بازدید 9032

تأیيد حکم اعدام اعضاي باند وحشت

کد خبر: ۳۴۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 23 September 2013
 
 حکم اعدام چهار عضو اصلي شبکه وحشت که زنان و دختران را در کرمان ربوده و مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند در ديوان عالي کشور تائيد شد. به گزارش مهر، اعضاي باند وحشت 8مرد جوان بودند که با حمله‌هاي خونين به طعمه‌هايشان، موجي از ترس و وحشت در شهر کرمان به‌وجود آورده بودند. متهمان که همگي از وضعيت مالي خوبي برخوردارند، با چاقو به طعمه‌هايشان حمله مي‌کردند و بعد از مجروح‌کردن آنها، دست به سرقت يا آزار و اذيت مي‌زدند.

به گزارش مردم سالاری، نخستين شکايت از اعضاي اين باند، 15فروردين امسال مطرح شد. شاکي مرد ميانسالي بود که دزدان خشن براي سرقت خودروي پژو او، به وي حمله کرده و بعد از مجروح کردن او با ضربات چاقو خودرويش را دزديده بودند.

با شکايت اين مرد در اداره آگاهي کرمان، تيمي‌از مأموران براي شناسايي و دستگيري دزدان وارد عمل شدند اما چند روز بعد خبر رسيد که دزدان خشن با استفاده از خودروي سرقتي اقدام به ربودن دختر جواني کرده و بعد از بردن او به بيابان‌هاي اطراف شهر، وي را مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند.

با اين شکايت، مأموران که خود را در برابر باندي وحشتناک مي‌ديدند، تحقيقات گسترده‌اي را براي رديابي آنها آغاز کردند اما جرائم اين باند ادامه يافت و آنها با حمله‌هاي وحشيانه خود، چندين قرباني گرفتند. تحقيقات نشان داد، اعضاي اين باند 8نفرند که 4نفر از آنها اعضاي اصلي و 4 نفر ديگر اعضاي فرعي باند به شمار مي‌روند. اعضاي فرعي باند در يک تا 3مورد از جرائم اين باند حضور داشتند اما اعضاي اصلي، در تمامي‌جرائم شرکت داشتند. آنها دست به سرقت موتور مي‌زدند و بعد از شناسايي خودروي مورد نظرشان، با آن تصادف ساختگي ايجاد مي‌کردند. وقتي صاحب ماشين پياده مي‌شد تا خسارت را بررسي کند، با چاقو به جان او مي‌افتادند و خودرويش را به سرقت مي‌بردند. سپس با خودروي سرقتي به سراغ زنان و دختران مي‌رفتند و بعد از اينکه آنها را به طرز وحشيانه‌اي مي‌ربودند، با انتقال به بيابان‌هاي اطراف شهر مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند. با توجه به حساسيت موضوع، چندين تيم عملياتي به‌صورت شبانه‌روزي براي شناسايي و دستگيري اعضاي باند وحشت تلاش مي‌کردند. درحالي‌که پليس با تحقيقات شبانه‌روزي توانسته بود اعضاي اين باند را شناسايي کند، آنها متواري شدند و حتي خانواده‌هايشان براي اينکه اين افراد به دام پليس نيفتند به آنها کمک مي‌کردند. به‌طور مثال، براي آنها مدارک هويتي جعلي يا کارت‌هاي عابربانک با هويت جعلي تهيه مي‌کردند تا زماني که متهمان به زندگي مخفيانه خود ادامه مي‌دادند، از نظر مالي به مشکل بر‌نخورند. سرانجام نخستين عضو باند دو ‌ماه پيش دستگير شد.

همزمان با دستگيري اين فرد، مخفيگاه ديگر اعضاي باند نيز يکي بعد از ديگري در 3 استان شناسايي شد و بعد از يک ماه، تمامي‌متهمان دستگير و به اداره آگاهي منتقل شدند.

با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله پرونده در اختيار قضات دادگاه کيفري استان کرمان قرار گرفت و قضات دادگاه پس از محاکمه چهار عضو اصلي باند را به اعدام محکوم کردند. با اعتراض متهمان به حکم مجازاتشان پرونده براي تاييد به ديوان عالي کشور فرستاده شد.

چندين فقره آدم‌ ربايي، ايراد ضرب و جرح و سرقت با سلاح سرد از جمله جرائم اين باند بوده که رسيدگي به اين موضوعات در شعبه هفتم بازپرسي دادسراي عمومي‌ و انقلاب کرمان در مرحله نهايي و صدور کيفرخواست است.

 با توجه به حساسيت ماجرا ، قضات ديوان عالي کشور نيز به پرونده به صورت ويژه رسيدگي کرده و حکم اعدام چهار مرد شرور تائيد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری