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار