بازدید 7384

هيچ كس نمي‌داند موتورسوارها در محل چه كردند!

کد خبر: ۳۴۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰ 23 September 2013
به گزارش اعتماد، به نظر مي‌رسد فرضيه‌هاي داشتن همدست براي سارقي كه در اصفهان اقدام به سرقت مسلحانه از يك طلافروشي كرده بود كمرنگ‌تر شده است در حالي كه روز حادثه پليس تاكيد داشت به دنبال دستگيري هر چه سريع‌تر گروگانگير‌ها هستيم. از لحاظ منطقي به نظر مي‌رسد براي انجام يك سرقت مسلحانه آن هم از طلافروشي (كه قطعا به دوربين مداربسته مجهز است) يك سارق مسلح نمي‌تواند با پاي پياده اقدام به اين كار كند. يعني منطقي‌تر آن است كه شخص يا اشخاصي بيرون طلافروشي منتظر اين سارق ايستاده و پس از آمدن پليس متواري شده باشند.

فرضيه‌هاي داشتن همدست كمرنگ شده


گفته مي‌شود جوان 28 ساله‌يي كه 12 روز پيش با در دست داشتن كلت كمري وارد مغازه طلافروشي در چهارراه وفايي شهر اصفهان شده و پس از كشتن طلافروش خود را نيز به قتل رسانده بود دو همدست داشته كه پس از شلوغ شدن خيابان اقدام به فرار كرده‌اند. مردم خيابان وفايي در حالي درباره فرار همدستان سارق مسلح به خبرنگار «اعتماد» گفتند كه سرهنگ حسين حسين‌زاده، رييس پليس آگاهي استان اصفهان مي‌گويد سارق همدستي نداشته و كسي متواري نشده است.

بر اساس اين گزارش، براي مردم اصفهان باورپذير نيست كه دستبرد يك نفره باشد و وظيفه انتقال او و كيف پر از طلا نيز بر گردن خودش باشد. يعني كسي منتظر نبوده باشد كه سارق را سريع از محل سرقت خارج كند.

مردم همدستان سارق را ديده‌اند

يكي از كساني كه در اطراف همين طلافروشي سوپرماركت دارد به «اعتماد» گفت: روز حادثه ما با صداي گلوله از مغازه بيرون آمديم و ديديم طلافروشي‌ را كه در همسايگي ما بود، كشتند. هر كار كرديم، نمي‌توانستيم در طلافروشي را باز كنيم. وي درباره همدست داشتن يا نداشتن سارق نيز گفت: يك موتور آبي‌رنگ با دو سرنشين ديديم كه بدون اينكه موتور را خاموش كنند مرتب حواس‌شان به داخل طلافروشي بود و انگار منتظر بودند. يكي ديگر از كساني كه در آن منطقه فعاليت مي‌كند و مايل نبود اسمش در اين گزارش بيايد نيز گفت: من هم موتوسيكلت آبي رنگ را ديدم. همه مي‌گفتند همدستان سارق همين‌ها هستند ولي از ترس اينكه مسلح باشند كسي جرات نداشت به آنها نزديك شود.

آنها قبل از شليك كردن گلوله آنجا ايستاده بودند و داخل طلافروشي را نگاه مي‌كردند.

شاگرد مغازه اين فرد نيز از كساني است كه اين ماجرا را از نزديك ديده بود. او گفت وقتي سارق به طلافروش شليك كرد ديگر همه جمع شده بودند و مي‌خواستند در طلافروشي را بشكنند ولي شيشه‌اش طوري نبود كه بتوان شكست. او ادامه داد: سارق وقتي مردم را ديد و آژير پليس را شنيد چند بار سعي كرد با كيفي كه پر از طلا كرده بود از مغازه خارج شود ولي ريموت در را نتوانست پيدا كند و در يك لحظه به شقيقه خود شليك كرد. وي در پاسخ به اينكه آن موتورسوار همراه با دو سرنشين چه زماني از محل متواري شدند نيز گفت: به محض اينكه صداي دومين گلوله آمد يكي از سرنشينان كه پياده شده بود و نزديك طلافروشي آمده بود بلافاصله به سمت موتور دويد و به همدستش گفت: بزن بريم و سريعا گاز دادند و رفتند.

وي در پاسخ به اينكه در طلافروشي را چه زماني باز كردند، گفت: زماني كه پليس آمد، همسايه‌ها به خانواده مقتول هم اطلاع دادند و همسر او هم به محل آمد و با ريموت دوم در طلافروشي را باز كرده و جنازه طلافروش و سارق را بيرون كشيدند.

محلي‌ها خواهان دستگيري همدستان سارق هستند

مردم منطقه وفايي اصفهان در گفت‌وگو با «اعتماد» گفتند: ما خواهان اين هستيم كه پليس هر چه سريع‌تر همدستان آن سارق آدمكش را دستگير كند و خيال ما را راحت كند. بر اساس اين گزارش مردم منطقه وفايي اصفهان اين روزها از امنيت محل خود ناراضي هستند و مي‌گويند نبايد اين دو نفر در شهر آزاد باشند.

به گزارش «اعتماد» 12 روز پيش در روز دوشنبه 18 شهريورماه جوان 28 ساله‌يي به قصد دستبرد وارد يك طلافروشي شد و پس از دقايقي كه با طلافروش داخل مغازه بود به علت اينكه در مغازه قفل شده بود، نتوانست متواري شود. اين جوان وقتي در بسته طلافروشي را نتوانست به هيچ طريقي باز كند و متوجه شد گير افتاده از طلافروش خواست در را باز كند و وقتي متوجه شد طلافروش مشغول صحبت با پليس است به سينه او شليك كرد.

بر اساس اين گزارش سارق وقتي متوجه شد پليس در راه است به مغز خود شليك كرد. اين گزارش حاكي از آن است كه همان روز سرهنگ حسين‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا توضيح مي‌دهد كه دستگيري همدستان آن سارق و گروگانگيرها را در دستور كار خود دارد و هر چه سريع‌تر بايد اين اتفاق بيفتد.

اين صحبت رييس پليس آگاهي اصفهان در حالي است كه روز گذشته اعلام كرد: اين پرونده تقريبا مختومه است و به غير از تحقيقاتي كه براي تكميل اين پرونده در دستور كار داريم، متهم ديگري در اين پرونده متواري نيست. وي افزود: با كنترل دوربين‌هاي مداربسته آن محل به اين نتيجه رسيديم سارق همدستي نداشته و تنهايي به سرقت رفته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی