بازدید 28631
۷

فیسبوک و توییتر رفع فیلتر شد؟

کد خبر: ۳۴۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳ 17 September 2013
رویترز مدعی شده است از صبح روز گذشته ایرانیان توانسته ‌اند آزادانه به رسانه‌ های اجتماعی دسترسی یابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ از روز گذشته، ایرانیان توانسته‌ اند آزادانه به پایگاه های ارتباطات اجتماعی فیس‌ بوک و توئیتر دسترسی داشته باشند.

رویترز به نقل از خبرنگاران خارجی مقیم ایران، از قول جولیان یورک، مدیر بنیاد مرزهای الکترونیکی که یک نهاد مدافع آزادی بیان است، نوشته است که او گزارش‌ های متعددی از کاربران ایرانی چند موسسه خدمات ایتنرتی دریافت کرده که همگی تایید کردند به نظر می‌ رسد ممنوعیت استفاده از رسانه‌ های اجتماعی در ایران برداشته شده است.

یورک افزوده است: برخی سایت‌ های مسدود شده هم گزارش می‌ دهند که رفع فیلتر شده‌ اند و از جمله شورای آمریکایی‌های ایرانی تبار از رفع فیلتر سایت خود خبر داده است.

در همین زمینه، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به قلم توماس اردبرینک، مسئول بخش ایران خود، مدعی شده که روز دوشنبه کاربران ایرانی با تعجب دریافتند که پس از سال‌ ها مسدود بودن دسترسی مستقیم به وب سایت‌ ها، می‌ توانند بدون تلاش برای دور زدن فیلتریگ، به "فیس ‌بوک" و "توئیتر" دسترسی داشته باشند.

اردبرینک در همین زمینه نوشته است: شایعات درست است، این اولین توئیت من با استفاده از سرویس اینترنتی موبایل دولتی جمهوری اسلامی ایران بدون استفاده از شبکه خصوصی سازی مجازی است.

ادعاهای رویترز در حالی است که بررسی‌های خبرنگار خبرگزاری تسنیم حاکی از این است که محدودیت‌های اعمال شده در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر کماکان ادامه داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۷
آره دیگه رفع فیلتر شده
البته باید با Https وارد بشید
سلام
از دیشب ساعت 12 تا صبح ساعت هفت فیلتر نبود بعدش فیلتر شد
متاسفانه باید بگم احتمالا در حال ارتقا سیستم سخت افزاری یا نرم افزاری فیلترینگ هستند.
چون مثلا نرم افزار مخصوص فیسبوک برای گوشی های هوشمند بدون فیلتر به درستی کار میکنه
اما هنوز چه با اچ تی تی پی اس و ... فیسبوک فیلتره
دیروز فیلتر نبود ولی امروز با فیلتره!
عزیزم حالا دوساعت دارن رو سیستم فیلترینگ کار می کنن.اینهمه جنجال نداره.کاری می کنید دفعه بعد که می خوان رو نرم افزار فیلترینگ کار کنن کلا بزن شیر اینترنتو ببندن که انقدر جنجال نکنید.اینقدر که وصل شدن اینا سرو صدا داره قطع شدن کل اینترنت نداره.
ازمایش کردم الان نشد فیلتر
توهم زيديد ماروهم گذاشتيد سركار.!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر