بازدید 5161

راهکارهای دولت برای تسهیل در ترخیص کالا

کد خبر: ۳۴۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴ 19 September 2013
نایب رئیس فراکسیون گمرک مجلس در خصوص راهکارهای دولت برای تسهیل در ترخیص کالا از گمرک اظهار داشت: ابتکارات دولت یازدهم در خصوص تسهیل ترخیص کالا ازگمرک اقدام مناسبی است اما باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گمرک بطور بنیادی ارتقاء یابد.

حسین امیری خامکانی درگفت وگو با خانه ملت گفت: کالاهای موجود در گمرکات باید در مدت زمان معقولی ترخیص گردد و حذف تشریفات غیر ضروری گمرک از ابتکارات دولت یازدهم است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: ترخیص سریع کالاها به خصوص دارو و مواد فاسد شدنی و مواد اولیه کارخانجات باید از اولویت های کاری گمرکات باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با توجه به اجرای بسیاری از سیاستهای بازرگانی دولت از سوی گمرک و نقش مهم آن در تأمین درآمدهای دولتی از طریق اعمال مالیات بر واردات می بایست تحولات مهمی در گمرکات کشور صورت گیرد.

وی گفت: یکی از نکات مهم در گمرک لزوم نگهداری کالاها بصورت تخصصی است به دلیل اینکه نگهداری برخی کالا ها نیاز به شرایط و استاندارد های ویژه ای برای جلوگیری از تخریب دارد.

امیری خامکانی افزود: اقدامات دولت یازدهم در خصوص تسهیل ترخیص کالا ازگمرک اقدام مناسبی است اما باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گمرک بطور بنیادی ارتقاء یابد و در صورت انجام این مهم گام مهمی در جهت حماسه اقتصادی برداشته شده است .   

 وی گفت: از فعالان اقتصادی و وارد کنندگان باید حمایت قانونی گردد و شرایط ترخیص کالا برای این افراد باید تسهیل گردد.

نایب رئیس فراکسیون گمرک مجلس اظهار داشت: گمرک کشور قوانینی دارد که بر اساس این قوانین آئین نامه هایی تصویب شده است که باید به آن توجه شود و از اعمال نظرات و سلیقه های شخصی در دستورعمل های گمرک جلوگیری گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در کشور  خانواده های زیادی مزارع پسته دارند باید مشکلات صادرات پسته برطرف شود و گمرک کشور نیز در این زمینه باید نقش فعالی ایفا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها